Divdesmit pieci gadi pie stūres - bez avārijām 40

 
28.maijs 2002 14:28

Tā kā jau vairāk nekā pusgadu darbdienās ikreiz atvēlu brīdi ieskatam iAuto, un dalībai kādā no diskusijās apskatāmajām problēmām (ar parakstu - /ikdienas viesis/), vēlos ar iAuto lasītājiem dalīties priecīgā notikumā savā autovadītāja mūžā - 28. maijā aprit 25 gadi, kopš esmu ieguvis autovadītāja apliecību, un visu šo laiku (vismaz līdz šim), vadījis auto bez avārijām.

Ja nedaudz ieskatamies šajā laika periodā atpakaļ, auto eksāmenu kārtoju 1977. gada 28. maijā. Tajos laikos vēl pastāvēja kārtība, ka auto tiesības drīkstēja kārtot arī bez autoskolas vai kursu pabeigšanas - t.i. iemācoties teoriju un braukšanu individuāli. Tā kā 70-tajos gados auto kursos varēja iekļūt tikai, ja bija attiecīga pazīšanās, individuālā eksāmenu kārtošana bija izplatīta. Bet tikai līdz kādam 1979.gadam - tad auto kursi kļuva obligāti. Tā kā ģimenē vecākiem bija auto VAZ - 2103, braukt biju iemācijies jau no 16 gadu vecuma. Tēva klātbūtnē pa Jūrmalu braucu itin droši. Vidusskolas pēdējā klasē, īsi pirms izlaiduma eksāmeniem, biju pirmais klasē ar auto vadītāja apliecību kabatā. Mani vecāki bija ļoti atsaucīgi, un parasti neiebilda pret to, ka auto izmantojam kopā ar brāli. Gados jauni autovadītāji , īpaši jau dāmas, 1977.gadā bija pamaz. Arī Vaz -2103 skaitījās salīdzinoši augstas klases auto - no tolaik pieejamajiem labāki bija tikai Vaz 2106 un Volga. Rietumu auto tolaik pieejami vispār nebija. Žiguļi kā automašinas bija sarežģīti ekspluatājami, jo aktīvi rūsēja. Spārns cauri izrūsēja tieši trīju gadu laikā. No antikorozijas līdzekļiem pazina tikai melno mastiku un sarkano suriku. 1979.gadā vecāki sešgadīgo žigulīti omainīja pret pilnīgi jaunu eksporta varianta izpildījuma ,arī 2103 žiguli. Ar melnu priekšējo resti, sēdekļu galvas atbalstiem un inerciālajām drošības jostām, kādas bija redzētas tikai ārvalstu žurnālos. Šis auto kalpoja ideāli, jo uz 1980.gadu jau igauņi bija izgudrojuši priekšējo spārnu ielikņus un pretkorozijas līdzekli MOVILS. Aktīvās rūsēšanas problēmas tika novērstas. Autobraucējiem ši iemesla dēļ bija tradicionālas tūres uz Igauniju - pēc ielikņiem un movila, kurus Latvijā sākotnēji nopirkt bija grūti. 1980.gadā kļuvu arī par studentu LVU Juridiskajā fakultātē, un auto - kā saka, dažkārt ļoti noderēja . Varēja pavizināt meitenes , un "konkurentu" vizinātāju nemaz nebija tik daudz. Tikai 80 -to vidū jaunieši masveidā sāka iet autokursos. 1983.gadā vecāki izmantoja iespēju, un iegādājās pilnīgi jaunu VOLGA GAZ-24. Par Volgas plusiem un mīnusiem gari nestāstīšu, tikai piebildīšu, ka pēc šodienas skalām, Volgu tolaik varēja pielīdzināt jaunajam S klases Mersim šodien. Var teikt, ka desmit gadus , rūpīgi auto kopjot, nebija problēmu bez lieliem izdevumiem remontiem - labi, ērti un glauni pavizināties. Vēl šodien, nu jau desmit gadus un vairāk strādājot iestādē, kur nesen Volgas bija dienesta auto, noskatos uz šim mašīnām ar dziļu cieņu. Katrai lietai ir savs laiks un vēsture. 1991. gadā, kā visi atceramies, Latvijas valsts atguva valstisko Neatkarību, un sākās jaunie laiki, tie ienesa arī radikālas pārmaiņas autobraucējiem. Atvērās rietumu robežas un uzsākās ārvalstu auto iegādes procesi. Pats atceros, kā 1992.gadā ar dziļu interesi operas stāvvietā pētīju Opel-record automobili. Sapratu, ka pakāpeniski jāsāk domāt par "rietumu pusē" ražota auto iegādi. Kad kolēģis 1993. gadā iedeva pabraukāties ar 1982.gada izlaiduma Audi 80, sapratu, ka Volgu laiks ir pagājis... Jā, 1993.gada rudenī kļuvu par divdurvaina BMW-315 (82.g. - par 2000$, ideālā teh. stāvokl ī), īpašnieku. Pēc pierastajiem VAZ, GAZ,ZAZ un Moskvič, dauzvedība bija tik liela, ka radās vēlme variēt ar iespējām. Un tā, pēc BMW sekoja Ford Granada (automāts), Opels -Senators(84.g.),BMW-525(t.s.pārejnieks), BMW-728 (83.g.haizivs ar automātu), vienlaicīgi arī sarkans 1987.gada VW Golfs, ar kuru nobraucu 3 GADUS. Šobrīd jau izmantoju BMW-525 (90.g.automāts) un Ford-Skorpi (1988.g) , kurš pilda t.s."ziemas " auto funkcijas. Ņemot vērā, ka vias minētās mašīnas bija second hand, negribu nevienu nievāt vai uzteikt. Par šim lietām mēs jau ikdienā diskutējam komentāros un rakstos. Ja nu vienīgi, 728 iA bembi varētu paslavēt kā izcili labu auto , kurš izpildījuma kvalitātes līmenī pārspēj jebkuru 90-to gadu automašīnu. Vēlos vēl tikai piebilst, ka 25 gadu ilgajā laika posmā, vadot auto, esmu bijis saprātīgs un uzmanīgs autovadītājs. Neesmu arī centies konfliktēt ar CP darbiniekiem. Arī 10 gadu laika periodā, kad strādāju izmeklēšanas iestādēs, un baudīju t.s. "operatīvo imunitāti" no CP ( tolaik - no autoinspektoriem un družiņnikiem), centos bez nepieciešamības CSN nepārkāpt, kā to šodien dara lielākā daļa operatīvo darbinieku. Družiņņiku skaits bija mērojams tūkstošos, un tie bija daudz nepatīkamāki elementi, nekā jebkurš autoinspektors. Par viņiem "niknāki" varbūt varēja būt uz Latvijas ceļiem 90- to sākumā sastopamie zemessargi. Diemžēl, jāatdzīst, ka padomju laiku CP - t.i. autoinspektoru darba stils, kultūra, attieksme, profesionālās zināšanas bija uz daudz augstāka līmeņa, nekā tas ir šodienas ceļu policistiem. Šim darbam tika atlasīti TIKAI paši labākie milicijas(tagad policijas) darbinieki kuriem bez vadītāju sodīšanas darba bija arī citi pienākumi - lekcijas skolās, profilakse, fiziskās nodarbības . Milicim bija jābūt sportiskam. Par sodiem un pārkāpumiem. Vienmēr esmu centies ievērot CSN. Tā nu ir sanācis, ka 25 .gadu laikā, pēdējo triju gadu laikā ar auto braucot ikdienā, ne reizi neesmu aicināts uz alkohola testu, nav pat gadījies parakstīt administratīvo pārkāpumu protokolu. Par sīkiem ātruma pārkāpumiem, kopumā ar minimāliem sodiem (3 -5 Ls) sodīts esmu ne vairāk kā 5 reizes. Padomju laikā tiku arī pie "cauruma" tiesībās par līdzīgu pārkāpumu. Pagaidām - tas arī viss. Kā jau sākumā minēju, neesmu pats arī izraisijis nevienu avāriju. Vienreiz gan avārijā iekļuvu, kad Elizabetes ielā onkulis ar Askonu " pārbaudīja" 700 bembja spārna izturību. Protams, varētu vēl daudz ko citu interesantu uzrakstīt, bet raksts jau tāpat ir par garu. Jebkurā gadījumā, es arī visiem autovadītājiem un iAuto lasītājiem novēlu nobraukt bez kļūmēm, avārijām, sakarsmēm ar CP, autozagļiem un citām problēmām - vēl ilgāku laika posmu. Svarīgi arī, lai nepietrūktu autoprieka. Bet tas jau iAuto lasītājiem un komentētājiem netrūkst. Ar cieņu - /ikdienas viesis/
 
Visi komentāri
 
Redaktors 28.maijs 2002 14:33
0 0 Atbildēt

ja /ikdienas viesis/ vel atsutitu kadu foto, butu pavisam jauki...

24805. viesis 28.maijs 2002 14:36
0 0 Atbildēt

Tas onkuls (piedodiet) i ķerts uz rakstu darbiem. Bet neko, jauku nostaļģiju manī uzjauca...

24807. viesis 28.maijs 2002 14:40
0 0 Atbildēt

Tiešām labs raksts.

24816. viesis 28.maijs 2002 15:14
0 0 Atbildēt

Ikdienas viesis - malacis !

24817. viesis 28.maijs 2002 15:20
0 0 Atbildēt

Nu nu salieliijies! Tagad uzmanies!

24825. viesis 28.maijs 2002 15:42
0 0 Atbildēt

izskatās, ka māņticīgs neesi, /izdienas viesi/. Tā turpini un cerams, ka tāpat kā Taviem vecākiem, reiz izdosies iepirkt kādu pilnīgi jaunu auto!

24944. viesis 28.maijs 2002 21:30
0 0 Atbildēt

Apsveicu ikdienas viesi jubilejā.

24962. viesis 29.maijs 2002 8:16
0 0 Atbildēt

Man vecais arī lielijās 30g. bez avārijām, beigās savu verķi iedzina šķū nī un šam uzkrita malkas grēda, he he.

Priecē tas ka vecim ir poņa Bmw lietās.

Tā turies vecais!

25024. viesis 29.maijs 2002 13:02
0 0 Atbildēt

Izstāstiet kāds varbūt recepti, kā var nobraukt tādu laika periodu bez avārijām un vēl nemaksājot sodus????? Padoms šajā lietā varētu noderēt ne vienam vien :))

Cleera

25033. viesis 29.maijs 2002 13:39
0 0 Atbildēt

JAaa, izskataas, ka TAJOS SENAJOS LAIKOS Ikdienas viesha vecaaki bija diezgan IETEKMIIGI cilveeki, ja vareeja taa vienkaarshi iegaadaaties jauno zhiguli, UN VEEL VOLGU. Cik atceros, tad mani vecaaki staaveeja rindaa triis gadus peec ZAZ, jo zhiguli vienkaarshi nebija iespeejams sagaidiit :E Redzi ikdienas viesi, toreiz neviens MIRSTIIGAIS taapat vien mashiinu nevareeja iegaadaaties...

25056. viesis 29.maijs 2002 14:45
0 0 Atbildēt

agraak satiksmes intensitaate bija ieveerojami mazaaka un tas deva iespeeju jaunajiem auto vadiitaajiem guut pieredzi laika gaitaa, bet tagad pie pietiekami intensiivas satiksmes leeni guustamaa pieredze jaapavieno ar reaalo situaaciju, taa rezultaataa arii iznaak lielaaka iespeeja nonaakt avaarijas situaacijaas, iipashi mazaak pieredzeejushiem brauceejiem.

25058. viesis 29.maijs 2002 14:46
0 0 Atbildēt

īsi sakot agrāk jaunajie bija vieglāk. Bija vairāk laika apdomai.

25574. viesis 31.maijs 2002 16:46
0 0 Atbildēt

Shoferis seenjotaajs

25605. viesis 31.maijs 2002 23:57
0 0 Atbildēt

a par tiem sodiem - CP vajadzētu gan būt mazliet iecietīgākai un vizmaz kukuļus ņemt vairāk, jo šajā ĀRPRĀTA laikā, kad Rīgas centrā RD_zocikju dēļ ir TĀDI korķi, neviens normāls cilvēks ievērojot t.s. "noteikumus" pabraukt nevar...

--------

SAAB - Supreme Auto Artwork Beauty

25615. viesis 1.jūnijs 2002 13:57
0 0 Atbildēt

Neatbalstu Viesa 2002-05-31 16:46:24 viedokli. Ikdienas viesis ir prātīgs braucējs, un kaut tādu būtu vairāk! Tad uz ceļiem būtu mazāk nelaimju.

Es arī esmu prātīgs braucējs un bez avārijām esmu izticis 11 gadus. Man tagad ir 1992.gada Volkswagen-vento. Satiksmē neizbēgami regulāri rodas bīstamas situācijas, bet, ja ātrums ir situācijai atbilstošs, tad parasti ir iespēja no avārijas izvairīties. Taču, ja ātrums ir par lielu, tad glābiņa nav. Pārdomājot daudzu savu radinieku un paziņu pieredzi, esmu nonācis pie secinājuma, ka tie ātrie skrējēji parasti neiztiek bez avārijām. Diemžēl...

25969. viesis 4.jūnijs 2002 13:03
0 0 Atbildēt

Tagad iespeejams sasitiisi savu autinju. Tas nav noveeleejums, bet gan briidinaajums. Es arii vienreiz pateicu, ka nekad neesmu sasitis autinju, un tad vismuljkkiigaakajaa veidaa sasitu. Tiesa gan man nav tik liels staazhs, bet pieci gadi ar tiesiibaam un veel 8 gadi pirms tiesiibaam nav nieciigs brauceeja staazhs. Nevajadzeetu ar taadaam lietaam ziimeeties, jo ir kaut kas paaraaks par mums, kas to dzird.

26105. viesis 5.jūnijs 2002 9:43
0 0 Atbildēt

Jā jā, mans vecais ar norrullējis ir vairāk nekā 30 gadus sākot no gaz51-kamazam, ar nobrauca bez avārijām, tikai tagad sākās kautkāds vecuma marasms: ta spoguli nolauž uz garažas durvīm, ta pastkastīti mēģina taranēt, kādu velosipēdistu iedzen grāvī - pa pjankai protams, un ta vēl ka esmu ar kādu citu autiņu aizbraucis, šis manu bembi pa fikso savāc un gonko ar to, sirmus matus var dabūt ar šitiem lielajiem stāžiem.

26240. viesis 5.jūnijs 2002 16:35
0 0 Atbildēt

Tengizs laikam sen nedzirdeetais Peksis!? Ja jau vento, un laikam arii veel piedevaam kjirshu sarkans:)))

26278. viesis 5.jūnijs 2002 19:21
0 0 Atbildēt

Viesis 2002-06-05 16:35:30

Jums taisnība.

26539. viesis 7.jūnijs 2002 11:39
0 0 Atbildēt

TO: viesis 2002-05-31 16:46:24

Nedomaaju gan ka senotaajs. Ka raksta autors teica, tad izraisijis nav nevienu, bet iekluvis tikai vienaa.

Tieshi shii viena ar izsaka cilveeka braukt prasmi. Jo "Senotaaji" pashi parasti jau it kaa nav vainiigi, bet iekluust vini daudz vairaak avarijaas.

26985. viesis 11.jūnijs 2002 17:29
0 0 Atbildēt

Taa nav nekaada maaksla neiekluut avaarijaa 25g. Vot man tiesiibas ir divus gadus, bet ir bijusas 7 avarijas manaa muuzaa...

27007. viesis 12.jūnijs 2002 0:37
0 0 Atbildēt

Laikam tagad braucēji ar 25 gadu stāžu un bez avārijām ir sastopami retāk nekā 25 gadīgas nevainīgas meitenes. Nu, bet tas ir tikai apsveicami, man pašam tie regulārie csn jau ir stipri apnikuši, spēj tik labot savu auto.

27023. viesis 12.jūnijs 2002 9:30
0 0 Atbildēt

Viesis 2002-06-11 17:29:44

Es Tavā vietā no kauna būtu zemē ielīdis. Ārprāts - 2 gados 7 avārijas!

27038. viesis 12.jūnijs 2002 10:11
0 0 Atbildēt

To Tengizs

Patiesībā jau tās avārijas ir 4 gadu laikā, laigan tiesības ir tikai divus, bet tas nu tā. Reģistrētas no tām ir tikai 3.

Pie tam vēl, 2 ir beigušās tikai ar bampera iztaisnošanu vai nomaiņu.

27109. viesis 12.jūnijs 2002 13:11
0 0 Atbildēt

27110. viesis 12.jūnijs 2002 13:13
0 0 Atbildēt

Tas nav normali!

27121. viesis 12.jūnijs 2002 13:38
0 0 Atbildēt

Jurrus

Ja diendienaa braukaa pa Riigas mashiinu paarpildiitajaam ielaam un piekopj agresiivu braukshanas stilu, tad, manupraat, 1-2 avaarijas gadaa nav nekas neticams.

27444. viesis 14.jūnijs 2002 10:21
0 0 Atbildēt

Es arii braucu jau 10 gadus bez avaarijaam un she tev nu bija - shogad 2 avaarijas viena meenesha laika, pie tam abaas tiku atziits par vainiigu.

31735. viesis 23.jūlijs 2002 10:13
0 0 Atbildēt

....Neviens jau nenovērtē tos ilgos "bezavāriju" stāžus.

Nesen mans čoms ar savu auto atpakaļgaitā ieripinājās cita čoma automobīlī. Skāde bija minimāla, varētu vienoties un šķirties. kā draugi, taču tas otrs auto (2001.gada modelis) piederēja citam, tur arī KASKO u.c. priekšnosacījumi, lai izsauktu CP.

CP atbrauca visu nofiksēja, viss noritēja korekti.

Taču čomu reāli aplauza pie negadījuma izskatīšans - uzlika sodu 50Ls. Redziet šis esot ļaundabīgs pārkāpējs, jo pēdēja gada laikā divas reizes esot pārsniedzis ātrumu (zem 20km/h)

CP bija pilnīgi pofig, ka džeks 12 gadus braucis bez avārijām, un kad šis stulbā veidā sētā ieripinās sava čoma modelī, šo uztaisa par baigo ļaundari, it kā šis būtu uztaisījis reālu avāriju:(

CP ir @#$%^&! @#$$%^&*&* !!!!!

33555. viesis 8.augusts 2002 13:25
0 0 Atbildēt

Mazajam:

Tā jau nu nav. CP galvenajā pārvaldē klijānu ielā,izskatot materiālu, vadītāja stāžš un dosjē tiek ņemti vērā. Ja biogrāfija ir tīra, vadītājs saņem tikai minimālo sodu. Dažkārt, pat tiek palaists vaļā tikai ar brīdinājumu. Klijānu ielā gan vadītāji ar 25 gadu un augstāku vadītāja stāžu parādās salīdzinoši reti.

54170. viesis 7.decembris 2002 0:41
0 0 Atbildēt

Es arii braucu bez avaarijaam. Tiesiibas ieguvu 1991. gada pavasarii.

56489. viesis 21.decembris 2002 21:47
0 0 Atbildēt

mja Tengiz.. nu patiik man tas ko saka

viesis 05.06.2002 16:35

56934. viesis 27.decembris 2002 16:54
0 0 Atbildēt

tenqiz,teff viss veel priekshaa...domaaju,naakoshgad kaads plashi paziistams ezulis bez tiesiibaam vareetu iebukteet tavu nenojaato vento,jua tu shamam pa celjam gadiisies,kad vish piedzeeries ar savu rulzi pa riigu uz 150 lidos :))

65310. viesis 19.februāris 2003 20:16
0 0 Atbildēt

Ikdienas viesi: Visu cienju, Juus, godaatais kungs, esat atbildiigs autovadiitaajs.

80478. viesis 28.maijs 2003 13:00
0 0 Atbildēt

Šodien, 28.05.03., atviegloti jau komentu daļā varu pierakstīt klāt - vēl viens veiksmīgs gadiņš norullēts. Nu jau DIVDESMITSESTAIS. Auto gan tie paši - Ford skorpis un BMW -525e-34 , ar kuriem pārmaiņus braukāju pa ikdienas maršrutu Jūrmala -Rīga. Nekādi starpgadījumi vai kādi citi akcentējami gadījumi , ir izpalikuši. Kauli veseli, bleķi arī, tiesības kabatā, alkohola testera trubu arī nav iznācis "nosmeķēt". Ja nu vienīgais kuriozs notika drošības jostu akcijas laikā, kad Zolitūdē jauniņš CP inspektoriņš tumsā neko neredzot, mani noštrāfēja ar 1 Ls - par braukšanu bez jostas. Bet faktiski josta man bija uzlikta. Bet, tā kā inspektoriņš bija izmisis par savu "plānu" kura ietvaros viņam tovakar bija JĀNOTVER 100 pārkāpēji, biju saprotošš, un necentos pierādit taisnību. Lai jau cilvēkam tiek tas latiņš. Bet, runājot par aktivitātēm iauto portālā, nedaudz apbēdina, ka pazuduši daudzi interesantu komentētāju niki, kuri iepriekš izcēlās ar asprātīgiem un interesantiem komentiem.

128532. viesis 28.maijs 2004 12:23
0 0 Atbildēt

Tradīcijas latviešiem jāsaglabā. Šī iemesla dēļ, šodien, 28.05.2004. kārtējo reizi atveru sava rakstiņa komentu daļu, lai pierakstītu klāt kādu būtisku aktualitāti pēdējā gada laikā. Un tiešām, pats SVARĪGĀKAIS ir tieši tas, ka šajā dienā - nu jau DIVDESMITSEPTĪTAIS pie auto stūres itin veiksmīgi "norulzēts" - kā mēdz izteikties daudzi iauto lasītāji. Bez asiem "crachiem" - nepatīkamiem piedzīvojumiem, bez CSN, bez "trubiņām", bez iekļūšanas apšaubāmos Jāņu -Ziemassvētku CP "reidos", bez vizītēm Klijānu ielā, bez jebkādiem citiem administratīviem sodiem, bez nopietniem auto tehniskiem bojājumiem ,un citām problēmām, kas saistītas ar auto braukšanu. Nu, par problēmu gan šobrīd it kā varētu uzskatīt autodegvielas cenas - rupju DUS īpašnieku reketu. Patīkams notikums pagājušā gada rudenī bija labā, bet sarūsējušā Skorpio nomaiņa pret pajauno Mondeo Chia. Autolīzings gan nedaudz tā kā "nospiež" plecu, bet būt par 90-to gadu beigu laidiena pilnīgi aprīkota moderna auto valdītāju - tas tuvina Eiropas gaisotnei. Vasaras sezonā gan turpinu braukt ar 90.g. BMW 525, kurš piecu gadu laikā sevi pierādījis kā izturīgs, drošs, labs un ērts auto. Tiešām, ĻOTI labs auto, kādu ieteiktu izmēģināt un pabraukt ikvienam auto gribētājam.

Piebildīšu, ka ikdienas ieskats un kādas "domas iemešana" iauto lapās, nu jau gandrīz trešo gadu pēc kārtas - kalpo kā mirkļa relaksācija atbildīgajā valsts darba procesā . Laikam jau likumsakarīgi,bet šajā laika periodā iauto pastāvīgo(reģistrēto) lasītāju loks jau vairākkārtēji mainījies. 2001(beigu) - 2002 gada pastāvīgo lasītāju niki ,šķiet, saskatāmi arvien retāk. Protams, daži nikus arī pamaina. Bet, dzīvē jau viss rit uz priekšu un mainās. Iespējams, kļūdos, bet šķiet, ka iauto redakcijas pārstāvji arī šobrīd retāk iesaistās aktīvā rakstiņu apspriešanā un savstarpējās diskusijās ar citiem lasītājiem un viesiem.

168595. viesis 30.maijs 2005 11:49
0 0 Atbildēt

Tā nu iznāk, ka šis topiks man izveidojies kā tāds neliels atskaites punkts, kur emu pēdējā laikā vienīgais lasītājs un rakstītājs. Ko var zināt, varbūt, mani mazbērni pēc gadiem desmit, arī izrādīs kādu interesi par šo rakstiņu....

Nu, bet galvenais visā tajā lietā ir FAKTS, ka arī 28-gads pie auto stūres aizritējis visnotaļ veiksmīgi. Arī bez īpašiem kontaktiem ar mūsu kopējiem "draugiem" CP - tiku apturēts pāris reižu parastai dokumentu kontrolei. Veiksmīgi ir izpalikušas "iespējas" iepūst trubā vai šķirties no lieka piecīša... Kā saka - CP reģistrā mans dosjē joprojām kristāltīrs. Arī abi auto sveiki un veseli - bez crachiem, kas nav mazsvarīgs faktors. Braukts ar auto faktiski ir katru dienu, tiesa, attālumi un maršruti gan pārsvarā veido to pašu Rīgas -Jūrmalas reisu. Uz tālākām vietām braukts ir tikai dažas reizes. Atpūtas, atvaļinājumu braucienos man labāk tīk braukt kā pasažierim neoplanā vai boeingā. Mans "autoparks" - mondeo un BMW e-34, "šajā atskaites periodā" gan tie paši. Lietotie auto tā kā vairs nevilina, bet par pilnīgi jauna auto iegādi - vēl pilnīga pārliecība un skaidrība nav radusies. Japanas auto man nekad nav patikuši, eiropas mašinas ir samērā dārgas, bet samainīt pat 15 gadus vecu BMW pret pilnīgi jaunu "Huandai" ir psiholoģiski pagrūti. Jāmeklē jauni risinājumi nākotnē.

193247. viesis 21.februāris 2006 21:33
0 0 Atbildēt

Es vēlos iegādāties Volkswagen Vento, ko Jūs man teiktu, vai tas ir pareizi vai nepareizi darīts... autiņš būs 1996. gada?

196323. viesis 27.marts 2006 22:22
0 0 Atbildēt

Interesants raxts

202077. viesis 29.maijs 2006 13:58
0 0 Atbildēt

Tā nu kaŗtējais "atskaites" gads nemanot ir apritējis, un varu savā tradicionalajā rubrikā ierakstīt kādu rindiņu.

Ja tā atskatās atpakaļ, 29-tais gads ikdienā pie auto stūres veiksmīgi jau apritējis - sākas 30-tais. Tas jau nu būs tāds nozīmīgāks - kā saka, ar nulli galā jeb "jubiļeinij". Bet iepriekšējais arī visnotaļ jāuzskata par veiksmīgu - bez avārijām un īpašiem kontaktiem ar mūsu kopējiem "zaļajiem draudziņiem". Vienu reizi gan ,vēl ziemā, braucot no lidostas viadukta zoļļuka virziena biju nedaudz aizdomājies un ""zaļie draudziņi" momentā izlidoja priekšā....gluži kā tajā dziesmiņā: "mēs ar radaru braši - noķersim jūs knaši"... Nu neko, CP vīrs kompī uzzinot, ka esmu ar TĪRIEM papīriem viņu kartotēkā, korekti teica kā ŠOREIZ vēl manu biografiju nebojāšot, un novēlēja laimīgu ceļu un būt uzmanīgākam. Biju patīkami pārsteigts, un tagad vienmēr braucot pār lidostas viaduktu sekoju, lai spidometra bultiņa neiet tālāk par 55 km/h.

Tā nu tas CP dosjē joprojām man ir tīrs , cenšos braukt respektējot CSN un citu satiksmes dalībnieku intereses. Kopumā, manuprāt, autovadītāju kultura pēdējā gada laikā ir uzlabojusies un tā turpina uzlaboties. "Zemo lidotāju" skaits pakāpeniski samazinās, arī šoferu- šmigotāju pateicoties efektīgai sodu politikai, paliek mazāk. Tas priecē. Diemžēl, CP darbība uz ceļiem, joprojām neiepriecina. ( ne tikai kā autovadītāju, bet arī kā profesionāli - savulaik ilggadēju prokuroru). Vietās, kur ir "karsti" krustojumi un bieži veidojas CSN situacijas, CP darbiniekus var pamanīt ļoti reti, vēl retāk CP redzami dienā pilsētas centrā. Toties, nomaļās vietās, šoseju krūmmalās , vietās kur mainās braukšanas ātrums - reizēm CP ir daudz par daudz. Arī jāņu, lieldienu un ziemassvētku reidi ir tendenciozi un veidoti kā priekš TV raidījuma DEGPUNKTĀ scenārija. Tas tomēr apstiprina CP tendences - gūt vieglu un lielu peļnu, neieguldot rūpīgu un analitisku darbu cīņā ar CSN likumpārkāpējiem.

Par tām mašinām. Šeit esmu izdarījis nelielas izmaiņas - vecais, labais e-34 bembis, ar kuru ļoti veiksmīgi norullēts 6 gadus, ir pārdots. Tā vietā, "ielikta galva lizinga cilpā" un akcijas lakā iegādāta jaunā Sonāte GLS 2,4. Vēl dažus gadus atpakaļ uz ši modeļa ražotājiem vēl skatījos ar šķību aci, bet šobrīd ir reali jāatdzīst, ka korejieši (arī japanieši) tomēr daudzejādā ziņā ir apsteiguši rutīnā grimstošos vācu autoražotājus. To jau oficiali apstiprina pēdējā gada TUV eiropas rezultāti : mazda 1.vietā, hyundai 4.vietā, VW - 15.vietā... Bet jauns auto ir jauns auto, tādas izjūtas novēlu KATRAM iauto lasītājam. Nav vairs jāgudro par tehniskām lietām, dārgiem izpūtējiem, servisu čomiem - to visu var uz gadiem 5 aizmirst, un tas ir patīkami. Mājas pagalmā gan vēl atrodas "ziemas auto" Ford mondeo, kurš gaida investīcijas ap 200 ls apjomā... Visam savs laiks.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti