Lasītājs pret 10. tramvaja vadītājiem - iAuto

Lasītājs pret 10. tramvaja vadītājiem 25

 
18.augusts 2004 0:03

Man šķiet, to zin visi Rīgas autovadītāji un man liekas, ka viņi visi lamā 10. tramvaja vadītājus. Tātad aprakstu - krustojums pie Uzvaras pieminekļa, kur no Uzvaras bulvāra atdalās Bāriņu iela.

Galvenais ceļš (ja skatās virzienā no Rīgas centra) ir taisni: Uzvaras bulvāris -> Bāriņu iela. 10. tramvajs nogriežas pa kreisi ... un pagaidām katru dienu redzu, ka autovadītāji ir spiesti bremzēt, jo vadītājas, kam ir tramvaja vadības kloķi un, galvenais, zvana poga, uzskata, ka viņām ir priekšroka.



Varbūt es neorientējos satiksmes noteikumos, bet neatradu, ka šeit tramvajam būtu priekšroka. Es būtu ļoti priecīgs, ja kāds no CP varētu komentēt šo krustojumu, un ja man ir taisnība, tad es būtu priecīgs, ja tās tramvaju vadītājas mazliet sodītu gan par avārijas situāciju, gan skaņas signāla lietošanu.

Galu galā mēs katru dienu avīzēs lasām par traumām sabiedriskajā transportā, bet šeit - ja kāds tramvaju nepalaiž, vadītājas cērt bremzi (un arī zvanu) grīdā un visi tramvaja pasažieri sabirst pie vaditājas kājām...

bambalans, iAuto lasītājs


iAuto redakcijas atbilde: 10.maršruta tramvajam, braucot Centra virziena, noteikti nav priekšroka, jo tas nav vienādas nozīmes krustojums. Savukārt tramvajam, kas nāk no Centra puses ir priekšroka, jo galvenais ceļš "maina virzienu". Ja galvenais ceļš maina virzienu, tad pa galveno braucošiem savstarpēji jāuzvedas kā uz vienādas nozīmes krustojuma. Un tur tad arī tramvajiem ir priekšroka.

Tas ir viss, kas CSN teikts par neregulējamiem krustojumiem:

12.2. Neregulējami krustojumi
146. Nevienādas nozīmes ceļu krustojumā transportlīdzekļa vadītājam, kurš brauc pa mazāk svarīgu ceļu, jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas krustojumam tuvojas pa galveno ceļu.
147. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš tā transportlīdzekļa vadītājam, kas tuvojas no labās puses.
148. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
149. Ja galvenais ceļš krustojumā maina virzienu, transportlīdzekļu vadītājiem, kas brauc pa galveno ceļu, savstarpēji jāievēro vienādas nozīmes ceļu krustojuma pārbraukšanas noteikumi. Šie noteikumi savstarpēji jāievēro arī transportlīdzekļu vadītājiem, kas brauc pa mazāk svarīgu ceļu.
150. Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas brauc pa vienādas nozīmes ceļu pretējā virzienā taisni vai nogriežas pa labi. Šie noteikumi savstarpēji jāievēro arī tramvaju vadītājiem.
151. Transportlīdzekļa vadītājam, kas uz galvenā ceļa nogriežas pa kreisi vai apgriežas braukšanai pretējā virzienā, jādod ceļš transportlīdzekļu vadītājiem, kas uzsākuši apdzīšanu.
152. Ja pirms krustojuma nav uzstādītas priekšrocības ceļa zīmes, kā arī ja uz šķērsojamā ceļa pirms krustojuma nav uzstādīta 206. vai 207.ceļa zīme un vadītājs nevar noteikt, vai ceļam ir segums (diennakts tumšajā laikā vai ja ceļu
klāj dubļi, sniegs u.tml.), transportlīdzekļa vadītājam jāuzskata, ka viņš atrodas uz mazāk svarīga ceļa.
 
25 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
136152. viesis 18.augusts 2004 0:37
2 0 Atbildēt

Raksta autoram:Paskaties CSN it īpaši pievērs uzmanību sabiedriskam transportam minētajos noteikumos un Tev pviss kļūs skaidrs.

136151. viesis 18.augusts 2004 0:33
1 0 Atbildēt

jaa un tramvaju vaditaji lasa iauto. varbut kads var uzrakstit par kuteriishu satiksmi daugavaa? :D

136153. viesis 18.augusts 2004 0:40
1 0 Atbildēt

Nav pareizi.

Tramvajam, braucot no centra, ir priekšroka. CSN:

149. Ja galvenais ceļš krustojumā maina virzienu, transportlīdzekļu vadītājiem,

kas brauc pa galveno ceļu, savstarpēji jāievēro vienādas nozīmes ceļu

krustojuma pārbraukšanas noteikumi.

148. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā tramvaja vadītājam neatkarīgi no

tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu

vadītājiem.

Galvenais ceļš maina virzienu -> tramvaja vadītājam braucot no centra ir priekšroka pret visiem pārējiem. Tramvaja vadītājam, kas brauc no Pārdaugavas priekšrokas nav, jo viņam ir zīme "dot ceļu"

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jau šogad - Stellantis atsāks V8 Hemi motoru ražošanu 7

Autobūves koncerns Stellantis atgriezīs apritē V8 HEMI motorus, atsākot to ražošanu 2025. gada augustā. Lasīt vairāk

 

Līdz 429 km - Opel Corsa Electric brauks tālāk par to pašu naudu (+ FOTO) 2

Opel veicis Corsa Electric modernizāciju, kas vācu mazauto ļaus aizbraukt tālāk bez papildu uzlādes. Patīkami, ka šādu bonusu ražotājs sniedz nepaaugstinot cenu. Lasīt vairāk

 

Darba drošība uz Latvijas ceļiem visā savā krāšņumā (+ VIDEO) 14

Veicot ceļa remontu neviens nerūpējas par darbinieku drošību. Netiek norobežota darbu veikšanas vieta un darba veicēji tiek pakļauti nāves draudiem. Pirms darbu veikšanas vietas nav norāžu par joslas maiņu un nav novietots kravas auto, kas pasargātu darbiniekus. Lasīt vairāk

 

Maska darbības dēļ Lietuvā daži klienti atceļ"Tesla" pasūtījumus 6

Vairāki pircēji Lietuvā ir atcēluši savus elektroautomobiļa "Tesla" pasūtījumus, protestējot pret kompānijas vadītāja Īlona Maska darbību ASV valdībā, otrdien vēsta Lietuvas sabiedriskā raidorganizācija LRT. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti