23. janvāra vakars un nakts uz 24. janvāri daudziem autovadītājiem radīja neizpratni. Patiesībā – nevis nakts, bet gan Ceļu policijas un Valsts Policijas kopīgās aktivitātes. Daudzi iAuto lasītāji zvanīja un stāstīja „brīnumu lietas”...
Ceļu policijas darbinieki apbruņojušies ar Valsts policiju bija „nobloķējuši” Vanšu un Akmens tiltus. Apturēti tika gandrīz visi garāmbraucošie. Policisti stāvēja arī uz tiltiem, saliņām un citās neatļautās vietās. Bet par to šoreiz nerunāsim. Posteņi atradās uz 11.Novembra krastmalas, Krasta ielas, Vienības gatves un citur. Policists, kurš „strādāja” uz Akmens tilta, savas aktivitātes skaidroja pavisam bērnišķīgi: „Jūs jau zināt, tagad bieži notiek dažādi reidi. Mēs meklējam noziedzniekus.” Protams, es apsveicu noziedznieku meklēšanu, bet kāpēc tika pārbaudīti tikai mani dokumenti? Varbūt mans pasažieris, kuram dokumentus nejautāja, bija viens no šiem meklētajiem noziedzniekiem? (Nebija.)
Ekipāža, kas tajā vakarā „strādāja” uz Vienības gatves, netālu no krustojuma ar Ozolciema ielu, darīja TO ļoti dīvaini. Auto tiek apturēts. Ceļu policists pieprasa uzrādīšanai dokumentus. Šajā laikā Valsts policijas darbinieks rūpīgi pieraksta uz lapas manas mašīnas numuru. Kad Ceļu policists pārbaudījis dokumentus, arī mana vadītāja apliecība nonāk VP darbinieka rokās un kaut kas tiek norakstīts.
Protams, es jautāju, kas notiek? Kāpēc mani kaut kur piereģistrē? Policists man paskaidroja, ka viņiem esot pavēle pierakstīt visus, kam tiekot pārbaudīti dokumenti. Neko vairāk viņš nemācēja vai nevēlējās paskaidrot. Tomēr tas [atbildes garums] ir daudz, jo tieši šie paši policisti citai mūsu lasītāju ekipāžai uz šo pašu jautājumu atbildēja pavisam vienkārši - „kas Tev par daļu?” Ar kultūru viņiem vēl nav viss kārtībā.
Labi, pierakstīja manus un auto datus un novēlēja „laimīgu ceļu”. It kā jau nekas. Bet es neesmu drošs, ka es vēlos, lai vēl kāda rokās nonāktu informācija, ar kādu mašīnu es ikdienā braukāju. Neesmu drošs, ka šāda – jauna reģistra veidošana ir pilnīgi likumīga. Pastāv taču „Fizisko personu datu aizsardzības likums” (http://www.dvi.gov.lv/likumdosana/fpda/). Tagad policijas rīcībā nonāks papildus informācija - katra auto reālais lietotājs. Pieņemot, ka korupcija Latvijā līdz galam nav izskausta, pieļauju iespēju, ka šāda informācija varētu nonākt ne tikai tur, kur tai jābūt. Iedomājieties – policijas rīcībā būs informācija, tieši kura persona brauc ar jebkurai organizācijai [līzinga kompānijai, firmai, utt] piederošiem auto.
VP Preses un Sabiedrisko attiecību biroja Preses nodaļas galvenais speciālists Aigars Bērziņš iAuto portālam pastāstīja, ka 23.janvārī no plkst. 16.00 līdz 24.janvārim plkst. 04.00 notika RGPP Kārtības policijas pārvaldes Patruļpolicijas vienības reids. Reida mērķis bija ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas un ielu noziedzības profilakse. Kas attiecas uz “jaunas datu bāzes veidošanu” – informācija par automašīnas īpašnieku un lietotāju policijas darbiniekiem nepieciešamības gadījumā ir pieejama CSDD datu bāzē. Vēl viņš piebilda, ka reida laikā Rīgā netika nozagta neviena automašīna.
iAuto – ar v/n BM4152 – tagad tas nav noslēpums...
mani neaptureeja, pabraucu gar 3 milicu posteniem