Satiksmes drošības 3 vaļi: likumi, kontrole un kampaņas 29

 
18.februāris 2004 7:03

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) par satiksmes drošības trim vaļiem uzskata likumus, kontroli un sociālās kampaņas. To otrdien žurnālistiem atzina CSDD direktors Andris Lukstiņš.

CSDD arī turpmāk sadarbosies ar ceļu policiju (CP), lai satiksmi uz Latvijas ceļiem padarītu daudz drošāku. "Esmu pārliecinājies, ka CP darba stils pēdējā laikā radikāli mainījies un, inspektoriem arvien biežāk parādoties ielu krustojumos, ir radīts klātbūtnes efekts. Tas disciplinē un liek padomāt, kā uzvesties uz ceļa," sacīja Lukstiņš.

Viņš arī norādīja, ka pēc soda punktu sistēmas ieviešanas jūlijā autovadītāji arvien biežāk būs spiesti saskarties ar tādu faktoru kā soda neizbēgamība un tas nākotnē varētu dot lielu ieguldījumu satiksmes drošības uzlabošanā.

CP darbinieki grūtāk izbraucamos krustojumus, sevišķi Rīgas centrā, no rītiem un vakaros kontrolēs arī turpmāk, jo policijas vadība ir pārliecinājusies, ka tam ir efekts, žurnālistiem apliecināja Ceļu policijas pārvaldes (CPP) priekšnieks Visvaldis Puķīte.

"Turklāt šādi mēs efektīvi varam cīnīties arī ar nekaunīgajiem braucējiem, kuri krustojumus šķērso pie sarkanās gaismas, nepareizi apdzen vai neievēro gājēju pārejas," viņš turpināja, norādot, ka par šādiem pārkāpumiem tikai janvārī vien CP aizturējusi vairāk nekā 500 vadītāju.

Puķīte arī apliecināja, ka saistībā ar ielu krustojumu problēmām CP arvien lielāku uzmanību pievērsīs sabiedriskajam transportam - policijai jau lielas galvassāpes sagādājušajiem taksometru šoferiem, kā arī trolejbusu un autobusu vadītājiem. "Ja krustojumu, nepagūstot to šķērsot pie zaļās gaismas, nepaspēj izbraukt vieglais auto, tad tas vēl nav tik traģiski, taču, ja tam šķērsām apstājas divdaļīgais buss, sastrēgumi veidojas ne tikai šajā, bet vēl pāris vai trijos krustojumos," norādīja CPP priekšnieks.

Viņš norādīja, ka gadā Latvijā autoavārijās iet bojā apmēram 500 cilvēku un vēl pieci tūkstoši cieš satiksmes negadījumos. "Iedomājieties, kas notiktu, ja kāds paziņotu, ka, piemēram, nākamajā gadā Latvijā notiks terora akts, kurā bojā ies 500, bet traumas gūs vēl 5000 cilvēku? Tieši tāpēc mēs ne tikai cīnāmies ar likumpārkāpējiem, bet sadarbībā ar CSDD speciālistiem veicam arī izskaidrojošo darbu," Puķīte sacīja.

Puķīte pauda nožēlu, ka neviens no pērn par braukšanu alkohola reibumā atkārtoti gada laikā aizturētajiem vadītājiem nav saņēmis reālu cietumsodu. "Žēl, taču kādu no viņiem vajadzētu iesēdināt kaut vai kā brīdinājumu citiem, tas ir traģiski, jo šādu vadītāju skaits pērn, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaudzis par 40%."

Viņš arī pastāstīja, ka šogad CP iecerēti plaši darbinieku izglītošanas pasākumi, ne tikai mācot viņiem likumus, bet pilnveidojot viņu saskarsmes spēju ar iedzīvotājiem, palīdzot viņiem ceļu satiksmē un tādējādi neradot avārijas situācijas. Taču policistiem nav plānotas tikai mācības, CP vadība turpinās sodīt tos ceļu policistus, kuri pārkāpuši likumu. "Es, piemēram, pats personīgi pērn atlaidu no darba divus inspektorus, kuri bija nepareizi sastādījuši soda talonu," apliecināja CPP priekšnieks.

Viņš atzina, ka alga iekšlietu sistēmā joprojām nav sasniegusi tādu līmeni, lai ceļu policista darbs būtu atzīstams par prestižu, taču kadru maiņas CP liecina, ka šo struktūru pamet ar sīko kukuļņemšanu saistīti cilvēki, kuru vietas arvien vairāk ieņem "jaunieši, kuri tiešām vēlas strādāt godīgi". Arī iekšlietu ministrs Māris Gulbis žurnālistiem atzina, ka cīņa pret korumpētajiem ceļu policistiem turpmāk kļūs vēl nesaudzīgāka, turklāt tāda pati tā būs arī pret kukuļu devējiem.

"Kad spēkā stāsies soda punktu sistēma, nešaubīgi arvien biežāk vadītāji vēlēsies "atpirkties" no ceļu policistiem, jo nebūs ieinteresēti iekrāt soda punktus, kas viņiem draudēs ar tiesību aizturēšanu. Taču vienlaikus pašreizējā ceļu policijas filozofijas maiņa no represīvas pret servisa organizāciju man ļauj domāt, ka šos jautājumus nākotnē izdosies risināt krietni civilizētāk," atzina ministrs.

"Es uzskatu, ka ceļu policija sava budžeta ietvaros kopumā labi tiek galā ar saviem pienākumiem," rezumēja Gulbis.

Jau vēstīts, ka Puķīte pērn novembrī, stājoties CPP priekšnieka amatā, norādīja, ka par prioritātēm jaunajā darbā uzskata ceļu policijas prestiža paaugstināšanu sabiedrībā un sadarbību ar CSDD. "Bez šīs sadarbības normāls policijas darbs nemaz nav iedomājams, viņi [CSDD] nevar dzīvot bez mums, tāpat kā mēs - bez viņiem. Mēs taču darām vienu un to pašu darbu, vienkārši mūsu uzdevumi un veidi, kā tos izpildīt, nedaudz atšķiras," toreiz sacīja Puķīte.

Puķīte arī atzina, ka kopā ar jauno amatu viņš "pūrā" saņēmis arī visas ceļu policijas problēmas. Par vienu no svarīgākajiem mērķiem viņš nosauca dialoga veidošanu ar sabiedrību, to cenšoties panākt, gan uzlabojot ceļu policijas darba kvalitāti un policistu attieksmi pret satiksmes dalībniekiem, gan pašam aktīvi sadarbojoties ar masu medijiem.

Viņš apliecināja, ka kopā ar CSDD speciālistiem jau tuvākajā laikā sāks darbu pie likumu uzlabošanas ceļu satiksmes jomā.

Pārmaiņas ceļu policijā galvenokārt orientētas uz prasību paaugstināšanu ierindas inspektoriem, mācību rīkošanu, kā arī kontaktu uzlabošanu starp policiju un iedzīvotājiem.

RĪGA, FEB 17 , BNS

 
Visi komentāri
 
115486. viesis 18.februāris 2004 8:40
0 0 Atbildēt

Manuprāt soda punktu ieviešana korupciju nemazinās. Tāpat būs iemesls iedot salātiņam ķepā, lai tikai punkti nekur neparādītos...

115488. viesis 18.februāris 2004 8:51
0 0 Atbildēt

Zigulists - biki jau mazinās vis; kā nekā agrāk varēja iedot naudiņu it kā sodam un nesagaidīt kvīti. Pie punktu sistēmas naudiņas došana jau būs 100% kukuļdošana, bet uz tādu ne visiem būs drosme.

115491. viesis 18.februāris 2004 9:16
0 0 Atbildēt

Lai mazinātu spriedzi uz ceļiem, vajadzētu atļaut ārpus apdz. vietām max. ātrumu 110km/h, tad arī pārkāpumi būtu krietni mazāk. Un nevajag melst, ka ceļu stāvoklis to neļauj, jo šobrīd tas arī ir reālais braukšanas ātrums!

115492. viesis 18.februāris 2004 9:17
0 0 Atbildēt

ps. ir taču pēc-kosmiskā ēra, 21.gs., bet mums kā mazattīstības laikos - 90 :E

115493. viesis 18.februāris 2004 9:23
0 0 Atbildēt

Laikam te viens otrs nesaprot vienu lietu, ja tagad atlauts braukt ar 90 un visi brauc ar atrumu lidz 110, tad ja atlaus 110, tad visi brauks lidz 130, pats esmu soferis un ari braucu ta saucamajos 20km/h ietvaros!!!

115504. viesis 18.februāris 2004 9:56
0 0 Atbildēt

Mudakam ar 30 ir liels ātrums. nespēju iedomāties, normālam šoferim braucot līdz 10g vecu mašinu labā tehniskā stāvoklī rasto problēmas ar ātrumu 110 km/h, par jaunām vispār nerunājot.

A mudakam vari iedot 2004.gada februāra izlaiduma 5 BMW viņš vienalga brauks kā mudaks un sūdus savārīs.

115511. viesis 18.februāris 2004 10:05
0 0 Atbildēt

Pedejais laiks sakt sodit "svetdienas braucejus" Kas to vien mak ka bubinat uz 70 pa sosejas kreiso joslu. Sitadus lohus, kas nemak braukt vajadzetu novakt no cela un butu gan mierigaka brauksana gan avarijas situacijas mazak. mani vienkarsi kretine sie opji!!!

115515. viesis 18.februāris 2004 10:20
0 0 Atbildēt

Piekrītu viesim 09:23. Un bugam :) No ceļa varbūt nevajag novākt, bet uz labo joslu gan.

115522. viesis 18.februāris 2004 10:35
0 0 Atbildēt

Un kad beidzot šiem "vaļiem" piepulcinās arī ceļazīmju izvietotājus? Kāds var pakomentēt cik un kur pēdējā laikā ir pamanīti uzlabojumi absurdi izvietotajās zīmēs un marķējumos? Kā šis aspekts ietekmē satiksmes drošību?

115567. viesis 18.februāris 2004 12:26
0 0 Atbildēt

Noskatoties vakardienas interviju ar V. Puķīti, nedaudz aizdomājos par viņa gudrību... Vairāk tā kā ierakumos viņam sēdēt, nevis CP vadīt.

115576. viesis 18.februāris 2004 12:50
0 0 Atbildēt

Ja nepārkāp vai netiec pieķerts, tad ir po visi soda punkti utt.

Par lohiem: kaut kā nav dzirdēts, ka kāds satiksmes negadījums būtu izraisīts, jo tika ievēroti CSN. :)

115577. viesis 18.februāris 2004 12:51
0 0 Atbildēt

vzinis, ta tu maz esi dziredeejis

IR taadi gadiijumi

no bliives, veciit, viss atkariigs

115622. viesis 18.februāris 2004 15:27
0 0 Atbildēt

grr vot gad lukstinja kungu nostraaapees uz 300Ls tad paskatiisimies kaadu dziesmu jamais dziedaas - debiilikjis

115625. viesis 18.februāris 2004 15:50
0 0 Atbildēt

Paši nenormāli krutie puikas esat, jo ir jau laikam aizmirsies kā paši sākāt braukt. Un uzdirst visiem - tas Jums nenormāli patīk.

Bišku jau vajag cienīt tos 80-niekus un CP jau arī visi nav kretīni.

115626. viesis 18.februāris 2004 15:54
0 0 Atbildēt

viesim:15:27 Diez vai kāds CP peška Lukstiņa k-gu jebkad "strāpēs". Varbūt , agrāk jā, bet šobrīd viņš varētu būt pie CP nomenklatūras. Tās ,protams, ir tikai manas domas.

115642. viesis 18.februāris 2004 17:51
0 0 Atbildēt

to:IkdienasViesis

strāpē gan, nesen dabūja lielā ātruma protokolu. Tas gan būtu interesanti paskatīties, ko lielie ar viņu izdarīja, varbūt brīdināja???

tur 50-75 Ls vai 3-9 mēn. ties.atņ.

115650. viesis 18.februāris 2004 19:35
0 0 Atbildēt

Nu lai jau nu piepildaas abu priekshnieku sapnji un ieceres, tureeshu par to abus iikshkjus.

115672. viesis 19.februāris 2004 1:39
0 0 Atbildēt

:)))

115741. viesis 19.februāris 2004 14:46
0 0 Atbildēt

Puķītes kunga komentāri TV līdz šim nav viedojuši pārliecību par kompetenci ,drīzāk gan par līdzdziedāšanu kaut kam.

115769. viesis 19.februāris 2004 17:10
0 0 Atbildēt

Ikdienas viesim. varbūt apskaties svešvārdu vārdnīcā vārda "nomenklatūra" skaidrojumu. a tu "viesis 15:27" noskaidro, ko nozīmē "debīliķis". Nobrauc desmito daļu no Dakāras rallijreida un pamēģini vēlreiz kaut vai šo vienu vārdu izrunāt.

115770. viesis 19.februāris 2004 17:14
0 0 Atbildēt

a Puķītem jūs velti uzbraucat, tas, ka viņš ir karjerists nebūt nav tas sliktākais. Un salīdzinot viņa intelektu ar Jirgena vai ģenerāļa Griguļa - Puķīte ir vienkāŗši Einšteins. Bet nopietni runājot - pēc gara pārtraukuma CP ir priekšnieks, kurš gatavs sadarboties ar CSDD, Jirgens visas CSDD aktivitātes uztvēra kā personisku apvainojumu un attiecīgi bija noskaņoti visi CP ierindas darbinieki - "nu, ko tur atkal Lukstiņš izgudrojis, kaut kādus soda punktus, muļķibas tas viss..."

115798. viesis 19.februāris 2004 21:55
0 0 Atbildēt

Puķīte - tas protams ir zināms progress drūmajā ikdienā. bet, viņš arī vēl nav sapratis, ka veiksmīgam darbam u reformām, būtu vērt nomainīt vismaz 70% no visiem darbiniekiem, īpaši jau Klijānu ielā strādājošajiem. Arī tādus važņakus kā Popovs. Vismaz pusi jauno vajadzētu nokomplektēt ar PA absolventiem, kuri labprāt pildītu savu dienestu CP. Pašreizējos kadriņus mierīgi varētu izformēt pa skurbuļiem, apsardzes daļām un patruļdivīzijām. To varētu mierīgi nosaukt par rotāciju.

115844. viesis 20.februāris 2004 11:07
0 0 Atbildēt

Nomainīt var arī 100% ir tikai maziņa problēma neviens tur neraujas iet srādāt. Daudzi strādā tikai tāpēc, cer ka varbūt kautkas mainās vēl cer, protams daudziem ir pieradums, īpaši tiem kas jau strādā ilgāku laiku. Daudziem, kas izvēlējās šo profesiju neatkarības atjaunošas laikā un uzsāka mācības tika solīts pavism cits nevis tas, kas tagad ir. Rezultātā zaudēts laiks zināma vilšanās un nevarēšana iesāk kautko jaunu, gan zināšanu trūkuma, gan apņēmības trūkuma dēļ.

Mūsu kapitālisma laikmetā, cilvēku kas strādā plikas idejas vārdā var uz pirkstiem saskaitīt, komunisms beidzās un ideisti jau sen no bada apmirtu uz plikas policista algas dzīvojot.

Tā ka policija ir kāda ir un kādu pelnīja sabiedrība.

Man tikai viens nav skadrs, kapēc policijai liek strādāt pēc komunisma principiem, tas ir darīt vairāk nekā par to maksā, apvainot korucijā, apd**** utt. Ar ko labāki pārējie? Kapēc neviens nepvaino ārstus kad tie nagla izspiež naudu lai glātu tev dzīvību vai veselību?

Jūs taču neprasas frizierim kapēc viņš no jums prasa naudu par matu griezšanu?

p.s. Es neatbalstu korupciju un iesaku visiem spēkiem cīnīties ar to, jo atpircies biezais šmigotājs obligāti brauks atkal šmigā un iespējams kādu nogalinās. Es gribu tikai pateik, ka nedrīkt prasīt no cilvēkiem vairāk, vairāk un vairāk nesniedzot neko pretī. Nevienā civilizētā valstī tā lietas nekārtojas.

115874. viesis 20.februāris 2004 14:47
0 0 Atbildēt

Šoreiz viesim (IeM) nepiekrītu. Laikam tomēr Valsts tiesību aizsardzības iestādes šodienas kapitālismā ir TĀ VIETA, kur tomēr ir jāstrādā arī idejas vārdā. Galu galā, jebkurš policists ir devis arī zvērestu, kurā ir daudz skaistu vārdu, kuri policistam jāatceras un jāpilda reālajā dzīvē: Likums - Par policiju nosaka:

29.pants. Policijas darbinieka zvērests

Policijas darbinieks, stājoties amatā, dod zvērestu:

"Es, .............., stājoties policijas dienestā, zvēru būt uzticīgs Latvijas Republikai un godīgi pildīt tās likumus, apsolu nesaudzēt spēkus, bet, ja tas būs vajadzīgs, - arī dzīvību Latvijas Republikas labā."

Tātad, it kā , atcerēties policijas darbinieka grūto ikdienu un zemo atalgojumu, nebūtu korekti jau pēc tam, kad mundieris uzvilkts. Pastāv jau iespēja strādāt par... malkas zāģeri. Zvēresti nav jādod, likumus var nezināt, intelekts un saskarsmes kultūra prasīta netiek jāparakstās tikai par drošības tehniku.

115878. viesis 20.februāris 2004 15:20
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis 20.02.2004 14:47

Zvērests laba lieta piekrītu. Bet nevajg jaukt visu vienā maisā, zvērests ir ideāls uz kuru jātiecas un kā jeb kurš ideāls nav sasniedams - līdzīgi kā apsolūta demokrātija, laime, mīlestība, godīgums uttttttttttttt. Visi dod zvērsetu vairāk vai mazāk, prezidenti, ministri, ārsti, politalogi, tiesneši, veikala pārdevēji zvēr ka tas ir labākākais televīzors pasaulē. Starpība ir tajā, kas un kādā mērā nes atbildību par zvēresta nepildīšanu.

115890. viesis 20.februāris 2004 17:36
0 0 Atbildēt

viesim(IeM)

Šis bardaks mūsu valstī pastāvēs tik ilgi, cik pastāvēs tāds uzskats par zvērestu. Un nevajag to putrot ar torgašu utml. reklāmas saukļiem - vārdi "reklāma" un "patiesība" jau sen kļuvuši par antonīmiem. Zvērests nav nekāds ideāls - tas ir kā grūtniecība - vai nu ir, vai nav, resp., vai nu turies pie tā, vai nē. Un ja esi lauzis - neatbilsti ieņemamajam amatam, krēslam, stāvoklim u.c.

115899. viesis 21.februāris 2004 3:24
0 0 Atbildēt

No tiem trijiem vaļiem tie pirmie divi bieži vien nepeld vienā virzienā.Varbūt tas tāpēc,ka normatīvo aktu veidotājiem par maz saskares ar praksi , un līdz ar to izpratnes par to reālo darbības mehānismu.Uzskatu,ka šobrīd normatīvi ierobežo kontroli,un statistika diemžēl liecina,ka Latvijas sabiedrība tam vēl nav nobriedusi. Protams,ka kontrolei jābūt civilizētai un likumu ietvaros.Un pilnīgi noteikti,ka arī kontrolētāji ir jākontrolē,bet arī civilizēti. Jā ir problēma ar kadriem.Bet pajautāsim katrs sev: kas mani attur pārkāpt likumu? Domāju,ka atbilde būs: kontrole,lai kā mums tas nepatiktu,un tikai retam: pārliecība .

117802. viesis 8.marts 2004 13:59
0 0 Atbildēt

[to viesis (IeM) ] Statistika ir lieta, ko visvieglaak tulkot kaa pashiem patiik. CeePee shai zinjaa izceljas.

Njemsim vienu piemeeru- braukshanas aatrums. Ja panjemtu Latvijas (Riigas) karti un saziimeetu visas vietas, kur notikushi negadiijumi deeelj aatruma paarsniegshanas, peec tam panjemtu otru karti un saziimeetu visas vietas, kur visbiezhaak staaveejushi CeePisti ar radariem. es esmu paarliecinaats, ka uzliekor shiis kartes vienu uz otras, atziimeetaas vietas nepaarklaatos. T.i.- CeePisti ar radariem visbiezhaak staav vietaas, kur celja apstaaklji ljauj droshi braukt aatraak un lielaakaa dalja paarkaapumu ir vairaak/mazaak formaali.

Cits piemeers - alkohols. Es pats esmu pret dzershanu pie stuures un uzskatu, ka par braukshanu dzeerumaa sodiem ir jaabuut daudz bargaakiem. Panjemsim statistiku. Cik promilles ir bijushas tiem, kas izraisiijushi smagas avaarijas? Visbiezhaak krietni virs promilles. Ko dara CeePee? Taa vietaa lai izkjertu un reaali sodiitu shos paarkaapeejus, meegjina izbiidiit izmainjas, kas noteiktu daudz mazaakas pieljaujamaa akohola normas. vai tieshaam tie, kam ir bijushas 0.2-0.5 promilles ir bijushi tie biistamaakie???

117841. viesis 8.marts 2004 18:28
0 0 Atbildēt

Piekrītu.CP darba organizēšana nav vajadzīgā līmenī.Bet ne tikai CP.Ja ir vietas,kur droši var braukt ātrāk,tas ir satiksmes organizētāju ziņā,kas nav CP.Bet CP medī tur,kur vieglāk saķert pārkāpējus,tāpēc,ka viņi tā ieinteresēti (darbu vērtē pēc rezultāta jeb skaita,un,kā noprotu,spēcīga ir arī tīri savtīga motivācija). Arī es nesaprotu argumentus par tām 0.2 promilēm. Ja jau reibums ir no 0.2 prom.,tad visiem,un reibumā vadīt nedrīkst.Reāli šādas normas ieviešana vairāk izskatījās pēc atbildīgo amatpersonu populisma.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti