Sestdien, 14.08., dodoties nelielā izbraucienā uz Rīgas centru, ievērojām divas policijas ekipāžas, kuras strādāja diezgan tuvu viena otrai. Tad arī nedaudz pārdomas par šo ekipāžu darba stilu.
Kamēr tiek sastādīts protokols, var paelpot svaigu gaisu.
Pirmā ekipāža EJ158 novietojusies netālu aiz "Straumes" Jūrmalas virzienā, pretīm Volvo autosalonam. Protams, ka bez bākugunīm, bet pie tā jau jāsāk pierast... jo tagad "viss ir atļauts"... Gandrīz krustojumā stāvošais Volvo jau neko tādu nedara - tikai turpat aptur pārkāpējus pēc dažus simts metrus iepriekš uz tilta stāvošā policista norādījumiem. Un kā gan neapturēsi - ziņotājam rokās radars.
Ziņotājs nedaudz atpūšas un "pozē" fotogrāfam.
Grūti spriest par šī slēptā radarposteņa lietderību, bet vienu tiešām pozitīvu lietu gan redzējām - šī policiijas ekipāža turpat bija apturējusi vadītāju, kurš tikai ar grūtībām turējās kājās - viņam bija jāiepūš LION aparātā. Par to prieks - cerams, ka vēl viens alkoholiķis no ceļa nost.
Bet pavisam netālu pie apļa zem Salu tilta darbojās cita ekipāža - DL6315, kuras darba metodes mums šķita krietni apstrīdamākas. Uzmanību pievērsa policists, kurš stāvēja apļa malā un ar radaru "šāva" pilsētas centra virzienā. Nolēmām arī mēs paskatīties, ko tad redz šis kungs ar radaru rokās. Tikmēr viens pārkāpējs "trāpījās" un tika apturēts.
Īsas sarunas laikā policists parādīja, kur viņš fiksējis pārkāpumu un nepārprotami parādīja vadītājam, ka viņam jādodas pie turpat netālu apturētas policijas mašīnas.
Vadītājs teciņus devās nopakaļus.
Labi, varbūt tiešām ir kāds pamats, kāpēc šis vadītājs ir jāuzaicina uz policijas mašīnu (grūti iedomāties tādu), bet pēc brīža redzams, ka apturētais vadītājs ieņēmis "pazīstamu" pozu pie policijas automašīnas vadītāja atvērtajām durvīm.
Nolēmām pieiet tuvāk un pie reizes nofotografēt redzeslauku, ko spēj redzēt ar radaru stāvošais [strādājošais] policists. nebijām kļūdījušies - apturētais vadītājs tup pie policista auto durvīm - citiem par izsmieklu. Vai tiešām policistiem patīk, kad kāds tup pie viņu kājām? Tā ir kā tāda profilakse pret vadītāju pārkāpumiem? Vai varbūt tas vairo pārējo pilsoņu cieņu pret policiju? Un galu galā - vai tas ietilpst policijas jaunajās darba metodēs?
Bet pievērsīsimies otram policistam, kurš devies atpakaļ uz savu "darba vietu" un turpina strādāt.
Ar oranžo bultu apzīmēts tas, kur ar radaru tēmē policists. Šī karte ir ar mērogu un nebūs grūti noteikt, cik tas ir tālu.
Izmantota Rīgas karte no www.ikarte.lv
Šeit redzams tas, ko redz šis policists. Tas stipri pārsteidza. Uzreiz prātā nāca anekdote par policistu-radaru...
Labi - pieņemsim, ka radars tik tālu strādā un braukšanas ātrums tiek noteikts, bet ko tieši spēj saskatīt šis kungs apmēram 300m tālumā?
Bet vai tad pa tādu gabalu var ar 100% precizitāti noteikt, kurš automobilis no visas plūsmas, kuras lielāko ātrumu uzrāda radars, brauc visātrāk? Uzskatām, ka tas nav cilvēka spēkos. Nepietiek taču ar to, ka kādam policistam "likās"... Vai tiešām šim policistam šķiet, ka viņš ir "Dievs" un ar 100% precizitāti spēj noteikt vainīgo auto? Pie tam, vietā, kur redzams dzeltenais busiņš, tikko beidzas 70km/h ierobežojums... Šī vieta, mūsuprāt, izskatās pēc primitīvas "naudas kasēšanas".
E.Biele, iAuto redaktors
Iesaku pameegjinaat SATELIITradaru aatruma paarkaapshanas noteikshanai, tad paveraas iespeeja neizejot no kabineta noteikt vainiigo un ar ierakstiitas veestules starpnieciibu "greekaazi" var uzaicinaat pie sevis,,,,