Jaunā «Mazda2» ir vieglāka un dinamiskāka 8

 
24.oktobris 2007 10:30

Mazda2 ievieš jaunu tendenci B segmentā, jo ir vieglāka par savu priekšteci. Tā arī ir drošāka, veiklāka un taupīgāka, bet tās dizains ir ļoti dinamisks un atspoguļo Mazda filozofiju, kas vērsta uz braukšanas prieku.

Saukli Zoom-Zoom un braukšanas prieka filozofiju kompānija Mazda ieviesa, kad 2002. gadā laida pārdošanā modeli Mazda6. Tas bija modelis, kurš iezīmēja kompānijas straujo panākumu sākumu. Jaunā Mazda2 ir kompānijas Mazda augšupejas otrais vilnis.



Mazda2 ir piemērota tieši Eiropai, kur B segments pēdējo sešu gadu laikā ir pieaudzis gandrīz par sešiem procentiem un tagad jauno automašīnu tirgū veido vairāk par 25%. Konkurence šajā segmentā pēdējos gados ir ļoti saasinājusies. Ja 1991. gadā B segmentā pircējiem bija pieejami 19 modeļi, tad pērn to skaits jau sasniedza 49. Tā kā piedāvāto produktu skaits pieaug, pircējiem kļūst grūtāk katru no tiem novērtēt. Tāpēc lielāku nozīmi iegūst emocionālie faktori, piemēram, neparasts dizains vai zīmola tēls, kas piesaista pircēju uzmanību. Sagaidāms, ka nākamajos desmit gados B segmenta pieaugums būs 8%.

Mazda2 tagad ir par 100 kg vieglāka

Mūsdienās arvien lielāku nozīmi iegūst vides aizsardzības apsvērumi, automašīnas dizains un lietošanas izmaksas. Tomēr jaunie modeļi parasti ir mazliet lielāki un smagāki par saviem priekštečiem, jo tiem ir labāks drošības un aprīkojuma līmenis. B segmenta automašīnu pircēji arī prot novērtēt vieglumu, kurš ir grūti savienojams ar mašīnu gabarītu palielināšanos.



Viens no kompānijas Mazda mērķiem Mazda2 izstrādāšanā bija šīs automašīnas svara ierobežošana. Kompānijai Mazda ir izdevies jauno auto padarīt vieglāku, izmantojot ārkārtīgi augstas izturības tēraudu svarīgākajās virsbūves daļās. Svara samazinājums gandrīz par 100 kg ir daudzu šķietami niecīgu pūliņu summa. Piemēram, durvīs uzstādīto jauno skaļruņu ieguldījums šajos centienos nepārsniedz vienu kilogramu. Savukārt visvairāk - par 22 kg - ir "notievējis" virsbūves karkass. Par spīti savam jaunajam vieglumam virsbūve tagad ir kļuvusi stingrāka un pasažierus aizsargā pat labāk nekā iepriekš. Mazda2 ar 75 kg smagu vadītāju tagad sver tikai 1030-1035 kg.

Jaunās Mazda2 dizains pilnībā ir mainījies. Ārkārtīgi dinamiskais siluets atspoguļo Mazda braukšanas prieka filozofiju pat tad, kad mašīna stāv uz vietas. Mazda2 ir 3885 mm gara, 1695 mm plata un 1475 mm augsta. Tas nozīmē, ka tā ir veselus četrus centimetrus īsāka un 5,5 cm zemāka par savu priekšteci. Tomēr jaunā Mazda2 ir mazliet platāka un saglabājusi līdzšinējo 2,5 m garenbāzi, tāpēc salonā ir vairāk vietas pasažieriem. Salona priekšdaļā maksimālā telpa galvai sasniedz vienu metru, bet aizmugurē šis rādītājs ir vairāk nekā 95 cm. Telpa pleciem priekšējos un aizmugurējos sēdekļos ir apmēram 1,3 metri, bet vieta aizmugurē sēdošo pasažieriem kājām - gandrīz 90 cm, tādēļ braucējiem ir sajūta, ka Mazda2 ir lielāka, nekā to varētu sagaidīt no mašīnas ārējiem izmēriem. Mazda2 bagāžas telpas tilpums ir 250 litru, kad uzstādīti visi sēdekļi, un to var palielināt līdz 787 litriem, salokot aizmugurējos sēdekļus.



Mazda2 vidus līnija ir par četriem centimetriem zemāka nekā iepriekšējam modelim, un zemāk atrodas arī sānu spogulīši, tāpēc ir labāka redzamība. Labāka redzamība un mazs apgriešanās loks ar 9,8 m diametru automobiļa vadītājam atvieglo manevrēšanu pilsētā un braukšanu padara patīkamāku. Var regulēt vadītāja sēdekļa augstumu, sēdekli var tālāk pārbīdīt uz priekšu un atpakaļ, kā arī labāk var regulēt atzveltni. Tā kā ir regulējams arī stūres rata augstums, jaunās Mazda2 vadītājam nav nekādu grūtību ar ērtas pozīcijas ieņemšanu pie stūres. Pārnesumu pārslēga svira uz centrālās konsoles ir par četriem centimetriem augstāka un vieglāk aizsniedzams ir arī stāvbremzes rokturis.

Taupīgu dzinēju klāsts

Mazda2 motoru klāstā ir 1,3 un 1,5 litru benzīna motori. Mazākais starp pieejamajiem dzinējiem ir divās versijās: ar 55 kW (75 ZS) un 63 kW (86 ZS) jaudu, bet visjaudīgākais ar 1,5 l darba tilpumu attīsta 76 kW (103 ZS) jaudu. Jauno dzinēju un transmisijas izstrādātāji galvenokārt ir centušies nodrošināt efektīvu degvielas patēriņu, tādēļ Mazda2 tagad ir uzskatāma par vienu no taupīgākajiem modeļiem savā klasē. 1,3 litru benzīna motors ar 55 kW (75 ZS) jaudu patērē tikai 5,4 l degvielas uz 100 km, un CO2 izmešu daudzums ir 129 g/km. Savukārt jaudīgajam 1,5 litru dzinējam degvielas patēriņš ir 5,9 l/100 km, bet CO2 izmetes - 140 g/km. Visi motori tiek sajūgti ar piecu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Modelim Mazda2 vēlāk būs arī 1,4 litru turbodīzelis, bet vēl nav droši zināms, vai šādu versiju varēs iegādāties Latvijā.

Latvijā Mazda2 būs pieejama četrās versijās. Modelim Mazda2 ar aprīkojuma līmeni Classic ir 55 kW (75 ZS) motors ar 1,3 l darba tilpumu. Tā standarta aprīkojumā ietilpst, piemēram, seši drošības spilveni, ABS, elektriskais stūres pastiprinātājs, gaisa kondicionētājs un centrālā aizslēgšanas sistēma ar tālvadību, kā arī elektriski regulējami sānu spogulīši. Versijai ar jaudīgāku 1,3 litru dzinēju ir aprīkojuma līmenis Elegance, kurā - papildus Classic aprīkojumam - ir iekļauti elektriski atverami aizmugurējo sānu logu stikli, ceļojuma dators, ātruma brīdinājumu sistēma un ārējais termometrs.

Ar 1,5 l motoru ir pieejams aprīkojuma līmenis Touring vai Sport. Touring, kuru aprīkojumā ir, piemēram, klimata kontrole, 16 collu alumīnija riteņi, priekšējie miglas lukturi, ātruma kontroles sistēma, seši skaļruņi (citām versijām ir četri), ādas apdare stūres ratam un pārnesumu pārslēgam, kā arī DSC sistēma. Versijā Sport ir sporta virsbūves elementi, sportiskas radiatora restes, sānu dubļsargi, sportisks priekšējais un aizmugurējais bampers, aizmugures spoilers un DSC sistēma.

Mazda2 cena sākot no 8390,- LVL. Pirmās automašīnas būs pieejamas no šī gada 1.novembra.
 
Visi komentāri
 
245683. viesis 24.oktobris 2007 11:23
0 0 Atbildēt

Mazda2 = Ford Fiesta

245687. viesis 24.oktobris 2007 11:34
0 0 Atbildēt

Opel Corsa ------ Comon

245689. viesis 24.oktobris 2007 11:46
0 0 Atbildēt

pilnīgi neaizrauj!

bet vai zoom zoom neiviesa nevis kopā ar mazda6, bet gan premacy?

245702. viesis 24.oktobris 2007 12:47
0 0 Atbildēt

Kas ta nu boidizains atgriezjas ??!?!?

Shias man kaut ka ne visai peec skata.

245721. viesis 24.oktobris 2007 13:58
0 0 Atbildēt

Liepajniekam taisnība, būvēta uz fiestas bāzes. Normāls FORDS :) tikai cits bļambuks

245725. viesis 24.oktobris 2007 14:27
0 0 Atbildēt

ford puma/cougar

245747. viesis 24.oktobris 2007 18:35
0 0 Atbildēt

kas taa par ātruma brīdinjuma sistēmu?

245853. viesis 25.oktobris 2007 23:16
0 0 Atbildēt

Skats savādāks, bet ražo vienā rūpnīcā ar OPEL CORSA!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti