Pauž bažas par "iepriekš izlemtu" rezultātu 80 miljonu eiro vērtajā Rīgas mikroautobusu pārvadājumu iepirkumā 9

 

Pasažieru kontrole Rīgā Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 21.februāris 2017 11:51

Atsevišķas izmaiņas SIA "Rīgas satiksme" iepirkumā par mikroautobusu satiksmes nodrošināšanu Rīgā radījušas bažas, ka konkursa noteikumi rakstīti tā, lai nodrošinātu pašreizējā pakalpojumu sniedzēja SIA "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS) uzvaru, vēsta laikraksts "Diena".

Jauno līgumu ir paredzēts slēgt uz astoņiem gadiem ar kopējo summu ap 80 miljoniem eiro.

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) janvāra beigās apturējis iepirkuma procedūru, uzdodot precizēt nolikumu. Savukārt 2.februārī "Rīgas satiksme" nosūtījusi iepirkuma dalībniekiem vēstuli, norādot, ka svītrojusi trīs nolikuma punktus, par kuriem bija aizrādījis IUB. Vēstulē norādīts, ka līdz ar izmaiņām maksimālais punktu skaits iepriekšējo 100 vietā būs 61, no kuriem finanšu piedāvājums veidotu 20 punktus, bet sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitātes nodrošinājuma apraksts - 41 punktu. Savukārt par uzvarētāju plānots izraudzīt to pretendentu, kas būs iesniedzis saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu un attiecīgi saņēmis vislielāko punktu skaitu.

Nākamajā dienā par šādu "Rīgas satiksmes" rīcību viens no iepirkuma dalībniekiem - personu apvienība "Liepājas autobusu parks" (LAP)/"Nordeka" - iesniedzis sūdzību IUB, kurā norādīts uz, viņuprāt, absurdu "Rīgas satiksmes" vēlmi, lai pretendenti precizējumus piedāvājumā vai arī mainītu piedāvājumu iesniegtu vienas nedēļas laikā.

Personu apvienība norādījusi, ka atbilstoši likumam iepirkuma veicējs drīkst veikt grozījumus iepirkuma dokumentācijā tikai atklāta konkursa procedūras gadījumā, savukārt sarunu procedūrā tas netiek atļauts. Gadījumā, ja IUB tomēr uzskata par iespējamu turpināt sarunu procedūru, būtu nosakāms adekvāts termiņš, uzsvēruši uzņēmumu pārstāvji.

Viņi arī argumentējuši, ka pašreiz noteiktais papildu termiņš ir absolūti nepietiekams situācijā, kad sarunu procedūras aptuvenā līgumcena ir 80 miljoni eiro un ir veiktas būtiskas izmaiņas piedāvājumu izvēles kritērijos, samazinot piešķiramo punktu kopējo skaitu par 39 punktiem. "Šādā situācijā pretendentam piedāvājumā nav jāveic tikai "kosmētiski" labojumi, bet gan jāpārskata dalības stratēģija iepirkumā kopumā, kas, ticami, novedīs arī pie būtiskām piedāvājuma izmaiņām," akcentējusi LAP/"Nordeka" un norādījusi, ka "Rīgas satiksme" arī nepaskaidro, kā atsevišķu nolikuma punktu svītrošana ietekmē vai neietekmē pārējo nolikuma prasību izpildi.

Tāpat personu apvienība sūdzējusies IUB, ka "Rīgas satiksme" ignorē lūgumu atdot jau iesniegto piedāvājumu, kā arī nesniedz informāciju, vai šis piedāvājums ir vai nav ticis atvērts. "Ja piedāvājums netiek atdots, tad LAP/"Nordeka" nav ne mazākās iespējas pārliecināties, vai tas nav atvērts. Ja tas ir atvērts jau pirms grozījumu uzaicinājumā veikšanas, tad sarunu procedūra ir jāpārtrauc un tās tālāka organizēšana ir pretrunā ar vienlīdzīgas attieksmes un brīvas konkurences principiem," pauduši uzņēmumi.

Dienā, kad bija jāiesniedz precizējumi piedāvājumos, proti, 9.februārī, "Rīgas satiksme" izsūtījusi jaunu vēstuli pretendentiem, norādot, ka atkal ir veikusi izmaiņas nolikumā. Šoreiz tā lūgusi līdz 21.februārim iesniegt informāciju par pretendenta iesniegtā piedāvājuma grozījumiem un papildinājumiem, ja tādi nepieciešami. Tāpat norādīts, ka pretendentam ir iespēja saņemt atpakaļ sākotnēji iesniegto piedāvājumu un tā papildinājumus.

Tomēr jaunajā lēmumā no 61 punkta kopskaita vēl pirms nedēļas vērtēšanas sistēma atgriezusies 100 ballu skalā. "Rīgas satiksme" noteikusi, ka piedāvājumus vērtēs pēc trim kritērijiem, proti, kvalitātes kontroles apraksta - maksimālais punktu skaits ir 40, viena brauciena cenas - maksimāli 30 punkti un pretendenta plānoto nodarbināto šoferu skaita - maksimāli 30 punkti.

"Diena" vēsta, ka vērtēšanā lielāko akcentu liek uz kvalitātes kontroles aprakstu, bet nav norādīti konkrēti kvalitātes kritēriji, kādi jāapraksta. Turklāt nolikums aizvien paredz, ka, piedāvājot cenu, kas atbilst pašreizējai brauciena cenai "Rīgas satiksmes" sabiedriskajā transportā, pretendents automātiski iegūst maksimālo punktu skaitu šajā kategorijā. Zemākas cenas piedāvājums nekādu priekšrocību nedodot.

LAP/"Nordeka" ieskatā šāda pieeja ir tieši pretēja līdzekļu efektīvas izmantošanas principam. "Eksistē dažādas pieejas, un LAP/"Nordeka" respektē, ka tā nav tiesīga norādīt, kuru tieši no tām izvēlēties. Tomēr skaidrs ir tas, ka eksistējošā pieeja nav vērsta uz nodokļu maksātāju līdzekļu efektīvu izmantošanu," akcentē personu apvienība.

Jau iepriekšējā konkursa - 2012.gadā - rezultātus vētīja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB), kas gan neko nelikumīgu toreiz nesaskatīja. Vai tiks vērtēta pašreizējā "Rīgas satiksmes" iepirkuma procedūras gaita un ar to saistītās "dīvainības", šobrīd netiek minēts, vēsta "Diena".

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 21.februāris 2017 11:53
20 0 Atbildēt

Visa RD "padarītā" sakarā man rodas tikai viens jautājums, kas būs tie i.diņi, kuri par Saskaņu balsos atkal gaidāmajās RD Pašvaldību vēlēšanās?...

gunbox 21.februāris 2017 13:36
9 0 Atbildēt

Visi slāvi un daudz LV pensionāru - vārdu sakot visi tie, kuriem nošpļauties par notiekošo. Un vēl jau arī ir lielāka problēma - nav par ko balsot.

Maris 21.februāris 2017 13:52
3 3 Atbildēt

Balso gandrīz par jebkuru citu sarakstu un būs labāk.

gunbox 21.februāris 2017 13:56
3 0 Atbildēt

Vienīgais labākais saraksts ir vienīgais jaunākais saraksts ar Kaimiņu. Var jau cerēt, ka bļāvēji var arī kaut ko izdarīt. Ja nebūs labāk, tad vismaz savādāk. Bet par pārējiem nu gan nav nekādas šķirbas par ko balso. Ja pateiksi, ka par Saskaņu ir labāki kaut viena no partijām koalīcijā, tad tu esi tipisks, naivs Saskaņietis. :P

GB12 21.februāris 2017 15:35
4 2 Atbildēt

Tieši tu esi visnaivākais saskaņietis, ja tici Kaimiņa bļaušanai :)

gunbox 21.februāris 2017 16:37
1 1 Atbildēt

Ai ai ai...sēdies, divi- prom uz skolu mācīties lasīt. Vai arī pateiksi priekšā, kurā vietā es minēju, ka ticu kaut vienam? Man gan ir labāks priekšlikums - nosauc tās personas, kurām tici tu. Tad mēs visi pasmiesimies kopā par tavu naivumu. ;)

Es neredzu pilnīgi nevienu par ko balsot. Absolūti visas pašreizējās, gadiem iesēdušās partijas ir norakstāmas ar krimināllikuma pantu. Tikai lūk nav tāda panta par valsts naudas nelietderīgu izlietošanu. Citādi visi tur uz šo brīdi sēdētu.

GB12 21.februāris 2017 20:58
1 0 Atbildēt

Ko tā uzvilkies? Atslābsti un iedzer tēju :D

gunbox 21.februāris 2017 22:53
0 0 Atbildēt

:D :D naivais.

nesaskaņa 21.februāris 2017 12:43
18 0 Atbildēt

Tā ir vienkārši prastākā shēma, kā pumpēt ārā naudu no pašvaldības budžeta. Nožēlojami un sodāmi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti