Visi komentāri - Mainīta taksometru licencēšanas kārtība

Mainīta taksometru licencēšanas kārtība 1

 

Foto: Ekrānšāviņš

Satiksmes Ministrija | 14.marts 2017 15:34

Otrdien, 14.martā, valdība apstiprināja izmaiņas Autopārvadājumu likumā, tādējādi mainot taksometru licencēšanas kārtību, lai pilnveidotu taksometru vadītāju profesionālo kvalifikāciju, veicot to reģistrāciju, kā arī paaugstinātu sniegto pakalpojumu kvalitātes standartu.

Tāpat tika precizēta pasažieru komercpārvadājumu ar taksometru definīcija, nodalot pakalpojuma veidus – pasažieru komercpārvadājums ar vieglo taksometru un ieviests jauns  regulējums -  pasažieru komercpārvadājums ar vieglo automobili.

Ievērojot līdzšinējo regulējumu, taksometru vadītājiem bija nepieciešams saņemt licenci katrā pašvaldībā. Ņemot vērā šīs jomas darbības specifiku un pašvaldību sadrumstalotību, 74 pašvaldībās no 119 taksometru pakalpojumi nav pieejami. Līdz ar to paredzēts, ka turpmāk pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo taksometru drīkstēs veikt, ja pārvadātājs ir saņēmis speciālo atļauju (licenci), ko izsniedz republikas pilsētas pašvaldība vai plānošanas reģions, tādejādi ievērojami samazinot taksometru jomā nodarbinātiem uzņēmējiem nepieciešamo licenču skaitu.

Jāatzīmē, ka plānošanas reģiona izsniegtā speciālā atļauja (licence) nedos tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar taksometriem republikas pilsētās un otrādi – republikas pilsētas izsniegtā speciālā atļauja (licence) nedos tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar taksometriem plānošanas reģiona teritorijā. Speciālās atļaujas (licences) izsniedzējam būs arī tiesības noteikt ierobežojumus taksometru radītajam piesārņojumam videi un siltumnīcefekta gāzu emisiju apjomam.

Lai uzlabotu taksometru pārvadājumu kvalitāti un pastiprinātu taksometru vadītāju atbildību, paredzēts veidot vienotu publiski pieejamu taksometru vadītāju reģistru, nosakot prasības, kritērijus un informācijas avotus, personas iekļaušanai reģistrā vai izslēgšanai no tā.

Vienlaikus paredzēts pārskatīt autoostu ar dažādu reģionālu nozīmi statusu un tajās obligāti sniegto pakalpojumu klāstu. Tas nepieciešams, lai optimizētu finanšu līdzekļu lietderīgu izlietojumu, jo atkarībā no autoostas atrašanās vietas, cilvēku plūsmas un apkalpoto reisu skaita dienā autoostas apmeklētāju un pasažieru prasības ir atšķirīgas. Tā, piemēram, autoostās ar relatīvi mazu noslodzi var būt nepamatota prasība nodrošināt iespēju iegādāties braukšanas biļeti.

Ņemot vērā, ka esošo Satiksmes ministrijas (SM) resursu ietvaros nav iespējams nodrošināt pietiekamu autoostu pārbaužu regularitāti, paredzēts, ka VSIA “Autotransporta direkcija” tiks mainītas veicamās darbības, nodrošinot taksometru vadītāju reģistrāciju un autoostu reģistrāciju, pārreģistrāciju un autoostu darbības uzraudzību.

 

 
Visi komentāri
 
Vernona sekretāre 14.marts 2017 16:04
0 0 Atbildēt

Šādu pašu sistēmu attieciniet arī uz sabiedriskā transporta vadītājiem, it sevišķi, Nordekas. Vernons viens galā netiek. Vajag kādu ar sūdainu mietu...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti