Rīgas un Maskavas perspektīvas 2

28.maijs 2004 11:06

Š.g. 28.maijā Maskavas pilsētas Valdības delegācijas vizītes ietvaros ar tās mēru Juriju Lužkovu priekšgalā Maskavas Kultūras un Biznesa centra konferenču zālē notiks integrācijas projekta „RĪGAS UN MASKAVAS SADARBĪBAS PERSPEKTĪVAS TRANSPORTA SISTĒMU ATTĪSTĪBAS JOMĀ” prezentācija.

 Prezentācijas laikā tiks apskatīti jautājumi par RVR zemās grīdas tramvaja eksperimentālo paraugu izgatavošanu, kas atbilstu gan Rīgas gan Maskavas vajadzībām, kā arī GUP „Mosgortrans” pieredzes izmantošanu Rīgas infrastruktūras problēmu risināšanā ( tieši - ceļu segumi).

Prezentācijā piedalīsies Maskavas mērs Jurijs Lužkovs, Rīgas mērs Gundars Bojārs, Ministri, departamentu vadītāji, uzņēmēji no Rīgas un Maskavas. Sekmīgās sadarbības pieredze. Rīgas un Maskavas sadarbības ideja municipālā transporta jomā tika aktualizēta Maskavas mēra Jurija Lužkova iepriekšējās vizītes laikā 2002.gadā.

Sadarbības protokola parakstīšanai sekoja savstarpējais projekts – 23 tramvaju modernizācija Maskavai, kurš bija sekmīgi realizēts un šodien tam seko jauns – 20 jauno tramvaju pasūtījums. Kopējie uzdevumi. Neatkarīgais, pasaulē atzītais eksperts transporta sistēmu jomā „Systra” izpētīja pasažieru plūsmas Rīgā, bet Rīgas pašvaldības speciālisti izpētīja un izanalizēja dažādu transporta veidu izmantošanu Eiropas pilsētās un secināja:

-lielu pasažierplūsmu (virs 3000 cilv./st.) gadījumos ir vērts izmantot tramvaju;
-visefektīvākais variants ir tramvajs ar zemu grīdu vienlaikus izmantojot zemās platformas pieturvietas;
-zemās grīdas tramvaja ekspluatācijas ātrums ir 1.3-1.5 reizes augstāks nekā parastajam tramvajam.

Galvenais „Systra” un Rīgas pašvaldības speciālistu secinājums – tramvaju satiksmes attīstība ir prioritārais virziens pasažierplūsmas problēmu risināšanā Rīgā. Pie analoģiskiem secinājumiem nonāca arī GUP „Mosgortrans” vadība. „Mosgortrans” pasažieru pārvadājumu apjoms sastāda 4.3 miljardi cilvēku gadā.

Maskavā īpaša loma pārvadājumu sfērā pieder elektriskajam transportam, tā ekoloģiskā drošība kļūst arvien svarīgāka apstākļos, kad novērojama autotransporta skaita pieaugums galvaspilsētas ielās. Neskatoties uz to, Maskavai, tā pat kā Rīgai, ļoti aktuālā tēma ir novecojušo tramvaju nomaiņa pret jauniem. Šāda kustīgā sastāva daļa, kuram kalpošanas laiks ir virs desmit gadiem, Maskavā pašlaik sastāda 56%.

Savukārt Rīgas transporta un sakaru departamentam jau tuvākajā laikā ir jāiegādājas Rīgai 37 jaunie tramvaji. Kopējie risinājumi. Maskavas pilsētas Transporta un sakaru departamenta vadība nolēma sadarbībā ar GUP „Mosgortrans” un RVR speciālistiem izstrādāt tehniskās prasības zemās grīdas tramvaja izveidošanai un ekspluatācijas organizācijai Maskavas pilsētā.

Vienlaikus ir noorganizēta un tiek īstenota sadarbības sistēmas izveidošana ar Krievijas un Maskavas uzņēmumiem dotā tramvaja modeļa sērijveida ražošanas procesa uzsākšanai ar mērķi samazināt tā ražošanas izmaksas. Jauns RVR zemās grīdas tramvajs varētu sekmīgi atrisināt pasažierplūsmas atvieglošanas problēmas abās galvaspilsētās.

Savukārt iespēja jaunā tramvaja ražošanā izmantot komplektējošus mezglus un detaļas no vietējiem ražotājiem (tādiem kā rūpnīca DINAMO PLUS vai Tušinas Betonrūpnīca) ievērojami ietekmētu tramvaja pašizmaksas samazināšanos gan Rīgai, gan Maskavai.

Apvienojot pūles Rīgas un Maskavas transporta problēmu risinājumu meklēšanā, iespējams panākt ievērojamu līdzekļu un laika ietaupījumu, vietējo ražotāju atbalstu un pozitīvas pieredzes veidošanu abu valstu ekonomiskajā sadarbībā un integrācijā.
 
Visi komentāri
 
128524. viesis 28.maijs 2004 11:20
0 0 Atbildēt

"komplekteejoshos mezglus izmantot o tushinas betonruupniicas"

:-O

vot tie ir jaunumi....nemaz iedomaaties nevareeju,ka tramvajos ir betona detaljas...mosh kaads pakomentees,kas taas pa detaljaam,un kaadas funkcijas pilda? ;)

128609. viesis 28.maijs 2004 17:06
0 0 Atbildēt

:-))))))))) Nu taa to ruupniicu sauc, kaut padomju laikos par centieniem vien, uzzinaat, ko tur razho, vareeja cherez Lubjanku pa taisno uz laagjeri Mordovijaa tikt :-) Militaaraa mashiinbuuve. Pakljauta Videejaas mashiinbuuves ministrijai bija :-)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: KIA hibrīds, kuram uz plašu pircēju ievērību būs jāpagaida (+VIDEO) 27

Jāatzīst, ka arī plug in hibrīdi nav nekādi lētie, tomēr šad un tad parādās automašīnas, kas ar laiku varētu kļūt pirktākas. Šoreiz TV Autoziņas testē vienu tādu auto. Tas ir Kia Xceed plug in hibrīds. Lasīt vairāk

 

Noguruši autovadītāji rada draudus ceļu satiksmē (+ VIDEO) 6

Nogurums pēc darba un neizgulēšanās ir vēl viens būtisks risks un iemesls ceļu satiksmes negadījumiem. Kaut arī Latvijā pieņemts, ka autovadītāja apliecību nedrīkst izsniegt cilvēkiem ar miega apnoju, tomēr praksē tiesības var iegūt arī cilvēki ar miegainības problēmām, norāda ceļu satiksmes drošības speciālisti. Lasīt vairāk

 

Toyota Yaris nokārto EuroNCAP testus pēc jaunajiem kritērijiem (+ VIDEO) 10

Toyota Yaris hibrīds kļuvis par pirmo modeli, kas izturējis EuroNCAP triecientestus pēc jaunākās metodikas. Lasīt vairāk

 

"Meistara padoms": vai gaisa kondicionētājam jābūt darba kārtībā arī rudenī un ziemā ? (+VIDEO) 16

TV Auto ziņas sāk tehnisko padomu ciklu sadarbībā ar Bosch Car Service. Šoreiz atbildēsim uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par visiem pazīstamu komforta iekārtu - gaisa kondicionētāju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti