Katru gadu visi Eiropas kravas auto ražotāji tiek aicināti piedalīties Green Truck Award jeb Zaļākais kravas auto balvas salīdzinošajā testā. To organizē divi Vācijas transporta nozares žurnāli, lai noteiktu visefektīvāko reģionālo kravas auto.
Ja neskaita “sīku neveiksmi” 2023. gadā, kad Scania palika otrajā vietā, Sēderteljē bāzētais ražotājs Green Truck titulu ir ieguvis septiņos no pēdējiem astoņiem testiem. Patiesībā kopš konkursa aizsākšanas 2011. gadā Scania ir uzvarējusi deviņos no četrpadsmit testiem, un tas nudien ir iespaidīgi!
“Scania piedalās daudzos preses testos Eiropā, bet Green Truck Award koncentrējas tieši uz to, kas mūsu nozarē ir neapstrīdama pamatprasība – pēc iespējas efektīvāki pārvadājumi,” saka Stefans Dorskis, Scania Trucks vecākais viceprezidents un vadītājs. “Mūsu Super spēka agregāts tika ieviests 2021. gadā un ar degvielas patēriņa uzlabojumu par 8% latiņu tirgū uzcēla jaunā līmenī. Šis sasniegums tagad būtiski palīdz mūsu klientiem ikdienas darbā.”
Ikgadējo Green Truck testu organizē žurnāli Trucker un VerkehrsRundschau. Tas tiek rīkots kopš 2011. gada un ir noticis 14 reizes. Līdz šim Scania ir izcīnījusi deviņas (!) uzvaras, četras 2. vietas un vienu 5. vietu (pašā pirmajā gadā). Neviens cits zīmols ar tādiem sasniegumiem nevar lepoties ne tuvu.
“Ak, tā 5. vieta – tas notika, ilgi pirms es stājos šajā amatā,” smaidot saka Stefans Dorskis. “Nopietni runājot, mēs Scania esam ārkārtīgi priecīgi par to, ka esam atguvuši pasaulē efektīvākā reģionālā kravas auto titulu. Mazāks degvielas patēriņš nozīmē, ka mūsu kravas auto veiksmīgi samazina CO2 emisiju, un tas ir ārkārtīgi svarīgi, jo liela daļa pasaules transporta joprojām ir atkarīga no iekšdedzes motoriem.”
Green Truck tests notiek uz dažādiem ceļiem (galvenokārt gan uz maģistrālēm) Minhenes apkārtnē. To rūpīgi uzrauga organizatori un testos iesaistīto ražotāju pārstāvji. Lai kompensētu mainīgo apstākļu, piemēram, pretvēja, lietus un temperatūras, iespaidu, vienmēr tiek izmantots references kravas auto.
Labākais testā tiek noteikts, izmantojot pārdomātu formulu, kurā tiek ņemti vērā visi būtiskie transporta efektivitātes un ilgtspējības aspekti: degvielas patēriņš, vidējais ātrums, patērētais AdBlue piedevas daudzums un kravas mašīnas svars (jo vieglāka, jo labāk).
Ja tuvāk aplūko rezultātus, kas iegūti pēc Green Truck formulas, nākas atzīt, ka Scania rezultāti tik tiešām izceļas: 100 km distancē degvielas ekonomija salīdzinājumā ar otrās vietas ieguvēju ir vidēji 0,41 litrs. Tā kā reģionālais kravas auto katru gadu nobrauc aptuveni 150 000 km, Scania auto gadā ļauj ietaupīt par 600+ litriem vairāk nekā tuvākais konkurents. Scania vilcējs, kas sver 7040 kg, bija arī vieglākais kravas auto un sasniedza vislielāko vidējo ātrumu – 79,70 km/h. Pērnā gada maijā Scania atjaunināja sistēmu CCAP (kruīza kontrole ar maršruta priekšizpēti), kas, domājams, arī ļāva gūt tik pārliecinošu pārsvaru šajā testā.
KO tur muldi ...
Scania ir Volkswagen grupa. Volvo smagā mašinērija - tai nav nekā kopīga ar ķīniešiem, tikai Volvo vieglos auto ir mētājuši kā ienāk prātā ... un tagad tie pieder ķīniešiem.
Bet Volvo truck u.c. tā daļas ir 100% liels zviedru uzņēmums, kuram pieder pat lieli kravas auto ražotāji ASV ...