Nākotne bez šofera - Mercedes prezentē "Future Bus" (+ foto) - iAuto

Nākotne bez šofera - Mercedes prezentē "Future Bus" (+ foto) 2

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 19.jūlijs 2016 9:58

Mercedes-Benz prezentējis ar autonomās vadīšanas sistēmu aprīkotu autobusu, kas jau sekmīgi izmēģināts 20 km garā Bus Rapid Transit (BRT) trasē Nīderlandē.

Future Bus pamatā ir platforma, ko izmanto 12 m garajam sērijveida modelim Citaro. Autobuss aprīkots ar autonomās vadīšanas sistēmu CityPilot, kas balstās uz GPS, daudzu kameru, radaru un sensoru darbību un „spēj vadīt autobusu ar precizitāti līdz pat centimetram”. Sistēma atpazīst luksofora signālus un šķēršļus, ja tie gadās ceļā, kā arī prot apstāties pieturvietās, lai uzņemtu vai izlaistu pasažierus. Maksimālais ātrums, kādā spēj darboties autopilots – 70 km/h.

Future Bus salonā iebūvēti patiešām futūristiska izskata pasažieru sēdekļi, pie griestiem liels informācijas ekrāns, bet bagāžas novietošanai paredzētajos plauktos integrētas nišas viedtālruņu uzlādēšanai.

Salons sadalīts trīs zonās. Pirmā – „servisa zona,” atrodas uzreiz aiz vadītāja, otra izvietota autobusa centrā un paredzēta pasažieriem, kas ceļo nelielos atstatumos, savukārt trešā zona ir salona aizmugurē un iecerēta kā atpūtas vieta.

Bus Rapid Transit (BRT) trase ir 20 km garš ceļa posms, kas savieno netālu no Amsterdamas esošo Hārlemu ar Amsterdamas lidostu Šipholu. Līnijā ir 11 pieturvietas, 22 luksofori un 3 tuneļi. Vietām ceļš ir ļoti šaurs, turklāt sabiedriskā transporta josla no pārējās plūsmas nav atdalīta ar barjerām. Praksē bezpilota autobusa izmantošana izskatās šādi: šoferis vada Future Bus līdz pirmajai pieturvietai, tad ieslēdz daļēji automatizēto režīmu un var atlaist stūri un pedāļus. Tālāk autobuss brauks pats turēdamies tieši pa vidu 3,10 m platajai joslai. 20 cm ir maksimālā robeža, ko tas var bez šofera palīdzības piestūrēt pats uz vienu vai otru pusi. Pieturvietai autobuss tuvojas līgani bremzējot un apstājas precīzi 5 cm no platformas malas. Future Bus komunicē ar luksoforiem un prot pieskaņoties „zaļajam vilnim”.

Mercedes uzskata, ka šāda veida transporta ieviešana atkarīga no tā, cik strauji attīstīsies tehnoloģijas. Pagaidām Future Bus šoferis vēl ir vajadzīgs (projekts ir otrajā fāzē no piecām), taču inženieri ir pārliecināti, ka pilnīga uzticēšanās autopilotam kļūs par realitāti „pārskatāmā nākotnē”.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Tralala 19.jūlijs 2016 23:40
2 0 Atbildēt

Pieņemsim ka Rīga kādreiz iegādāsies tādus busus.....,un pie mums atlidos kāds Arābu šeihs.Pa ceļam no lidostas uz centru izslēgs luksaforus(ko buss atpazīst),un krustojumos noliks policistus regulēt satiksmi???????

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Līdz 730 km: Volkswagen atklāj piecmetrīgā Ķīnas tirgum paredzētā ID.Unyx 08 sniedzamību

Volkswagen Ķīnas tirgū līdz 2027. gadam plāno laist klajā 20 elektrificētus modeļus, par vienu no tiem kļūstot ID Unyx 08 – piecmetrīgam elektriskajam SUV, kas uz konveijera stāsies 2026. gadā. Lasīt vairāk

 

Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO) 1

Pilnībā elektriski pikapi Eiropā pagaidām ir eksotika. Vai nu tādu nav vispār vai tie ir ļoti dārgi. Šajā brīdī uz skatuves parādās korejiešu KGM jeb bijušais Ssangyong ar 100% elektrisku pikapu par mazāk nekā 50 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO) 2

Tikai pāris mēnešus pēc oficiālās pirmizrādes mobilitātes izstādē Minhenē arī Rīgā tika izrādīts jaunās paaudzes elektromobilis BMW iX3. Tas radīts uz jaunās Neue Klasse jeb jaunā klase platformas, un ir pirmais sērijveida modelis, kas pārstāv BMW jauno dizaina valodu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti