Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

SAAB Lieldienu 2004 atskaite (+ foto) 16

 
19.aprīlis 2004 8:49

Nav nekāds noslēpums, ka SAABisti, tāpat kā citādu reliģiju piekritēji, svin Lieldienas. Tā kā mums tradicionāli arī Jaunais gads iestājas citos datumos kā pārējiem, tad Lieldienas nebija izņēmums, šoreiz 17-18.aprīlis šķita gana labi datumi, lai iesvinētu.

Pēc pāris nedēļu ilgas muldēšanas internetā (http://www.iauto.lv/viewtopic.php?topic=7390&forum=37&start=0), plkst. 10.00 mēs sapulcējāmies negaidīti slēgta lielveikala stāvvietā, lai dotos garākā izbraucienā uz Latvijas malu, kur Zvārtavas pils atrodama. Sapulcējās visi, gan SAAB „īsti”, gan „neīsti” (par pareizo sadalījumu joprojām strīdas ortodoksāļi), gan VOLVO, gan čehs un japānis bija (paši zināt, kas vainīgi), kopā ap 20.gab-auto uz gandrīz pussimta ļaužu.

Fotogaleriju skatieties šeit.
Brauciens turp bija dinamisks un varbūt arī bīstams, bet aiz Bērzukroga visi kā dzērves kāsī beidzot lidoja vienā rāmā ritmā. Tā arī būtu aizbraukuši, ja ne vien Kluba prezidentes auto neizdvestu savu, kā tajā brīdī varbūt šķita, pēdējo melno dūmu un nenostātos miera stājā. Ar VOLVO service car palīdzību tas tika atgriezts pie dzīvības, lai saviem spēkiem aizkļūtu līdz ambulancei. Paldies Volvo, paldies Normundam, paldies Smiltenes servisniekiem par rezerves daļām.

Vienos bija pusdienas! Garšīgas! Paldies saimniecei un Bizenājam par gardā galda uzklāšanu!

Pēc tam „oficiālā daļa”: gravas (nosaukumu neatceros) izložņāšana un tajā esošā dolomīta un vizbuļu izpēte. Tad nobraucām līdz Jāzepa Vītola „Anniņām”, izstaigājām muzeju, parku un pilsdrupas, un atbrīvojām vienu bodi no gandrīz visa saldējuma, kas tajā brīdī tur bija pieejams.

Vakariņas gaidījām ilgi, jo viens no mums vēl izrādās negribēja ēst:), bet tai laikā tika skrupulozi izcilātas visu pils pagalmā esošo spēkratu haubes un salīdzināti „tilpumi”. Aprunāts tika viss, sākot no turbīnām un beidzot ar bērnu audzināšanu, sākot no Hirsch tuning līdz cik somu atbrauks uz Ēveli, sākot no saļņiķiem līdz čehu alus arī ir labs alus. Sīkumus, lai katrs stāsta pats, bet es varu pateikt, ka volejbolu mēs tā arī nesākām spēlēt. Tāpēc pēc vakariņām tas viss izvētās „lielajiem” par sliktu, jo „sīkie” ātri vien nodzenāja mūs 4 pieaugušos pa tumšo futbollaukumu, līdz mēs 2atā kapitulējām:).

Paralēli tam visi interesenti, kam nebija žēl nobraukt Normunda mašīnu un manu benzīnu, dzenāja SAAB 96 pa apkārtnes grants ceļiem un ārā kāpa varen’ apmierināti, domāju gan!:)

Tā kā negaidītas vietējā elektriķa „slimības dēļ” pirts izrādījās atvienota no strāvas, un līdzpaņemtais elektriķis nebija paņēmis līdz atbilstošās „plaķenes”, nācās mainīt oficiālo programmu. Izmainījām un domāju bija labi!:) Bija gan galds, gan dejas, gan „saviesīgas sarunas”, dažiem tas viss pat it kā līdz 5iem rītā, savukārt, dažiem cīpslas neizturēja slidenā parketa vilinājumu. Gulējām pa visu pili, modāmies uz 9iem, nu, lielākā daļa vismaz darīja tā.

Fotogaleriju skatieties šeit.
Brokastis, un 9 auto devāmies tālāk uz Cesvaines pili, viens uz krosu. Cesvainē nokļuvām nelaikā, jo durvis bija ciet, bet toties tagad no drošiem avotiem zinām visu par to kā tā tika celta un kā nodedzināta un dzēsta:). Kāpēc baronam vajadzēja 99 pilis un nevis 100 tagad arī ir pilnīgi skaidrs! Vēl turpat ir parks, neuzcelta estrāde, 2 tiltiņi un „barona kalniņš” ar visu baronu tajā un kādreiz bija arī čakli skolaspuikas, kas to visu sakopa. Jāmeklē Pils ziedojumu konts.

Nezinu, kam radās doma iebrukt savu vecāku mājās, bet tas bija to vērts! Kustoņu tur bija daudz vairāk kā vetārstu, un Bizenāja zirgs tika godam izjādelēts, pat gandrīz nevienu zemē nenometa, visi sveiki veseli! Cepām vistas šašliku un skatījāmies saulainās dīķmalas stārķa medības.

Pēc mūsu aizbraukšanas kaut kas esot aizdedzies, bet mēs to neizdarījām! Katrā ziņā SAAB kolonna Rīgu sasniedza ap sešiem.

Brauciena bilance: divās dienās +/- 500 km kopīgi pieveikti pa dažādiem ceļiem, daudz saules, dabas, sirsnīgu ļaužu un SAABu.

Paldies visiem, kas piedalījās, un sevišķs paldies Ingum par uzņēmību to visu saorganizēt ! Tā turēt!

Bonus pielikums: „SAAB 96 tests”

Tika dots uzdevums: „iztīrīt trubas”! Ar prieku piekritu, jo neko tādu vēl savā mūžā darījis nebiju. Izejmateriālu ieguvu piektdienas vakarā un tas bija SAAB 96 no 1979.gada 150 gabalu special edition ar 018.kārtas numuru. Ja pareizi atceros tad 1.5 l Ford motorītis ar 65 Zs un tonnas pašmasu. Pirms kāda laiciņa pilnībā atjaunots un tamdēļ labi saglabājies.

Sākumā ar rokām intuitīvi gramstījos pa grīdu, lai sameklētu ātrumpārslēgu, kurš tomēr atradās pie stūres un kurš sākumā man 1.roba vietā padeva 3.-o un atpakaļgaitas vietā 4.-o, bet ar laiku piešāvos arī, ka atslēgu no aizdedzes var izmānīt tikai, ja ieslēgta atpakaļgaita. Jau pirmajā vakarā mani pārsteidza jancīgā attieksme uz ielas, daudzi māja ar roku, ar dažiem pie krustojumiem arī nācās uzskrieties:). Tā kā auto kādu laiku nebija kustināts, tas mēdza nedaudz ākstīties ar apgriezieniem, brīžiem pēc sabremzēšanās pat noslāpt, tāpēc krustojumos man nācās to nedaudz intensīvāk parūcināt, nu, atsevišķi indivīdi ne vienmēr to saprata pareizi...:).

Šajā auto daudz kas ir savādāk. Pat sēdēšana šajā auto ir nedaudz ieslīpi, jo slīpi ir novietota gan stūre, gan sēdekļi, bet sēdēt ir ērti gan šoferim, gan pasažieriem. Jumts nav taisns, bet ieliekts, pa vidu ir ļoti daudz vietas galvām, bet lodziņi sanāk maziņi, līdzīgi kā Audi TT :). Salona grīda ir pilnībā līdzena,- parocīgi. Auto ir divas durvis, kas man personīgi nepatīk no praktiskā viedokļa, bet toties 2-3 durvju auto parasti tiešām izskatās labāk. Bagāžnieks ir pietiekami plašs, tajā sagāja 2 lielas somas un 2 kastes alus. Auto vienmēr pieleca ātri un bez problēmām, tajā strādāja gandrīz viss, kam bija jāstrādā, izņemot seksīgos priekšējo lampu tīrītājus.

Nākošajā dienā dažādu apstākļu sakritības dēļ bija jāsteidzas :). Steidzos arī. Pēc 20 minūšu intensīva šosejas skrējiena sapratu, ka šādi es nevēlos pavadīt turpmākās 2 stundas savu brīvdienu ceļa. Šim auto agrīnajos gados bija amputēti skaņu izolējošie materiāli, kā rezultātā tas pie lieliem ātrumiem ausīm jau vairs nešķita komfortabls, lai gan uz ceļa tas turējās godam! Labi, ka biju jau panācis pārējos un turpinot pie atļautā ātruma, varēju mierīgi izbaudīt braucienu šajā antīkajā auto. No vadāmības viedokļa auto šķita paklausīgs arī virs 140 km/h, bet troksnis salonā man likās normas robežās līdz apmēram 120 km/h, laikam vajadzēja griezt skaļāk CD atskaņotāju:).

Kopumā 555 km tika braukts gan pa pilsētu, gan šoseju, gan pa asfaltu, gan pa granti un pat pa pļavu un auto stūrējās un uzvedās tiešām labi. Arī par uzrāvienu nevarēju sūdzēties, ja nu vienīgi brīžos, kad uz līkumotās Daugavpils šosejas nācās apdzīt veselas kolonnas ar tradicionālajiem dāčniekiem, kas konstanti ieturēja savus bez-distances 80 km/h.

Dotā SAAB 96 galvenie plusi:
+stilīgs, atšķirīgs, antīks, interesants (ne visi to saprot:);
+labi vadāms (pat pie lieliem ātrumiem);
+ēd maz benzīna (jauktajā režīmā man sanāca 8.5, šoseja 7.15 l/100km);
+salīdzinoši ņiprs (esošo motoru varot sabūvēt līdz pat 150 Zs);
+lētas un, šķiet, nesarežģītas rezerves daļas (saimnieks saucot rezerves daļu cenas, tiešām pārsteidza:)).

SAAB 96 galvenie netikumi:
-skaļš (dotais eksemplārs tāds bija dēļ restaurācijas nolaidības);
-rūsē (tajā laikā SAAB vēl neražoja cinkotas virsbūves:));
-tajā nebija klimatkontrole un kruīzkontrole (:))))))).

P.s. man no šī auto patiešām bija žēl šķirties! Pārsēžoties savā SAAB 9000, es, protams, momentāni novērtēju tā turbopūtes iespējas un absolūto klusumu salonā, bet joprojām grābstījos gar logu tīrītāju kloķiem, lai atrastu ātrumpārslēgu:). Tā nu būtu vislielākā kļūda šos auto salīdzināt! Tehnoloģijas attīstās, bet klasika paliek klasika!

P.s.s. te tālāk drīkst un vajag komentēt un papildināt, bet neesiet pārāk skarbi, ja neko nesapratāt vai fakti šķiet sagrozīti, jo pārāk skarbs mums joprojām var būt tikai Mixeris © :D

Kristaps, SO SAAB Klubs

 
Visi komentāri
 
123616. viesis 19.aprīlis 2004 9:07
0 0 Atbildēt

Viss tieshaam bija baigi forshi, paldies organizatoriem . . .

:P es pirmais . . .

123621. viesis 19.aprīlis 2004 9:22
0 0 Atbildēt

hā, man patīk 21.gs. ātrums! Rakstam, vēl nebija pielikts punkts, kad tas jau bija uzgājis gaisā! Ir OK, paldies Hamm!

123622. viesis 19.aprīlis 2004 9:23
0 0 Atbildēt

Bildes arī tūlīt būšot

123623. viesis 19.aprīlis 2004 9:24
0 0 Atbildēt

Ar to zilo brīnumu arī izbraucu savā laikā. Forši, lai gan tomēr 99/900 liekas feināki :)

123630. viesis 19.aprīlis 2004 9:51
0 0 Atbildēt

bet Yukki pareizi saka - ar 9k NEVAR SALĪDZINĀT!!

konkrēta 9k NG fane from friday night forever(s)! :) :)

123636. viesis 19.aprīlis 2004 10:05
0 0 Atbildēt

Nu, vispār 1979. gadā klimatkontrole un kruīzkontrole bija jau pazīstamas lietas, tik laikam ne SAAB. Bet aprakstiņš labs!

123637. viesis 19.aprīlis 2004 10:07
0 0 Atbildēt

Uzmanību visiem:

nākošais lielākais pasākums ir SAAB Ēvele 2004 9-11.jūlijs (nedaudz sīkāk jau top aprunāts šeit: www.iauto.lv/viewtopic.php...7393&forum=37)

kā arī aizvakardienas naktī aprunāts izbrauciens uz D-pils pusi ciemos pie Jāņa septembrī.

Atlieciet šos datumus SAABam!

123638. viesis 19.aprīlis 2004 10:13
0 0 Atbildēt

un vēl - 1 maija pasākums pirtiņā pie snowa :)

123641. viesis 19.aprīlis 2004 10:27
0 0 Atbildēt

Labrīt! Man arī bij tas gods izbraukt ar 96. Piekrītu visam augstāk rakstītajam....Jā, tas ātromkloķis bij drusku sarežģīts bet nu tur jau tā sāls!!! :)

123670. viesis 19.aprīlis 2004 11:52
0 0 Atbildēt

To mizx! Sho konkreeto modeli ar V4 ,motoru razhoja no 1967-1980 gadam, un saabs nekad nav izcelies un daudzi citi auto razhotaaji arii ar to, ka kaa kaut kas jauns paradaas tirguu taa to shtopee iekshaa autinjaa kas ilgaaku laiku jau tiek razhots un atordas uz konvejiera!

Bet vispaar 96 razho no 1960 Gada, bet tad tam veel bija 3 cilindru 2 taktnieks!

Un ceru ka man arii kaadreiz taa buus, jo patiik man taa uzmaniiba ko cilveeki peveersh shaadam autinjam

PS! Un starp citu, kaa teica An2, tad zaljais rallija 96 ar 1.5 lietru mootru speej izkost no krustojuma 528 BMW :D

123675. viesis 19.aprīlis 2004 12:01
0 0 Atbildēt

Prieks, ka Jums gāja tik labi.. :)

123680. viesis 19.aprīlis 2004 12:11
0 0 Atbildēt

Nu, paskatoties pēc mobile.de piedāvājuma vecākais auto, kas tur šobrīd ar kondicionieri tiek piedāvāts (un ir ticams), ir 1953. gada MB. Tā jau visiem šķiet, ka šādas "ekstras" ir modernās tehnoloģijas un visi brīnās kad saku, ka, piemēram, šiem pašiem MB ir modeļi, kam kondicionieris ir standartaprīkojumā kopš 1970o sākuma, ar vēlāku iespēju izvēlēties arī klimatkontroli. Amerikāņi arī izcēlušies ar ļoti modernu aprīkojumu jau ļoti senos laikos. Ja labi pameklē, tad var atrast 70o gadu rallijauto ar klimatkontroli, elektriskiem logiem un citām "perversijām", kas restaurēti un gatavi doties trasē, tik cenas arī attiecīgas un turīgiem kolekcionāriem piemērotas.

123699. viesis 19.aprīlis 2004 13:44
0 0 Atbildēt

Saab Cabrio bildes - smart.ema.lv

123761. viesis 19.aprīlis 2004 20:17
0 0 Atbildēt

pasakums labais ! Man jau labk patika Dig 93 ss :) Bet ka saka citam meita citam ... :D

123764. viesis 19.aprīlis 2004 22:34
0 0 Atbildēt

Labas bildes :)

Un apraksts arī labs :)

124509. viesis 26.aprīlis 2004 11:26
0 0 Atbildēt

jaa.. buus jaapeerk saabs, lai piedaliitos kluba..

ak nee.. saabs jau ir..

kaa pieregjistreeties?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1,28 miljonu eiro: Čehijas Praga sāk superauto Bohema piegādes (+ FOTO) 2

Čehijas autoražotājs Praga ziņo, ka pirmo eksemplāru saņēmis kāds klients no Nīderlandes. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Pirmais brauciens ar jauno Audi A6 etron(+ VIDEO)

Audi A6 e-tron misija ir kļūt par zīmola elektrisko flagmani. TV Autoziņas ar jauno modeli iepazinās testa braucienā Tenerifē. Audi jaunākais elektromobilis ir pirms trim gadiem prezentētā un uz brīdi pat Latvijā pabijušā A6 Avant e-tron concept turpinājums sērijveida modelī. Lasīt vairāk

 

Kas ir ķīniešu autoražotājs Dongfeng ? (+VIDEO) 4

Sākot ar decembri Latvijas tirgū oficiāli pārstāvēts jauns automašīnu ražotājs no Ķīnas - Dongfeng. Ko tas sola Latvijas pircējiem? Lasīt vairāk

 

Stokholma atliek benzīna un dīzeļdegvielas automobiļu aizliegumu pilsētas centrā 26

Zviedrijas galvaspilsēta Stokholma atlikusi uz vēlāku laiku plānoto aizliegumu braukt ar iekšdedzes dzinēju darbināmiem transportlīdzekļiem pilsētas centrā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti