Džeriņš: Par Garkalnes avāriju, ekspertiem un CSDD; kas tika pārkāpts 82

 
Edagrs Džeriņš speciāli iAuto | 5.novembris 2015 9:23

Pēc tam, kad visi ir publiski pauduši savu viedokli par Garkalnes ceļu satiksmes negadījumu (CSNg), piedāvāju ielūkoties ceļu satiksmes noteikumos (CSN). Vispirms atgādināšu, ka CSDD aicināja visus "ekspertus" paklusēt par šo avāriju. Acīmredzot bija domāti tādi cilvēki kā P.Timrots, O.Irbītis, E.Zivtiņš u.c., kuri uz to brīdi savu viedokli jau bija izteikuši. CSDD arī izteica savu versiju par visticamāko CSNg iemeslu: tas esot bijis distances neievērošana aiz citas kravas automašīnas no kravas automašīnas vadītāja puses. Žēl tikai, ka CSDD pirms komentēšanas neiepazinās ar CSN.

Foto: Ekrānšāviņš no youtube.com

Pirmkārt, CSN 119.punkts nosaka, ka distance jāizvēlas tāda, lai priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes. Nav saprotams, no kurienes CSDD un policija ir izdomājuši, ka distance tagad ir jāizvēlas attiecībā pret to, kas atrodas aiz priekšā braucošā transportlīdzekļa un nemaz nav redzams.

Otrkārt, nekur nav noteikts, cik lielai konkrēti jābūt distancei. Šajā gadījumā kravas auto vadītājs iespējams uzskatīja, ka viņš var nobremzēt, ja priekšā braucošais sāktu bremzēt. CSDD un valsts policijai, kuriem visdrīzāk nevienam nav tiesību vadīt kravas auto ar piekabēm, maz var spriest par tādu auto bremzēšanu un nepieciešamo distanci. Bet šī visa ir lirika, jo priekšā braucošais kravas auto nebremzēja, bet gan pabrauca malā.

Treškārt, CSN 190.2.punkts nosaka, ka ārpus apdzīvotām vietām avārijas zīme ir jānovieto vismaz 100 m no transportlīdzekļa. Kāpēc tad tā!? Tas ir domāts tieši šādiem gadījumiem: ja tiek notriekta avārijas zīme, lai līdz stāvošajam transportlīdzeklim paspētu nobremzēt un neviens neciestu. No šī punkta izriet elementāra loģika, ka uz ceļa, kur atļauts braukt ar 90 km/h (konkrētajā posmā bija sācies ierobežojums 70 km/h), Opelim, kurš velkas ar 30 km/h, bija jāvelk piekabīte vismaz 30 m garā striķī ar brīdinājuma zīmi. Tad kravas auto notriektu brīdinājuma zīmi, bet līdz Opelim nobremzētu un neviens nebūtu cietis.

Ceturtkārt, ir vēl CSN 10.punkts, kurš nosaka, ka ceļu satiksmes dalībniekiem jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus. Šajā gadījumā Oplel vadītājs radīja satiksmei bīstamu un traucējošu situāciju. Atgādināšu, ka saskaņā ar CSN 118.4.punktu transportlīdzekļa vadītājam aizliegts pat strauji bremzēt, ja tas nav nepieciešamas ceļu satiksmes drošībai, jo tas var radīt bīstamību. Ne velti daudzās automašīnās, uzsākot strauju bremzēšanu, automātiski ieslēdzas avārijas gaismas.

Visbeidzot, es pilnībā piekrītu P.Timrota viedoklim, ka diemžēl šāds notikumus bija likumsakarīgs un var notikt atkal un atkal. E77 ceļš saskaņā ar Eiropas nolīgumu par galvenajām starptautiskajām automaģistrālēm (AGR) ir Eiropas nozīmes maģistrāle. Uz šādiem ceļiem nevajadzētu atrasties ne velosipēdiem, ne traktoriem, ne pajūgiem u.tml., kuri brauc pa transportlīdzekļu joslu ar ievērojami mazāku ātrumu nekā atļautais. Kur trenēties velobraucējiem? Pats braucu regulāri ar velo pa Biķernieku trasi, kura ir bez maksas un 90% laika brīvi pieejama jebkuram.

CSDD: Farss ap Garkalnes avāriju

Garkalnes avārijā; kravas smagā automašīna uzbrauc velosipēdistu grupai (+ video)

 
82 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
rt 5.novembris 2015 9:43
68 58 Atbildēt

Beidzot viena sakarīgs un atbilstošs viedoklis!

:-) 5.novembris 2015 12:07
40 34 Atbildēt

Šī viņa eseja nu galīgi neatbilst csn un kur nu vel jurista diplomam! Ja ar šādu apgalvojumu viņš mēģinātu kādu aizstāvēt, būtu kārtējais n-tais aplauziens.

Būs jaunas ES normas no 2016. gada 1. janvāra, kas, pagaidām minimāli, bet nākotne jau ievērojami pasargās citus satiksmes dalībniekus no šādiem "poļiem".

:-) 5.novembris 2015 14:30
38 2 Atbildēt

Var jau nolikt velosipēdistus uz apmales, bet ja nu cits "polis", piemēram šis:

www.delfi.lv/aculiecinieks...reg=1&no=0&s=1

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Chevrolet parāda konceptu FNR-XE; sērijveida modelis startēs 2025.gadā (+ FOTO)

ASV autobūves uzņēmums Chevrolet Ķīnā prezentējis elektriskā FNR-XE koncepta modeli, solot, ka uz konveijera tas nonāks līdz 2025.gadam. Lasīt vairāk

 

50 īpašie BMW 3.0 CSL 50. gadu jubilejai (+ FOTO) 1

Atzīmējot savu 50. gadadienu, BMW M laiž klajā sportiskā modeļa 3.0 CSL īpašo versiju, kas tiks izlaista ierobežotā, vien 50 eksemplāru lielā skaitā. Lasīt vairāk

 

No nākamā gada OIK maksa būs 0 eiro 6

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) apstiprinājusi SIA "Enerģijas publiskais tirgotājs" (EPT) aprēķināto elektroenerģijas obligātā iepirkuma komponenti (OIK) un jaudas komponenti, kas no 2023.gada 1.janvāra būs 0 eiro par megavatstundu (MWh), aģentūru LETA informēja SPRK pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Cik ilgu laiku Rīgā var prasīt vienas bedres aizlāpīšana? (+ VIDEO) 6

Rīgā, Lugažu ielā ir "bedre-ilgdzīvotāja", kas netiek likvidēta ne tikai dažu mēnešu, bet pat vairāku gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti