Nesen Honda Motor Co., Ltd.Japānas tirgū prezentējusi pilnīgi jaunu modeli Legend, Hondas jauno augstākās klases sedanu ar 300 zirgspēku dzinēju, pasaules autobūvē unikālu pilnpiedziņas sistēmu un visaptverošiem mašīnas svara samazināšanas pasākumiem.
Jaunais modelis Legend ir apgādāts ar modernām vadības atvieglošanas tehnoloģijām, ieskaitot pasaulē pirmo nakts redzamības sistēmu, kas naktī atklāj gājējus un brīdina vadītāju ar vizuāliem un audio signāliem, lai izvairītos no avārijām.Projekta pamatā ir trīs koncepcijas – atšķirīgs stils, pilnīgi atšķirīgas sajūtas vadot mašīnu un lieliska manevrēšanas spēja. Šis 4. paaudzes Legend modelis sagādā pilnīgi jaunas izjūtas, vadot mašīnu, nodrošina lielāku ērtību, komfortu un drošību jebkuros braukšanas apstākļos.
Mašīnas eleganto līniju mērķis ir izteikt tās spēku. Krāsošana tiek veikta ar īpašu tehnoloģiju, kas nodrošina spēcīgāku kontrastu un elegantu spīdumu. Interjera dizains ir kvalitatīvs un atstāj patīkamu iespaidu. Samazinātā trokšņa pakāpe nodrošina klusu braukšanu. Tas panākts, pateicoties aktīvajai trokšņa kontroles sistēmai, kas dod pretējas frekvences signālu mašīnas audiosistēmā, lai slāpētu motora troksni un nodrošinātu klusāku braucienu.
Vieglāks, kompaktāks V6 3,5 litru VTEC motors ar maināmu vārstu darbības laiku un atveres elektronisku kontroli attīsta bagātīgu 300 zirgspēku jaudu. Motors nodrošina augstu griezes momentu visā apgriezienu amplitūdā, un ir pietiekami jaudīgs gan pilsētai, gan šosejai. Jaunais modelis Legend ir ieguvis Japānas Zemes, infrastruktūras un transporta ministrijas sertifikātu par ļoti zemu toksisko vielu saturu izplūdes gāzēs, par 75% mazāku nekā pieprasa 2005. gada standarti.
Jaunajam modelim Legend ir pasaules autobūvē unikāla pilnpiedziņas sistēma „Super Handling All-Wheel-Drive” (SH-AWD). Sistēma ļauj mainīt griezes momenta sadalījumu starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem (amplitūdā no 30:70 līdz 70:30 procentiem), reizē mainot arī kreisās un labās puses riteņu griezes momentu (amplitūdā no 0:100 līdz 100:0 procentiem), lai nodrošinātu maksimāli efektīvu riteņu darbību visos braukšanas apstākļos. Griezes moments tiek lietots ne tikai kustībai, bet arī pagriezieniem, tā nodrošinot mašīnai ievērojami labāku manevrēšanas spēju.
Lai uzlabotu mašīnas darbību, ko nodrošina jaudīgais dzinējs un SH-AWD sistēma, Honda inženieri ir maksimāli samazinājuši automašīnas svaru. Apmēram 50% mašīnas korpusa ir izgatavoti no tērauda, bet pārējās virsbūves, šasijas un citās automašīnas daļās tiek lietots alumīnijs, magnijs, plastmasa ar oglekļa šķiedrām un citi viegli materiāli.
Šobrīd jaunā 4.paaudzes Honda Legend ir nopērkama pie Japānas auto dīleriem. Iespējams, ka jau 2006.gadā ļoti līdzīgā veidolā šī automašīna nonāks arī Eiropas un Latvijas tirgū.
No prikshas Mazda no aimugures BMW! Bet ir OK!