Sesks svin uzvaru čempionāta pēdējā etapā 11

 
14.oktobris 2003 0:00

Nedēļas nogalē Liepājā tika aizvadīts Latvijas standartauto rallija čempionāta pēdējais, 7.etaps – rallijs “Rietumi 2003”, Par sezonas pēdējo sacensību uzvarētāju kļuva Liepājas mēra Ulda Seska pilotētā ekipāža ar stūrmani Vilni Vitkovski. Mērs distancē devās ar brīvās klases Subaru Impreza.

Pilnpiedziņas klasē rallijā “Rietumi 2003” pirmo vietu izcīnīja Monvids Kondrovs/Māris Ozoliņš (Subaru Impreza), bet čempionu titulu jau priekšlaicīgi bija nodrošinājuši Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits (Audi 80). Savukārt ieskates grupās virs 1600 kub.cm. un līdz 1600 kub.cm. čempionu laurus ar uzvarām Liepājas rallijā nodrošināja attiecīgi Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols (VW Golf) un Andris Andiņš/Māris Ešmanis (VW Golf).

Standartauto rallija čempionāta pēdējā etapa rīkošana jau ierasti bija uzticēta liepājniekiem – sporta klubam “Rietumi”. Neraugoties uz ne visai labvēlīgajiem laika apstakļiem, uz starta stājās 38 ekipāžas. Interesanti, ka rallijs bija veidots tā, lai tā beigu daļa risinātos jau diennakts tumšajā laikā, tādējādi sagādājot papildus galvassāpes dalībniekiem.

Neapšaubāmi, lielāko interesi izraisīja Liepājas mēra Ulda Seska starts. Un mērs, kurš  savulaik ar panākumiem startējis arī “lielajā” rallijā, saviem līdzjutējiem  nelika vilties. Braucot kopā ar stūrmani Vilni Vitkovski, Seska pilotētais brīvās klases Subaru Impreza uzrādīja absolūti labāko laiku, tuvākos sekotājus, arī liepājniekus, Mārtiņu Meldrāju/Gundaru Vītolu (VW Golf) apsteidzot par 24,5 sekundēm! Taču Meldrājam/Vītolam primārais uzdevums šoreiz nebija cīņa ar pilsētas galvu –būtiskāk viņiem bija izcīnīt čempiontitulu klasē virs 1600 kub.cm. Tas arī tika pārliecinoši paveikts, uzrādot labākos laikus klasē visos astoņos ātrumposmos, kas garantēja uzvaru gan rallijā, gan kopvērtējuma ieskaitē. Cerīgi sacensības sāka otri pretendenti uz čempioni nosaukumu Modris Skulte /Mārcis Boikovs (VW Golf), pirmajā ātrumposmā uzrādot identisku laiku ar Meldrāju/Vītolu, tomēr turpinājumā rīdzinieku argumenti izrādījās pārāk vāji un priekšā tika palaisti arī Māris Freibergs/Itars Siliņš (VW Jetta). Tomēr Skultem/Boikovam nav pamata skumt – otrā vieta Latvijas čempionātā ir viņu labākais sasniegums. Kopvērtējumā trešo vietu izcīnīja jau pieminētie Freibergs/Siliņš.

Pilnpiedziņas klasē kopvērtējuma pirmo divu vietu ieguvēji bija zināmi jau pirms pēdējā etapa – čempionu godā otro gadu pēc kārtas jelgavnieki Aivars Maļavkins/Aivars Šilabrits (Audi 80), bet otrajā pozīcijā Roberts un Normunds Vuguļi (Audi Coupe). Čempioni, laikam jau sākuši svinēt kārtējo panākumu, Liepājā nemaz nestartēja, bet Vuguļu ekipāža šoreiz piedalījās brīvajā klasē, tādējādi pirmo reizi pēdējo divu sezonu laikā izredzes uz uzvaru parādījās arī citām ekipažām. Radušos situāciju vislabāk izmantoja Monvids Kondrovs/Māris Ozoliņš, kuri tikai nesen pārsēdušies uz Subaru Imreza auto. 24,57 sekundes aiz uzvarētājiem finišēja šīssezonas standartauto rallija debitanti Ritvars Vēveris/Raimonds Petrovs (Audi 80) – tas viņiem pagaidām labākais rezultāts karjerā. Pateicoties izcīnītajai trešajai vietai Liepājā, tādu pašu pozīciju arī čempionāta kopvērtējumā nodrošināja Mareks Vītols/Elviss Stankevičs (Audi Coupe) – Kondrova/Ozoliņa ekipāžu viņi galarezultātā apsteidza tikai par 2 punktiem.

Mazajā klasē līdz 1600 kub.cm., izcīnot ceturto uzvaru sezonā, čempiontitulu nodrošināja Andris Andiņš/Māris Ešmanis (VW Golf). Pēc ātrumposmos uzrādītajiem  rezultātiem ātrāki par Andiņu/Ešmani bija Mārtiņš Bendorfs/Uldis Zorgenbergs (Ford Escort), taču viņi par noteikumu pārkāpumu tika izslēgti no sacensību ieskaites. Otro vietu rallijā izcīnīja Edmunds Ozols/Dainis Kalve (VW Golf), bet trešie --  Andrejs Bērze/Jānis Neibergs (VW Golf). Mazajā klasē sezonas noslēgumā tiks sumināti tikai čempioni, jo visas sezonas laikā tā arī neizdevās pulcēt nepieciešamo kvorumu – astoņas ekipāžas. Tomēr dalībnieku aktivitātes pieaugums pēdējos etapos ļauj cerēt, ka arī šajā klasē nākamsezon būs pilnvērtīga konkurence.

Tādējādi 2003.gada standartauto rallija sezona ir galā, bet Latvijas Automobiļu federācija jau ir izstrādājusi 2004.gada sezonas nolikuma projektu. Paredzēts, ka etapu skaits paliks nemainīgs – septiņi. Jau tradicionāli pa diviem etapiem uzticēti Liepājas un Gulbenes rallija organizatoriem, kalendārā iekļauti arī Igaunijas rallijs un Cēsu apkārtnē notiekošais “Milzis”, bet pirmoreiz čempionāta statuss piešķirts Ķekavas rallijam. Diemžēl nākamgad nenotiks Talsu rallijs, kas šogad palicis atmiņā kā viens no vislabāk organizētajiem. Nākamsezon nolemts atteikties no sliktākā rezultāta atmešanas, nosakot kopvērtējuma rezultātus – tātad ieskaitē tiks vērtēti visi rezultāti. Nedaudz pamainīts arī dalījums klasēs – turpmāk vientilta piedziņas auto klasēm robežšķirtne būs 1620 kub.cm. Tas pārņemts no Igaunijas pieredzes ar domu, ka varētu paplašināties mazās klases dalībnieku skaits.

Latvijas čempionāts standartauto rallijā
7.etaps, rallijs “Rietumi 2003”
Pilnpiedziņas klase
Monvids Kondrovs/Māris Ozoliņš (Subaru Impreza) 14:40,07, Ritvars Vēveris/Raimonds Petrovs (Audi 80) +24,57 sekundes, Mareks Vītols/Elviss Stankēvičs (Audi Coupe) 1:09,07, Andis Neļķe/Jānis Keterliņš (Audi Coupe) +1:32,81, Juris Caune/Mārtiņš Kalnbērziņš (Audi 90) +2:31,08, Lauris Aizderdzis/Vilnis Freijs (Toyota Celica) +2:36,07.

Klase virs 1600 kub.cm.
Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols (VW Golf) 14:05,85, Māris Freibergs/Itars Siliņš (VW Jetta) +32,83, Modris Skulte/Mārcis Boikovs (VW Golf) +42,81, Pēteris Valdmanis/Juris Valdmanis (Opel Kadett) +45,13, Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs (Opel Kadett) +1:16,64, Agris Evaldsons/Ģirts Evaldsons (Opel Kadett) +1:30,05.

 Klase līdz 1600 kub.cm.
Andris Andiņš/Māris Ešmanis (VW Golf)  15:41,98, Edmunds Ozols/Dainis Kalve (VW Golf) +14,72, Andrejs Bērze/Jānis Neibergs (VW Golf) +2:52,06, Arnis Rašmanis/Jevgenijs Gucals (VAZ 21063) +3:55,79.

Brīvā klase
Uldis Sesks/Vilnis Vitkovskis (Subaru Impreza) 13:41,35, Kārlis Bētiņš/Jānis Ziemelis (Toyota Celica) +45,65, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls (Audi Coupe) 1:10,67.

Noslēguma kopvērtējums (neoficiālie rezultāti)
Pilnpiedziņas klase
A.Maļavkins/A. Šilabrits 110 punkti, R. Vuguls/N. Vuguls 100, M. Vītols/E. Stankēvičs 63, M. Kondrovs/M. Ozoliņš 61, A. Neļķe /J. Keterliņš 59, R. Vēveris/R. Petrovs 50.

Klase virs 1600 kub.cm.
M. Meldrājs/G. Vītols 105, M. Skulte/M. Boikovs 86, M. Freibergs/I. Siliņš 79, Aldis Dimants/Andis Jansons 71,  Ojārs Ošāns 70, Andris Berķis/Vilnis Vitkovskis 40.

Klase līdz 1600 kub.cm.
Andiņš/M. Ešmanis 110, E. Trūps 82, Mareks Kairis/Normunds Orlovs 47.

LAF Standartauto komisijas pārstāvis Normunds Orlovs. Tālr. 9446754

 
Visi komentāri
 
100926. viesis 14.oktobris 2003 9:54
0 0 Atbildēt

blja, izlasiiju "Seks svin uzvaru..." :)

100982. viesis 14.oktobris 2003 11:40
0 0 Atbildēt

Kaut kas tajā mazajā klasē nav riktīgi!

101033. viesis 14.oktobris 2003 15:32
0 0 Atbildēt

Bendorfs ar Bārbiju izslēgti? Kāpēc?

101037. viesis 14.oktobris 2003 16:05
0 0 Atbildēt

nu naffig Sesks lien kur nevajag ? lai brauc "lielajaa" rallijaa... traucee te puikaam maaciities braukt.

101044. viesis 14.oktobris 2003 16:32
0 0 Atbildēt

Kāpēc traucē? Tieši otrādi, pamāca kā vajag braukt :)

101051. viesis 14.oktobris 2003 17:27
0 0 Atbildēt

Kadas Tev puikas? Istenibaa "puikas" baruc nopietni un arii tehnika tiek gatavota rvien nopietnaak. Tas, ka piedalaas tada rallija legenda kaa Sesks tikai vairo sii pasakuma popularitati gan brauceju starpaa gan skatitajos. Visu cienu!

101062. viesis 14.oktobris 2003 20:21
0 0 Atbildēt

Visu cienju Seska kungam, paraadiija mums "amatieriem" klasi, nekas nekas, paviileesim motorinjus taalaak, izsauxim meeru uz revanshu naakamsezon. :)

Jebkuraa gadiijumaa paldies meeram par moraalo atbalstu :)

101064. viesis 14.oktobris 2003 21:16
0 0 Atbildēt

Es arii velos piebilst, ka tadu lielo meistaru , kaa Uldis Sesks paradiishanas standarta rallija trasees ( galvenokaart aiznjemtiibas deelj, jo standarti prasa tikai 1 dienu, kaameer lielais vismaz 4as ) ir liels sasniegums, jo tas pierada, ka shads rallijs nav tikai puishelju izklaide. Paldies Liepaajas meram par moralu atbalstu gan standartrallijam, gan konkretajam liepajas posmam. Pati sacensiba bija aizraujosha un interesanta. Gan jau organizatori nakamgad pratiis noveerst dazhas neizdariibas kljuudas. See you next year. ( p.s. es ari skruveju kaujas auto, gatavojos lielajai ciinjai )

101077. viesis 15.oktobris 2003 9:14
0 0 Atbildēt

Liepajas mers paradijis labu piemeru! Ari mums radusies doma starp lielajiem ralliem pabraukt amatieros - labs sagatavosanaas poms ekipazai un komandai!

RENAULT CLIO

101449. viesis 16.oktobris 2003 15:52
0 0 Atbildēt

Paldies par iespeju piedalities Liepajas rallija.Ja butu bijusi mazaka maksa par piedalisanos,lidz ar to maza klase butu bijusi kuplaka.

Zel,ka organizatori nebija padomajusi par brauceju edinassanu starplaika.Pieredz rada, ka samaksajot 2 Ls tiek nodrosinata neliela maltite, bet soreiz nemaz nebija laika aizskriet uz kadu kafe.

Nakamreiz, ka ieteikumu varetu ieviest maksimalo laika normu dopa veiksanai, lai nebutu stundam ilgi jagaida,kamer iepriekseja masina atstaj dopu.

Jasaka, ka visuma esam apmierinati ar so gongu, bet rallijs tumsa "mezonigajos rietumos" nav pienemams.

Manuprat,nekas nav mainijies no 80.gadiem, ja taja laika braucot pa trasi uz celiem lika akmenus un balkus, tad tagad ir noticis progress "skatitaju" vidu un uz braucejiem bliez no divstobrenem.Lidz ar to nav velesanas turpmak piedalities Liepajas puse tumsas apstaklos.

101472. viesis 16.oktobris 2003 16:46
0 0 Atbildēt

to pedejais viesis - kados machos tu esi piedaliijies - ka tu zini, ka bliez ar divstobreni ? ja jau taa, tad vajadzeeja zinjot rallija organizatoriem un policijaim, nevis nedelju velak te zinjot. un vai tieshaam 20 Ls izshkjiira piedaliishanos sacensiibas ? Jociigi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti