56 gadus atpakaļ Vācijas Demokrātiskajā Republikā tika izveidots padomju-vācu uzņēmums "Avtovelo", kas lidz pat 1952. gadam PSRS vajadzībām ražoja... BMW markas auto.
Padomju "bīmeri" bija tikpat uzticami, kā to vācu analogi - vienīgā atšķirība šiem "made un USSR" BMW - sarkanā krāsa BMW logotipā (zilās vietā). Uzreiz pēc Otrā pasaules kara beigām Padomju kara administrācija Vācijā nodibināja dažas akciju sabiedrības, no kurām viena bija "Avtovelo" Tās sastāvā ietilpa bijusī BMW rūpnīca Eizenahā, kā arī Autobūvniecības zinātniski tehniskais birojs, kas nokļuvis krievu ietekmes zonā. Jau 1945. gadā Eizenahā atjaunoja divdurvju BMW 321 ražošanu, kas atšķīrās no oriģināla ar citiem bamperiem un gaismām. Tomēr priekš 50. gadu sākuma tās virsbūve izskatījās nedaudz arhaiski un tāpēc konstruktoru kolektīvam tika uzdots izstrādāt jaunu auto. Jaunais modelis bija BMW 340. Tas bāzējās uz BMW 326 šasijas un tam bija principiāli jauna virsbūve. Četrdurvju 340 bija būtiski plašāka par veco - BMW 321. BMW-340 ražošana sākās 1949. gadā; piegādes uz PSRS notika līdz 1952. gadam, kad "Avtovelo", pēc PSRS lēmuma tika nodots Vācijas Demokrātiskās republikas īpašumā. Tomēr līdz tam laikam pa plašo Krievzemi braukāja vairāki tūkstoši Eizenahā ražoti auto, kas bija izpelnījušies teicamu reputāciju. BMW 321 un BMW 340 bija aprīkoti ar unificētu sešcilindru 2 litru dzinēju. Dzinējam bija tam laikam neparasta augšējo vārstu "piedziņa". BMW 321 tika izmantots 45Zs dzinējs ar vienu Soleks karburatoru, bet BMW 340 - 55Zs ar diviem sinhroniem karburatoriem, par kuriem runāja, ka noregulēt tos bijis ļoti grūti. Četrpakāpju ātrumkārbā divi augšējie "gaņģi" bija aprīkoti ar sinhronizatoriem. Priekšējo riteņu piekare bija neatkarīgā, bet BMW 321 aizmugurē bija resoru piekare, savukārt BMW 340 - torsionu. Abām mašīnām bija viengabala virsbūves ar atsevišķiem rāmja lonžeroniem. BMW 321 riteņu bāze 2,75m; BMW 340 - 2,85m. Pilna 321 massa 1000kg, bet 340 - 1260kg. Vecā, BMW 321 modeļa maksimālais ātrums bija 120km/h, bet sekotājam tikai 115 km/h. Bez parastajiem pilsētas auto, kompānija "Avtovelo" izlaida arī divus sporta variantus - BMW 327-2 kabrioletu un BMW 327-3 kupeju, kas atšķīrās no saviem pirmskara brāļiem ar citu bamperu formu un riteņu stiprinājumu. BMW 321 tika saražots 8906 eksemplāros, BMW 340 - 21249 eksemplāros. Starp citu, pēc zinātāju vārdiem, šie auto atšķīrās ar īpašu izturību un daži eksemplāri nobraukāja pa Krievijas ceļiem līdz pat 80-tajiem gadiem. Interesanti, ka uz 340 sērijas bāzes tika būvēti 2 durvju universāli, kā arī sanitārie un bēru auto. iAuto // gazeta.ru- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Nure! :o) Bee Em Dabljuu jau izsenis buuveeti, kaa beeru auto... :o)))