«Dārgais» Ulmaņa un Vienības gatvju krustojums 40

 
17.marts 2004 6:07

Pirmdienas rītā ievēroju ceļu policistus strādājot pie Ulmaņa un Vienības gatvju krustojuma. Ieskatoties, varēja redzēt, ka ekipāža ir "sadalījusies" - viens skatās luksoforu uz ziņo pa rāciju, otrs (uz Vienības gatves) aptur pārkāpējus.

vg1.jpg
Pirmais policists vēro krustojumu.

Un tātad: viens ceļu policists vēro krustojumu no centra puses. Ja vadītājs, lai nogrieztos pa kreisi, iebrauc krustojumā pie atļautā signāla, viss ir OK, bet ja tas tiek darīts pie aizliedzoša signāla, tiek dota ziņa otram policistam, kas stāv uz Vienības gatves dažus desmitus metrus aiz krustojuma. Tur arī tiek apturēts un (sodīts/brīdināts) pārkāpējs.

vg2.jpg
Otrais gaida pārkāpējus.

Pajautāju tur dežūrējošajam policistam, kas šeit ir tas "klupšanas akmens"? Viņš pastāstīja, ka, ja vadītāji iebrauktu krustojumā tik tālu, cik var (vismaz līdz krustojuma vidum), tad katrā luksofora ciklā to pat vissliktākajā gadījumā varētu izbraukt vismaz četras mašīnas. Liela daļa vadītāju to nedara.

vg3.jpg
Baltā auto vadītājs, knapi iebraucis krustojumā, apstājas, tādā veidā neļaujot iebraukt krustojumā aiz sevis braucošajiem auto.

Sarunas laikā arī bija novērojumi konkrēti piemēri - mašīnas vadītājs pavisam nedaudz iebrauc krustojumā un apstājas. Pārējie stāv pirms krustojuma.

vg4.jpg
Te tieši tāda pati situācija...

Kad jau iedegas sarkanā gaisma, tas, kurš bija pirmais, "legāli" veic kreiso pagriezienu, bet pārējiem jāpaliek pirms krustojuma, jo pie sarkanās gaismas tajā iebraukt aizliegts. Nākas atzīmēt, ka tur bija redzamas arī mācību mašīnas, kuru vadītāji, instruktoru pavadībā, egoistiski veica šo krustojumu. Šādu "bailīgo" braucēju dēļ veidojas pamatīgi sastrēgumi.

vg5.jpg
Ar sarkano apzīmēta "egoistiska" auto apturēšanas metode, ar zaļo - ideālā. Ja arī pretējā virzienā braucošie vēlas pagriezties pa kreisi, zaļā pozīcija var nedaudz mainīties.

Ko darīt? Veicot šādus krustojumus, iebrauciet tajā iespējami "dziļi", lai arī citiem pietiktu vietas! Par iebraukšanu krustojumā pie to atļaujoša luksofora signāla jūs neviens nesodīs.

Daži CSN punkti, kas attiecas uz krustojumiem:

93. Aizliegts iebraukt krustojumā vai brauktuvju krustošanās vietā, ja izveidojies sastrēgums, kas vadītāju var piespiest apturēt transportlīdzekli krustojumā vai brauktuvju krustošanās vietā un traucēt braukt citiem transportlīdzekļiem.

96. Vadītājam, kas iebraucis krustojumā, kad to atļāva luksofora signāls, no krustojuma iecerētajā virzienā jāizbrauc neatkarīgi no tā luksofora signāla, kas uzstādīts pirms izbraukšanas no krustojuma. Ja krustojumā pirms luksoforiem, kas atrodas vadītāja braukšanas ceļā, ir 541.ceļa zīme, vadītājam jāņem vērā katra luksofora signāli.

97. Kad luksoforā iedegas atļaujošais signāls, vadītājam jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas iebraukuši krustojumā, kad viņiem to atļāva luksofora signāls, kā arī gājējiem, kas nav paguvuši šķērsot brauktuvi.

Brauciet tā, lai šis neiznāktu par dārgu krustojumu!

iAuto, E.Biele

 
Visi komentāri
 
119304. viesis 17.marts 2004 7:26
0 0 Atbildēt

Instruktors teica, ka, lai cik pareizi iebrauktu pirmais, tāpat ne varāk par divām mašīnām normāli var izbraukt. Tāpēc, ja tur ir menti, nebrauciet pa četriem.

119305. viesis 17.marts 2004 7:35
0 0 Atbildēt

Katru rītu ceļš uz darbu ved caur šo krustojumu un jau labu laiciņu es vairs no Ulmaņa gatves uz Vienības gatvi negriežos, priekšroku dodu tā trakā nama apbraukšanai no otras puses, kur uz Vienības gatvi uzbraucu pirms aprunātā krustojuma, tādējādi ietaupu sev nervus un laiku..

119306. viesis 17.marts 2004 8:23
1 0 Atbildēt

ja es nemaldos, tad krustojumā drīkst atrasties ne vairāk kā divas mašīnas.....

119307. viesis 17.marts 2004 8:25
0 0 Atbildēt

Jaa, jau diezgan pasen ieveeroju sho situaaciju shajaa krustojumaa, jo pats dziivoju (iireeju) maajaa, kura redzama pirmajaa atteelaa... :)

119310. viesis 17.marts 2004 8:36
0 0 Atbildēt

jā jā tikai tas ceturtais noteikti atstās piecīti , neba viņi tur stāv lai aizrādītu pirmajam, kurš pieejot principiāli neko nepārkāpj

119311. viesis 17.marts 2004 8:38
0 0 Atbildēt

man ar autoskolaa maaciija - ja krustojumaa ir 2 a/m, tad nebrauc iekshaa, bet gaidi pie liinijas ... nu reaalajaa dziivee es skatos peec situaacijas ;)

119313. viesis 17.marts 2004 8:48
0 0 Atbildēt

«Dārgais» Ulmaņa un Vienības gatvju krustojums ?????????????Cik tad viņu tur ir koa?

Zoga.

119314. viesis 17.marts 2004 8:59
0 0 Atbildēt

Tas krustojums jau sen prasaaas peec rekonstrukcijas.... tikai satdep.lv atbild .... naudinjas ta nav... :(

blin, kur mees dziivojam... :(((

119316. viesis 17.marts 2004 9:00
0 0 Atbildēt

Man liekas ka shēmā parādītā zaļā mašīna ir daļēji iebraukusi pretējā joslā, vai tad tas ir ideālākais veids kā palaist pretīmbraucošos? :)

119317. viesis 17.marts 2004 9:06
0 0 Atbildēt

Iisteniibaa daudzi sodien brauc ljoti egoistiski un nedomaajot par citiem. Kultuura ir tikai daziem autovadiitaajiem, par kuriem liels prieks. Es katru vakaru, braucot maajas no darba, izbraucu no pagalma un reizeem ir ljoti itlgi jaagaida, lai vareetu tikt uz ielas (Kalpaka bulvaaris), citriz, kad izdodas tikt ieksaa jasastopas ar taureesanu un duuru vicinaasanu. Bet vai tad jaacensas par katru cenu tikt visiem prieksaa un pirmajam. Aatraak taapat nekur nenokluut...

119318. viesis 17.marts 2004 9:08
0 0 Atbildēt

Dm taisnība,eksāmenu braukšanā Redaktors nav nolicis...

119319. viesis 17.marts 2004 9:13
0 0 Atbildēt

Ar sarkano apzīmēta "egoistiska" auto apturēšanas metode, ar zaļo - ideālā....sadursmes gadījumā 100% vainīgs ideālais!

Zoga.

119320. viesis 17.marts 2004 9:13
0 0 Atbildēt

DM, tā nav pretējā josla, tā "pretējā josla" nogriežas pa kreisi...

119321. viesis 17.marts 2004 9:16
0 0 Atbildēt

1) prieks par rakstu (sāku lasīt ar domu, ka tūlīt sāxies tipa CP **** , CP ***** vai CP ****) , bet nē, raksts pamācošs un tīkams lasīšanai ..

2) Krustojums jau sen prasās pēc rekonstrukcijas - tas tiesa

3)Līdzīga situācia ir uz tā tilta, kas ir čaka iela galā. Tur krustojumā čaka/pērnavas braucot no dominas puses pa kreisi nogriezties ir pilnīgs murgs. Ja esmu pirmais, parasti cenšos nedaudz pirms zaļā "paspēt" pirms pretimbraucošiem (ja tur pirmais nestāv kāds sportiska tipa vai lauku tjūninga auto). Tad pārējie (aiz manis) iegūst vēl vienu "bonus" vietu :) ... un es tā drusku ātrāk tieku :))

119322. viesis 17.marts 2004 9:16
0 0 Atbildēt

aha - tur drusku nekorekti uzzimeets ... taa treshaa (ieksheejaa josla) (no juurmalas virziena) tur nesen saakas un ir paredzeeta nogrieshanai pa kreisi

Redaktors 17.marts 2004 9:22
0 0 Atbildēt

Lai arī kā esmu uzzīmējis, ceru, ka ideju sapratāt.

119328. viesis 17.marts 2004 9:26
0 0 Atbildēt

nu ideju saprataam, bet kad pienjems jaunos sodus par iebraukshanu krustojumaa, kad neesi paarliecinaats, ka liidz luksofora signaala mainjai netiksi aaraa, tad tas krustojums buus neizbraucams :)

119335. viesis 17.marts 2004 9:37
0 0 Atbildēt

Tas, kas te ir uzzīmēts un aprakstīts, ir pilnīgs bullšits. Iespējams, ka autors ticis maldināts.

119338. viesis 17.marts 2004 9:42
0 0 Atbildēt

Jā, tur bieži redzami loši, kas pārbrauc pāri stoplīnijai un tālāk nebrauc, bet tie, kas pēc tam - pa dzelteno ieskrien krustā, saņem sodu.

119339. viesis 17.marts 2004 9:43
0 0 Atbildēt

da bled tur ir jaa.p.i.s. tie kuri no juurmalas puses velk paari krustam jau pie dzeltenaa signaala.

119340. viesis 17.marts 2004 9:46
0 0 Atbildēt

subaru 17.03.2004 09:26

Kāds sakars ar sodu pieņemšanu un CSN ??

iebraukšana krustojumā, lai nogriestos pa kreisi , pamatā vienmēr saistās ar apstāšanos krustojumā, lai palaistu pretimbraucošos auto. Tas nav sastrēgums aiz krustojuma, kas tav neļaus izbaraukt no tā. attiecīgi šī darbība nav aizliegta -> ir atļauta. CSN nekur nav rakstīts, ka atļauts iebraukt krustojumā 2, 3, vai 5 auto. Tas ka kādam te autoskoas instruktors ir kautko stāstījis ir vērā neņemams. Man arī autoskolā teica, ka ja gājējs iet pāri ielai pie sarkanā, tad jāmēģina viņam uzbraukt, par mācību pārējiem ... autoskolās var stāstīt ko grib, bet CSN ir un paliek CSN. ir tāda maza grāmatiņa, vai sadaļa iAuto, kur ir uzrakstīts piļnīgi viss, kas jāzin un jāievēro autovdītājam... (izņemot braukšanas kultūra, kas ir "dvēseles izdaiļošanai")

119346. viesis 17.marts 2004 9:50
0 0 Atbildēt

Es pieņemu, ka subaru 17.03.2004 09:26 bija domājis šo punktu: "93. Aizliegts iebraukt krustojumā vai brauktuvju krustošanās vietā, ja izveidojies sastrēgums, kas vadītāju var piespiest apturēt transportlīdzekli krustojumā vai brauktuvju krustošanās vietā un traucēt braukt citiem transportlīdzekļiem."

Manuprāt, diezgan "slidens" punkts. Vai CP nevar izdomāt, ka 2 auto, kuri krustojumā gaida kreiso pagriezienu, ir "sastrēgums" ?

119349. viesis 17.marts 2004 9:54
0 0 Atbildēt

viesis 17.03.2004 09:50

a kam Tu traucēsi iebraucot krustojumā ??? pretimbraucošos Tu palaid, taisni braucošajiem nav nekāda daļa gar Tevi, a šķērseniski ir sarkanais ... tad dzeltanais.... tad Tu jau esi prom (ja neesi (vai priekšā nav kāds) "sēne")

119354. viesis 17.marts 2004 10:10
0 0 Atbildēt

to redaktors: par zīmējumu

Zīmējums, tiešām, neatspoguļo lietas būtību! Šeit tā "sāls" ir tajā, kur sākas krustojums. Pēc definīcijas- iedomātas līnijas, kas savieno pretējo malu noapaļojumu sākumu. Šajā kunkrētajā krustojumā tas ir gājēju pārejas beigas (līnijas ir padzisušas, var vadīties pēc gājēju celiņa). Tāpēc visi auto, kuri ir jau aiz stoplīnijas VĒL NAV IEBRAUKUŠI KRUSTOJUMĀ!!! 1(2) parasti stāv jau aiz stoplīnijas (uz gājēju pārejas) un krustojumā IEBRAUC pie sarkanās gaismas.

119355. viesis 17.marts 2004 10:12
0 0 Atbildēt

Nē, uz gājēju pārejas arī nedrīkst stāvēt, tāpēc arī tie, kas uz tās ir apstājušies, pie pirmās iespējas drīkst braukt prom!

119359. viesis 17.marts 2004 10:23
0 0 Atbildēt

viesis 17.03.2004 10:12

Man gan šķiet, ka pēc Tavas metodes var uzrauties uz "agresīvu braukšanu" - vairāki pārkāpumi pēc kārtas :)

119365. viesis 17.marts 2004 10:47
0 0 Atbildēt

Par palikšanu uz gājēju pārejas var šķirties no piecīša, tas droši. Arī šādā krustojumā -- pārbaudīts.

119378. viesis 17.marts 2004 11:23
0 0 Atbildēt

Piemeram Tallina sados krustojumos parasti ir atbilstosas papildsekcijas pa kreisi, un, nemot vera plusmas apjomus, pa kreisi laiz pat vairakas joslas un viss stokos!!! Vieta tacu tur pietiek, zaliti sunu kakinasanai var saglabat ari citur...

119384. viesis 17.marts 2004 11:37
0 0 Atbildēt

arī tie kas to pašu dara no centra puses, vienreiz viens tāds saņēma apmali ritenī, jo nepalaida mani nogriezties....

119386. viesis 17.marts 2004 11:42
0 0 Atbildēt

Lieta nav tikai par šo krustojumu-vienkārši jāsāk spēcīgi sodīt tos dundukus,kuri iebrauc krustojumos skaidri redzot,ka aiz krusta jau ir sastrēgums,līdzarto liedzot iespēju pat iebraukt krustojumā tiem,kam ir zaļais!Šodien minūtes 20 mēģināju braukt taisni uz pārdaugavas pusi no Akmens tilta-pilnīgs kretīnisms-lūk tur varētu stāvēt CP un visus,kas paliek krustā pie sarkanā izdrāzt pēc pilnas programmas!

119397. viesis 17.marts 2004 12:25
0 0 Atbildēt

Shitajaa briesmekliibaa nemaz nevajag braukt iekshaa! Ja brauc no Centra, tad iisi pirms taa krusta ir viena taada mazaaka ielinja, kas atzarojas sliipeniski pa labi - pa to aizbrauc liidz Vieniibas gatvei un pa kreisi. Nekaada stresa, jo tur nav nekaadu pretimbraucosho. Un liikums sanaak varbuut 150 - 200 m:)

119408. viesis 17.marts 2004 12:58
0 0 Atbildēt

viesim 10:12

piekrītu jautājumā par to, ka uz gājēju pārejas arī nedrīkt stāvēt, bet nekādi nepiekrītu šīs problēmas risinājumam-" ...pie pirmās iespējas drīkst braukt prom". Lai nepārkāptu CSN ir jāpaliek stāvēt pie stoplīnijas, ja ir redzams, ka krustojumā (t.i. šajā gadījumā aiz gājēju pārejas) vairs vietu nav.

Tā jau lielākoties mūsu nepārāk sakārtotajā Galvaspilsētā tie sastrēgumi rodas, ka OBLIGĀTI ir jāiebrauc tajā krustojumā, labi redzot, ka paliksi tajā un tad ,pārslēdzoties luksof. signāliem, jāsāk knosīties un rokas plātīt...

119412. viesis 17.marts 2004 13:18
0 0 Atbildēt

Slidena lieta : kur saakas un kur beidzas krustojums ,ja auto prieksseejie ritenni ir krustojumaa vai tas skaitaas ka tu esi iebraucis krustojumaa vainee un vai tad manevrs ir jaabeidz vai nee,Ja auto deguns staav vietaa kur ir ziime aizliegts apstaaties tevi obligaati izccakarees par to ka auto ir novietots ziimes darbiibas zonaa.Taa kaa viennoziimiigi pateikt ka tu neatradies krustojumaa nemaz tik viegli nav iespeejams

art

119473. viesis 17.marts 2004 16:45
0 0 Atbildēt

PAr šo krustojumu kādu gadu atpakaļ rakstīju SatDepam. Ilgi sarakstījāmies, bet tā arī neko neizdevās panākt!

Mans piedāvājums bija ieviest papildsekciju uz kreiso pagriezienu gan virzienā uz Jelgavu, gan arī virzienā uz Akmens tilta pusi. Uz manu piedāvājumu "kompetentais" SatDepists atbildēja, ka tas neesot iespējams, jo tādējādi tiks vēl vairāk noslogots Salu tilts, bla, bla, bla. Tad es sāku šamējam uzskaitīt vēl situs krustojumus, kur arīdzan darbojas papildsekcijas, pi etam vietās, kur automašīnu blīvums ir vēl koncentrētāks (piemēram, Čaka un Elizabetes krusts). Pēc manu piemeŗu nosaukšanas mūsu diskusija ar Satdepistu beidzās, jo tā arī atbildi vairs nesaņēmu. Žēl gan, jo katru vakaru braucu uz no un uz Jaunolaini.

119476. viesis 17.marts 2004 17:03
0 0 Atbildēt

to foibbe: vismaz kads gudrs cilveks. Pashi vainigi, ka izvelas grutako un riskantako variantu:)

119489. viesis 17.marts 2004 17:42
0 0 Atbildēt

2 nomiks:

es arii braukaaju no/uz jaunolaini un neredzu probleemu, jo tajaa krustaa (vieniibas gatve un ulmanja gatve) nemaz neiebraucu ... es to visu murgu apbraucu pa (gandriiz) tukshiem celjiem ...

119508. viesis 17.marts 2004 20:17
0 0 Atbildēt

Pagaajushajaa vasaraa liku "c" kategoriju, un dabuuju 4 punktus, par luuk taadu pareizu iebraukshanu krustojumaa. Maciibu mashiinas dara visu pareizi, kaa atteelaa sarkanaa mashiina, jo taa ir pareizi, lai apmaacamais neguutu sodapunktus.

119511. viesis 17.marts 2004 21:03
0 0 Atbildēt

pirmoreiz riigaa? nezin ka te pils ar lunjiem?:)

119547. viesis 18.marts 2004 9:18
0 0 Atbildēt

vai tiešām jūs domājat, ka vieta, kur krustojumā ielu šķērso gājēji saucas gājēju pāreja? tad jūs sūri maldāties...

120788. viesis 28.marts 2004 23:26
0 0 Atbildēt

Kādus 15 gadus ir sanācis braukāt pa Eiropu un, atbraucot uz Rīgu, jāsecina, ka tik nenormāla situācija ar kreisajiem pagriezieniem, kā Rīgā , NAV NEKUR ! Var braukt n-tos km pa Valdemāra, Brīvības vai Kalnciema ielu bez iespējas nogriezties !!!

Citur visbiežāk ir izveidota atsevīšķa josla, tiem grib griezt pa kreisi un kādas 15 sek to netraucēti var darīt ...

Cita lieta ir ar "zaļajām bultiņām" , lai nogrieztu pa labi pie sarkanās gaismas. Vācieši ilgu laiku no tām izvairījās, bet nu jau pārus gadus ievieš. Poļi daļēji no tā atteicās un tagad nožēlo ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti