Sāktas sarunas par trofi-reidu Baltijas seriāla rīkošanu 3

 
19.septembris 2003 0:02

S/o Sporta kluba “Mazozoli 4reiz4” pārstāvji 13. – 14. septembrī viesojās Lietuvas pilsētā Paņevežā, kur piedalījās trofi-reidu sacensībās "Bastunas 500", kā arī tikās ar Lietuvas bezceļu autobraukšanas kustības vadītājiem.

Tikšanās mērķis bija apspriest ar lietuviešu kolēģiem iespēju nākamgad rīkot kopējas Baltijas mēroga trofireidu sacensības. Līdzīga tikšanās jau iepriekš Rīgā notika ar Igaunijas off road braukšanas kustības pārstāvjiem.

Lai vairotu apvidus trofireidu pretsižu un popularitāti Sporta klubs „Mazozoli 4reiz4“ aicināja lietuviešu un igauņu domubiedrus sarīkot Baltijas mēroga trofireidu seriālu. Mūsu puses priekšlikumu konceptuāli atbalsta gan igauņi, gan Lietuvas bezceļu braukšanas klubu asociācijas (Lietuvos Visureigiu Klubu Asocijacija) pārstāvji.

Lietuvas klubi savu asociāciju izveidoja šā gada martā, bet Igaunijā nupat ir nodibināta līdzīga sabiedriskā organizācija - Estonian Assotsiatsion of 4wd Clubs. Diemžēl, atšķirībā no kluba “Mazozoli 4reiz4”, kas ir Latvijas Aotomobiļu federācijas (LAF) biedrs, kaimiņi pagaidām nav uzņemti savu valstu Autosporta federācijās.

Abās kaimiņzemēs aktīvu bezceļu braucēju ir vairāk nekā Latvijā, taču apvidus autosporta organizācijā, pateicoties LAF izpratnei un atbalstam, Latvija ir krietni priekšā. LAF Cross Country komisijas sacensību kalendārā ir Latvijas čempionāti divos veidos – apvidus rallijreidā un karuseļrallijā, kā arī kluba „Mazozoli 4reiz4“ un „WESS Motors“ Latvijas Trofi-reidu kausa izcīņa un Triāla kausa izcīņa.

Gan Latvijas rallijreidu, gan trofireidu sportisti sevi regulāri apliecina sacensībās starptautiskā līmenī. Šovasar kluba „Mazozoli 4reiz4“ pārstāvji ar panākumiem startēja trofireidā Ladoga Trophy 2003, kur piedalījās sportisti no Krievijas, Igaunijas, Baltkrievijas, Lietuvas, Somijas, Polijas un citām zemēm.

Lai īstenotu ieceri par Baltijas kausa vai čempionāta organizēšanu jāveic nopietns darbs – sacensību nolikuma izstrāde, tehnisko un drošības noteikumu saskaņošana, tiesāšanas un organizācijas jautājumu risināšana. Iecerēto apgrūtina fakts, ka kaimiņu off road braucēji pagaidām nav pārstāvēti nacionālajās autosporta federācijās.

Igauņu kolēģi ziņo, ka Igaunijas Autosporta federācija pat esot atteikusies uzņemt nule dibinato asociāciju un nodibināt Off Road komisiju, lai gan Estonian Assotsiatsion of 4wd Clubs dibināšanu atbalstīja Latvijas un Somijas autospsporta federācijas un Krievijas Trofi Klubu asociācija, kas ir Krievijas autofederācijas biedrs.

Līdzīgi kā „WESS Motors“ un „Kalnozols celtniecība“ Latvijā,  Igaunijā trofireidu kustību atbalsta arī vairāki pazīstami uzņēmumi, piemēram „Sony Baltic“, „Toyota Baltic“, un „Data Telecom“. Tas ļauj cerēt, ka projekts par Baltijas mēroga trofireidu seriālu tomēr realizēsies.

Oktobra sākumā Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pārstāvji dosies uz Somiju, kur no 4. līdz 6. oktobrim notiks sacensības Warn Trophy, kā arī 3. oktobrī būs starptautiska konference ar Baltijas valstu, Somijas, Krievijas un, iespējams, arī Zviedrijas off road klubu un asociāciju dalību. Konferences laikā tiks turpinatas arī baltiešu sarunas par kopēju sacensību rīkošanu. Ļoti liela ir ticamība, ka Baltijas kausa vai čempionāta statuss trofireidu sacensībām Baltijā ļaus piesaistīt dalībniekus no Polijas, Krievijas, Skandināvijas un pat Rietumeiropas valstīm.

Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs (GSM: 6439409)

Informācija par trofireidiem Latvijā www.mazozoli.lv

 
Visi komentāri
 
97378. viesis 19.septembris 2003 9:45
0 0 Atbildēt

Lai veicas!!! Tas ir viens ellīgi labs pasākums, kur večiem (un ne tikai) nolaist tvaiku!!!! pat krogs un svešas meitenes nav vajadzīgi:)

97443. viesis 19.septembris 2003 12:12
0 0 Atbildēt

Jā pēc tādiem pasākumiem prāts uz vecenēm nenesas!

97577. viesis 19.septembris 2003 15:37
0 0 Atbildēt

kā nu kuram....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti