Nākotne bez šofera - Mercedes prezentē "Future Bus" (+ foto) 2

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 19.jūlijs 2016 9:58

Mercedes-Benz prezentējis ar autonomās vadīšanas sistēmu aprīkotu autobusu, kas jau sekmīgi izmēģināts 20 km garā Bus Rapid Transit (BRT) trasē Nīderlandē.

Future Bus pamatā ir platforma, ko izmanto 12 m garajam sērijveida modelim Citaro. Autobuss aprīkots ar autonomās vadīšanas sistēmu CityPilot, kas balstās uz GPS, daudzu kameru, radaru un sensoru darbību un „spēj vadīt autobusu ar precizitāti līdz pat centimetram”. Sistēma atpazīst luksofora signālus un šķēršļus, ja tie gadās ceļā, kā arī prot apstāties pieturvietās, lai uzņemtu vai izlaistu pasažierus. Maksimālais ātrums, kādā spēj darboties autopilots – 70 km/h.

Future Bus salonā iebūvēti patiešām futūristiska izskata pasažieru sēdekļi, pie griestiem liels informācijas ekrāns, bet bagāžas novietošanai paredzētajos plauktos integrētas nišas viedtālruņu uzlādēšanai.

Salons sadalīts trīs zonās. Pirmā – „servisa zona,” atrodas uzreiz aiz vadītāja, otra izvietota autobusa centrā un paredzēta pasažieriem, kas ceļo nelielos atstatumos, savukārt trešā zona ir salona aizmugurē un iecerēta kā atpūtas vieta.

Bus Rapid Transit (BRT) trase ir 20 km garš ceļa posms, kas savieno netālu no Amsterdamas esošo Hārlemu ar Amsterdamas lidostu Šipholu. Līnijā ir 11 pieturvietas, 22 luksofori un 3 tuneļi. Vietām ceļš ir ļoti šaurs, turklāt sabiedriskā transporta josla no pārējās plūsmas nav atdalīta ar barjerām. Praksē bezpilota autobusa izmantošana izskatās šādi: šoferis vada Future Bus līdz pirmajai pieturvietai, tad ieslēdz daļēji automatizēto režīmu un var atlaist stūri un pedāļus. Tālāk autobuss brauks pats turēdamies tieši pa vidu 3,10 m platajai joslai. 20 cm ir maksimālā robeža, ko tas var bez šofera palīdzības piestūrēt pats uz vienu vai otru pusi. Pieturvietai autobuss tuvojas līgani bremzējot un apstājas precīzi 5 cm no platformas malas. Future Bus komunicē ar luksoforiem un prot pieskaņoties „zaļajam vilnim”.

Mercedes uzskata, ka šāda veida transporta ieviešana atkarīga no tā, cik strauji attīstīsies tehnoloģijas. Pagaidām Future Bus šoferis vēl ir vajadzīgs (projekts ir otrajā fāzē no piecām), taču inženieri ir pārliecināti, ka pilnīga uzticēšanās autopilotam kļūs par realitāti „pārskatāmā nākotnē”.

 
Visi komentāri
 
Tralala 19.jūlijs 2016 23:40
2 0 Atbildēt

Pieņemsim ka Rīga kādreiz iegādāsies tādus busus.....,un pie mums atlidos kāds Arābu šeihs.Pa ceļam no lidostas uz centru izslēgs luksaforus(ko buss atpazīst),un krustojumos noliks policistus regulēt satiksmi???????

druumais 20.jūlijs 2016 0:57
0 0 Atbildēt

Nekas, buss komunicēs ar policistiem...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti