Nākotne bez šofera - Mercedes prezentē "Future Bus" (+ foto) 2

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 19.jūlijs 2016 9:58

Mercedes-Benz prezentējis ar autonomās vadīšanas sistēmu aprīkotu autobusu, kas jau sekmīgi izmēģināts 20 km garā Bus Rapid Transit (BRT) trasē Nīderlandē.

Future Bus pamatā ir platforma, ko izmanto 12 m garajam sērijveida modelim Citaro. Autobuss aprīkots ar autonomās vadīšanas sistēmu CityPilot, kas balstās uz GPS, daudzu kameru, radaru un sensoru darbību un „spēj vadīt autobusu ar precizitāti līdz pat centimetram”. Sistēma atpazīst luksofora signālus un šķēršļus, ja tie gadās ceļā, kā arī prot apstāties pieturvietās, lai uzņemtu vai izlaistu pasažierus. Maksimālais ātrums, kādā spēj darboties autopilots – 70 km/h.

Future Bus salonā iebūvēti patiešām futūristiska izskata pasažieru sēdekļi, pie griestiem liels informācijas ekrāns, bet bagāžas novietošanai paredzētajos plauktos integrētas nišas viedtālruņu uzlādēšanai.

Salons sadalīts trīs zonās. Pirmā – „servisa zona,” atrodas uzreiz aiz vadītāja, otra izvietota autobusa centrā un paredzēta pasažieriem, kas ceļo nelielos atstatumos, savukārt trešā zona ir salona aizmugurē un iecerēta kā atpūtas vieta.

Bus Rapid Transit (BRT) trase ir 20 km garš ceļa posms, kas savieno netālu no Amsterdamas esošo Hārlemu ar Amsterdamas lidostu Šipholu. Līnijā ir 11 pieturvietas, 22 luksofori un 3 tuneļi. Vietām ceļš ir ļoti šaurs, turklāt sabiedriskā transporta josla no pārējās plūsmas nav atdalīta ar barjerām. Praksē bezpilota autobusa izmantošana izskatās šādi: šoferis vada Future Bus līdz pirmajai pieturvietai, tad ieslēdz daļēji automatizēto režīmu un var atlaist stūri un pedāļus. Tālāk autobuss brauks pats turēdamies tieši pa vidu 3,10 m platajai joslai. 20 cm ir maksimālā robeža, ko tas var bez šofera palīdzības piestūrēt pats uz vienu vai otru pusi. Pieturvietai autobuss tuvojas līgani bremzējot un apstājas precīzi 5 cm no platformas malas. Future Bus komunicē ar luksoforiem un prot pieskaņoties „zaļajam vilnim”.

Mercedes uzskata, ka šāda veida transporta ieviešana atkarīga no tā, cik strauji attīstīsies tehnoloģijas. Pagaidām Future Bus šoferis vēl ir vajadzīgs (projekts ir otrajā fāzē no piecām), taču inženieri ir pārliecināti, ka pilnīga uzticēšanās autopilotam kļūs par realitāti „pārskatāmā nākotnē”.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Tralala 19.jūlijs 2016 23:40
2 0 Atbildēt

Pieņemsim ka Rīga kādreiz iegādāsies tādus busus.....,un pie mums atlidos kāds Arābu šeihs.Pa ceļam no lidostas uz centru izslēgs luksaforus(ko buss atpazīst),un krustojumos noliks policistus regulēt satiksmi???????

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Divi joslu mainītāji sarīko avāriju - kurš vainīgs? (+ VIDEO) 1

Divi joslu mainītāji satiek viens otru. Video autors piedāvā izteikt savas domas par to, kurš šajā situācijā vainīgs. Lasīt vairāk

 

Automašīnai nobraucot no ceļa un apgāžoties, gājis bojā pasažieris

Automašīnai nobraucot no ceļa un apgāžoties, gājis bojā tās pasažieris, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Vai SEAT LEON bagāžniekā var ielikt neizjauktu velosipēdu? 14

Vienādi, bet tik atšķirīgi! Tā varētu teikt par šiem diviem ugunīgi sārtajiem jaunākās paaudzes Seat Leon. Ar tā hečbeka modifikāciju, kopā ar Tavs Auto TV viesi Miķeli Visocki, mēs jau izbraucām pirms kāda laiciņa. Tādēļ šodien ir kārta ietilpīgākajai LEON versijai - SPORTSTOURER! Lasīt vairāk

 

Lielbritānijā izgatavos 56 retro bagijus (+ FOTO) 6

Britu kompānija Moke International iepazīstinājusi ar miniatūrā apvidus auto Mini Moke mūsdienu versiju, solot izgatavot 56 šādus automobiļus. Lasīt vairāk