CSDD uzsāk kampaņu “PIEKLĀJĪBA VIENO!” 13

 
CSDD | 6.maijs 2016 14:47

Piektdien, 2016.gada 6.maijā Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar partneriem uzsāk kampaņu “Pieklājība vieno!”.

Tās laikā dažādu transportlīdzekļu vadītāji un gājēji tiks informēti par izmaiņām noteikumos, kā ar viņiem tiks atgādināts par savstarpējo cieņu un sapratni. Īpaša uzmanība šajā kampaņā būs pievērsta velosipēdistu drošībai ceļu satiksmē.

Latvijā vairāk ka puse iedzīvotāju (52,1%) mēdz pārvietoties ar velosipēdu, bet ikdienā velosipēdu kā regulāru pārvietošanās līdzekli izmanto 9,9% iedzīvotāju, liecina CSDD un Tirgus un sociālo pētījumu aģentūras “Latvijas Fakti” pavasarī veiktais pētījums. Sākoties siltajam laikam velosipēdistu skaits ielās ļoti strauji palielinās.

CSDD ar kampaņu “Pieklājība vieno!” aicina satiksmes dalībniekus cienīt vienam otru, iepazīties un ievērot ceļu satiksmes noteikumus un izvēlēties piemērotāko un drošāko pārvietošanās vietu ceļu satiksmē. “Līdzīgi kā iepriekšējās CSDD kampaņās, arī “Pieklājība vieno!” ietvaros mēs vēlamies uzrunāt plašu auditoriju un aicināt ikvienu iedzīvotāju būt pieklājīgiem un informētiem satiksmes dalībniekiem. Iedzīvotājiem ir jāsaprot, ka ceļu satiksmē mēs neesam vieni paši un katra mūsu rīcība ietekmē pārējos satiksmes dalībniekus, neraugoties uz to, vai esi kājāmgājējs, velosipēdists vai autovadītājs” stāsta CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

2016.gada 1.janvārī spēkā stājās jaunie Ceļu satiksmes noteikumi, kuru mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, īpašu uzmanību pievēršot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem. Jaunie noteikumi paredz, ka velosipēdistiem ir jāpārvietojas pa tiem paredzēto infrastruktūru, bet, ja tādas nav, tad pa brauktuvi vai izņēmuma gadījumā – pa ietvi, kur priekšroka dodama gājējiem.

“Latvijas Fakti” veiktas pētījums liecina, ka 48% velosipēdistu izvēlas braukt pa brauktuvi. Tās priekšrocības ir ērtums, ātrums un drošums. Proti, uz brauktuves satiksmes ir prognozējamāka līdz ar to arī drošāka un raitāka, savukārt uz ietves var pēkšņi parādīties neprognozējami šķēršļi: no vārtrūmes izskriet bērns vai suns, gājējs var strauji mainīt kustības virzienu u.c. negaidīti šķēršļi.

Latvijas Riteņbraucēju apvienības priekšsēdētājs Viesturs Silenieks apgalvo, ka velosipēdistam, izvēloties braukt pa brauktuvi ir vairāki ieguvumi: pirmkārt, tas rada prognozējamu transportlīdzekļu plūsmu, jo autovadītāji redz un rēķinās ar velosipēdistiem satiksmē, bet velosipēdistiem nav jāizvairās no uz ietves esošiem gājējiem, otrkārt, autovadītāji vieglāk pamana velosipēdistus, veicot dažādus manevrus un treškārt, velosipēdistam ir iespēja ātri un netraucēti nokļūt galamērķi, jo ceļš pa brauktuvi ir taisnāks un ātrāks.

CSDD kampaņa “Pieklājība vieno!” atbalstītāji apdrošināšanas sabiedrība ERGO, “Statoil Fuel & Retail”, bet sadarbības partneri Valsts policija un Latvijas Riteņbraucēju apvienība. Kampaņa tiek daļēji finansēta no OCTA līdzekļiem.

Kampaņas “Pieklājība vieno!” informatīvais video: https://goo.gl/i15GpI
Kampaņas video klipi: https://youtu.be/Tbnvrh68cHM
https://youtu.be/9mVVdluTuck

 
Visi komentāri
 
Vernons 6.maijs 2016 16:12
2 11 Atbildēt

Ceļu satiksmes Likuma 19. pants paredz, ka katrs satiksmes dalībnieks uz ceļa rīkosies TĀ, lai neveidotu bīstamu situāciju. Bīstama situācija jau rodas dažādu braukšanas ātrumu dēļ un lai "mazāk aizsargātie" velosipēdisti padomā par savu drošību paši, jo katram priekšā esošam un lēnāk braucošam ar savu rīcību ir jāgarantē drošība sev un citiem. Lai kā censtos ieceres "Pieklājība vieno" autori fizikas Likumi ir nežēlīgi skaudri, cietīs lēnāk braucošais.

anonimikis 6.maijs 2016 16:50
3 0 Atbildēt

tulkojums - lai kā censtos CSDD, vernoniem un autobusiem tas viss pie kājas un šie uzskata, ka lielam ir tiesības stumt mazākus nost no ceļa.

ezis71 6.maijs 2016 21:47
1 0 Atbildēt

Vienu rītu pa Ūlmaņa gatvi,pa otro joslu kreiso malu brauc viens tūtiņš ar velo,tas ir pisec,laikam bija sastrīdējies ar mozgu.

CRDI 9.maijs 2016 8:14
6 0 Atbildēt

Savukārt CSN 25.3. nosaka, ka tr-ta līdzekļa vadītājam ir pienākums darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji)..... Vīnes konvencijā ar tie mazāk aizsargātie ir pieminēti.....

Un pats galvenais, nevienā no dokumentiem nav atļauts šos braukt nost, kaut arī tie izpildās galīgi neatbilstoši ...

Vernon, tev būs ņemt vērā vellobraucēju un gājēju, kā arī to priekšrocības uz ceļa....

a 6.maijs 2016 16:54
1 0 Atbildēt

Studenta gados velosipēds bija mans pamata pārvietošanās līdzeklis pa Rīgu. Cik no materiāliem var spriest, CSDD priecājas, ka ir samazinājies konfliktu skaits starp gājējiem un velosipēdistiem, kas ir labi. Tomēr vismaz tikpat svarīgi ir sekot, lai būtiski nepieaugtu konfliktu (un līdz ar tiem cietušo un bojāgājušo) skaits starp auto vadītājiem un riteņbraucējiem.

iJuris 7.maijs 2016 10:43
1 0 Atbildēt

Kaut kā nemanīju nevienu cp ekipāžu kas apturētu kritiski mazās smadzeņu masas braucējus. Tad kā lai es cienu tos kuri mani neciena? Ikdiena pierāda pretējo, velo brucēji ir dumji un paliek dzīvi tikai tāpēc ka autovadītāji ir uzmanīgi un novērš csn.

Jautājums kuru jāuzdod CSDD ir vai velosipēds drīkst apsteigt pa labo pusi vienas joslas ietvaros?

Bija man jau eksemplāri kuri spiežas man garām kamēr veicu labo pagriezienu. Un ja es viņu piespiežu, kurš vainīgs? Es itkā ieņēmu galējo labo stāvokli, kas nozīmē ka man pa labi neviens nelien. Bet lien taču....

msh 7.maijs 2016 12:07
0 0 Atbildēt

Ieslēdz savlaicīgi virzienrādītāju. Ja tas jau izdarīts, tad neko...

es 7.maijs 2016 10:47
2 0 Atbildēt

CSDD veic sadistisku testu nevis kampanju! Velobrauceeju un gaajeeju sadursmees ir neliels traumu iipatsvars, bet taads tas nebūs, kad bedru apbrauceeji/ritenjbrauceeji traapiis zem auto ritenjiem! Un liela dalja ritenjbrauceeju NAV prognozeejami un tiem buutu jaaiazliedz atrasties uz brauktuves! Taa ka- aizver muti sileniek!

msh 7.maijs 2016 12:19
0 0 Atbildēt

Kaut kā mistiskā kārtā pie trotuāriem nefigurē taisnums un ātrums - nevis tiešs pārvietošanās maksimālais ātrums, bet brauciena ātrums. Velosipēda lielākais pluss pilsētā ir tas, ka tas nav piesaistīts pie trotuāriem vai pie brauktuvēm, bet pēdējos gados šo plusu cenšas nolikvidēt... Braukšana tikai pa brauktuvēm nozīmē liekus līkumus - gan tāpēc, ka gājēju celiņi ir arī tur, kur nav ielas, gan arī tāpēc, ka braukt pa vienvirziena ielām pret spalvu nebūtu diži gudri - gan lieku tusēšanu pie lukšiem vaj nevajadzīgu braukšanu pie sarkanajiem. Pa brauktuvi ir paredzama satiksme? Jā, ir - kā autobraucējs zinu kāda tā ir, tāpēc lai lieki nekavētu autovadītājus, bez vajadzības pa ielu nebraucu, un kad braucu, tad cenšos zem 30 kmph nelaist, kas ir diezgan smagi.

Šoseju malas - tā ir pavisam cita lieta. Pamatā sanāk braukt pa tām - braucot ar mašīnu apbrīnoju tos, kurus redzu braucot pa nomalēm - smags process - es braucu pa nepārtraukto līniju +/- 15 cm, kur tāda ir, no personīgās pieredzes - ar mūsu autovadītājiem +/- viss ir kārtībā.

aansis 7.maijs 2016 21:52
0 1 Atbildēt

Tikko redzēju TV reklāmu. Vai tiešām CSDD propagandē tādu manevru, kā velosipēda noleksanu no ietves uz brauktuves, piedevām nedodot ceļu pa to braucošajam auto?! Kad beidzot Lukstiņš publiski nošausies, uzņemoties atbildību par viņiem līķiem kas ir uz viņa otkatu propagandas sirdsapziņas?!

iJuris 7.maijs 2016 22:55
0 0 Atbildēt

Tur jau tā lieta, ka neko. Bet kurš būtu vainīgs? Man nevajag kādu muļķi sev līķos vai invalīdos uz visu dzīvi atcerēties, bet ļoti daudzi uz to pretendē, un paliek nesodīti.

Un tā aŗi nav atbildēts uz jautājumu, vai velosipēds drīkst apsteigt, vienas joslas ietvaros, pa labo pusi?

Pagrieziens man vienmēr ir laicīgi ieslēgts. Tikai žēl ka velopēdisti uz to neskatās. Problēma ir tajā ka viņi ar velo mēģina braukt tik pat ātri kā ar auto, bet nesanāk un tad jālien katrā šķirbā kur vien var un nevar. Paskaties uz satiksmes autobusiem, tur ir smuka uzlīme labajā pusē, Neapsteidz, bīstami. Man arī tādu sāk kāroties, jo pēc šādām neapdomīgām CSDD izdarībām kandidāti uz 3 saujām smilšu vai ratiņkrēsliem paliks vairāk.

ezis71 9.maijs 2016 19:16
0 0 Atbildēt

Nelaime ir tur ka veloceliņi kaut kur ir pēkšņi izbeidzās,tā lietā tā neiet cauri,ja ir tad jābūt visur kā Kopenhāgenā un strīdu nebūs.

iJuris 10.maijs 2016 13:35
0 0 Atbildēt

ezis71: lai būt kā Kopenhāgenā, tad būtu jāsāk ar metro :D

Patīk man visi šie kuri saka ka vajag tā kā citur. A moška nemaz nevajag, vienkārši jāprot domāt ar galvu un savu dzīvību neuzlikt citam par atbildību. Kāpēc man braucot ar velo nav tādu problēmu kā tiem kuri žēlojas ka viņu brauc nost? Varbūt tāpēc ka es nemētājos ar 20km/h ātrumu uz salu tilta vidējās joslas? Vai varbūt tāpēc ka es esmu gatavs piebremzēt un pagaidīt kad bšu droši braukt un nevienam manis deļ nebūs jamet pa bremzēm vai jāglābj mana dzīvība...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti