13. decembrī Tukumā notika standartauto rallijs "KALVE 2003". Arī mēs - pārstāvji no SO "iAuto" nolēmām šeit piedalīties. Nedaudz bija bail par auto tehnisko stāvokli, bet tomēr riskējām...
Sacensībās piedalījās 25 dalībnieki, finišu sasniedza 23. No iAuto piedalījās 3 ekipāžas - 0. ekipāža (kā SAFETY CAR) ar Audi 80 - R.Kristiņš/M.Kristiņa, 11. ekipāža J.Karašnieks/V.Lasis ar Volvo 244 un 24. ekipāža - E.Biele/L.Lapsa ar Ford Escort XR3i.
Ierašanās rallija centrā bija paredzēta pēc leģendas. Šī leģenda problēmas neradīja un nedaudz pēc plkst. 8 mēs bijām klāt. Reģistrācija un tehniskā komisija notika raiti un drīz jau varējām ķerties pie rallija dokumenta - leģendas iepazīšanās. Visa leģenda bija balstīta uz normāliem regularitātes principiem. Tajā bija paredzēti 4 regularitātes braucieni ar dažādiem vidējiem ātrumiem. Lai dalībniekiem būtu interesantāk, katras regularitātes beigas nebija konkrēti definētas un tās iepriekš nebija pamanāmas. Ķērāmies pie rēķināšanas. 15 minūšu darbiņš un mums bija skaidrs, cikos ir jābūt katrā leģendas punktā. Pirmais auto starts 10:30. Tiesneši bija profesionāļi - Rīgas komanda. Viss - kā īstajā rallijā - starta/finiša karogi, pulksteņi utt.
Dalībnieku sapulce
11:08 mūsu starts. Pirmais brauciens - pārbrauciens uz PS1 startu netālu no Kandavas. Šeit nekādu problēmu neradās - ieradāmies tieši savā sekundē. Brauciena vidējais ātrums bija tik mazs, ka pa ceļam varējām vēl pārbaudīt izrēķinātos laikus; citi paspēja piestāt pie veikala un iepirkt brokastis.
Tad sākās PS1 - regularitātes brauciens ar samērā lielu (68,29 km/h) vidējo ātrumu. Tā kā katra PS finiša vieta nav zināma un tiesneši ir daļēji "paslēpušies", katrā leģendas punktā jāierodas precīzi savā sekundē. Tā arī darām. Pēkšni PS1 laikā Lapsa (24. ekipāžas stūrmanis) sāk kliegt, ka ar veloskaitītāju ir noticis kaut kas dīvains. Apturu auto, sākam skatīties, kas par vainu. Uz ekrāna mirgo cipari... Izrādās, ka netīšām uzspiests uz citas pogas - ieslēdzies cits režīms. Minūte zaudēta... Turpinām ceļu ar domu "iedzīt laiku", bet tieši šeit ir slikts ceļs, tomēr to izdarīt gandrīz izdodas. Kavējums - tikai 3 sekundes. Drīz pēc tam ieraugām tiesnešu auto un pirmā regularitāte ir beigusies - dodamies uz nākošo PS startu.
Visvecākais dalībnieks (auto)
PS2 startu atrodam bez problēmām un laikā. PS2 vidējais ātrums samērā pieņemams - 51,23 km/h. Beigu beigās tas mums bija gandrīz ideāls - finišējām tikai ar 3 sekunžu kavējumu. Bet pēc PS2 jāturpina ceļš pēc kartes - uz Jaunpili, kur paredzēts "pusdienas pārtraukums". Samērā viegli noorentējamies vidē un dodamies uz Jaunpili. Pie zīmes "Jaunpils" sākas (turpinās) leģenda, lai nonāktu uz LK3. Un kā par spīti - leģenda nesakrīt ar dabu. Atgriežamies pie zīmes vēlreiz, mēģinām atkal. Nekā. Maldāmies pa Jaunpili vairākas minūtes, laiks (kavējums) iet. Beigās nolemjam braukt pa pilsētiņas galveno ceļu un pēc cita orientiera atrodam LK3. Kavējums - milzīgs. Kāpēc? Tāpēc, ka organizatori nebija padomājuši, ka zīmes "Jaunpils" šeit ir vairākas un dokumentos netika definēts, pa kuru ceļu šeit drīkst iebraukt. Protams, ka organizatori plāta rokas un saka, ka viņi bija plānošjuši, ka pareizākais ir cits (ne tas, pa kuru braucām) ceļš. Labi, neko darīt - uzpildam rijīgā XR3-a bāku un ķeramies pie pusdienām. Pusdienu laikā satikām tā zilā aļa "sporta" golfa (Nr.23) pilotu, kurš PS laikā apdzenot (kad mēs viņu palaidām), kārtīgi uzbēra mums akmeņus - rētas uz stikla ir palikušas. Izrādās, ka viņam esot licies, ka mēs arī esam viņu apbēruši ar akmeņiem, tāpēc viņš esot atriebies. Neko darīt, ja kādam liekas, kāds var arī sasisties, bet par sportisku šādu rīcību nosaukt nevarēja.
Rallija centrs.
Pusdienojot atceramies, ka PS3 un PS4 regularitātes laiki nemaz nav izrēķināti. Rijam, cik spēka un dodamies uz auto - rēķināt laikus. Drīz pēc tam ir mūsu plānotais starts. Gaidot starta laiku, pamanām ceļu policijas Astru, kas lēni un cienīgi pabrauc mums garām un dodas plānotā maršruta virzienā. Posms nav īpaši lēns (61,08 km/h) un tāpēc iedomājos, ka "der uzmanīties"... Starts. Pēc dažiem kilometriem ir jābrauc pa sasalušām traktoru pēdām. Vēl pēc dažiem simts metriem stūrmanis sāk runāt neloģiskas lietas - līdz orientierim trīssimts, trīssimts, trīssimts, trīssimts metri. Šķita, ka "plate ir ieklemmējusies", bet ... izrādās, ka no riteņa ir norauts tripa devējs. Dzenamies atpakaļ uz iepriekšējo orientieri, lai turpinātu ceļu ar parasto odometru, kas par laimi darbojas. Protams, zaudētas kārtējās sekundes. Drīz pēc tam - samērā "atvelkami" ceļa posmi, bet man prātā stāv CP auto, kuru redzējām pie PS starta. Un manas prognozes piepildās - lidojam ārā no līkuma ar ~95km/h un ... ieraugām CP auto, kas ar radara palīdzību "seko kārtībai". Par laimi, 95km/h nav vērā ņemams pārkāpums (varbūt bija mazāk) un mēs, pamājot vīriem, palidojam viņiem garām. Pēc dažiem kilometriem "kreisais trijnieks" gandrīz pārvēršas par īstu "jumtu", tomēr noturos, stūrmanis tikai vēsi nosaka - "es neko neteikšu". Pēc tam "skriet" tik ļoti negribējās. Protams, arī ar odometru nav tik viegli braukt un rezultāts - 43 sekunžu kavējums.
Diskusijas pēc sacensībām.
Pēc PS3 beigām ceļš atkal jāturpina pēc kartes. Šoreiz izpalīdz "JS Ceļu atlants" un mēs ātri atrodam, kur mums jāierodas uz PS4 startu. LK4 esam pat dažas minūtes ātrāk, bet tas ir atļauts.
PS4. Pēc leģendas ir skaidrs, ka jābrauc būs pa to pašu PS2, tikai krietni ātrāk - 67,53 km/h. Tā kā ceļš ir pazīstams, sākumā it kā problēmu nav - braucam savā laikā. 8km pirms PS4 beigām sākas joki - stūrmanis paziņo, ka līdz nākošajam orientierim ir 1,5 km un laiks - mazāk par 1 minūti. Kas jādara? Jāpiespiež gāzīte. Un piespiedu... Atkal viens "Kreisais trīs" - un atkal gandrīz "grāvis"... Paveicās. Un ... tieši pirms orientiera izrādās, ka ir notikusi kļūdiņa: mēs esam pusminūti par ātru - rezultāts: 28 soda sekunes.
Kirils un Deniss - arī iAuto kausa dalībnieki.
Pārbrauciens arī mums tomēr sagādāja problēmas. Pirms Tukuma uz ilgu laiku pasēdējām pie aizvērtas dzelzceļa pārbrauktuves. Pēc tam, jau Tukumā, steigā, aizbraucām taisni, nevis pa galveno ceļu. Starp citu, nekur leģendā nebija norādīts, kur sākas apdzīvota vieta (Tukums) un tāpēc šeit īsti nebija iespējams "piedzīt laikus", nepārkāpjot CSN (pārbrauciena vidējais ātrums 58,8 km/h). Kad nokļuvām uz pareizā ceļa, cerējām, ka laiku kaut kā iedzīsim, bet ... turpmākais ceļs bija nosprausts pa mežu - Mazozolu stilā. Šeit iedzīt neko neizdevās. Un rezultāts - par vairākām minūtēm nokavēts pārbrauciena finišs.
24. ekipāžas stūrmanis saņem diplomu par iegūto 7.vietu.
Pēc finiša visi savācās rallija centrā un pārsprieda braucienu un savas kļūdas. Arī mūsu Volvo bija savi piedzīvojumi - gandrīz pilnīgi realizēts grāvis, tomēr arī 11. ekipāža finišu sasniedza veiksmīgi. Interesanti bija tas, ka šīs ekipāžas stūrmanis un pilots ir no dažādām iAuto rallija kausa ekipāžām, kas 31. decembrī cīnīsies par kausa kopvērtējuma rezultātiem.
"KALVE 2003" 8. un 7. vietas ieguvēji - iAuto komanda.
Pēc rallija neoficiālo rezultātu publicēšanas sākās liels strīds par tiesnešu darbībām LK0, bet tā arī pie nekāda rezultāta nenonāca - rezultāti palika tādi, kādus par pareiziem uzskatīja galvenais tiesnesis.
+ īsts "klasiskais" rallijs
+ profesionāli tiesneši
+ labs maršruts pa mežu
- nekorekta LK3 leģenda
- nedaudz "sausas" sacensības
- tiem, kas pirmo reizi - ļoti grūti
Rezultāti - JPG formātā ir šeit.
Rallijā piedalījās arī daudzi iAuto rallija kausa dalībnieki. Kā parādīja "KALVE 2003" rezultāti - viņi ir kaut ko iemācījušies.
iAuto komanda
So iauto