Dažas dienas atpakaļ mans ceļš veda uz Liepāju un pēc dienas - atpakaļ. Šoseja ir samērā laba, tāpēc arī ātrums uz tās ~100 km/h (pēc spidometra).
Svētdienas rīts. Dodamies uz Rīgu. Prātā vēl Liepājas vēji, jūra un jaukā "roķenes" atmosfēra. Ātrums uz šosejas ~100 km/h. Laiku pa laikam atrodas kāds, kam jāsteidzas vairāk - tie braucēji tiek pieklājīgi palaisti.Te pēkšņi aiz muguras parādās tumšs 5.sērijas BMW, kurš arī ļoti steidzas. Ceļš ved pret kalnu un nav īpaši labi pārredzams. Tomēr BMW vadītājs ir ļoti neatlaidīgs un "stumj" mani uz priekšu - ātrāk un ātrāk. Pa pretējo joslu apdzīt viņš neriskē, jo pārredzamība ir pārāk maza. Nolēmu, ka ja jau viņš tā vēlas - ieņemšu "maksimāli labo pozīciju", lai BMW varētu drošāk lidot man garām.
Tikko BMW ir garām, viņš strauji piegriež manam auto priekšā un turpina savu braucienu. Distance - 2m. Liels bija mans pārsteigums, kad pēc sekundes pēkšņi BMW sāk ļoti strauji bremzēt - līdz pat "kaucošajiem"... Izrādās, varonīgais vadītājs ieraudzījis pretīm braucošo ceļu policijas auto... un sācis bremzēt nedomājot par to, kas notiks aiz viņa.
BMW vadītājam paveicās divkārši: ceļu policija viņu neapturēja un savu "pakaļu" viņš saglāba pateicoties manai reakcijai, jaunām riepām un bremzēm.
Pirms bremzē - paskaties spogulī, it sevišķi, ja pirms tam esi "nozadzis distanci"!
Braucot tālāk - vēl viens pamācošs incidents. Jau pa gabalu varēja redzēt, ka kāds satiksmes autobuss jau ilgāku laiku mēģina tikt garām kravas automobilim. Ātrums priekš šiem transportlīdzekļiem nav mazais ~90 km/h. Pēc nelielas "vilkšanās" aiz šī tandēma, nolēmu tomēr apdzīt, jo šāda priekšā braucošā kolona stipri cēla ceļmalas putekļus - braukt aiz viņiem nebija patīkami.
Jaunie Ceļu satiksmes noteikumi atrodami šeit » |
Pirms apdzen, pārliecinies, vai aiz muguras kāds nav sācis apdzīt tavu auto un vai apdzenamais arī nav sācis tādu pašu manevru.
To nosaka arī Ceļu satiksmes noteikumi:
121.1. neviens aiz viņa braucošo transportlīdzekļu vadītājs, kuram viņš varētu traucēt, nav sācis apdzīšanu;
121.2. pa to pašu joslu priekšā braucošā transportlīdzekļa vadītājs nerāda kreisā pagrieziena signālu;
121.3. apdzīšanas laikā netiks traucēti pretim braucošie transportlīdzekļi;
121.4. pēc apdzīšanas viņš varēs atgriezties iepriekšējā braukšanas joslā (brauktuves pusē), netraucējot apdzenamo transportlīdzekli.
122. Apdzenamā transportlīdzekļa vadītājam aizliegts traucēt apdzīšanu (palielināt braukšanas ātrumu u.tml.).
Esiet uzmanīgi uz ceļa un atcerieties, ka CSN ir izdomāti tikai mūsu pašu drošībai!
E.Biele, iAuto
Uz Salu tilta man nācās vienreiz piedzīvot to pašu - "Rīga - Olaine" autobuss mainīja joslas nepaskatoties spogulī (acīmredzot, pārdeva biļetītes un skaitīja naudiņu).