Rīgas dome lūgusi Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) viest skaidrību par to, vai pa ietvēm patlaban braucošie mopēdiem līdzīgie braucamie patiešām ir elektrovelosipēdi, par kādiem tie tikuši reģistrēti.
Intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV) norādīja, ka pašvaldības policijai ticis uzdots vērsties CSDD, lai noskaidrotu, kas pēc saviem tehniskajiem parametriem ir patlaban galvaspilsētā pa ietvēm braucošie transportlīdzekļi, kas izskatās pēc elektromopēdiem, bet noformēti kā elektrovelosipēdi.
Ķirsis skaidroja, ka domei nav kompetences pateikt, vai braucamais ir elektromopēds, vai elektrovelosipēds. Līdz ar to, ja CSDD "skaidri un gaiši atbildēs, ka tie ir mopēdi", tad dome attiecīgi rīkošoties.
Tikmēr nule ieviestie ierobežojumi elektroskrejriteņu novietošanai Vecrīgā Ķirša ieskatā ir uzlabojusi situāciju. Tomēr, neskatoties uz ierobežojumiem, pašvaldība saskaras ar atsevišķu komersantu mēģinājumiem noteikumus apiet, ļaujot klientiem par noteiktu soda maksu skrejriteni tomēr atstāt, kur ienāk prātā. "Ar šādiem gadījumiem jācīnās, patlaban vācam materiālus," sacīja politiķis, solot ieviest kārtību.
"Ja komersanti paši nebūs sociāli atbildīgi un uzskatīs, ka var rīkoties, kā grib, tad sliktākajā gadījumā nāksies aizliegt šo rūpalu Rīgā," brīdināja Ķirsis, gan atzīstot, ka pagaidām vēloties pabaidīt negodprātīgus uzņēmējus ar to, ka pašvaldības rīcībā ir šāds instruments.
Pietiek paskatīties uz tiem kritiskās masas neaptēstajiem velosipēdistiem un ir skaidrs, ka ne jau transporta līdzeklis ir slikts, bet braucēji ir stulbi un neaptēsti. Ignorē likumus, mūk no policijas, dzer un brauc, vēl viens aklais ieskrien stāvošai mašīnai pakaļā un ar galvu izsit aizmugurējo stiklu. Visi citi vainīgi, tikai ne paši braucēji.
Ja grib šo jomu sakārtot, tad jāļauj braukt tikai tad, ja ir vadītāja apliecība. Sodiem par pārkāpumiem arī velosipēdistiem un skūteristiem ir jābūt lieliem, nevis smieklīgi maziem. Lai braucējs jūt robu savā maciņā, ja ākstās uz ceļa.