Tests: Mazais tušiņš, jeb Ford Fiesta 43

 
29.septembris 2003 12:03

Pirmie iespaidi. „Mister, everything is OK with Your documents. Here are the keys” tā, pēc nedaudz ieilgušas dokumentu formēšanas, beidzot saņemu ilgi gaidīto fiestiņu. Tepat stāvlaukumā jau viņa mani gaida.

Uzreiz pamanāma uz diezgan bēdīgā pārējo auto fona. Šķelmīgais deguntiņš ar mazliet naivām, bet plaši atvērtām actiņām uzreiz liek pasmaidīt. Mīļi, jauki. Tumši zilā krāsa gan piešķir nedaudz nopietnāku noskaņu, kā tādai pirmklasniecei zilā formas kleitiņā.

Aizmugurējie, vertikālie lukturi gan izskatās pārāk nopietni, bet ļoti labi iekļaujas kopējā dizainā. Nav nekā izlecoša, nekā provocējoša. Viss ir pie viena drēbnieka šūdināts.
Salons patīkams. Laidenās paneļa plūdlīnijas, izteikti izlecošās ventilācijas atveres un smaidošā stūre piešķir papildus nebēdnības devu. Diemžēl panelis, konservatīvi melnajā krāsā, un garlaicīgi pelēkais durvju apšuvums, jautrību mazliet nomāc.

Kas ir kas
2003. gada Ford Fiesta. 1.4l motors, 5 durvis. Komplektācijā centrālā durvju atslēga, elektriski paceļami priekšējie logi, kondicionieris, augstumā regulējama ar ādu apvilkta stūre, trīsdaļīgs Ford radio ar kasešu atskaņotāju, no salona atslēdzamas bagāžnieka durvis, augstumā regulējams šofera sēdeklis, izņemams glāžveida pelnutrauks, augstumā regulējami lukturi.

Braucam
Visas mantas sakrautas bagāžniekā, ceļu karte sagatavota, bet pirms braukšanas jāiepazīstas ar dzīvi fiestā. Viss vajadzīgais izvietots ļoti loģiski, viegli aizsniedzami, visas pogas un kloķi ir apzīmēti ar nepārprotamām un viegli saskatāmām piktogrammām. Lai gan vietas ir daudz, ērtākai pozīcijai sēdeklis tomēr jānolaiž zemākajā stāvoklī. Vēl nedaudz jāpieceļ stūre. Tagad ir ērti, tā var braukt. Pagriežu atslēgu, nekas nenotiek. Bet pēc mirkļa (varbūt sekundes, varbūt mazāk) nokaucas starteris un klusiņām ierūcas fiestas motors. Kapēc šāda pauze? Ko tas motoriņš domā? Nekādu reālu diskomfortu vai traucējumu tas nerada, tikai mazliet mulsinoši. Ar lielu pagriežamu kloķi pa kreisi no stūres, ieslēdzu gaismas. Koši oranžā krāsā iemirdzas spidometra un tahometra bultiņas. Kur tad pārējās? Kur degvielas līmenis? Kur motora temperatūra? Ahā, redz kur, paslēpušies nelielā šķidro kristālu ekrāniņā. Temperatūras rādītājs vēl atgādina bultiņu ar skalu (tam gan ir tikai piecas pozīcijas), bet degvielas līmeni rāda astoņi melni klucīši. Ļoti... jocīgi. Grūti pierast. Un grūti saskatīt. Laikam gan mūsdienu Eiropas šoferim nav jāskatās uz tik mazsvarīgām lietām, jo kad tās sasniegs kritisko robežu (pārkarsis motors, vai tukša degvielas tvertne) iemirdzēsies košas brīdinošās lampiņas. Otrā pusē izvietots tāds pats ekrāniņš, kurš rāda pulksteni un nobraukumu. Vienkārši, ekonomiski, bet, manuprāt, pareizāk būtu izvietot pulksteni paneļa vidū, lai to varētu redzēt arī pasažieri.

ffront.jpg

Lai iegūtu patīkamu klimatu salonā, ieslēdzu kondicionieri, un mazliet pagriežu siltāk temperatūras regulatoru. Kondicioniera poga ir novietota ērti aizsniedzamā, bet slikti pārredzamā vietā, tieši zem ventilācijas vadības regulatoriem. Braucot trešajā vai piektajā pārnesumā, ātrumpārslēga svira pilnībā to aizsedz. Itkā sīkums, bet ja to pogu novietotu virs ventilācijas regulatoriem, nekādu problēmu nebūtu. Un vietas tur pietiek.

Pati ātrumpārslēga svira gan ir tuvu ideālai. Ne par garu, ne par īsu, diezgan paresna, un atrodas tieši pa tvērienam. Nav jāstiepjas lai to aizsniegtu, un pārslēgtu jebkurā pārnesumā. Vienīgais nepiedodamais mīnuss ir atpakaļgaita. Tā atrodas sestajā pārnesumā, t.i. zem piektā, un nav nekādas bloķēšanas, fiksācijas. Slēdzot atpakaļgaitā nekad nav īsti skaidrs, vai nu jau ir pareizi saslēgts, jeb vēl tikai starp ceturto un nekurieni. To uzzināt var vienīgi atlaižot sajūgu. Vai nu tu kusties, vai nē. Tāpat arī braucot, bez jebkādām problēmām var „nodot pa zobiem” atpakaļgaitai, gadījumā ja netrāpa ceturtajā. Tas ir ļoti nepatīkami. Un kādam izklaidīgākam braucējam var dārgi izmaksāt ātrumkārbas remonts vai maiņa.
Pa kreisi no stūres, starp spidometru un ventilācijas atveri atrodas liela bagāžnieka atslēgšanas poga. Ļoti nepierasti, bet ļoti ērti! Nav jāliecas zem sēdekļa, jeb uz viduskonsoles, kas ir populārākās vietas šai pogai citos auto. Tikai paver durvis, nospied un ar dobju klikšķi atlec vaļā bagāžnieka durvis. Vienīgais nenozīmīgais trūkums ir tāds, ka braucot poga ik pa laikam piesaista uzmanību, un tā vien prasās to nospiest. Diemžēl nezinu, kas tad notiktu, neizmēģināju, noturējos pretim kārdinājumam.

fdash.jpg

Radio neprasa pilnīgi nekādu adaptāciju. Viss ir vienkāršs un saprotams. Nevienas liekas pogas, nevienas liekas funkcijas. Varu tikai sapņot, kaut visi radio būtu tādi, jo neesmu audiofīls un tie supermodernie, superjaudīgie, multifunkcionālie un daudzkrāsainie auto audio un video centri mani absolūtu nesaista. Auto ir braukšanai un mūzikai tajā jābūt tikai kā patīkamam fonam.

Nu beidzot viss ir apgūts, iepazīts, varu braukt. Pedāļi spiežas mīksti, stūre griežas viegli. Maigi un bez piepūles auto uzņem gaitu. Tagad galvenais ir neapmaldīties. Kārtējo reizi esmu svešā vidē, un atkal priekšā garš ceļš. Diemžēl apmaldīšanās ir neizbēgama un likumsakarīga. Ceļazīmes šeit ir briesmīgas. Jeb pareizāk sakot to trūkums un neinformativitāte ir briesmīga. Šāda maldīšanās mani noved visdažādākajos ceļos un neceļos. Slikts asfalts mijas ar vēl sliktāku. Bruģis ar granti un dubļiem. Ceļā remonts ar tramvaja sliedēm. To visu Fiesta pārcieš bez jebkādām problēmām. Piekare ir stingra, ne gluži sportiska, bet mazliet smagnēja. Tas nodrošina gludu, vienmērīgu gaitu. Protams, lielās bedrēs kratīšanās un šūpošanās ir nepatīkama, bet galu galā, Fiesta ir pilsētas, nevis bezceļu auto. Diemžēl šeit, Buharestē, kā arī visur citur Rumānijā, bezceļa apstākļi iespējami arī pilsētas centrā. Bet, tā jau nav Fiestas vaina.
Pēc nežēlīgi garas, un nepatīkamas maldīšanos, beidzot esmu atradis vajadzīgo ceļu. Galveno, un vienīgo maģistrāli. Ceļš ir salīdzinoši labs (kā mūsu jūrmalas šoseja, pirms gadiem desmit), par ātrumu ierobežojumiem šeit nekas nebrīdina, tāpēc atļaujos braukt ātrāk. Tad vēl ātrāk. Un vēl. Atšķirībā no pilsētas, šeit satiksme ir korekta, un visi lēnie godīgi brauc pa pirmo joslu, atstājot vidējo un kreiso ātrajiem un vēl ātrākiem. Nekādi nesaprotu, kāpēc Fiestas tehniskajos datos, kā maksimālais ātrums ir ierakstīti 167km/h, jo arī pie 180 mazais tušiņš jutās labi, un pārliecinoši. Neradās sajūta, ka nu ir viss, vēl mazliet, un auto izjuks. Gluži pretēji, tas itkā teica „padod tik niknāku motoru, un varēsim traukties vēl ātrāk”. Niknāks motors man tobrīd nebija pieejams, tāpēc turpinājām vien savu braucienu ātrumā virs 170km/h, kas būtībā arī bija loģiski maksimālais šim ceļam.
Diemžēl, jo labāks ceļš, jo ātrāk tas beidzas. Vienkārši maksimālajā ātrumā, tas ātri tiek pieveikts. Un tad ir klāt īstais ceļš. Ar īstiem pārbaudījumiem gan Fiestai, gan man. Motoram, un nerviem. Kalni! Bezgalīgi serpentīni. Augšā, vēl augstāk, un uzreiz atkal lejup. Līkums aiz līkuma. Pirmais pārnesums, 4000 apgriezienu minūtē, otrais, 5000 apgriezienu, trešais, atpakaļ uz otro. Pedālis grīdā, Fiesta rāpjas atspērusies. 1.4 litru motors ir pietiekoši jaudīgs samērā vieglajam auto. Atkal jau kāds velkas pa priekšu, otrais pārnesums, 5500 apgriezieni, ar patiesi ievērības cienīgu rāvienu Fiesta palec garām kārtējam traktoram vai zirgu pajūgam. Atkal līkums, 180 grādu. Stūre griežas viegli un precīzi, ātri un informatīvi atgriežas nulles stāvoklī. Pa labi, pa kreisi, atkal pa labi. Un nu jau sākas ceļš lejup. Tik pat stāvs un līkumains. Atstāju trešajā pārnesumā, kaut gan to praktiski neizmantoju, tikai retu reizi atlaižu sajūgu, jo slīpums ir pietiekošs, lai auto ripotu lejā ar 50, 60 km/h lielu ātrumu. Un tad ir jābremzē, lai neiegāztos aizā. Diemžēl bremzēšana sagādā vilšanos. Bremzes ir mīkstas un neinformatīvas. Rodas sajūta, ka arī neefektīvas un par vāju. Problēmas gan neradās, vienmēr izdodas sabremzēties, vai apstāties, kā iecerēts. Bet bez kaifa, drīzāk ar piepūli un satraukumu „vai paspēs apstāties? Vai ierakstīšos šajā līkumā?”

frear.jpg

Tālāk ceļš sagādāja jaunus pārsteigumus. Vispirms jau samērā laba asfalta vietā sākās ne tik labs, viscaur nosēts ar maziem akmentiņiem. Akmentiņi, kas čirkst, sitās pret auto sliekšņiem, un pa kuriem ļoti labi slīd. Braucot augšā tā ir maza bēda, bet kad ceļš iet lejup... kad priekšā ir 180 grādu pagrieziens, aiz kura ir milzu krauja. Komplektā ar mīkstajām bremzēm tas rada pārāk daudz asu izjūtu. Nepatīkamu. Sākumā. Vēlāk pierodu. Un jau sāku nedaudz ar to spēlēties. Nelielas, īsas un pilnībā kontrolējamas sānslīdes. Reizēm pat speciāli izsauktas, pieraujot roķeni. Kaifs! Kuru diemžēl bojā bremzes. Un sēdekļi. Laikam jau tie tomēr ir domāti mazākiem cilvēkiem, un manai mugurai nesniedz pietiekamu atbalstu. Sānu balsti ir tikai apakšdaļā, tie notur labi, bet augšdaļā nekā. Arī atzveltnes izliekums ir tāds, ka virs lāpstiņām atbalsta nav vispār. Rezultātā muguras lejasdaļa turas stingri, bet augšdaļa neturas vispār. Tas rada lieku sasprindzinājumu, un nogurumu. Pēc 550 pirmajā dienā nobrauktajiem kilometriem, sāpēja mugura, un tā vien prasījās lai tuvuma būtu kāds masieris. Šeit salīdzinājumam varu atzīt, ka gan ar Mazda Premacy, gan Fiat Punto pat pēc 950 km non stop brauciena, nekādas problēmas ar muguru nebija. Nez vai Fiestai ir pieejami arī kādi citi sēdekļi? Šie, iespējams būtu viens no galvenajiem šķēršļiem, kādēļ es Fiestu neizvēlētos.

Ir pieejama Trend versija, kurai sēdekļi ir nedaudz formīgāki ar daudz labāku muguras atbalstu.

Turpinot braucienu, aizsapņojos, cik fantastisks šeit būtu brauciens ar manu šībrīža absolūto favorītu – AlfaRomeo 147. Bet tā jau ir cita klase. Izmēra, rakstura un arī cenas klase. Turklāt nezinu, kā Alfai patiktu akmeņi. Tieši tā, akmeņi. Lieli un mazi, piebraukti, un nesen nogruvuši. Īsāk sakot asfalts beidzas, un sākas visīstākais kalnu ceļš. Sākumā kā grants, zemes ceļš, vēlāk tikai un vienīgi akmeņi. Vietām izskaloti, vietām milzīgās nogruvumu grēdās, atstājot tikai nelielu spraudziņu gar kraujas malu, kur izspraukties cauri. Un Fiesta izspraucas. Un rāpjas pāri. Lēni, bet pārliecinoši. Klīrenss ir pietiekoši augsts, un problēmas nesagādā. Lielākās emocijas izraisa pati mežonīgā daba. Stop, te ir jāizkāpj, jāieelpo kalnu gaiss. Absolūts klusums. Virs galvas lēni un cienīgi slīd mākoņi. Čirkst tikai akmeņi zem kājām.

frock.jpg


Pēc pārdesmit kilometriem atsākas normāls asfalts, un tālākais ceļš līdz pat pirmajām naktsmājām paiet diezgan raiti. Pirmie 550 km, ko es varu teikt par Fiestu? Nē, vēl neko, vēl priekšā divas dienas, tikai tad pilnība apkopošu domas un iespaidus.
Arada, viena no lielākajām pilsētām Rumānijā, pa diagonāli pretējā pusē no Buharestes. Diemžēl tik pat nepatīkama, nolaista un neviesmīlīga kā galvaspilsēta. Tik vien kā aizskrienu pāri pa ielu uz veikaliņu, un atpakaļ uz viesnīcu. Negribas šeit nekur staigāt. Tā īsti ar nav ko apskatīt.
Otrā diena nekādus īpašus pārsteigumus vai atklājumus par Fiestu nedeva. Galvenās emocijas atkal radīja daba. Kalni, klintis, kalnu upes, pamestas kalnraču pilsētiņas. Pilsdrupas uz klints kores. Drošvien tur dzīvo grāfs Drakula? Motelis Donavas krastā, tikai vēlāk uzzinu, ka otrā krastā jau bija Serbija, Dienvidslāvija. Skaisti.
Trešā diena radīja jaunus pārbaudījumus. Atkal jau gan mašīnai, gan man. Lietus. Riebīgs, blīvs lietus. Bez apstājas. Līdz Buharestei vēl 400 kilometru. Tur jāpaspēj atrast viesnīcu, vēlams tuvu lidostai, jo pussešos no rīta jāierodas uz reģistrēšanos. Atkal kalnu ceļi. Slapji. Nepatīkami. Bet auto turas stabili. Nekādas izslīdēšanas, nekādas izbuksēšanas. Diezgan ātri tieku atkal līdz galvenajai maģistrālei. Pēdējie 120 kilometri. Gribu tikt galā pirms tumsas, braucu ātrāk kā vajadzētu. Redzamība brīžiem nulle. Tikai balts lietus un šļakatu mākonis, no priekšā un blakus braucošajiem auto. Bet viss mierīgi, viss laimīgi. Diemžēl atklāju jaunu, nepatīkamu mīnusu Fiestas uzvedībā. Pie ātruma virs 140 km/h priekšējie riteņi šķiet sāk dzīvot paši savu, patstāvīgu dzīvi, nesaistītu ar stūri. Īsāk sakot stūre kļūst absolūti neinformatīva, un rodas sajūta, ka tā vairs nav saistīta ar riteņiem. Ļoti nepatīkami. Īpaši pirms kārtējās apdzīšanas, kad nevar īsti saprast cik daudz stūre jāpagriež, lai iegūtu pareizo trajektoriju. Šeit Fordam vajadzēja piestrādāt cītīgāk. Lai arī Fiesta ir galvenokārt pilsētas auto, gandrīz katrs braucējs ik pa laikam izbrauc arī uz automaģistrāles.
Pilsētā gan ir ērti. Tāpat kā kalnos, lecīgais motors un asā stūre ļauj lēkāt un iespraukties kur vien vajag. Un tas arī šeit nav nekas ekstrēms. Visi tā dara. Būtībā šeit braukt ir ļoti vienkārši – brauc kā gribi. Gribi kautkur nogriezties – nogriezies. No kreisās joslas pa labi? Nekādu problēmu, galvenais skaties lai kāds tev nebrauc virsū. Ja ļoti jāsteidzas, vai negribas gaidīt, var arī pie sarkanās luksofora gaismas braukt. Savējie sapratīs. Un visi te ir savējie.
Agrs rīts. Noparkoju Fiestu. Pēdējo reizi visu apskatu. Jautro, bet vienkāršo paneli, mīlīgās actiņas, smaidīgo ģīmīti. Atā! La revedera, Fiesta!


Vērtējums:
Ļoti labs pilsētas auto, diemžēl galvenokārt neliela auguma cilvēkiem. Pietiekoši vietas arī lielākiem, bet ilgākā braucienā nākas izjust nogurumu un diskomfortu. Apmierinoša izmēra bagāžnieks, ko var palielināt nolaižot dalīto aizmugurējo sēdekli. Pietiekoši jaudīgs un elastīgs motors ar normālu degvielas patēriņu (testa laikā 6.5l/100km). Piemērots galvenokārt pilsētniekam, kam ikdienā daudz jābrauc blīvā satiksmē, bet noderīgs arī tālākam ceļojumam divatā (garākā pārbraucienā aizmugurējie pasažieri jutīsies nenovērtēti)


Par:
- Motora jauda un elastīgums;
- dizains un kvalitāte;
- aprīkojums;

Pret:
- „nogurdinoši” sēdekļi;
- „mīkstas” bremzes;
- neinformatīva stūre pie liela ātruma;
- nelielas komforta elementu ergonomikas problēmas


I.M.Jealousy

Paldies FORD www.ford.com

Vairāk informācijas - http://www.ford.lv/pages/specs/fiesta.htm
un Ford salonos visā Latvijā - http://www.ford.lv/pages/atrodi.htm

 
Visi komentāri
 
98753. viesis 29.septembris 2003 12:12
0 0 Atbildēt

Dēkam logoreja:) (vārdiskā caureja)

98755. viesis 29.septembris 2003 12:12
0 0 Atbildēt

Džekam, sorry

98761. viesis 29.septembris 2003 12:18
0 0 Atbildēt

kautkaads stulbs apraksts...kas,tai fiestai ir seshaatrumu aatrumkaste,ka "atpakaljgaita atrodas sestaa aatruma vietaa"? par "kaapeec max speed noteikts 167 kmh" vispaar nekomenteeshu - max speed parasti nosaka dzineeja maksimaalaa jauda,un aerodinamiskaa pretestiiba,un auto razhotaaji max aatrumu nosaka liidzenai shosejai bez veeja - ticu ka no kalna,un pa veejam var arii 180 izspiest...

koroch,lohs kautkaads raxtiijis,kuram,diemzeel par mashiinaam un tehniku sajeegas nav nekaadas...

Redaktors 29.septembris 2003 12:23
0 0 Atbildēt

draco, uzraksti pats kādu testiņu, paskatīsimies, kā Tev sanāks... (šis nav apmaksāts reklāmraksts, bet gan cilvēka emocijas)

98767. viesis 29.septembris 2003 12:25
0 0 Atbildēt

kaut kā vairākas bildes iztrūkst...

98769. viesis 29.septembris 2003 12:31
0 0 Atbildēt

ai,psec,redaktor! patiik daudziem uz textiem " paskaties,kaa shis sienu uzmuureejis - pizas tornis atpuushas!" taikt - uzbuuvee pats sienu vispirms,tad kritizee...ja cilveeks nemaak,tad nefig njemties vispaar,es taa uzskatu....spriezhot peec taa raxtinja tas straadnieks no kalna neitralkaa ripojis - briiinums,ka tikai par bremzeem lamaajas,taadaa stilaa no kalniem braucot arii uz vinjsauli var aizbraukt,tik nav kas taadiem to paskaidro....

98771. viesis 29.septembris 2003 12:32
0 0 Atbildēt

btw,Tu laika sinhronizaaciju savam servakam kaadreiz sataisiisi ar? ;)

98774. viesis 29.septembris 2003 12:36
0 0 Atbildēt

Paldies par rakstiņu. Tīri labs, neskatoties un pāris rupjām gramatiskām kļūdām.

Ir pāris neskaidrību - par to pašu āturmpārslēgu. Tā ari tas nav pateikts, bet rodas iespaids, ka ātrumu pārslēgs ir neprecīzs un "ļurcīgs", jo, piemēram, manam auto, kuram arī atpakaļgaita ir pretī 5. ātrumam, nevaru iedomāties situāciju, kad 4. ātruma vietā varētu trāpīt atpakaļgaitā

Manuprāt, nav taisnīgi pārmest Fiesta klases un cenu grupas auto neinformatīvu stūri pie lieliem ātrumiem.

98775. viesis 29.septembris 2003 12:41
0 0 Atbildēt

Ņjā, bargas atsauksmes... Man jau pašam likās, ka nav tik traki :)

A par tiem 180kmh... nu, paņem Fiestiņu uz testu, paprovē. Es tik pierakstu piedzīvoto un emocijas, reklamēt kautko man nav nekādas vajadzības, man par to nemaksā :)

98779. viesis 29.septembris 2003 12:52
0 0 Atbildēt

nu,davai,ar ko meeriiji aatrumu? nebriiniishos,ja izraadiisies,ka uzskati,ka auto spidometrs ir preciiza manta....tikai visai daudziem vish pa 10 - padsmit kmh meedz melot,it seviskji pie aatrumiem aiz 100...xz,es tavaa vietaa to raxtinju patureetu nepubliceetu kaadu nedeelju,un veel paarlasiitu paaris reizes + paraadiitu kaadam draugam,lai pasaka savas domas,pirms publiceet....xz,eskortam ar atpakalgaita pa labi un atpakalj,bet ceturtaa roba vietaa vinju vareetu iesleegt tikai pilniigs kroplis - mutanc ar izgrieztaam lociitavaam...

par jaudu runaajot - nu nedomaaju es,ka 1.4 ir laba dinamika...vieniigaa fiesta ar tieshaam pieklaajiigu dinamiku ir rs turbo ar 132 zirgiem...xr2i ar 1.6 / 1.8 arii veel pusliidz,bet nu ne jau 1.4....

par piekari runaajot - jo mazaaka mashiina ( vieglaaka) jo suudiigaaka amortizaacija un gaitas liiganums...fizika apmeeram 6-7 klases liimenii...

asa vadiiba pie lieliem aatrumiem / niknas bremzes - vajag njemt a-la "sport version" tipa xr2 tad tas tev kautkaadaameeraa buus - 1.4 nav paredzeeta sportiskai braukshanai imho...

98788. viesis 29.septembris 2003 13:13
0 0 Atbildēt

Tu draco noo saakuma panjem kaut vai to pashu Fiestu un notestee. Es arii vareetu ieteikt panjemt FFiesta S1600 izpildijumaa... Un?... Cik pats esmu reizeem darba dariishanaas ar jamo kaa Dienstwagen'u braucis, nekaada vaina. No Hamburgas uz Geru braucu - nekaada vaina. Seedamais gan nudien nav tas labaakis (it sevishki ja esmu pieradis pie sava STi seedamajiem). Stuures neasumu gan paarmest nevar. Par to nespeeshanu saprasties pie 140 laikam jau lietus laikaa, kaa sapratu, driizaak riepas buus pie vainas. A bremzes vienkaarshi prasa pieshaushanos. man jamo pedaalis ar taa ne iipashi patika, taapeec biezhi bremzeeju ar "robiem". Savukaart dinamika tai blusai ir tieshi tik cik vajag.

98799. viesis 29.septembris 2003 13:31
0 0 Atbildēt

Nu, IMHO bremzes no kalna (ja kalnu ir daudz) ir pavisam , kas cits nekā bremzes līdzenumā. Pēc pāris nopietnām sabremzēšanām, tās nejēdzīgi pārkarst un sāk "peldēt". Tomēr, kalnos vajag vairāk motoru mocīt un piebremzēt tikai kā extra.

98801. viesis 29.septembris 2003 13:39
0 0 Atbildēt

hmmm, izlasiiju shito raxtu, man liekas, ka nepirktu taadu braucamo...

98802. viesis 29.septembris 2003 13:44
0 0 Atbildēt

interesanti,ka cilvis no kalna braucis ar nospiestu sajūgu-tāda tehnika vēl nav redzēta

98805. viesis 29.septembris 2003 13:47
0 0 Atbildēt

Tāda tehinika ir redzēta, diemžēl tikai glupiem cilvēkiem.

98806. viesis 29.septembris 2003 13:50
0 0 Atbildēt

no citas puses taadaa tehnikaa izsleedzas iespeeja,kad no kalna rihtig ieripinies un vairs robaa nevari dabuut lai sabremzeetos...tiesa muusdienu mashiinaam tas laikam vairs nau tik aktuaali,kaa vecajaam krievu grabazhaam...atceros,krieviem vienaa filmaa taa zhigu izniicinaaja - no kalna ripoja,un aatrumu starpiibas deelj robaa vairs nevareeja iedabuut - vai nu aatraak pa 140 ripoja,vai nu paargaazeet neiedomaajaas ;))

98811. viesis 29.septembris 2003 14:02
0 0 Atbildēt

Es esmu braucis no kalna ar izspiestu sajūgu un izslēgtu dzinēju. Benzīna ekonomija, vai ziniet... Bet gluži normāls jau es neesmu.

98814. viesis 29.septembris 2003 14:06
0 0 Atbildēt

Nu taisnības labad jāsaka ka patiešām pirmo riezi braucu pa tādiem kalniem, un īsto braukšanas tehniku nepārzinu. Izmēģināju dažādi, bet izspiest sajūgu bij prātīgākais kas sanāca. Ja ripojamas gabals ir 12-15 grādu slīpumā, nevairāk kā 100m garš, un galā 180 grādu pagrieziens... vai ir kāda jēga žāģēt ar motoru? Mīt virsū var garākos nobraucienos un asfaltēta ceļa, kad daudzmaz redzi nākamo līkumu. bet te, pa akmeņiem, uz šaura ceļa starp klintīm un krauju...

Un jā, labprāt uzklausīšu reālus paskaidrojumus pamācības kā tādā vietā pareizi jābrauc. Tik atcerieties, ka tas nav rallijs, bet komandējums :)

98815. viesis 29.septembris 2003 14:10
0 0 Atbildēt

motors braucot no kalna tiek izmantots nevis miishanai,bet bremzeeshanai

2garuda: no gaizinja,vai,brauci? vot ja kaadreiz gadaas pa kaadas gruzijas kalniem braukaat,labaak netaupi - citaadaak radiniekiem uz zaarku un beereem popadalova buus...

98817. viesis 29.septembris 2003 14:16
0 0 Atbildēt

draco, tu nu tiešām mazliet pārspīlē. Šeit ir runa par mazu auto un 1,4 l motors tādam dod adekvātu dinamiku. Biju domājis, ka neviens lasītājs nav tik dumjš, lai nodomātu, ka runa ir par sporta auto cienīgu dinamiku vai tamlīdzīgi. Arī par piekari fizikas piesaukšana šeit ir nevietā - nu ir iespējams mūsdienās uztaisīt arī mazu auto ar līganu gaitu. Cik tev pašam skolā bija fizikā, starp citu?

98819. viesis 29.septembris 2003 14:25
0 0 Atbildēt

"adekvaatas dinamikas" noveerteeshana ir subjektiiva lieta....par sporta auto ( WRC / formula / etc) dinamiku es sheit nemaz nerunaaju...taa ka nevajag te...manupraat fiesta ar 1.4 neiet - zem 10 sec vinjai ieskreejiens ar to motoru nav,taatad priex manis vinjai dinamika pa iisu. punkts.

par "var uztaisii" - protams,ka var...elektroniski reguleejama piekare ar xvz kaadiem navarotiem - un cenu,kaa uz 3 jauniem S klases mersedesiem...a reaali - paraadi man fiestas klases mashiinu ar tikpat liiganu gaitu,kaa,teiksim jaguar XJ12....kad paraadiisi,tad turpinaasim sarunu,citaad neredzu te jeegas salmus kult.

jo lielaaka ir atsperotaa massa,un mazaaka neatsperotaa,jo lielaaks piekares komforts...daljeeji taadeelj neatperotaa masa tiek peec iespeejas samazinaata,tai skaitaa liekot vieglmetaala ritenju diskus...

98824. viesis 29.septembris 2003 14:31
0 0 Atbildēt

Nu re, tu jau pats saki ka Fiesta nav Jaguārs. Nu pareizi - NAV :) Fiestu salīdzinu daudz maz adekvāti - ar citiem auto šajā klasē (Punto, Polo, Fabia, Corsa,...)

98825. viesis 29.septembris 2003 14:39
0 0 Atbildēt

a quedam redz liekas,ka ir gan jaguaars :P

98826. viesis 29.septembris 2003 14:43
0 0 Atbildēt

Garudas ideja ar izsleegtu dzineeju ir absoluuti garaam, neriskeejiet taa, jo pazuud, stuures pastuuzis, bremzu pastuuzis, kaa arii ir reaali aizliet motoru vispaar nafig.

98828. viesis 29.septembris 2003 14:46
0 0 Atbildēt

stuure ar var nokljiniit sleedzot aaraa paaraak spariigi,un aizgriezhot atsleegu pa taalu ;))) pa laikam atrod taadus ekonomistus,kuri liikumaa pa taisno aizgaajushi,aukstus,un ar nolauztu aizdedzes atslegu rokaa,un sablokjeetu stuuri :)

98831. viesis 29.septembris 2003 14:55
0 0 Atbildēt

Vai tikai Fordelis sho leeniigo 1,4L , 80Zs dzineeju jau nerazjo kaadu desmito gadu? A kur paliek jebkaads attiistiibas progress?

98837. viesis 29.septembris 2003 15:11
0 0 Atbildēt

Principaa ECU nogriezh degvielu bremzeejot ar motoru, taa ka nav nekaadas jeegas sleegt to aaraa. Un taadaa veidaa arii sanaak ne tikai degvielas ekonomija, bet arii bremzhu disku un uzliku ekonomija.

98874. viesis 29.septembris 2003 16:29
0 0 Atbildēt

draco - nu tu arī pateici - protams, ka tik līgana gaita kā jaguāram nebūs. Imho šeit tiek runāts par dinamiku un gaitas līganumu klases ietvaros. Arī dažādos jaunās Fiesta testos ir pieminēta Fiestas līdzenā gaita un labā vadāmība. Vai testu autori ir nejēgas vai reklāmas marionetes?

98878. viesis 29.septembris 2003 16:42
0 0 Atbildēt

kasi, draco? sex sen nau bijis, ka tik agresiius iri? :) :) :)

98910. viesis 30.septembris 2003 9:22
0 0 Atbildēt

mašīnīte visdrīzāk ir atbilstoša cenai un vienmēr būs ļautiņi, kas kaut ko tadu pirks. kaut vai nelielā degvielas patēriņa dēļ, kaut arī nav pateikts kas par motorīti tur stāv iekšā - ja tas tiešām ir 10 gadus vecs, tad varbūt pabāk pagaidīt nākamo versiju.

Laikam jau tas autiņš bija jauns iedots patestēšanai. un autosalona vietā es liktu to dzelzi tam aunam pašam iepirkt - jauna autiņa papīros ir visai trekniem burtiem pieminētas šitādas pārslodzes pirmajos 1000 kilometros :)

A bremzēja gan tas autors dīvaini! Reiz norvēģijā kādas 5-6 mašīnas uzbraucām kalnā (augšā bija jābrauc ar 1-2 ātrumu) lejā daži vilka tikai uz bremzēm-labi, ka aizdedzi neslēdza ārā. rezultātā apmēram puskalnā dažiem autiņiem vienkārši pazuda bremzes - nu tad ar abām kājām pedāli spiežot, roceni raujot, ar pirmo robu, kāju pa zemi velkot un visādi līkumojot izdevās apstāties. ko puiši - tver pēc tukšām kolas pudelēm, iet uz purvu, piesmeļ ūdeni un davaj liet uz diskiem - dzesēt bremzes. :):):)Un vēlāk brīnijās, ka brezējot stūre raustās:):):)

98911. viesis 30.septembris 2003 9:27
0 0 Atbildēt

Auto nebija no salona, un bija jau nobraucis 7500km. Par kalnu... laikam esmu neskaidri uzrakstījis, lejā braucot ripoju ar izspiestu sajūgu 3ajā robā, un pie katra līkuma atlaidu sajūgu, un bez gāzes auto smuki sabremzējas un stabili ierakstās.

Neesmu jau nekāds rakstnieks, tik apkopoju iespaidus kā nu māku :)

98947. viesis 30.septembris 2003 11:02
0 0 Atbildēt

Desmit gadus nodarbojos ar motoru diagnostiku. Kad sāku, man nebija aizspriedumi pret kādu no ražotājiem. Tagad no Forda gaidu tikai vienu - lai tas bankrotē!

98970. viesis 30.septembris 2003 11:43
0 0 Atbildēt

Kārtējais slavas raksts lētam draņķim.

98976. viesis 30.septembris 2003 11:55
0 0 Atbildēt

Par testu jau visu šo pasākumu var nosauktui visai noscīti, jo izskatāts, ka pusis ir ar īeres mašīnu bruacis pa Rumāniju un tagad dalās iespaidos. Normāli. Reāla lieta, stāsts par to, ko iegūsti, kad īrē autiņu un tas diez vai būs Jaguārs.

98977. viesis 30.septembris 2003 11:57
0 0 Atbildēt

Paga, paga, Jāni - nesaki vis, ka draņķis - vienam patīk māte, otram meita. pie benzīna cenām ap lasi litrā ļautiņi jau sāk izvērtēt ar ko ikdienā pārvietoties. viwna daļa kāpj tramvajos, bet bikiņ naudīgākie tver pēc fiesta(ford), čikočento/uno(fiat), tvingo(reno). naudīgākie paņem mazo alumīnija auģiku, vispār biezie tver pēc bēmēvē miņuka. nu a KRUTIE vispār turpina braukt ar bēmēvē, kam motora tilpums ir lielāks par bagažnieka tilpumu :)

99045. viesis 30.septembris 2003 14:17
0 0 Atbildēt

Stulba piezime par parnesuma karbu! Vai kads megginaja kadreiz braucot ar 5 atrumu megginaat iesleegt 1 aatrumu? Nekas neizdodas, tas pats ar atpakallgaitu nevar iesleegt kameer tavs aatrums nav samera mazs. Tur ir mehaniska aizsardziiba pret dulliem. Vieniigi paliidzot abam rokam jumms izdosies "iedot zobes" atr-ei.Stulbas pieziimes.

99078. viesis 30.septembris 2003 15:06
0 0 Atbildēt

Pabrauc, pamēģini. Nu var tai atpakaļgaitai nodot pa zobiem :)

Neviens jau to nedara speciāli, bet reizēm gadās.

99115. viesis 30.septembris 2003 16:17
0 0 Atbildēt

shroman 30.09.2003 14:17

tā tava mehāniskā aizsardzība saucas "sinhronizators" (darbība divos vārdos ir tāda, ka tur ir tādi tjipa sajūdziņi, kas cenšas novienādot zobratu griešanās ātrumus un tikai tad, kad tie ir līdzīgi ļauj ieslēgt robā - katrs var pamēģināt darbībā - brauc ar kādu 4 robu un 1000-2000 apgriezieniem - sajūgu NESPIED - izņem no ātruma un lēnām MAIGI spied kloķi atpakal ātrumā - kad autiņš ātrums kļūs apmēram atbilstošs apgriezieniem, varēs "just" kā ieslēdzas sinhronizators, bet ātrumā vel neieliksies, ja šajā brīdī piedosi gāzi, tad liekot tālāk ātrumā "nodos pa zobiem"

vecajiem krievu smagajiem sinhronizatori bija uz 3/4 ātruma zobratiem

atpakaļgaitai to sinhronizatoru šitādas klases mašīnām parasti neliek :) par konkrēto modeli nezinu, bet ja var nodot pa zobiem, tad visdrīzāk tur sinhronizatora nav.

99136. viesis 30.septembris 2003 16:59
0 0 Atbildēt

2viesis kursh 50 gadus ar motordiagnostiku nodarbojas un veelas lai ford bankrotee: cik var saprast,ford tev nepatiik ar to,ka motori shamam praktiski neluuzt? tad jau gan...nav darba,nav naudas....folswaageni gan labi,ne ko? biezhi luuzt,uz sviestu ko uz maizes likt sanaak,un vadzi kaadai desas skjeelei ar? ;))

99696. viesis 3.oktobris 2003 15:21
0 0 Atbildēt

vo vo draco, ko tas diagnostikas taisītājs viesis tur apceļ Fordu! stāvu un krītu par Ford motoriem! vajag mainīt eļļu un filtrus, vajag kopt, citiem vārdiem! iet kā pulkstenis!

129042. viesis 2.jūnijs 2004 12:59
0 0 Atbildēt

es gribu lai jūs man paradiet auto iekšu

141524. viesis 28.septembris 2004 15:47
0 0 Atbildēt

ātrumkārba ir ļoti precīza. Motors ir pietiekami jaudīgs un ne tikai pietiekami.

151562. viesis 12.decembris 2004 22:49
1 0 Atbildēt

Nezinu kā 1.4, bet Fiesta ar 1.3 motoru ir pilnīgs vārgulis. Uzrāviena nav pilnīgi. Vecajam Žigulim bija nesalīdzināmi labāks ;). Pie tam nevienā ātrumā. Par vieglu arī nosaukt nevar nekādi. Pašmassa 1112 kg, pilnā virs 1500 (un 24ls nodoklis). Ergonomika arī nekur nederīga. ja stūri noliek, lai būtu ērti, tad baranka aizsedz spidometru.:)) Autiņš tiešām maza auguma cilvēkiem. Savu naudiņu par tādu es nu netērētu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti