CSDD uzsāk kampaņu “PIEKLĀJĪBA VIENO!” 13

CSDD | 6.maijs 2016 14:47

Piektdien, 2016.gada 6.maijā Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar partneriem uzsāk kampaņu “Pieklājība vieno!”.

Tās laikā dažādu transportlīdzekļu vadītāji un gājēji tiks informēti par izmaiņām noteikumos, kā ar viņiem tiks atgādināts par savstarpējo cieņu un sapratni. Īpaša uzmanība šajā kampaņā būs pievērsta velosipēdistu drošībai ceļu satiksmē.

Latvijā vairāk ka puse iedzīvotāju (52,1%) mēdz pārvietoties ar velosipēdu, bet ikdienā velosipēdu kā regulāru pārvietošanās līdzekli izmanto 9,9% iedzīvotāju, liecina CSDD un Tirgus un sociālo pētījumu aģentūras “Latvijas Fakti” pavasarī veiktais pētījums. Sākoties siltajam laikam velosipēdistu skaits ielās ļoti strauji palielinās.

CSDD ar kampaņu “Pieklājība vieno!” aicina satiksmes dalībniekus cienīt vienam otru, iepazīties un ievērot ceļu satiksmes noteikumus un izvēlēties piemērotāko un drošāko pārvietošanās vietu ceļu satiksmē. “Līdzīgi kā iepriekšējās CSDD kampaņās, arī “Pieklājība vieno!” ietvaros mēs vēlamies uzrunāt plašu auditoriju un aicināt ikvienu iedzīvotāju būt pieklājīgiem un informētiem satiksmes dalībniekiem. Iedzīvotājiem ir jāsaprot, ka ceļu satiksmē mēs neesam vieni paši un katra mūsu rīcība ietekmē pārējos satiksmes dalībniekus, neraugoties uz to, vai esi kājāmgājējs, velosipēdists vai autovadītājs” stāsta CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

2016.gada 1.janvārī spēkā stājās jaunie Ceļu satiksmes noteikumi, kuru mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, īpašu uzmanību pievēršot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem. Jaunie noteikumi paredz, ka velosipēdistiem ir jāpārvietojas pa tiem paredzēto infrastruktūru, bet, ja tādas nav, tad pa brauktuvi vai izņēmuma gadījumā – pa ietvi, kur priekšroka dodama gājējiem.

“Latvijas Fakti” veiktas pētījums liecina, ka 48% velosipēdistu izvēlas braukt pa brauktuvi. Tās priekšrocības ir ērtums, ātrums un drošums. Proti, uz brauktuves satiksmes ir prognozējamāka līdz ar to arī drošāka un raitāka, savukārt uz ietves var pēkšņi parādīties neprognozējami šķēršļi: no vārtrūmes izskriet bērns vai suns, gājējs var strauji mainīt kustības virzienu u.c. negaidīti šķēršļi.

Latvijas Riteņbraucēju apvienības priekšsēdētājs Viesturs Silenieks apgalvo, ka velosipēdistam, izvēloties braukt pa brauktuvi ir vairāki ieguvumi: pirmkārt, tas rada prognozējamu transportlīdzekļu plūsmu, jo autovadītāji redz un rēķinās ar velosipēdistiem satiksmē, bet velosipēdistiem nav jāizvairās no uz ietves esošiem gājējiem, otrkārt, autovadītāji vieglāk pamana velosipēdistus, veicot dažādus manevrus un treškārt, velosipēdistam ir iespēja ātri un netraucēti nokļūt galamērķi, jo ceļš pa brauktuvi ir taisnāks un ātrāks.

CSDD kampaņa “Pieklājība vieno!” atbalstītāji apdrošināšanas sabiedrība ERGO, “Statoil Fuel & Retail”, bet sadarbības partneri Valsts policija un Latvijas Riteņbraucēju apvienība. Kampaņa tiek daļēji finansēta no OCTA līdzekļiem.

Kampaņas “Pieklājība vieno!” informatīvais video: https://goo.gl/i15GpI
Kampaņas video klipi: https://youtu.be/Tbnvrh68cHM
https://youtu.be/9mVVdluTuck

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
CRDI 9.maijs 2016 8:14
6 0 Atbildēt

Savukārt CSN 25.3. nosaka, ka tr-ta līdzekļa vadītājam ir pienākums darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji)..... Vīnes konvencijā ar tie mazāk aizsargātie ir pieminēti.....

Un pats galvenais, nevienā no dokumentiem nav atļauts šos braukt nost, kaut arī tie izpildās galīgi neatbilstoši ...

Vernon, tev būs ņemt vērā vellobraucēju un gājēju, kā arī to priekšrocības uz ceļa....

anonimikis 6.maijs 2016 16:50
3 0 Atbildēt

tulkojums - lai kā censtos CSDD, vernoniem un autobusiem tas viss pie kājas un šie uzskata, ka lielam ir tiesības stumt mazākus nost no ceļa.

Vernons 6.maijs 2016 16:12
2 11 Atbildēt

Ceļu satiksmes Likuma 19. pants paredz, ka katrs satiksmes dalībnieks uz ceļa rīkosies TĀ, lai neveidotu bīstamu situāciju. Bīstama situācija jau rodas dažādu braukšanas ātrumu dēļ un lai "mazāk aizsargātie" velosipēdisti padomā par savu drošību paši, jo katram priekšā esošam un lēnāk braucošam ar savu rīcību ir jāgarantē drošība sev un citiem. Lai kā censtos ieceres "Pieklājība vieno" autori fizikas Likumi ir nežēlīgi skaudri, cietīs lēnāk braucošais.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Latvijā piekabēm nav noteikts protektora dziļums 4

iAuto eksperts Ēriks Griģis norāda uz nepilnībām likumos, tajā skaitā uz to, ka MK 295 noteikumos nav noteikts piekabju riepu protektora dziļums ziemas periodā un autobusu piekabēm, visa gada garumā! Lasīt vairāk

 

Pārmaiņas Indijas tirgū - Volkswagen noņem no ražošanas saīsināto Polo

Volkswagen izlēmis izņemt no piedāvājuma modeli Ameo – saīsinātu Polo sedanu, kas tika radīts Indijas tirgum. Lasīt vairāk

 

Motociklists izglābjas par mata tiesu (+ VIDEO) 11

Motociklistam izdodas apbraukt pikapu, kas zaudījis vadību, taču tā vien liekas, ka incidenta izraisītājs ir cits motociklists, kas traucas pretējā virzienā. Lasīt vairāk

 

CSDD atļauj autoskolas vadītāju teorētisko apmācību veikt tiešsaistes režīmā 7

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), uzklausot autoskolu vēlmi turpināt teorētisko apmācību, ir radījusi iespēju, noslēdzot attiecīgu vienošanos ar CSDD, uz ārkārtējās situācijas laiku veikt šo teorētisko apmācību tiešsaistes režīmā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti