Man šķiet, to zin visi Rīgas autovadītāji un man liekas, ka viņi visi lamā 10. tramvaja vadītājus. Tātad aprakstu - krustojums pie Uzvaras pieminekļa, kur no Uzvaras bulvāra atdalās Bāriņu iela.
Galvenais ceļš (ja skatās virzienā no Rīgas centra) ir taisni: Uzvaras bulvāris -> Bāriņu iela. 10. tramvajs nogriežas pa kreisi ... un pagaidām katru dienu redzu, ka autovadītāji ir spiesti bremzēt, jo vadītājas, kam ir tramvaja vadības kloķi un, galvenais, zvana poga, uzskata, ka viņām ir priekšroka.
Varbūt es neorientējos satiksmes noteikumos, bet neatradu, ka šeit tramvajam būtu priekšroka. Es būtu ļoti priecīgs, ja kāds no CP varētu komentēt šo krustojumu, un ja man ir taisnība, tad es būtu priecīgs, ja tās tramvaju vadītājas mazliet sodītu gan par avārijas situāciju, gan skaņas signāla lietošanu.
Galu galā mēs katru dienu avīzēs lasām par traumām sabiedriskajā transportā, bet šeit - ja kāds tramvaju nepalaiž, vadītājas cērt bremzi (un arī zvanu) grīdā un visi tramvaja pasažieri sabirst pie vaditājas kājām...
bambalans, iAuto lasītājs
iAuto redakcijas atbilde: 10.maršruta tramvajam, braucot Centra virziena, noteikti nav priekšroka, jo tas nav vienādas nozīmes krustojums. Savukārt tramvajam, kas nāk no Centra puses ir priekšroka, jo galvenais ceļš "maina virzienu". Ja galvenais ceļš maina virzienu, tad pa galveno braucošiem savstarpēji jāuzvedas kā uz vienādas nozīmes krustojuma. Un tur tad arī tramvajiem ir priekšroka.
Tas ir viss, kas CSN teikts par neregulējamiem krustojumiem:
146. Nevienādas nozīmes ceļu krustojumā transportlīdzekļa vadītājam, kurš brauc pa mazāk svarīgu ceļu, jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas krustojumam tuvojas pa galveno ceļu.
147. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš tā transportlīdzekļa vadītājam, kas tuvojas no labās puses.
148. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
149. Ja galvenais ceļš krustojumā maina virzienu, transportlīdzekļu vadītājiem, kas brauc pa galveno ceļu, savstarpēji jāievēro vienādas nozīmes ceļu krustojuma pārbraukšanas noteikumi. Šie noteikumi savstarpēji jāievēro arī transportlīdzekļu vadītājiem, kas brauc pa mazāk svarīgu ceļu.
150. Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas brauc pa vienādas nozīmes ceļu pretējā virzienā taisni vai nogriežas pa labi. Šie noteikumi savstarpēji jāievēro arī tramvaju vadītājiem.
151. Transportlīdzekļa vadītājam, kas uz galvenā ceļa nogriežas pa kreisi vai apgriežas braukšanai pretējā virzienā, jādod ceļš transportlīdzekļu vadītājiem, kas uzsākuši apdzīšanu.
152. Ja pirms krustojuma nav uzstādītas priekšrocības ceļa zīmes, kā arī ja uz šķērsojamā ceļa pirms krustojuma nav uzstādīta 206. vai 207.ceļa zīme un vadītājs nevar noteikt, vai ceļam ir segums (diennakts tumšajā laikā vai ja ceļu
klāj dubļi, sniegs u.tml.), transportlīdzekļa vadītājam jāuzskata, ka viņš atrodas uz mazāk svarīga ceļa.
Raksta autoram:Paskaties CSN it īpaši pievērs uzmanību sabiedriskam transportam minētajos noteikumos un Tev pviss kļūs skaidrs.