Krievu BMW ar sarkano propelleri 22

 
26.septembris 2002 8:52

56 gadus atpakaļ Vācijas Demokrātiskajā Republikā tika izveidots padomju-vācu uzņēmums "Avtovelo", kas lidz pat 1952. gadam PSRS vajadzībām ražoja... BMW markas auto.

Padomju "bīmeri" bija tikpat uzticami, kā to vācu analogi - vienīgā atšķirība šiem "made un USSR" BMW - sarkanā krāsa BMW logotipā (zilās vietā). Uzreiz pēc Otrā pasaules kara beigām Padomju kara administrācija Vācijā nodibināja dažas akciju sabiedrības, no kurām viena bija "Avtovelo" Tās sastāvā ietilpa bijusī BMW rūpnīca Eizenahā, kā arī Autobūvniecības zinātniski tehniskais birojs, kas nokļuvis krievu ietekmes zonā. Jau 1945. gadā Eizenahā atjaunoja divdurvju BMW 321 ražošanu, kas atšķīrās no oriģināla ar citiem bamperiem un gaismām. Tomēr priekš 50. gadu sākuma tās virsbūve izskatījās nedaudz arhaiski un tāpēc konstruktoru kolektīvam tika uzdots izstrādāt jaunu auto. Jaunais modelis bija BMW 340. Tas bāzējās uz BMW 326 šasijas un tam bija principiāli jauna virsbūve. Četrdurvju 340 bija būtiski plašāka par veco - BMW 321. BMW-340 ražošana sākās 1949. gadā; piegādes uz PSRS notika līdz 1952. gadam, kad "Avtovelo", pēc PSRS lēmuma tika nodots Vācijas Demokrātiskās republikas īpašumā. Tomēr līdz tam laikam pa plašo Krievzemi braukāja vairāki tūkstoši Eizenahā ražoti auto, kas bija izpelnījušies teicamu reputāciju. BMW 321 un BMW 340 bija aprīkoti ar unificētu sešcilindru 2 litru dzinēju. Dzinējam bija tam laikam neparasta augšējo vārstu "piedziņa". BMW 321 tika izmantots 45Zs dzinējs ar vienu Soleks karburatoru, bet BMW 340 - 55Zs ar diviem sinhroniem karburatoriem, par kuriem runāja, ka noregulēt tos bijis ļoti grūti. Četrpakāpju ātrumkārbā divi augšējie "gaņģi" bija aprīkoti ar sinhronizatoriem. Priekšējo riteņu piekare bija neatkarīgā, bet BMW 321 aizmugurē bija resoru piekare, savukārt BMW 340 - torsionu. Abām mašīnām bija viengabala virsbūves ar atsevišķiem rāmja lonžeroniem. BMW 321 riteņu bāze 2,75m; BMW 340 - 2,85m. Pilna 321 massa 1000kg, bet 340 - 1260kg. Vecā, BMW 321 modeļa maksimālais ātrums bija 120km/h, bet sekotājam tikai 115 km/h. Bez parastajiem pilsētas auto, kompānija "Avtovelo" izlaida arī divus sporta variantus - BMW 327-2 kabrioletu un BMW 327-3 kupeju, kas atšķīrās no saviem pirmskara brāļiem ar citu bamperu formu un riteņu stiprinājumu. BMW 321 tika saražots 8906 eksemplāros, BMW 340 - 21249 eksemplāros. Starp citu, pēc zinātāju vārdiem, šie auto atšķīrās ar īpašu izturību un daži eksemplāri nobraukāja pa Krievijas ceļiem līdz pat 80-tajiem gadiem. Interesanti, ka uz 340 sērijas bāzes tika būvēti 2 durvju universāli, kā arī sanitārie un bēru auto. iAuto // gazeta.ru
 
Visi komentāri
 
40827. viesis 26.septembris 2002 10:05
0 0 Atbildēt

Nure! :o) Bee Em Dabljuu jau izsenis buuveeti, kaa beeru auto... :o)))

40842. viesis 26.septembris 2002 10:57
0 0 Atbildēt

interesanti, interesanti..

es biju dzirdējis par tādu marku EMW, kas bija uztaisīa uz krievu pusē palikušās BMW rūpnīcas. laikam jau no pilsētas nosaukuma Aizenaha. starp citu, Aizenahā bija pirmā BMW rūpnīca. pēc tam tikai Minhenē.

40876. viesis 26.septembris 2002 13:24
0 0 Atbildēt

1. "Resorus" latviski sauc par lokshnju atspereem ;

2. "beeru" auto vispaar meedz saukt par katafalkiem ;-)

3. Man kaut kaa ierakstiijies (laikam BMW vaacu veesturnieki kaut ko jauc), ka peec kara BMW embleema bij ne tikai sarkanbalta zilibaltaas vietaa, bet tajaa bij arii burti EMW (Eisenacher Motoren-Werke), peec nodoshanas austrumvaacieshiem ruupniicas (un auto) nosaukums paartapa par AWE (Automobil-Werke Eisenach) ...

4. Kaads nu neparasts vaarstu izvietojums - OHV dzineeji bija jau labi zinaami, vieniigi BMW jau pirms kara pielietoja konstrukciju peec SKODA (Laurin&Klement) parauga , ar max augstu novietotu sadales vaarpstu un max saiisinaatiem biidiitaajiem, tas ljaava augstaakus apgriezienus attiistiit ...manam chomam bija 1938. gada BMW 327 ar shaadu divkarburatoru "seshinieku" , vispaar jau taads incants motoriitis :-) Auto arii bija feins, bet nu paardeva to 2vietiigo kabriiti, tagad buutu krutais uz vispaareejaa lielseeriju djosha fona :-))))

Redaktors 26.septembris 2002 13:28
0 0 Atbildēt

Nu re, cik profesionāls komentārs! Paldies.

40897. viesis 26.septembris 2002 14:30
0 0 Atbildēt

Super!!!

40898. viesis 26.septembris 2002 14:32
0 0 Atbildēt

Koments viesim!

Atsperes meedz deeveet arii par pedereem, bet "resosus:))))" latviski gan sauc par LAAGAAM!!!!

40899. viesis 26.septembris 2002 14:38
0 0 Atbildēt

Atvar, muljkjiibas, LAAGA ir shlosseru zhargonvaards, es runaaju par oficiaalo tehnisko terminu. Gan laaga gan pedere ir vaacisko terminu latviskojumi. Galu galaa krievi sadaliitaaju arii par "trambljoru" sauc, peec amerikaanju firmas TRAMBLER vaarda - WWII laikaa STUDEBAKER kraviniekiem bija shiis firmas sadaliitaaji-paartrauceeji ...

Sorry , ka ieprieksh neparakstiijos:

Kolenvals

40915. viesis 26.septembris 2002 16:03
0 0 Atbildēt

Kolenvalam.

Paskatoties pirmskara literetuuru, un tur LAAGAS tiek sauktas par laagaam.

40929. viesis 26.septembris 2002 17:49
0 0 Atbildēt

pēc kara BMW arī palika BMW ar zili balto propelleru, tikai austrumu pusē izveidoja EMW. par AWE nezinu.

40984. viesis 27.septembris 2002 10:57
0 0 Atbildēt

Kolenvals: par beeru auto galiigi nevietaa pieseejies. Sie vaardi ir abi 2 pareizi un ar vienaadu noziimi. Katrs sauc kaa grib... ;o)

40997. viesis 27.septembris 2002 11:46
0 0 Atbildēt

Arii tagad vajdzeetu BMW 325. beeru auto... Kas nositas ieksh 325, ar 325 ar aizvediis uz kapiem...

41054. viesis 27.septembris 2002 15:48
0 0 Atbildēt

Atvaram: tu domaa Jeekabsona utt. graamats no 1. republikas laikiem? Jaa, tur ir ne tikai laagas sastopamas - shis jeedziens ir no karieshu meistariem ienaacies vispaar :-) karburatorus arii tai laikaa par "gaazjauchiem" meedz saukt (no vaacu Vergaser) un

veel nezin ko un kaa. Muusdienaas tomeer ir pienjemts elastiigos elementus piekaree par atspereem saukt , vai torsioniem (veerpes stienjiem) :-)) bet nu, ja gribi, sauc kaa patiik ...

maarcim: nu bet runa jau iet taisni par Austrumvaaciju!!! A AWE bij ruupniica, kuraa peec EMW razhoja automobili "Sachsenring", bet veelaak pilniibaa paargaaja uz bzzznbzzzn WARTBURG`u razhoshanu :-))

Zhigulists: atshkjiriibaa no "kaazu auto' beeru auto neesmu nekad dzirdeejis. Mozh taapeec, ka kaazas biezhaak, vai kaa? :-)

Kolonnij zaVal

41136. viesis 30.septembris 2002 8:48
0 0 Atbildēt

ok, viesi, par A-vāciju nestrīdos.

41153. viesis 30.septembris 2002 10:40
0 0 Atbildēt

Vispār kāds propellers? Es kadreiz esmu dzirdējis, ka BMW zīme "simbolizējot" propelleru...bet patiesībā tie ir bavāriešu "Blau-weisse Rauten" ...kas ir sastopamas kopš izseniem laikaim Bavārijas ģerbonī.

41277. viesis 30.septembris 2002 17:27
0 0 Atbildēt

Runājot par BMW emblēmu, citāts no BMW vortāla vēstures sadaļas: "Rotējošs propelleris iedvesmo BMW emblēmas veidotājus." Tā kā ar propelleriem viss ir kārtībā, nekāds ģērbonis tur ne pričom.

Bimmer

55805. viesis 17.decembris 2002 9:50
0 0 Atbildēt

******* you visi Bembisti!

56979. viesis 28.decembris 2002 13:18
0 0 Atbildēt

pardod man pa 100 zaļajiem

59396. viesis 16.janvāris 2003 10:18
0 0 Atbildēt

ar minētajiem gadu skaitļiem gan netiku skaidrībā.

78415. viesis 14.maijs 2003 12:31
0 0 Atbildēt

Ka krievu uznemums vareja kaut ko tadu razot?

101016. viesis 14.oktobris 2003 13:38
0 0 Atbildēt

krievi sūk;ā

101018. viesis 14.oktobris 2003 13:41
0 0 Atbildēt

Pārdod 1937. gada BMW motociklu. Atbildēt pēc iespējas ātrāk.

105050. viesis 19.novembris 2003 17:51
0 0 Atbildēt

Krievi baaz dirsaa

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti