Rosina samazināt transportlīdzekļu nodokļus 19

 
Satiksmes Ministrija | 7.marts 2014 10:32

Lai mazinātu administratīvo slogu un pilnveidotu likuma regulējumu, Satiksmes ministrija (SM) virza grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Foto: iAuto.lv

Likumprojektā iestrādātas izmaiņas, kas atvieglo procedūru, kādā nodokļa maksātāji var veikt maksājumu par vairākiem transportlīdzekļiem vienlaikus.

Minētās izmaiņas arī paredz trešās grupas invalīdiem piešķirt tādus pašus transportlīdzekļa nodokļa atvieglojumus (atbrīvošanu no tā maksāšanas), kā pirmās un otrās grupas invalīdiem.

Arī ģimenes, kurās ir bērns ar invaliditāti, kas saistīta ar pārvietošanās traucējumiem, plānots atbrīvot no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksas.

SM rosina atbrīvot no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas arī ģimenes, kurās aug bērns ar invaliditāti bez pārvietošanās traucējumiem.

Likumprojekts tostarp precizē atvieglojumu 20% apmērā, kādu saņem daudzbērnu ģimenes, kurās ir trīs vai vairāk nepilngadīgi bērni, nosakot, ka tas piemērojams tikai vieglajam transportlīdzeklim.

Likuma grozījumi skar arī nodokļu nomaksu personas maksātnespējas gadījumā, atbrīvojumu no maksas par transportlīdzekli, ja tam reģistrēts operatīvā transportlīdzekļa, vēsturiskā spēkrata vai sporta transportlīdzekļa statuss un citas jomas.

Izmaiņas paredz precīzi sadalīt nodokli administrējošo iestāžu VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) un Valsts ieņēmumu dienesta, kompetences.

SM, sadarbībā ar CSDD, sagatavotie grozījumi 6.martā izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē, taču tie vēl jāapstiprina Ministru kabinetā un Saeimā.

 
Visi komentāri
 
LMT 7.marts 2014 10:38
0 2 Atbildēt

Tā jau naudas ceļiem nepietiek, grib vēl samazināt!!!

Palaidniex 7.marts 2014 10:41
17 2 Atbildēt

labāk būtu ielikuši tos nodokļus degvielas cenā

kurš vairāk degvielas nokurina, tas arī salīdzinoši vairāk nodeldē ceļu un samaitā gaisu...

iAuto 7.marts 2014 10:42
5 1 Atbildēt

Piekrītu!

aansis 7.marts 2014 10:48
1 0 Atbildēt

Nodokļi degvielas cenā jau ir. Saucas akcīze. VID algo visnotaļ lielu darbinieku skaitu, lai to administrētu. Vienlaikus ir jāmaksā otrs nodoklis, kura administrēšanai atkal tiek tērēti līdzekļi. No iekasētās naudas maksā pensijas un risina citas valsts budžeta problēmas. Vai tiešām kādam liekas, ka ceļiem nauda trūkst tādēļ, ka autovadītāji maksā pārāk mazus nodokļus?

Tajā pat laikā mēs esam līderi pasaulē uzturamo ceļu kopgaruma ziņā. Diez vai uz jebkādām būtiskām pārmaiņām ceļu kvalitātē varam cerēt, ja netiek mainīti šie divi būtiskākie faktori, kas pamatā veido situāciju, kāda tā ir.

Palaidniex 7.marts 2014 10:53
5 0 Atbildēt

Akcīze ir iekļauta arī Igaunijas degvielas cenā, plus papildus tai vēl Igaunijā degvielas cenā ir ielikts "transporta ekspluatācijas nodoklis", ko mēs parasti nomaksājam CSDD pie lodziņa ar fiksētu maksājumu

Kam vecāki auto pēc shēmas divdesmit ciktur, piecdesmitciktur, deviņdesmitciktur..., kam jaunāki - pēc svara, jaudas, kubatūras utt. formulas

aansis 7.marts 2014 12:00
0 0 Atbildēt

Vari paskaidrot, kāds ir loģisks arguments cenā iekļaut divus atsevišķus nodokļus, kas jebkurā gadījumā ir proporcionāli patēriņam? Nu izņemot to, ka tādejādi nodrošina vairāk darba vietas nodokļu administrācijā, tādejādi palielinot kopējo valsts budžeta tērētāju skaitu valstī.

Mums vismaz ekspluatācijas nodokļa piemērošana ir skaidri saprotama - nav svarīgi, vai auto tiek ekspluatēts vai ne, bet ir JĀMAKSĀ! Vienkārši par to, ka tev ir auto un tātad visticamāk tu esi maksātspējīgs.

Palaidniex 7.marts 2014 15:48
3 0 Atbildēt

Un vari paskaidrot kāda jēga no diviem nodokļiem, no kuriem viens ir neproporcionāls reālajam pielietojumam - saucās Tr. līdz. eklspuatācijas nodoklis? Bet faktiski ir tikai "valsts nummurzīnju nodeva"

Kura aprēķina kārtīa ir atkarīga nevis no reālā pielietojuma, nodarījuma videi un ceļiem, bet pēc divām dažādām aprēķinu konstantēm, kuru pielietojums ir atkarīgs no tr. līdzekļa pirmreizējā reģistrācijas datuma?

Ja esi pamanījis - katram no nodokļiem ir sava mērķauditorija - akcīze aiziet vienkārši valsts buzetā, tr, līdzekļu expl. nodoklis itkā ir saistīts ar ceļu uzturēšanas finansējumu (savulaik līdz 75% tagad ceļu fonda laikam pat nav). Un man liktos tikai loģiski, ka to nodokli maksātu proporcionāli nosvilinātajai degvielai. Lai hobijmašīnai, kas pa valsts ceļiem nobrauc pāris simtus gadā nebūu jāmaksā vairāk kā kādam, kurš nožvidzina visus 45 kkm pa gadu.

andzins1111 7.marts 2014 17:47
0 0 Atbildēt

Piekrītu, tikai komerctransportam tad būtu jābūt īpašajai degvielai (līdzīgi kā lauksaimniecības tehnikai) un fiksētai transporta nodevai.

Palaidniex 7.marts 2014 10:50
3 0 Atbildēt

un atkal atgriežamies pie Neste degvielas cenas Lstvijā

Neskatoties uz to, ka Igaunijā ir iekļauti ceļa nodokļi degvielas cenā šodien neste.ee publicētā cena par 95 markas benzīnu ir 1.294 EUR, ar piebildi, ka šur tur cena var būt arī mazāka...

Rīgā, savukārt novērojama cenu svārstība Neste stacijās no 1.318 - 1.322 EUR par litru.

Kā to saprast?

Pat, ja rēķina ka PVN tur ir par 1% mazāks vienalga tur degviela ar visu "ceļa nodokli" ir lētāka nekā pie mums par 0.0109 - 0.0225 EUR

Kaut kad te bija izskanējis, ka uzzināšot, kāpēc tā - Bet, pagaidām, nekur nekādas info par šo jautājumu nav...

aansis 7.marts 2014 12:02
1 0 Atbildēt

Kapēc krekli, ko pērku vācijā par 20-30Eur gabalā, mūsu tā paša zīmola veikalā maksāja 55Ls gabalā?

Ir aitas, ir cirpēji...

Palaidniex 7.marts 2014 15:49
1 0 Atbildēt

redzi - kreklus pāris reizes gadā es varu nopirkt dajebkur, bet pēc katras bencīna porcijas es tacu nebraukšu uz kaimiņvalsti...

Pie kam - šeit no dārgā bencīna ceļu uzlabojumi ir mazāki, nekā kaimiņos no lētāka...

aansis 10.marts 2014 10:21
0 0 Atbildēt

Nu re, pats apstiprini iemeslu. Ja jau pat par krekliem, kurus var nopirkt dajebkur, tauta ir gatava pārmaksāt, kādēļ gan neprasīt naudu par degvielu, kuru nav tik vienkārši iegādāties citur?

Un kāds sakars cenai ar ceļu uzlabojumiem? Vai tad tavuprāt degvielas tirgotāji ceļus būvē?

focus2 7.marts 2014 14:06
1 1 Atbildēt

Palaidniex.

Tas pats ir ar'i Lietuv'a, ne tikai Igaunij'a. M'es varam b'ut lepni par 100 d.a.u.'n.i.e.m. vald'ib'a, kas to ''negrib'' noregul'et.

Pļurkt 7.marts 2014 14:33
0 1 Atbildēt

Aa un tas nabaga pārdevējiņš kas stāv aiz letes Latvijā apmēram tik pat proporcionāli daudz saņem mazāku algu!

Respektīvi Vācijā 55 Ls/dienā, bet Latvijā 20 - 30 Eur/dienā.

Kur paliek starpība??

Latvijā laikam viss aiziet uz "cauro maisu"!

Palaidniex 7.marts 2014 15:50
2 0 Atbildēt

tīu neakcizētas preces privātbiznesu regulē tirgus, tas pats ar algām

degviela tomēr ir "mazliet" specifiskāka prece, kas tiek aplikta specifiskā veidā ar akcīzi...

aansis 10.marts 2014 10:26
0 0 Atbildēt

Kur paliek starpība? Divos "caurajos maisos". Mums ir jāmaksā ievērojami lielāk darbaspēka nodokļi, nekā Vācijā, lai uzturētu mūsu patērētāju sabiedrību. Un mums ir jāmaksā nodevas zviedru kungiem par to, vispār atļauj tirgoties (procenti par zviedru banku kredītiem, kas ir paņemti gandrīz jebkurā mūsu ekonomiskās dzīves jomā).

es 7.marts 2014 17:16
0 0 Atbildēt

Nevajag neko samazināt! Tik tukšas ielas kā tagad vienkārši priecē. Drīzāk vajag vēl palielināt.

v 7.marts 2014 21:32
0 0 Atbildēt

Kad beidzot transporta nodoklis būs pielikts degvielas cenai?Kas vairāk brauc,vairāk maksā.

Bet vai godīgums kādu interesē šajā valstī?

Aivars 7.marts 2014 21:59
0 0 Atbildēt

Ierēdņiem nbūs ko dalīt..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti