Filmas automobiļa izstrāde ir filigrāns dizainera darbs. Iespēja strādāt, nedomājot par tehniskajām prasībām, ir katra auto dizainera sapnis. Iespēja izmantot savu radošo potenciālu futūristiskas sporta kupejas radīšanā, kuru episkā filmā vadīs Holivudas zvaigzne – kas varētu būt vēl aizraujošāks auto dizainerim?
Stilīgs auto, stilīga nākotnes pasaule –sporta auto kā skulptūra
• Audi inženieri radīja šo futūristisko sporta auto nieka desmit nedēļu laikā
• Filmas veidotāju un automobiļu izgatavotāju sadarbība - milzīgs entuziasms un profesionāla pieeja
Kad „Audi Design” tika piedāvāts līgumu par Audi RSQ konstruēšanu kinofilmai „Es, Robots”, kurā spēlēs Holivudas zvaigzne Vils Smits, noskaņojumu Audi nometnē varētu dēvēt par versmainu entuziasmu. Šīs ir pirmais vācu godalgotas automobiļu firmas speciāli kinofilmai izstrādātais auto.

Filmas režisora Aleksu Projasu (Alex Proyas) uzmanību piesaistīja 2003.gada konceptauto Audi Nuvolari quattro. Viņam tik ļoti patika četru gredzenu dizaina izteiksmīgums, ka viņš nolēma sazināties ar Audi AG. 2003.gada aprīļa sākumā Tims Mikše (Tim Miksche), atbildīgais par Audi AG produktu izvietošanu, un Martins Ertls (Martin Ertl), Audi dizaina menedžmenta priekšnieks, devās uz Vankuveru Kanādā, kur noritēja filmas sagatavošanās darbi. „Režisors, producenti, mākslinieki, galvenais operators un „Twentieth Century Fox” pārstāvji izrādīja mums visu filmas „Es, Robots” pasauli – visu, sākot ar milzīgajiem butaforijām un beidzot ar necilu rokas pulksteni,” atceras Mikše. Šī bija pasaule, kurā automobilim bija jāiederas.
Pēc divdesmit četrām stundām viņi noslēdza vienošanos. Audi pārspēja citu autokoncernu centienus un saņēma līgumu. Viņi to sasniedza nevis ar papildus finansējumu, bet gan piedāvājot pārliecinošu transporta līdzekļa kopējo koncepciju. „Kad mēs izlidojām no Minhenes lidostas, tā bija tikai iespēja. Bet, kad mēs tur piezemējāmies vienu dienu vēlāk, mūsu portfeļos atradās lielākais produkta izvietojuma projekts „Audi” vēsturē – un daudz darba nākotnē,” Mikše atceras.

Atlaisties krēslā un atpūsties nebija laika. Jau pēc divām dienām pirmais ceturtdaļmēroga RSQ modelis bija gatavs. Dizaineru grupa no „Es, Robots” ieradās Ingolštatē, lai kopā ar „Audi Design” grupu veselu nedēļu strādātu kopā. „Pēc tam,” stāsta Martins Ertls, „lielākā daļa dizaina jautājumu un tehniskie noteikumi bija jau pilnīgi skaidri.” Pēc četrām nedēļām Ingolštatē noritēja vēl viena tikšanās, kurā tika apspriestas formālas detaļas.
Automobiļa konstruēšanas laiks bija vismaz tik pat ātrs kā pats Audi RSQ. Dizaineriem, inženieriem un tehniķiem bija tikai desmit nedēļas, lai uzbūvētu konceptauto. Jūlija sākumā Audi RSQ tika nogādāts Vankuverā, kur tam bija lemts palikt vairākus turpmākos filmēšanas mēnešus. „Audi” nodrošināja arī Audi RSQ virsbūves modeli, lai to varētu izmantot avārijas ainām, un atsevišķu dabiskā lieluma interjera maketu, kas bija nepieciešams, lai varētu filmēt ainas auto iekšienē. Projekts uz saviem riteņiem – vai arī precīzāk būtu teikt „sfērām” – tika pabeigts tieši laikā.
Ir 2035. gads, Čikāga. Automobiļi nepārvietojas uz riteņiem, bet gan uz sfērām. „Pievienot šīs sfēras auto dizainam bija viens no grūtākajiem uzdevumiem, kas mums bija jāatrisina,” saka Džulians Honihs (Julian Honig) – atbildīgais par RSQ ārējo dizainu. Rezultāts bija divvietīgs sporta automobilis ar sfēriskiem riteņiem, kas ripo līdzīgi kā parastie riteņi. Honigs: „Šī detaļa patiesībā vēl vairāk izceļ automašīnas skulpturālo personību.”

Tā ir skulptūra, kas uz ceļa izskatās ļoti mežonīga. RSQ virsbūve, pārklāta ar mēness-zilganu sudraba krāsu, rada īpašu efektu: kad virsma ir pakļauta spēcīgai gaismai, zilganais sudraba krāsas spīdums kļūst zeltains.
„Šajā projektā mums ļoti patika izmantot lielāko iespējamo tehnisko prasību, ergonomikas un radošo brīvību – faktorus, kas citkārt ir ļoti ierobežojoši. Protams, mums bija jāiepazīstas ar īpašajām automobiļa prasībām, ko pieprasīja filmas stils. Galvenais mērķis bija radīt auto, kas ne tikai ideāli iederētos filmas futūristiskajā atmosfērā, bet arī vēl joprojām nepārprotami raksturotu Audi,” saka Džulians Honihs. Kopumā projektā iesaistīti tika piecpadsmit „Audi” dizaineri un modeļu inženieri.
Efektīgā šķautņainā virsbūves forma un auto priekšējo lukturu izteiksme veido RSQ profilu. Sānos ir gaisa dzesēšanas atveres. Viena no RSQ raksturīgajām detaļām ir tauriņa spārnu tipa durvis: kad vien Vils Smits iekāps vai izkāps no mašīnas, durvis ar aizmugurējām eņģēm atvērsies uz augšu kā tauriņa spārni un vienlaicīgi nedaudz sagriezīsies.

RSQ interjers ir lakonisks un tajā atstāti tikai nepieciešamie vadīšanas elementi. Vils Smits iesēžas automobilī it kā tā būtu lidaparāta kabīne. Centra konsole apņem „pilotu” vadītāja krēslā. Arī stūre ir veidota pēc lidaparāta analoģijas.
Īpašo kosmosa kuģa sajūtu, atrodoties šajā auto, pastiprina platais vējstikls, kas tiecas jumta pārsegumā. Stikla virsma stiepjas no abu durvju balstiem līdz kabīnes aizmugurei. Tas nodrošina plašāku redzesloku kā vadītājam, tā blakussēdētājam.
Visa ar auto vadīšanu saistītā informācija atrodama digitālajā displejā, izmantojot Audi MMI (Multi Media Interface) vadības sistēmu.
Materiāli un krāsas, kas izmantotas RSQ interjerā, ir daļa no funkcionālās, nedaudz kosmiskās atmosfēras. Krāsu spektrs īpaši sliecas tumšajos, daudz „tehniskākajos” toņos ar atsevišķiem sudrabainiem akcentiem. Apdare un materiāli ir vislabākās kvalitātes – kā jau Audi automobilim pienākas.
Neskatoties uz savu futūristisko izskatu, RSQ vēl joprojām skaidri atpazīstams kā Audi. Valters de Silva (Walter de’Silva), Audi markas dizaina grupas vadītājs, savai radošajai komandai teica: „Jums ir dota iespēja izmantot savas visneprātīgākās idejas, bet neaizmirstiet īpašības, kas raksturo tieši Audi” Auto priekšgals iezīmē tipiskus Audi vaibstus. Trapeces formas Audi režģis tika pielāgots tā, lai vislabāk atbilstu sporta automobiļa samēriem un proporcijām.
„Es domāju, ka Audi RSQ ir iespējama nākotnes vīzija, kas sākotnēji veidojusies fantāzijas pasaulē. Tā ir veidota balstoties uz Audi pamatvērtībām – sportiskumu, progresu, izsmalcinātību, - attīstot un pilnveidojot tās filmas „Es, Robots” pasaulē.” Valters de Silva secina: „Nākotnes „Audi” varētu izskatīties līdzīgi šim...”
Filma “Es, Robots” Latvijā būs skatāma no 3. septembra Coca Cola Plaza.
labs designs...