iAuto: Grozījumi kravas automobiļu ekspluatācijas nodokļa apmērā 8

 

Foto: iAuto.lv

Ēriks Griģis, iAuto | 3.janvāris 2016 14:16

Saeima ir pieņēmusi grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, lai risinātu vairākas praksē konstatētās problēmas nodokļu nomaksā.

Nodokļa palielināšana nepieciešama, lai risinātu praksē konstatētās problēmas saistībā ar vieglo transportlīdzekļu pārbūvi par kravas automobiļiem, kas ļāva maksāt mazāku transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli vai nemaksāt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli par uzņēmēju īpašumā vai turējumā esošajiem šādi pārbūvētiem transportlīdzekļiem.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas sniegtā informācija liecina, ka pagājušajā gadā par kravas automašīnām pārbūvēti 597 vieglie automobiļi, kas ir četras reizes vairāk salīdzinājumā ar šādiem gadījumiem 2010.gadā. Direkcija arī uzsver, ka pēdējos trijos gados aizvien vairāk nekā kravas automašīnas tiek pārbūvētas un reģistrētas jaunas vieglās automašīnas.

Saskaņā ar grozījumiem no nākamā gada lielāks transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis noteikts par kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 12 000 kilogramiem. Grozījumi nosaka, ka turpmāk uzņēmumu transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis būs jāmaksā par kravas automobili ar pilnu masu līdz 3 tonnām, kas reģistrēts kā kravas furgons un kam ir vairāk nekā trīs sēdvietas, ieskaitot vadītāja vietu.

1.1. Nodoklis par automobili līdz 1500 kg no līdzšinējiem 17,07 eiro palielināts

līdz 36 eiro,

1.2. Par automobili ar masu no 1501 kg līdz 1800 kg – 72 eiro līdzšinējo 34,15 vietā, 1.3. bet par kravas auto ar masu no 1801 kg līdz 2100 kg nodoklis būs 138 eiro līdzšinējo 64,03 eiro vietā.

1.3. Savukārt automašīnām ar pilnu masu no 2101 līdz 2600 kg nodoklis no līdzšinējiem 76,84 eiro palielināts līdz 165 eiro,

1.4. Par auto no 2601 līdz 3500 kg – būs jāmaksā 219 eiro iepriekšējo 102,45 vietā.

1.5. Ceļa nodoklis par kravas auto no 3501 līdz 12 000 kg turpmāk būs 156 eiro līdzšinējo 145,13 eiro vietā.

Grozītais likums arī paredz vairākas izmaiņas uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa jomā, tostarp nosakot, ka no nākamā gada atbrīvojums no nodokļa vairs neattieksies uz vieglajiem taksometriem. Šāds lēmums pieņemts, ņemot vērā Valsts ieņēmumu dienesta konstatētos pārkāpumus taksometru pakalpojumu sniegšanas uzņēmumos, tostarp nepilnības darbinieku darba laika uzskaitē, kā arī uzskaites trūkumu par ieņēmumiem no saimnieciskās darbības.
Tāpat taksometru pakalpojumu sniegšanas jomā izplatīta prakse esot to izmantošana privātām vajadzībām, atbildīgajā komisijā iepriekš pauda Finanšu ministrijas pārstāvji.

Ar izmaiņām likumā palielināts uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa apmērs.

Turpmāk nodoklis par transportlīdzekli, kurš pirmo reizi reģistrēt pēc 2005.gada 1.janvāra, ar motora tilpumu līdz 2000 kubikcentimetriem no līdzšinējiem 27,03 eiro palielināts līdz 29 eiro, bet automobilim ar motora tilpumu no 2001 līdz 2500 kubikcentimetriem nodoklis noteikts 46 eiro apmērā līdzšinējo 42,69 eiro vietā. Savukārt par vieglo automašīnu ar motora tilpumu virs 2500 kubikcentimetriem nodoklis no 56,91 eiro palielināts līdz 62 eiro.
Grozījumu teksts: šeit >>>

Grozījumi likumā stāsies spēkā 2016.gada 1.janvārī.

Likuma jaunā redakcija: šeit >>>

P.S.

Lai mazinātu Krievijas piemēroto sankciju ietekmi uz starptautisko autopārvadājumu nozari, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 12 tonnas, varēs piemērot atbrīvojumu no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas. Šādu grozījumu Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā ceturtdien, 27.novembrī, pirmajā lasījumā pieņēma Saeima.

Kravu pārvadātājus no nodokļa maksāšanas varēs atbrīvot uz vienu gadu, ja par kravas automobili būs samaksāta autoceļu lietošanas nodeva viena gada likmes apmērā.

Atbrīvojumu no nodokļa nomaksas piemēros tiem kravas automobiļiem, kas veiks valsts tehnisko apskati pēc grozījumu stāšanās spēkā, un tas attieksies arī uz piekabēm un puspiekabēm, kuru pilna masa pārsniedz 10 tonnas.

Ņemot vērā paredzamo budžeta ieņēmumu samazinājumu aptuveni 600 tūkstošu eiro apmērā, likumprojekta autori Satiksmes ministrijā uzsver, ka to plānots kompensēt ar ieņēmumiem no autoceļu lietošanas nodevas, kas jau patlaban pārsniedz budžetā plānoto ieņēmumu apjomu.

 

 
Visi komentāri
 
TDIOTS 3.janvāris 2016 16:08
12 1 Atbildēt

Tie smieklīgie zantīmu dzenatāji....

Īsti vīri lieto švarcgeldu un liek 3,14mpi uz tiem kāsējiem .

Čaklie kombinātõri/sportisti reģistrējas EE + izņem EE IDkartes ko atrādīt LV CP un ,ar platu smaidu , uzliek megavafeli uz 100beņķpiržiem un VIDerastiem....

:)

Kanibaals 3.janvāris 2016 19:18
7 2 Atbildēt

Tas tikai vēlreiz pierāda mūsu 100 galvu stulbumu un tuvredzību cīnoties ar sekām nevis cēloņiem. Pielieciet nodokli degvielai nevis ikgadējai apskatei un miers nevis turpina cīnīties ar vējdzirnavām, jo ceļ nodokļus lielākus kā EE un LT.

GB12 3.janvāris 2016 19:01
2 1 Atbildēt

jau reiz rakstīju - kāds sens klients reiz izmēģināja - nopirka 2 vidējās klases universālus (4-5 gadīgus), vienu piereģistrēja šeit LV, otru - uz meitas uzņēmumu EE. Pēc kāda laika salīdzināja izmaksas un teica, ka nav vērts, jo, tik cik ietaupījis uz nodokļiem, tik pārmaksājis par apdrošināšanu un kaut ko tur vēl... lai nu kā, pieļauju, ka tā reģistrēšana EE varētu nemaz nebūt tik vienkārša, ja nav pārāk daudz apgrozāmo līdzekļu - galu galā vairums no vismaz pajaunāku gadu furgoniem ir līzinga mašīnas un kaut kā neesmu dzirdējis, ka tagad Latvijas līzinga devēji tā baigi ļautu finansētās mašīnas reģistrēt citās valstīs... vai arī jābūt rentablam uzņēmumam EE, lai līzingu varētu izsist tur...

ledus9 3.janvāris 2016 22:11
7 1 Atbildēt

Nav problēmu. Piemetīšu šīs papildus izmaksas savu pakalpojumu cenām. Ar koeficientu >>1. Starp maniem klientiem netrūkst visādu valsts un pašvaldības kantoru. Vēl pajautāšu - nu, labāk palika? Privātajiem cena nemainīsies.

lv 3.janvāris 2016 22:27
0 1 Atbildēt

badainie kropļi!!!

GB12 5.janvāris 2016 14:34
1 0 Atbildēt

Starp citu, no diezgan droša avota šodien dzirdēju, ka igauņi arī nupat esot ieviesuši dienesta auto nodokli, pie tam, mūsējie cik tur 30-40 mēnesī euro esot štrunts... viņiem virs simta...

kkk 7.janvāris 2016 12:41
0 0 Atbildēt

izlasot likumu, tas ir 6 panta, kaut kāds tur 18 punkts, nu pats pēdējais (par atbrīvojumiem smagajiem)skaidri rakstīts, ka "Transportlīdzekļiem atbrīvojumus nepiemēro"

Petja 7.janvāris 2016 15:34
0 0 Atbildēt

Stulba taisnošanās. Ja valstī būtu normāla ekonomiska situācija, neviens nešmugulētos pārsaucot vieglos par kraveniekiem. Sakiet vien ka tā ir visprastākā budžeta caurumu lāpīšana.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti