Daudzie Audi markas piekritēji beidzot ir saņēmuši balvu par pacietīgo jaunā "Audi A6" modeļa gaidīšanu. Šī ir jau trešā A6 paaudze, kas kopš jūnija pieejama arī Latvijā.
Pirmais kontakts
Audi A6 fotogaleriju apskatiet šeit »» |
Protams, man vēl radās jautājums par auto drošību, jo savās rokās redzu tikai oriģinālo atslēgu, kas apvienota ar pulti. Kur ir papildus kāda no pretaizdzīšanas sistēmām, kas parasti tiek uzstādītas? Nē, viss kārtībā, mani nomierina - Audi A6 īpašnieki var pilnībā uzticēties oriģinālajai sistēmai. To pat akceptē apdrošinātāji. Tātad - droši.
Apskatot auto no ārpuses, uzreiz var pamanīt, ka daudzus dizaina elementus jaunajam A6 Audi dizaineri nolēmuši aizņemties no koncepta Nuvolari Quattro, kas demonstrēts publikai jau 2003. gada Ženēvas autosalonā un toreiz izraisīja lielu žurnālistu interesi. Lielā radiatora reste, kas atgādina gandrīz gadsimtu vecus sporta automobiļus - Auto Union - uzsver neatlaidīgo mašīnas raksturu. Īsāk sakot, skaistulis.
Sausie skaitļi runā par to, ka cīņā ar konkurentiem par vienu no galvenajiem trumpjiem ir kļuvis mašīnas izmērs, kas pozitīvi ietekmē auto noturību uz ceļa. Auto kļuvis par 120mm garāks un par 45mm platāks, riteņu bāze pagarinājusies par 83mm, bet pats auto kļuvis par 12mm augstāks. Pateicoties šādiem izmēriem, dzinēju ir izdevies novirzīt tuvāk mašīnas centram, kas stipri ietekmējis auto vadāmību - stabilitāti uz ceļa.
Jaunais Audi A6 līkumos un virāžās ir kļuvis daudz paklausīgāks. Piekares "cietība" (sporta piekare konkrētajam modelim) ļauj pietiekami komfortabli pārvietoties gan pa Rīgas ielām, gan grants ceļiem (to gan mēs daudz nemēģinājām). Dinamika šim auto ir tiešām pārliecinoša. Līdz 100 km/h ātrumam 3.0 TDi versija var ieskrieties 7,3 sekundēs.
Dzinēja maksimālais griezes moments ir 450Nm, kas tiek sasniegts jau pie 1400 (!) apgriezieniem minūtē, kas ir "nedaudz" virs brīvgaitas. No sākuma bija grūti apzināties, ka auto "cēliens" ir iespējams pie jebkuriem apgriezieniem. Vienkārši - sporta sedans. Jā, ar šādu mašīnu viegli kļūt "agresīvam". Pat pārāk viegli...
Drošības labad vēlreiz pārlasu jauno Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu* - par agresīvu braukšanu pienākas seši (!!!) soda punkti.
A6 interjers izveidots Audi flagmaņa A8 stilā. Pats interesantākais - centrālā konsole ar lielu informācijas paneli, kas apkalpo MMI multimēdiju sistēmu. Bāzes komplektācijā tai ir monohroms 6,5" displejs, bet var pasūtīt arī 7" krāsainu monitoru. Mūsu testa mašīnai bija otrais - krāsains displejs ar GPS sistēmu.
Galveno funkciju vadība ir ļoti vienkārši saprotama - bez instrukcijas ar to tikām galā pilnībā nepilnas stundas laikā, bet jau pievakarē to varēja vadīt nepievēršot uzmanību displejam. Tā kā šī multimēdiju sistēma skanēja "aizdomīgi labi", kaut Audi centrā mums apgalvoja, ka šī ir nākusi oriģināla (rūpnīcas), devāmies pie audio speciālistiem, lai uzzinātu viņu viedokli par šīs mašīnas audio sistēmas kvalitāti.
Speciālista viedoklis
... un tagad pats svarīgākais - kā tad tas viss skan? Ieliekam testa disku, kas ierakstīts tādās studijās kā: Shefield, Telarc, Reference Recordings ... un uz laiku atslēdzamies... Pēc pirmajiem akordiem pārņem pretrunīgas sajūtas. Tas tāpēc, ka pierasts, ka rūpnīcā uzstādītās audio sistēmas nekad nav atšķīrušās ar labu audio kvalitāti. Pirmā doma: "neticu savām ausīm!...", "tas nevar būt!...", "nu beidzot!..." utt. Neticīgu sāku pārskriet visus diska trekus, meklējot atbildi uz jautājumu: "varbūt es kļūdos? varbūt man izklausījās?"
Nē! Ieklausoties šajā burvju skanējumā ar savu izlutināto un uztrenēto dzirdi, bauda ar katru sekundi palielinājās. Šos iespaidus nav iespējams aprakstīt! A6 uzstādītā audiosistēma skanēja tik patiesi un reālistiski, tā tika galā ar pašiem sarežgītākajiem momentiem jebkurā mūzikas žanrā. Es atklāju priekš sevis vēl jaunas un jaunas skaņas un sīkumus skaņdarbos, kurus, šķita, pārzināju pilnībā. Klausoties klasikas darbus, likās, ka atrodos nevis automašīnā, bet gan zālē, kurā šis ieraksts ir noticis. Katrs orķestra instruments bija tik labi izšķirams no kopskaņas, ka to nevar aprakstīt.
Bet skaņas režīms "tikai vadītājam" spējīgs pārsteigt ar dzirdēto jebkuru - tik kvalitatīva skaņa! Aizver acis - un Tu vairs neesi mašīnā...
Tādā garā var vēl ilgi uzskaitīt tos pārliecinošos iespaidus, kurus es ieguvu noklausoties Audi A6 oriģinālās audiosistēmas skanējumā. Īsāk - šī sistēma skan!
Nobeigumā: es, Dmitrijs Zaharovs - kā profesionāls autoaudio un multimēdiju sistēmu uzstādītājs, vairākkārtējs starptautisku autoskaņu sacensību uzvarētājs, Krievijas 2001. gada čempions, starptautiskas klases tiesnesis, ar sērām paziņoju: ja tas tā turpināsies, mēs paliksim bez darba! Audi audiosistēma skan tik pašpietiekami, ka tai nav vajadzīgi papildinājumi. Grūti iedomāties, kā tad jāskan tai BOSE audiosistēmai ar 16 skaļruņiem, kas pieejama kā papildaprīkojums? Ja man to izdosies dzirdēt, noteikti dalīšos iespaidos ar jums.
Audi A6 fotogaleriju apskatiet šeit »» |
Pasažieru komfortu nodrošina klimata kontrole ar papildus deflektoriem aizmugurējās statnēs. Ādas salons papildināts ar riekstkoka elementiem, priekšējie sēdekļi - ar apsildi un elektriski regulējami. Papildus var uzstādīt arī aizmugurējo sēdekļu apsildi.
Audi A6 bāzes versija ir tik pilnīgi nokomplektēta, ka "opciju" saraksts ietver sevī tikai dažas pozīcijas. Īpašu uzmanību izpelnījās sistēma "Advanced Key". Tā ir distances atslēgu nolasīšanas sistēma, kas ļauj iedarbināt dzinēju ar viena taustiņa palīdzību - ja vien tuvumā (kaut kabatā) atrodas auto atslēgas.
Arī daudzfunkcionālā ādas stūre, gan kā opcija, ir aprīkota ar ātruma pārslēgšanas taustiņiem. Agrāk šāda iespēja bija tikai "S sērijas" automobiļiem.
Jaunais Audi A6 īsumā:
- Izmēri: garums (L) 4,92 m; platums (W) 1,86 m; augstums 1,46 m; riteņu bāze 2,84 m (+83 mm)
- Plašāks salons un sēdvietas visiem pasažieriem
- Jaudīgi TDI un benzīna dzinēji
- Jaunums: 4,2 V8 ar 246 kW (335 Zs), 420 Nm
- Jaunums: 3,2 V6 FSI ar 188 kW (255 Zs), 330 Nm
- Jaunums: 2,4 V6 ar 130 kW (177 Zs), 230 Nm
- Jaunums: 3,0 TDI V6 ar 165 kW (225 Zs), 450 Nm
- Jaunums: 2,0 TDI ar 103 kW (140 Zs), 320 Nm
- Manuālā sešu pārnesumu ātrumkārba vai sešu pārnesumu tiptronic, vai multitronic automātiskā transmisija
- Priekšējo riteņu piedziņa vai visu četru riteņu quattro pastāvīgā piedziņa
- Audi dinamiskās balstiekārtas 4 sviru priekšējā piekare un pašregulējošo trapecveida sviru aizmugures piekare priekšpiedziņas un quattro modeļiem
- Adaptīvā gaisa atsperojuma piekare (papildaprīkojums no 2005.gada)
- Servotronic stūres iekārta, kas darbojas atkarībā no automobiļa ātruma (standarta komplektācijā)
- Augstas lietderības bremžu sistēma ar elektronisku bremžu atbalstu
- Elektromehāniska rokas bremze EPB (standarta komplektācija)
- Riepu gaisa spiediena kontroles sistēma (papildaprīkojums)
- Jaunums: adaptīvie gaismas staru leņķu lukturi ar Ksenona plus un tuvajām gaismām (papildaprīkojums)
- Pēc radara principa izveidotā adaptīvā kruīzkontroles iekārta (papildaprīkojums no 2005.gada)
- Gaismas un lietus sensors (standarta komplektācija)
- Multi Media Interface MMI basic ar monohromatisku ekrānu (standarta kompl.)
- Jaunas paaudzes atslēga ar piekļuves un autorizācijas sistēmu
- Jaunas paaudzes stūre: (ādas stūre standarta komplektācijā)
- Automātiskā gaisa kondicionēšanas iekārta
- BOSE Surround Sound iekārta, DVD navigācijas iekārta (papildaprīkojums)
- Divu pakāpju priekšējo drošības spilvenu aktivizēšana, sānu galvas drošības spilveni, papildus sānu drošības spilveni un aktīvie priekšējo sēdekļu galvas balsti (standarta komplektācija)
Paldies AUDI salonam par piešķirto automobili.
E.Biele, iAuto redaktors
______
* - Ja domā par jauno Audi A6, noteikti ieskaties šeit »»
audi-tests
Nu krasotaa .
Bet BOSE mussikas kvalitaate arii beidzot liidz Djimkam ir ''aizgaajusi'' , pirms 10 gadiem vinju nebija iespeejams paarliecinaat , tad vis ,kas nebija Nakamichi ,bilo goljimo jeb pochtji goljimo .