Š.g. 28.maijā Maskavas pilsētas Valdības delegācijas vizītes ietvaros ar tās mēru Juriju Lužkovu priekšgalā Maskavas Kultūras un Biznesa centra konferenču zālē notiks integrācijas projekta „RĪGAS UN MASKAVAS SADARBĪBAS PERSPEKTĪVAS TRANSPORTA SISTĒMU ATTĪSTĪBAS JOMĀ” prezentācija.
Prezentācijas laikā tiks apskatīti jautājumi par RVR zemās grīdas tramvaja eksperimentālo paraugu izgatavošanu, kas atbilstu gan Rīgas gan Maskavas vajadzībām, kā arī GUP „Mosgortrans” pieredzes izmantošanu Rīgas infrastruktūras problēmu risināšanā ( tieši - ceļu segumi).Prezentācijā piedalīsies Maskavas mērs Jurijs Lužkovs, Rīgas mērs Gundars Bojārs, Ministri, departamentu vadītāji, uzņēmēji no Rīgas un Maskavas. Sekmīgās sadarbības pieredze. Rīgas un Maskavas sadarbības ideja municipālā transporta jomā tika aktualizēta Maskavas mēra Jurija Lužkova iepriekšējās vizītes laikā 2002.gadā.
Sadarbības protokola parakstīšanai sekoja savstarpējais projekts – 23 tramvaju modernizācija Maskavai, kurš bija sekmīgi realizēts un šodien tam seko jauns – 20 jauno tramvaju pasūtījums. Kopējie uzdevumi. Neatkarīgais, pasaulē atzītais eksperts transporta sistēmu jomā „Systra” izpētīja pasažieru plūsmas Rīgā, bet Rīgas pašvaldības speciālisti izpētīja un izanalizēja dažādu transporta veidu izmantošanu Eiropas pilsētās un secināja:
-lielu pasažierplūsmu (virs 3000 cilv./st.) gadījumos ir vērts izmantot tramvaju;
-visefektīvākais variants ir tramvajs ar zemu grīdu vienlaikus izmantojot zemās platformas pieturvietas;
-zemās grīdas tramvaja ekspluatācijas ātrums ir 1.3-1.5 reizes augstāks nekā parastajam tramvajam.
Galvenais „Systra” un Rīgas pašvaldības speciālistu secinājums – tramvaju satiksmes attīstība ir prioritārais virziens pasažierplūsmas problēmu risināšanā Rīgā. Pie analoģiskiem secinājumiem nonāca arī GUP „Mosgortrans” vadība. „Mosgortrans” pasažieru pārvadājumu apjoms sastāda 4.3 miljardi cilvēku gadā.
Maskavā īpaša loma pārvadājumu sfērā pieder elektriskajam transportam, tā ekoloģiskā drošība kļūst arvien svarīgāka apstākļos, kad novērojama autotransporta skaita pieaugums galvaspilsētas ielās. Neskatoties uz to, Maskavai, tā pat kā Rīgai, ļoti aktuālā tēma ir novecojušo tramvaju nomaiņa pret jauniem. Šāda kustīgā sastāva daļa, kuram kalpošanas laiks ir virs desmit gadiem, Maskavā pašlaik sastāda 56%.
Savukārt Rīgas transporta un sakaru departamentam jau tuvākajā laikā ir jāiegādājas Rīgai 37 jaunie tramvaji. Kopējie risinājumi. Maskavas pilsētas Transporta un sakaru departamenta vadība nolēma sadarbībā ar GUP „Mosgortrans” un RVR speciālistiem izstrādāt tehniskās prasības zemās grīdas tramvaja izveidošanai un ekspluatācijas organizācijai Maskavas pilsētā.
Vienlaikus ir noorganizēta un tiek īstenota sadarbības sistēmas izveidošana ar Krievijas un Maskavas uzņēmumiem dotā tramvaja modeļa sērijveida ražošanas procesa uzsākšanai ar mērķi samazināt tā ražošanas izmaksas. Jauns RVR zemās grīdas tramvajs varētu sekmīgi atrisināt pasažierplūsmas atvieglošanas problēmas abās galvaspilsētās.
Savukārt iespēja jaunā tramvaja ražošanā izmantot komplektējošus mezglus un detaļas no vietējiem ražotājiem (tādiem kā rūpnīca DINAMO PLUS vai Tušinas Betonrūpnīca) ievērojami ietekmētu tramvaja pašizmaksas samazināšanos gan Rīgai, gan Maskavai.
Apvienojot pūles Rīgas un Maskavas transporta problēmu risinājumu meklēšanā, iespējams panākt ievērojamu līdzekļu un laika ietaupījumu, vietējo ražotāju atbalstu un pozitīvas pieredzes veidošanu abu valstu ekonomiskajā sadarbībā un integrācijā.
"komplekteejoshos mezglus izmantot o tushinas betonruupniicas"
:-O
vot tie ir jaunumi....nemaz iedomaaties nevareeju,ka tramvajos ir betona detaljas...mosh kaads pakomentees,kas taas pa detaljaam,un kaadas funkcijas pilda? ;)