Nedēļas nogalē Liepājā tika aizvadīts Latvijas standartauto rallija čempionāta pēdējais, 7.etaps – rallijs “Rietumi 2003”, Par sezonas pēdējo sacensību uzvarētāju kļuva Liepājas mēra Ulda Seska pilotētā ekipāža ar stūrmani Vilni Vitkovski. Mērs distancē devās ar brīvās klases Subaru Impreza.
Pilnpiedziņas klasē rallijā “Rietumi 2003” pirmo vietu izcīnīja Monvids Kondrovs/Māris Ozoliņš (Subaru Impreza), bet čempionu titulu jau priekšlaicīgi bija nodrošinājuši Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits (Audi 80). Savukārt ieskates grupās virs 1600 kub.cm. un līdz 1600 kub.cm. čempionu laurus ar uzvarām Liepājas rallijā nodrošināja attiecīgi Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols (VW Golf) un Andris Andiņš/Māris Ešmanis (VW Golf).
Standartauto rallija čempionāta pēdējā etapa rīkošana jau ierasti bija uzticēta liepājniekiem – sporta klubam “Rietumi”. Neraugoties uz ne visai labvēlīgajiem laika apstakļiem, uz starta stājās 38 ekipāžas. Interesanti, ka rallijs bija veidots tā, lai tā beigu daļa risinātos jau diennakts tumšajā laikā, tādējādi sagādājot papildus galvassāpes dalībniekiem.
Neapšaubāmi, lielāko interesi izraisīja Liepājas mēra Ulda Seska starts. Un mērs, kurš savulaik ar panākumiem startējis arī “lielajā” rallijā, saviem līdzjutējiem nelika vilties. Braucot kopā ar stūrmani Vilni Vitkovski, Seska pilotētais brīvās klases Subaru Impreza uzrādīja absolūti labāko laiku, tuvākos sekotājus, arī liepājniekus, Mārtiņu Meldrāju/Gundaru Vītolu (VW Golf) apsteidzot par 24,5 sekundēm! Taču Meldrājam/Vītolam primārais uzdevums šoreiz nebija cīņa ar pilsētas galvu –būtiskāk viņiem bija izcīnīt čempiontitulu klasē virs 1600 kub.cm. Tas arī tika pārliecinoši paveikts, uzrādot labākos laikus klasē visos astoņos ātrumposmos, kas garantēja uzvaru gan rallijā, gan kopvērtējuma ieskaitē. Cerīgi sacensības sāka otri pretendenti uz čempioni nosaukumu Modris Skulte /Mārcis Boikovs (VW Golf), pirmajā ātrumposmā uzrādot identisku laiku ar Meldrāju/Vītolu, tomēr turpinājumā rīdzinieku argumenti izrādījās pārāk vāji un priekšā tika palaisti arī Māris Freibergs/Itars Siliņš (VW Jetta). Tomēr Skultem/Boikovam nav pamata skumt – otrā vieta Latvijas čempionātā ir viņu labākais sasniegums. Kopvērtējumā trešo vietu izcīnīja jau pieminētie Freibergs/Siliņš.
Pilnpiedziņas klasē kopvērtējuma pirmo divu vietu ieguvēji bija zināmi jau pirms pēdējā etapa – čempionu godā otro gadu pēc kārtas jelgavnieki Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits (Audi 80), bet otrajā pozīcijā Roberts un Normunds Vuguļi (Audi Coupe). Čempioni, laikam jau sākuši svinēt kārtējo panākumu, Liepājā nemaz nestartēja, bet Vuguļu ekipāža šoreiz piedalījās brīvajā klasē, tādējādi pirmo reizi pēdējo divu sezonu laikā izredzes uz uzvaru parādījās arī citām ekipažām. Radušos situāciju vislabāk izmantoja Monvids Kondrovs/Māris Ozoliņš, kuri tikai nesen pārsēdušies uz Subaru Imreza auto. 24,57 sekundes aiz uzvarētājiem finišēja šīssezonas standartauto rallija debitanti Ritvars Vēveris/Raimonds Petrovs (Audi 80) – tas viņiem pagaidām labākais rezultāts karjerā. Pateicoties izcīnītajai trešajai vietai Liepājā, tādu pašu pozīciju arī čempionāta kopvērtējumā nodrošināja Mareks Vītols/Elviss Stankevičs (Audi Coupe) – Kondrova/Ozoliņa ekipāžu viņi galarezultātā apsteidza tikai par 2 punktiem.
Mazajā klasē līdz 1600 kub.cm., izcīnot ceturto uzvaru sezonā, čempiontitulu nodrošināja Andris Andiņš/Māris Ešmanis (VW Golf). Pēc ātrumposmos uzrādītajiem rezultātiem ātrāki par Andiņu/Ešmani bija Mārtiņš Bendorfs/Uldis Zorgenbergs (Ford Escort), taču viņi par noteikumu pārkāpumu tika izslēgti no sacensību ieskaites. Otro vietu rallijā izcīnīja Edmunds Ozols/Dainis Kalve (VW Golf), bet trešie -- Andrejs Bērze/Jānis Neibergs (VW Golf). Mazajā klasē sezonas noslēgumā tiks sumināti tikai čempioni, jo visas sezonas laikā tā arī neizdevās pulcēt nepieciešamo kvorumu – astoņas ekipāžas. Tomēr dalībnieku aktivitātes pieaugums pēdējos etapos ļauj cerēt, ka arī šajā klasē nākamsezon būs pilnvērtīga konkurence.
Tādējādi 2003.gada standartauto rallija sezona ir galā, bet Latvijas Automobiļu federācija jau ir izstrādājusi 2004.gada sezonas nolikuma projektu. Paredzēts, ka etapu skaits paliks nemainīgs – septiņi. Jau tradicionāli pa diviem etapiem uzticēti Liepājas un Gulbenes rallija organizatoriem, kalendārā iekļauti arī Igaunijas rallijs un Cēsu apkārtnē notiekošais “Milzis”, bet pirmoreiz čempionāta statuss piešķirts Ķekavas rallijam. Diemžēl nākamgad nenotiks Talsu rallijs, kas šogad palicis atmiņā kā viens no vislabāk organizētajiem. Nākamsezon nolemts atteikties no sliktākā rezultāta atmešanas, nosakot kopvērtējuma rezultātus – tātad ieskaitē tiks vērtēti visi rezultāti. Nedaudz pamainīts arī dalījums klasēs – turpmāk vientilta piedziņas auto klasēm robežšķirtne būs 1620 kub.cm. Tas pārņemts no Igaunijas pieredzes ar domu, ka varētu paplašināties mazās klases dalībnieku skaits.
Latvijas čempionāts standartauto rallijā
7.etaps, rallijs “Rietumi 2003”
Pilnpiedziņas klase
Monvids Kondrovs/Māris Ozoliņš (Subaru Impreza) 14:40,07, Ritvars Vēveris/Raimonds Petrovs (Audi 80) +24,57 sekundes, Mareks Vītols/Elviss Stankēvičs (Audi Coupe) 1:09,07, Andis Neļķe/Jānis Keterliņš (Audi Coupe) +1:32,81, Juris Caune/Mārtiņš Kalnbērziņš (Audi 90) +2:31,08, Lauris Aizderdzis/Vilnis Freijs (Toyota Celica) +2:36,07.
Klase virs 1600 kub.cm.
Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols (VW Golf) 14:05,85, Māris Freibergs/Itars Siliņš (VW Jetta) +32,83, Modris Skulte/Mārcis Boikovs (VW Golf) +42,81, Pēteris Valdmanis/Juris Valdmanis (Opel Kadett) +45,13, Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs (Opel Kadett) +1:16,64, Agris Evaldsons/Ģirts Evaldsons (Opel Kadett) +1:30,05.
Klase līdz 1600 kub.cm.
Andris Andiņš/Māris Ešmanis (VW Golf) 15:41,98, Edmunds Ozols/Dainis Kalve (VW Golf) +14,72, Andrejs Bērze/Jānis Neibergs (VW Golf) +2:52,06, Arnis Rašmanis/Jevgenijs Gucals (VAZ 21063) +3:55,79.
Brīvā klase
Uldis Sesks/Vilnis Vitkovskis (Subaru Impreza) 13:41,35, Kārlis Bētiņš/Jānis Ziemelis (Toyota Celica) +45,65, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls (Audi Coupe) 1:10,67.
Noslēguma kopvērtējums (neoficiālie rezultāti)
Pilnpiedziņas klase
A.Maļavkins/A. Šilabrits 110 punkti, R. Vuguls/N. Vuguls 100, M. Vītols/E. Stankēvičs 63, M. Kondrovs/M. Ozoliņš 61, A. Neļķe /J. Keterliņš 59, R. Vēveris/R. Petrovs 50.
Klase virs 1600 kub.cm.
M. Meldrājs/G. Vītols 105, M. Skulte/M. Boikovs 86, M. Freibergs/I. Siliņš 79, Aldis Dimants/Andis Jansons 71, Ojārs Ošāns 70, Andris Berķis/Vilnis Vitkovskis 40.
Klase līdz 1600 kub.cm.
Andiņš/M. Ešmanis 110, E. Trūps 82, Mareks Kairis/Normunds Orlovs 47.
LAF Standartauto komisijas pārstāvis Normunds Orlovs. Tālr. 9446754
blja, izlasiiju "Seks svin uzvaru..." :)