Auto asociācija: Jāsniedz visaptveroši atvieglojumi "zaļajiem" auto 10

 
Nozare.lv | 2.maijs 2015 7:54

Ņemot vērā, ka Latvijai pēc Eiropas Savienības (ES) nosacījumiem transporta nozarē būtiski jāsamazina siltumnīcefekta gāzu emisijas līdz 2030.gadam, jau tagad ir jādomā par instrumentiem, kā ietekmēt videi draudzīgāku auto īpatsvara palielināšanu Latvijā, piemēram, jāsniedz visaptveroši atvieglojumi "zaļajiem" auto, Auto nozares forumā atzina Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Viņš skaidroja, ka Latvijai transporta nozarē emisijas līdz 2030.gadam būs jāsamazina par aptuveni 17%, kā atskaites punktu ņemot 2005.gadu.

Ja nekas netikšot darīts, nāksies iegādāties emisiju samazināšanas vienības, ko var uztvert arī kā soda maksu.

Rūtiņš ieskicēja divus scenārijus - pirmais neko nedarīt un gaidīt 2030.gadu un otrs - darīt. Nekā nedarīšanas scenārijā Latvijas autoparks dubultošoties, turklāt lietotu auto imports dominēs pār jaunajiem. Jau patlaban jauni auto aizņem tikai 20% tirgus. Turklāt Latvijā tad dominēšot izteikti oglekļa dioksīda (CO2) emitējošu auto imports. ES regulas gan turpinās spiest ražotājus radīt videi draudzīgākus auto. Taču, nemainot nodokļu politiku un neizmantojot citus instrumentus, patērētāju ieradumi Latvijā nemainīsies, un tas nozīmē, ka var dominēt joprojām džipa tipa auto - 2014.gadā Latvijā to īpatsvars bija 37%, lai gan ES vidēji tie ir tikai 15%. Mazās mašīnas Latvijā izvēlas tikai 8%, lai gan Eiropā vidēji - 27%.

Kā skaidroja Auto asociācijas pārstāvji, patlaban tiek sagatavoti priekšlikumi situācijas uzlabošanai un aptuveni 80% šī darba jau esot paveikts. Viens no būtiskākajiem risinājuma variantiem ir harmonizēt nodokļu izmaiņas Baltijas valstu līmenī. Turklāt tām esot jābūt pakāpeniskām, lai netraumētu arī pircēju.

Vispirms esot jāmaina domāšana - auto no statusa priekšmeta jākļūst par pārvietošanās līdzekli. Tāpat visaptveroši atvieglojumi un priekšrocības jāsniedz zaļajam autoparkam. Būtiska esot arī ēnu ekonomikas apkarošana auto nozarē, kā arī jāveido pastāvīga atbalsta programma elektroauto vai mazu izmešu auto. Būtiska esot arī nolietota autoparka norakstīšana vai izvešana ārpus Latvijas.

Kā ziņots, šodien notika ikgadējais Auto nozares forums, kas apvieno jomas uzņēmumu vadītājus, speciālistus un ekspertus, lai kopīgi runātu par nozares aktualitātēm un jaunākajām tendencēm.

 

 
Visi komentāri
 
kaspis 2.maijs 2015 15:58
7 0 Atbildēt

"Turklāt Latvijā tad dominēšot izteikti oglekļa dioksīda (CO2) emitējošu auto imports"

kāds man šo varētu paskaidrot? Vai ir auto, kas emitē citādākas gāzes? Ir degvielas, kas pamatā sastāv no slāpekļa, ūdeņraža? Tādas degvielas nopērkamas šeit, ikdienā?

Ja gribat lai tauta brauc taupīgāk, tad noņemat nevienam nesaprotamo ikgadējo nodevu un ielieciet to degvielas cenā - kas vairāk nobrauc, tas vairāk maksā, tātad tauta ir motivēta pārsēsties ekonomiskākos auto vai braukt mazāk = mazāk CO2 emisijas. Tieši tik vienkārši.

Kanibaals 3.maijs 2015 9:38
0 0 Atbildēt

Tieši tā, tā cepšanās ar CO2 nav saprotama, CO2 izmeši ir tieši atkarīgi no patēriņa, priekš kam to uzrādīt vēl atsevisķi un pircējam pilnīgi nelietderīgā rādītājā, jo ne jau CO2 pildam bākā. Vairāk spiestu uz to lai uzrāda patēriņu un pēc iespējas tuvāku reālajam, lai pērkot jaunu auto tiešām var objektīi izvēlēties taupošāko. Vienīgi LPG neļāuj objektīvi salīzināt.,

aaa 3.maijs 2015 12:56
0 0 Atbildēt

Lai salabo autoceļus , lai tiešām varētu braukt ar mazlitrāžas automašīnām.

GB12 4.maijs 2015 12:53
2 0 Atbildēt

Varētu padomāt, ka liellitrāžas mašīnām ir izturīgākas ritošās.

REXX 3.maijs 2015 16:06
1 2 Atbildēt

Ta nav nekāda siltumnīcas efekta.Tas ir vnk biznesa projekts, ar visu kvotu tirgošanu. Kur nu vēl no auto. No megalielām liellopu fermām, kur izdalās metāns-jā. mašīnas jāražo energoefektīvākas, un viss.

andzins1111 6.maijs 2015 16:32
0 0 Atbildēt

Diemžēl ir gan, un tur nekas nav jāpierāda. Ledāji kūst, gaisa kvalitāte lielpilsētās sāk līdzināties 19. gs. rādītājiem, kad visur izmantoja ogles.

CO2 gan pārsvarā rodas no ražošanas, bet auto rada putekļus un tie ir ļoti kaitīgi.

sviesc 3.maijs 2015 23:31
2 0 Atbildēt

lai vispirms paraada un izskaidro, cik tiiri un ekologiski razho un utilizee akumulatorus?

par to nodoklja naudu, kuru maksaajam pie apskates. tur knapi meenesim sanaak, ja tikai darbs maajas. tas ja man to naudu atdod atpakalj.

ledus9 5.maijs 2015 0:24
0 0 Atbildēt

Vērojot tā čaļa aktivitātes, arvien grūtāk nākas noticēt, ka viņš tā ņemas vispārēja labuma vārdā, nevis personīgu merkantīlu interešu vadīts.

Chankaishi 5.maijs 2015 5:20
0 0 Atbildēt

Mans vecais, turpat gandriiz 10 gadiigais vaagjis emitee apm.tik pat, cik tad, kad nopirku kaa mazlietotu. Taa kaa lietotas mashiinas 2030, gadaa buus apm. 2020 +/- gadaa razhotas, tad CO2 emisija buus krietni zemaaka kaa pashreizeejaam jaunajaam. Tas, ka vajaga buutiskus nodoklju atvieglojumus hibriidiem, uudenjrazha darbinaataam un elektro mashiinaam - tur piekriitu. Pagaidaam taas ir faktiski pashos pirmsaakumos, to attiistiibai nepiecieshami liidzeklji - daudz-maz efektiiva masveida razhoshana, kas pie patreizeejaam izmaksaam-cenaam praktiski neiespeejama.

kaspis 5.maijs 2015 12:20
1 0 Atbildēt

ir vesela kaudze pētījumu ka hibrīdu un sevišķi elektroauto pilns dzīves cikls ir pat piesārņojošāks nekā prasts benzīnnieks. Ok, es piekrītu ka ar elektromobīli var "pārnest" piesārņojumu, piemēram, no vecpilsētas centra uz kādu tālāku nomali (piemēram, španungu ražo TEC) jo braucot tas "elektro" neizmet neko, BET uzražot un pēc tam, kad savu nokalpojusi, UTILIZĒT bateriju, ir videi daudz nedraudzīgāks pasākums nekā braukt ar pliku benzīnu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti