Tests: «Toyota Aygo» - mazs un vienkāršs 24

 
7.marts 2006 10:32

Sen, sen, tālajā 2005. gadā, kad pirmoreiz parādījās informācija par tādu mazu un jauku automobilīti kā Toyota Aygo, es nosolījos, ka šis jau nu gan būs jāpārbauda praksē.

Tik feins, jauks un saprātīgs auto nedrīkst palikt bez uzmanības. Un lūk arī pienākusi tā diena, kad mēs satikāmies.



Pirms es sāku stāstīt savus neticamos piedzīvojumus ar mazo draudziņu, laikam jāpastāsta kas tad ir kas. Tātad – Aygo ir mazākais auto Toyota Eiropas klāstā, tam ir viena litra trīscilindru motoriņš ar 68 zirgspēciņiem, un tam ir identiskie dvīņu brālīši Peugeot 107 un Citroen C1. Turklāt Aygo ir viens no lētākajiem jaunajiem auto. Tas, ka auto ir lēts, nav sakritība. Tāds tas ir speciāli veidots - bez liekām ekstrām un tehnoloģiskiem sarežģījumiem. Bāzes versijas Aygo ir minimālisma paraugstunda. Tam nav burtiski nekā, un tomēr ir viss nepieciešamais. Nav „nošmaukts” nekas no braukšanai un drošībai nepieciešamā. Taupīts ir uz komforta rēķina.



Tiesa, manās rokās nonākušais auto bija aprīkots „līdz zobiem”. Tam bija pat tādas izvirtības kā apsildāmie sēdekļi, elektriskie logu pacēlāji un satelītnavigācija. Bet aizmirsties visu šo „buržuju labumu”. Pirkt tik labi aprīkotu Aygo būtu zaimošana. Aygo, tāpat kā Fiati, ir jāpērk vislētākajā bāzes versijā. Tad tas pilnībā attaisno savu būtību.

Labi, pietiek muldēt, laiks sēsties pie stūres. Šī operācija no malas varētu izskatīties diezgan interesanti, jo es augumā esmu padevies diezgan ražens un kopā ar Aygo mēs izskatāmies diezgan amizanti. Tomēr uztraukumam nav pamata un es, ar visiem saviem aš 190 centimetriem bez problēmu ietilpstu pie mazā auto stūres. Pat sēdekli nav jāatbīda līdz galam. Vienīgi stūri nākas pacelt maksimāli uz augšu un klusiņām cerēt, ka tā varētu celties vēl mazliet augstāk. Paša sēdekļa augstums neregulējas, bet tas arī nav nepieciešams. Tas ir pietiekoši augsts, lai tajā labi justos arī maza auguma cilvēki, savukārt griesti ir pietiekoši augsti, lai pat es varētu sēdēt hūti nenoņemot.

Galvenie vadības koķi un kloķīši ir tādi, kādiem tiem jābūt – ērti un saprotami. Nav jāgudro kā izdarīt šo vai to, viss ir loģiski un pa rokai. Vienīgā lieta, kas nav īsti pa rokai ir logu pacēlāju un sēdekļu apsildes pogas. Bet, kā jau teicu, tās ir lietas, kurām Aygo nemaz nebūtu jābūt.

Klāt pienācis slavenais mirklis - vienlitrīgā dzinēja iedarbināšana. Mīnus desmit grādu sals šim procesm nekādi nekaitē, un mazā sirsniņa ierūcas droši un … tarkšķoši! Kas tad tas, dīzelis vai? Nē, tas ir trīscilindru dzinēja raksturīgais troksnis.



Arī vēlāk šī skaņa mulsinās un uzjautrinās. Strauji uzsākot kustību motoriņš rūc gluži tāpat, kā Ford Transit dīzelis. Tomēr nevar teikt, ka auto būtu trokšņains. Jā, pie lieliem apgriezieniem motora troksnis ir neizbēgams, taču normālā ikdienas braukšanā tas neliks par sevi aizdomāties.

Vienīgais jautājums, kuru var uzdot dzinējam, ir – kāpēc tam negaršo ielietais benzīns. Auto, šķiet, atsakās to ēst un izlieto tikai pašu mazumiņu – ap 4.5 litriem uz 100 kilometriem. Testa laikā man tā arī neizdevās piespiest izkustēties degvielas līmeņa rādītajam.

Tiesa, šeit gan iespējams pie vainas ir cits iemesls – pats degvielas rādītājs. Tāpat kā pats auto, arī mērinstrumentu panelis ir veidots absolūtā minimālisma stilā. Tas sastāv no viena vienīga spidometra, kura centrā paslēpušās pāris lampiņas un iepriekš pieminētais degvielas līmeņrādis. Tas ir mazs LCD ekrāniņš, kurā redzami vien tikai seši klucīši. Nekādas bultiņas. Kad visi klucīši izdzisuši, laiks doties uz benzīntanku.



Patīkams pārsteigums Aygo aprīkojumā ir radio ar CD atskaņotāju. Tā vadība nekādas problēmas nerada, turklāt tam var pieslēgt ārējo atskaņotāju (piem. MP3).

Braukšana ar Aygo ir viena vienīga izprieca. Stūrīte ir viegla un motoriņš atsaucīgs. Nav absolūti nekāda pamata uztraukties „palikt kaunā” steidzoties no viena luksofora uz nākamo. Protams, tas nav arī nekāds sporta auto.

Pilsētas režīmā ir grūti noturēties atļautajos 50 km/h, jo braucot nejūt ātrumu un tie, kas pēc sajūtas ir 50, patiesība ir 65 km/h.

Gaita ir stabila un pārsteidzoši līgana un klusa. Sākotnēji liekas, ka auto lēkās pa nelīdzenumiem kā kalnu kaza, tomēr nē, tas brauc ļoti gludi un pietiekoši komfortabli. Nevajadzētu gan aizrauties ar īpaši ātru un strauju līkumu izbraukšanu, jo auto diezgan pamatīgi sasveras uz sāniem.

Arī uz šosejas Aygo uzvedas gana droši un nebīstas pat no lielāka ātruma. Vienīgā problēma ir pārāk vieglā stūre, kuru jācenšas stingri noturēt taisnā stāvokli. Mazākās rokas svārstības maina mašīnas kursu. Novēršot skatu no ceļa, gandrīz vienmēr sanāk „aizpeldēt” bīstami tuvu joslas malai. Tātad apliecinās tas, kas jau sākotnēji ir skaidrs – Aygo sūtība nav būt par ātrgaitas lielceļu auto. Braucot ar Latvijā atļauto ātrumu, tas nekādas problēmas nesagādās.



Protams, īstā Aygo dzīve ir pilsētas burzma. Mazais ņiprais motoriņš un vieglā stūrīte ļauj ātri un vienkārši (un bezkaunīgi) ložņāt no joslas joslā. Parkošanās vispār ir medusmaize visiem autobraucējiem. Pirmkārt jau braucot ar Aygo uzrodas daudz vairāk brīvu vietu kur apstāties. Gluži vienkārši auto ir tik mazs, ka ar to var ielīst vietās, uz kurām līdz šim nemaz neskatījāmies virsū. Otrkārt, mazais apgriešanās diametrs (9.4m) ļauj ie-un-izgrozīties kur un kā vien vajag.

Kad lielie un mazie ceļi ir izbraukti, laiks izpētīt visus parējos Aygo stūrīšus. Pirmais darbs, protams, ir iesēsties aizmugurē. Droši vien neticēsiet, bet tas izdodas diezgan ērti un bez īpašas piepūles. Aizmugurē var droši sasēsties pat divi tādi raženi tēviņi un kādu laiku nesūdzēties par ērtībām. Trešajam pasažierim aizmugurē vieta nav paredzēta. Ja vien tas nav izbadējies kāmītis.

Aygo nebīstas arī lielceļa


Ja jūs tomēr gribat barot savu kāmīti, tad to droši varēs iesēdināt Aygo bagāžniekā. Patiesībā, tur pat varētu salikt divus kāmīšus. Nu labi, jokus pie malas – bagāžnieks ir smieklīgi mazs, tomēr vieta vienam koferim (un diviem kāmīšiem) tur atradīsies bez problēmām.



Vēl pāris kāmīšus var salikt salonā. Uz paneļa centrālās daļas vien ir trīs plauktiņi un divi glāžu turētāji. Abās pusēs gan uz paneļa gan durvīs ir milzīgas „kabatas” vēl veselam baram kāmīšu.

Laikam jāmēģina savilkt kaut kādu rezumē par mazo jauko automobilīti. Pirmkārt jau jāsaprot, ka Aygo nevar un nedrīkst salīdzināt ar citas klases auto. Tas nav un nekad nebūs līdzvērtīgs ne Golfam ne Loganam. Tas ir pats par sevi. Mazauto cilvēkiem bez ambīcijām, cilvēkiem, kuri grib uzticamu ikdienas auto, netērējot milzu naudu. Aygo noteikti nesapratīs „praktiskais latvietis” kurš par auto neuzskata neko mazāku kā piektās sērijas BMW. Tomēr Aygo ir moderns auto modernam cilvēkam. Jaunās pasaules cilvēkiem, ar jaunās pasaules domāšanu. Aygo neizvēlas tāpēc, ka lielākam auto nepietiek naudas. Aygo izvēlas tāpēc, ka lielāks (dārgāks) auto vienkārši nav vajadzīgs.

Viennozīmīgi auto saņem visas piecas balles. Un vēlreiz atgādināšu, ka manuprāt šis ir īstais Gada Auto. Pamēģiniet arī jūs, varbūt iepatiksies sākt katru dienu ar smaidu:)

Toyota Aygo. Šībrīža aptuvenā cena 6950Ls. Sīkāku informāciju meklējiet Toyota mājaslapā.

Resume:

+ ērts
+ dinamisks
+ vienkāršs

- mazs bagāžnieks

Paldies Toyota, Amserv Motors.

P.S. Arī mēs gribējām sarīkot Aygo futbola maču kā to izdarīja britu Top Gear, diemžēl mūsu budžets mazliet atšķiras no viņējā un tik lielu futbola bumbu nevarējām atļauties.

 
Visi komentāri
 
194072. viesis 7.marts 2006 10:54
0 0 Atbildēt

nesaprotu, kaapeec uz pirmaas bildes v/n ziime aizmaaleeta, bet naakamajaas bildees viss ljoti labi redzams = dp-9991 :)

Redaktors 7.marts 2006 10:56
0 0 Atbildēt

Tāpēc, ka tā vajag :)

194076. viesis 7.marts 2006 11:00
0 0 Atbildēt

tas auto netiirs tika focheets arii taapeec, ka taa vajag? :)

194077. viesis 7.marts 2006 11:01
0 0 Atbildēt

Foršs raksts . Ļoti patika vieglā humora pieskaņa , ar kādu tas uzrakstīts . ( par kāmīšiem ) :)

194080. viesis 7.marts 2006 11:12
0 0 Atbildēt

Par daargu triiscilidru dranjkjiitim!

194082. viesis 7.marts 2006 11:16
0 0 Atbildēt

daargi vai nedaargi, bet 4,6l/100km benziina ir iespaidiigs cipars prieksh auto bez hibriidtehnologjijaam

194083. viesis 7.marts 2006 11:16
0 0 Atbildēt

Ai, ai, ai... bet satiksmes noteikumus jau nu gan nevajadzēja pārkāpt :)

Pēdējā bildē redzamā epizode LV ir maksas pakalpojums ...

Bet visumā ieinteresēja...Interesanti tajā mazajā bagāzniekā benz. zāles pļāvēju var dabūt iekšā?

Redaktors 7.marts 2006 11:21
0 0 Atbildēt

Tā ir fotomontāža :)

194090. viesis 7.marts 2006 11:22
0 0 Atbildēt

Raksts ok! Shis tieshaam ir varen incants pilseetas drapaks. Tikai taas chetras durvis izskataas... mmm... nu taas aizmugureejaas taadas iemociitas.

194094. viesis 7.marts 2006 11:27
0 0 Atbildēt

107 pegijam lielaaks bagaznieks nekaa aygo :) ij izskataas ar ka C1 diizeli njemt nav jeegas - nekaada degvielas ekonomija nesanaaks ... zjeel, ka videejaas klases benziinnieki degvielas pateerinja zinjaa smagi atpaliek no diizeljiem

194131. viesis 7.marts 2006 12:04
0 0 Atbildēt

Shaada auto cena vareetu buut ne daargaak kaa 4 K Ls. Triiscilindru motora resurss ir gauzjaam iiss!

194144. viesis 7.marts 2006 12:21
0 0 Atbildēt

shitaz vareeja buut automaats ar 3 poziicijaam: braukt. staaveet. atpakalj... Aiz kam taadu mazu veel shtepseleet kaa traktooru.

194153. viesis 7.marts 2006 12:40
0 0 Atbildēt

Mana darba mašīna ir 2003. gadā ražota 3-cilindru Škoda Fabia (1.2 L HTP benzīna motors no VW). Nu briesmīga!!! Nav nekā (ne stūres pastiprinātāja, ne el. logu/spoguļu, pat bagāžnieku nosedzošās palodzes, pelnu trauka vāciņa, piepīpētāja ligzdas, aizmugures durvju, prikšas pasažiera durvju un bagāžnieka atvēršanas devēju (bez kuriem signalizācija vispār zaudē jebkādu jēgu), bagāžnieka apgaismojuma un cimdu nodalījuma durtiņu (!), nemaz nerunājot par ABS, pasažieru AirBag, kondicionieri, aizmugures loga tīrītāju (hečbekam (!)), lukturu mazgāšanu, migliniekiem vai lietajiem diskiem... :) Uz skaļruņu vietām aizmugurējās durvīs (kuras kā par brīnumu tur ir) auto vadojumā vadu nav... audio sistēmas štekerī tikai tukšas vietas... Trīscilindru motors tiešām pēc skaņas un vibrācijām ir viegli noturams par dīzeli, pie kam šim eksemplāram NEŽĒLĪGI GARŠO BENZĪNS!!! Neesmu spējis dabūt mazāku patēriņu kā 9 L/100km... Vidēji patēriņš ir 10 L/100 km (!) Gan Škodas dīleru serviss, gan DTC auto elektronikas speci plāta tik rokas. Visi devēji veseli, viss darbojas, sveces ideālas, spoles veselas, abas lambda zondes - jaunas, drosele nokalibrēta...

MURGS, NE MAŠĪNA!!! VARBŪT ŠĪ TOYOTA IR LABĀKA?

194154. viesis 7.marts 2006 12:42
0 0 Atbildēt

Tava mašina laikam no konveijera noripojusi pusceļā :)

194156. viesis 7.marts 2006 12:52
0 0 Atbildēt

Aizmirsu piebilst ka tādu "ekstru" kā stūres augstuma un izbīdījuma regulēšanas vai vismaz vadītāja sēdekļa augstuma regulēšanas Škodas kroplītim nav... arī centrālās atslēgas, protams... un pat atslēgas cauruma priekšējās pasažiera durvīs :) Pat bākas vāciņš nav slēdzams, kā tas bija iepriekšējai darba Škodai ar 1.9 D motoru (tā ka benzīna pumpētāji - meklējiet sīkās škodeles, jo bākas tilpums ir tāds pats, kā lielākajai dīzeļversijai - 40 L + rezerve!) Un tas, ka nav stūres pastiprinātāja, kretinē visvairāk!

194188. viesis 7.marts 2006 15:08
0 0 Atbildēt

Redaktor,

vai Tu varētu pastāstīt par atšķirībām starp Aygo, c1, un 107? - Cenas, fīčas, motori.. Es saprotu, ka šis ir reklāmraksts, bet varbūt tomēr kaut kā varētu arī par pārējiem uzzināt, jo šobrīd ir aktuāls viens mazauto ...

paldies!

194191. viesis 7.marts 2006 15:16
0 0 Atbildēt

mazo bagāžnieku var kompensēt, ierīkojot piekabes āķi un nopērkot stilīgu piekabi. :)

vai augšā uz jumta piestiprinot plūdlīniju formu kasti

194192. viesis 7.marts 2006 15:18
0 0 Atbildēt

a ziniet, labāk tomēr Toyotu, tikai Yari :)

194201. viesis 7.marts 2006 15:40
0 0 Atbildēt

194188. viesis: rrrrrr! Nav tas nekāds reklāmraksts! Vai tiešām vienmēr jāpieņem par reklāmu viss, par ko ir labas atsauksmes? :/

Atšķirības starp Aygo, C1 un 107 prakstiksi nav. Tikai dizainisksas. Gaumes jautājums. Tehniski tie visi ir identiski, visi ir Toyotas. Visus liek vienā rūpnīcā uz viena konveijera.

Vienīģās atšķirības iespējamas bāzes komplektācijā - Citronam laikam tā bija visplikākā, Pegam vislabākā. Bet arī šis šķiet ir atkarīģs no tirgus reģiona. Īsais rezumē - atšķirības ir tikai kosmētiskas.

194226. viesis 7.marts 2006 17:37
0 1 Atbildēt

par to naudu var panemt s70 lietotu . Drosaak tomeer. Nez kaa ssi mazauto pasazieri izskatisies pec kautvai 100 vai 90 landkruizera sadursmes purns purnaa uz 60 km /h ?

Vai vienmeer taa ekonomija ir taa labaakaa (skopais maksaa 2 reiz)/ Tai toijotai rezerves daljas bus taadaa cenaa ....

194250. viesis 7.marts 2006 21:11
0 0 Atbildēt

ai, nu nav tai toyotai daljas neko daargaakas, kaa bmw vai audi, tas jau sen visiem skaidrs. Leeti un labi nemeedz buut :P

194326. viesis 8.marts 2006 11:11
0 0 Atbildēt

Ja nekljuudos tad C1,1007 un Aygo razho vienaa ruupniicaa...

213153. viesis 5.oktobris 2006 16:43
0 0 Atbildēt

Manuprāt ļoti labs braucamais cilvēkiem, kuri netrako un braukšanas stils nav dinamisks!Respektīvi mierīgai pilsētas braukšanai ekonomisks un viegli vadāms! Un nav ko te nolikt šitāds vai tāds, katram sava gaume...ak jā, un dizains arī ir samērā novatorisks...he he tāds feini tizli eklektisks :-))Saskatīju tikai vienu mīnusu - 3cilindri & 1L :-))))

258841. viesis 1.jūlijs 2008 9:53
0 0 Atbildēt

menesi atpakal nopirku ayguci.Visu ko uzrakstiji pilniga taisniba:)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti