Rīgas un Maskavas perspektīvas 2

 
28.maijs 2004 11:06

Š.g. 28.maijā Maskavas pilsētas Valdības delegācijas vizītes ietvaros ar tās mēru Juriju Lužkovu priekšgalā Maskavas Kultūras un Biznesa centra konferenču zālē notiks integrācijas projekta „RĪGAS UN MASKAVAS SADARBĪBAS PERSPEKTĪVAS TRANSPORTA SISTĒMU ATTĪSTĪBAS JOMĀ” prezentācija.

 Prezentācijas laikā tiks apskatīti jautājumi par RVR zemās grīdas tramvaja eksperimentālo paraugu izgatavošanu, kas atbilstu gan Rīgas gan Maskavas vajadzībām, kā arī GUP „Mosgortrans” pieredzes izmantošanu Rīgas infrastruktūras problēmu risināšanā ( tieši - ceļu segumi).

Prezentācijā piedalīsies Maskavas mērs Jurijs Lužkovs, Rīgas mērs Gundars Bojārs, Ministri, departamentu vadītāji, uzņēmēji no Rīgas un Maskavas. Sekmīgās sadarbības pieredze. Rīgas un Maskavas sadarbības ideja municipālā transporta jomā tika aktualizēta Maskavas mēra Jurija Lužkova iepriekšējās vizītes laikā 2002.gadā.

Sadarbības protokola parakstīšanai sekoja savstarpējais projekts – 23 tramvaju modernizācija Maskavai, kurš bija sekmīgi realizēts un šodien tam seko jauns – 20 jauno tramvaju pasūtījums. Kopējie uzdevumi. Neatkarīgais, pasaulē atzītais eksperts transporta sistēmu jomā „Systra” izpētīja pasažieru plūsmas Rīgā, bet Rīgas pašvaldības speciālisti izpētīja un izanalizēja dažādu transporta veidu izmantošanu Eiropas pilsētās un secināja:

-lielu pasažierplūsmu (virs 3000 cilv./st.) gadījumos ir vērts izmantot tramvaju;
-visefektīvākais variants ir tramvajs ar zemu grīdu vienlaikus izmantojot zemās platformas pieturvietas;
-zemās grīdas tramvaja ekspluatācijas ātrums ir 1.3-1.5 reizes augstāks nekā parastajam tramvajam.

Galvenais „Systra” un Rīgas pašvaldības speciālistu secinājums – tramvaju satiksmes attīstība ir prioritārais virziens pasažierplūsmas problēmu risināšanā Rīgā. Pie analoģiskiem secinājumiem nonāca arī GUP „Mosgortrans” vadība. „Mosgortrans” pasažieru pārvadājumu apjoms sastāda 4.3 miljardi cilvēku gadā.

Maskavā īpaša loma pārvadājumu sfērā pieder elektriskajam transportam, tā ekoloģiskā drošība kļūst arvien svarīgāka apstākļos, kad novērojama autotransporta skaita pieaugums galvaspilsētas ielās. Neskatoties uz to, Maskavai, tā pat kā Rīgai, ļoti aktuālā tēma ir novecojušo tramvaju nomaiņa pret jauniem. Šāda kustīgā sastāva daļa, kuram kalpošanas laiks ir virs desmit gadiem, Maskavā pašlaik sastāda 56%.

Savukārt Rīgas transporta un sakaru departamentam jau tuvākajā laikā ir jāiegādājas Rīgai 37 jaunie tramvaji. Kopējie risinājumi. Maskavas pilsētas Transporta un sakaru departamenta vadība nolēma sadarbībā ar GUP „Mosgortrans” un RVR speciālistiem izstrādāt tehniskās prasības zemās grīdas tramvaja izveidošanai un ekspluatācijas organizācijai Maskavas pilsētā.

Vienlaikus ir noorganizēta un tiek īstenota sadarbības sistēmas izveidošana ar Krievijas un Maskavas uzņēmumiem dotā tramvaja modeļa sērijveida ražošanas procesa uzsākšanai ar mērķi samazināt tā ražošanas izmaksas. Jauns RVR zemās grīdas tramvajs varētu sekmīgi atrisināt pasažierplūsmas atvieglošanas problēmas abās galvaspilsētās.

Savukārt iespēja jaunā tramvaja ražošanā izmantot komplektējošus mezglus un detaļas no vietējiem ražotājiem (tādiem kā rūpnīca DINAMO PLUS vai Tušinas Betonrūpnīca) ievērojami ietekmētu tramvaja pašizmaksas samazināšanos gan Rīgai, gan Maskavai.

Apvienojot pūles Rīgas un Maskavas transporta problēmu risinājumu meklēšanā, iespējams panākt ievērojamu līdzekļu un laika ietaupījumu, vietējo ražotāju atbalstu un pozitīvas pieredzes veidošanu abu valstu ekonomiskajā sadarbībā un integrācijā.
 
Visi komentāri
 
128524. viesis 28.maijs 2004 11:20
0 0 Atbildēt

"komplekteejoshos mezglus izmantot o tushinas betonruupniicas"

:-O

vot tie ir jaunumi....nemaz iedomaaties nevareeju,ka tramvajos ir betona detaljas...mosh kaads pakomentees,kas taas pa detaljaam,un kaadas funkcijas pilda? ;)

128609. viesis 28.maijs 2004 17:06
0 0 Atbildēt

:-))))))))) Nu taa to ruupniicu sauc, kaut padomju laikos par centieniem vien, uzzinaat, ko tur razho, vareeja cherez Lubjanku pa taisno uz laagjeri Mordovijaa tikt :-) Militaaraa mashiinbuuve. Pakljauta Videejaas mashiinbuuves ministrijai bija :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti