Varbūt, ka tā ir latviešu tautas mentalitāte - samierināties ar nejēdzībām, bet kārtējo reizi ir uznākusi vēlme publiski palamāties par Rīgas Domes nejēdzībām. Tiesa, tās pēdējā laikā ir diezgan daudz - gan satiksmes organizācijā, gan pārējās Domes aktivitātēs, tāpēc dažas sāk jau aizmirsties.
Tuvāk par divām nejēdzībām.
1. Biķernieku - Eizenšteina krustojums.
Jau vairākas riezes www.satdep.lv diskusiju sadaļā ir vaicāts, kāpēc nevar atļaut pastāvīgu labo pagriezienu uz mežu, braucot pa Eizenšteina ielu no Mežciema.
Patreiz tas ir atļauts tikai vienā luksofora fāzē no trijām. Vienā no atlikušajām divām fāzēm (kad satiksme atļauta tikai izbraucošajiem no meža) nekas netraucē labajam pagriezienam - brauktuve ir tukša, jo gājējiem šķērsot Biķernieku ielu meža pusē nav atļauts (norobežojoša sēta).
RD SD aizbildinās ar ekspertu viedokli - tas neesot droši.
Kā piemērus apskatam divus citus Rīgas krustojumus.
Raiņa bulvāra un Marijas (13.janvāra) ielu krustojums pie centrālās stacijas. Labais pagrieziens uz 13.janvāra ielu no Raiņa bulvāra (virzienā no Brīvības pieminekļa) ir atļauts vienmēr (arī tad, kad atļauta 4(2) joslu kustība pa Marijas ielu -> 13.janvāra ielu). Šis krustojums noteikti ir noslogotāks un no satiksmes viedokļa bīstamāks, taču šeit "eksperti" neiebilst.
Labais pagrieziens no Muitas ielas uz Eksporta ielu. Atļauts vienmēr. Šeit sastrēgumstundās ir novērojams zināms saspringums to autovadītāju sejās, kas no Muitas ielas griež uz Eksporta ielu, kad ir atļauta satiksme pa Eksporta ielu, taču viss notiek un, ikdienā šķērsojot šo krustojumu, neesmu redzējis nevienu satiksmes negadījumu. Arī šis pagrieziens ir "ekspertu" atzīts.
Ņemot vērā abus piemērus, secinam, ka labo pagriezienu no Eiznešteina ielas uz Biķernieku mežu varētu atļaut pastāvīgi. Gājēji tur nav iespējami (kā abos iepriekš minētajos piemēros), un citi nozīmīgi draudi nav.
RDSD pretošanās šai pagrieziena atļaušanai šķiet dīvaina. Iespējams, ka te ir zemūdens akmeņi - nepietiek finanses (jeb tās ir pārsteidzīgi iztērētas, piemēram, RD darbinieku prēmijām), vai kas tamlīdzīgs.
Vai tiešām nav iespējams kādam juristam uzrakstīt vēstuli "kur vajag", lai atvieglotu Mežciemnieku ikdienu?
2. nejēdzība
RD stāvvieta pie Strēlnieku laukuma
Katru dienu ejot garām tai, var pārliecināties par RD darboņu attieksmi pret likumu. RD darbinieku privātais autotransports tiek novietots visos iespējamos veidos visās iespējamās vietās - šķērsām uz trotuāra, viesiem parezētajās 30 min. stāvvietās, paralēli ietvei priekšā uz ietves stāvošajiem utt.
Jautājums - kāpēc vajadzēja tērēt nodokļu maksātāju naudu un likt tās P zīmes un X zīmes. Varēja pie iebraukšanas uzlikt vienu P zonu ar visām iespējamajā papildzīmēm (pie ietves, uz ietves, daļēji uz ietves) un viss būtu OK.
Paldies par pacietību!
KSI, iAuto lasītājs
Labo pagriezienu pastavigi varetu atljaut ari no Ganibu Dambja uz Lugažu ielu (turpinājumā Eksporta ielu).