Augustā no Beļģijas ievestas lietotas automašīnas, kurām "pazuduši" 13,8 miljoni nobrauktu kilometru 11

 

Foto: Publicitātes foto

autoDNA | 5.septembris 2016 11:42

Uz Latviju regulāri tiek vestas lietotas automašīnas ar nobraukumu virs 200 000 kilometru, kas vietējā tirgū tiek pārdotas jau ar krietni zemāku kilometrāžu, aģentūru LETA informēja portāla "autoDNA.lv" pārdošanas vadītājs Agris Dulevičs.

Viņš norāda, ka sludinājumos bieži vien tiek norādīts - "auto tikko no Beļģijas, oriģinālais noskrējiens, viens saimnieks, neprasa ieguldījumus". Tomēr saskaņā ar "autoDNA.lv" rīcībā esošajiem datiem par augustu no Beļģijas vien tika ievesti vairāk nekā 450 automobiļi. Teju pusei ir veiktas manipulācijas ar odometra rādījumiem un vidēji tiek notīti 92 000 kilometru.

Starp spilgtākajiem eksemplāriem ir 2003.gada "Volvo S80" modelis ar oriģinālo noskrējienu Beļģijā 523 364 kilometri, kurš Latvijā nonācis jau ar 302 002 kilometru lielu deficītu. Ne mazāk iespaidīgs ir kāds 2006.gada "Range Rover Sport", kurš no Beļģijas atceļojis ar 601 252 kilometriem uz odometra, savukārt Latvijā piereģistrēts ar 380 000 kilometru, kā arī 2010.gada "Volvo XC60" ar noskrējienu 14 000 kilometru, kas attīti no oriģinālajiem 193 689 kilometriem.

"Latvijā jau kopš neatkarības atgūšanas ir nostiprinājies stereotips, ka automašīnām ar nobraukumu virs 200 000 kilometru būs jāveic kapitāli remontdarbi. Rietumeiropā šos 200 000 kilometru var nobraukt diezgan ātri, savukārt automašīnu darba resurss ir krietni lielāks par šo biedējošo skaitli. Ja papēta Rietumeiropas tirgu, tad ļoti bieži automašīnām noskrējiens ir krietni virs 200 000 kilometru, un tas ir pilnīgi normāli," norāda Dulevičs.

Visbiežāk manipulācijas ar odometra rādījumiem tiek veiktas "Volvo" zīmola automašīnām. No visām augustā importētajām automašīnām no Beļģijas, kuras pārbaudītas "autoDNA" datu bāzē un konstatētas neatbilstības odometra rādījumos, 35% gadījumu tie ir tieši "Volvo" markas spēkrati.

"Šobrīd Eiropas Savienībā notiek diskusija par sadarbību starp valstu reģistriem un datu apmaiņu saistībā ar odometru rādījumiem. Pagaidām jautājums ir nacionālo valstu kompetencē. Latvija ir viena no pirmajām valstīm, kas jau vairākus gadus odometru rādījumus fiksē, veicot tehnisko apskati. Lai cilvēki varētu pārbaudīt Latvijā fiksēto odometru rādījumu objektivitāti, aicinām apmeklēt CSDD E-pakalpojumu sadaļu," norāda VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Jānis Aizpors.

Patlaban Saeimā tiek virzīts likumprojekts, kas ievērojami apgrūtinās negodprātīgo automašīnu pārdevēju darbību, informē Dulevičs.

"Šobrīd norisinās darbs pie grozījumu ieviešanas Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā - Saeimā likumprojekts ir ticis atbalstīts pirmajā lasījumā. Ar šiem grozījumiem paredzēts ieviest administratīvo atbildību par odometra rādījuma izmainīšanu, nosakot personai, kas to veikusi, naudas sodu. Ieviešot šo sistēmu, Valsts policija šādus pārkāpumus varēs kvalificēt kā administratīvos pārkāpumus, saucot personas pie atbildības. Tāpat ir paredzēts ieviest administratīvo atbildību arī par odometra rādījumu izmainīšanas pakalpojuma reklamēšanu vai piedāvāšanu, jo arī šādi pakalpojumi pēc būtības uzskatāmi par pretlikumīgiem," skaidro Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja vietnieks Dairis Anučins.

Dulevičs norādīja, ka ir arī gana daudz godīgu pārdevēju, pat tādi, kuri nebaidās norādīt 2006.gada ''Audi A6'' modeli ar nobrauktiem 300 000 kilometru. Taču pārsvarā godīgo autotirgotāju sludinājumos netiek pārkāpts jau iepriekš minētais 200 000 kilometru slieksnis.

Uzņēmumam "autoDNA" pieder lielākā datubāze Latvijā un viena no lielākajām visā Eiropā par automašīnu tehnisko stāvokli, piedāvājot transportlīdzekļu vēstures pārbaudi tiešsaistē, izmantojot vienīgi katram spēkratam unikālo VIN kodu. Pavisam "autoDNA" datu bāzē ir informācija par vairāk nekā 500 miljoniem automašīnu, tai skaitā arī ASV.

Dati par automašīnām ir ņemti no Beļģijas transportlīdzekļu reģistra. "autoDNA" ir vienīgie Eiropā, kurš sadarbojās ar Beļģijas Transportlīdzekļu reģistru un CAR-PASS nobraukumu reģistru.

Informāciju par savu auto variet pārbaudīt "autoDNA" datubāzē portālā iAuto.lv labās puses kolonnā!

 
Visi komentāri
 
anonimikis 5.septembris 2016 11:51
5 0 Atbildēt

Beļģija arī ir vienīgā valsts, no kuras ievestam auto ir vērts maksāt par pārbaudi šitiem autodna. VIsos pārējos gadījumos tā ir naudas mešana miskastē.

GB12 5.septembris 2016 12:30
1 4 Atbildēt

Arī Vācija.

kasinsh79 5.septembris 2016 11:56
11 1 Atbildēt

Piekrītu, pirms a/m iegādes "noziedoju" naudu AUTO DNA, mazums kaut ko jaunu uzzinu. Reāli tajā atskaitē bija tikai LV - no CSDD TA un nobraukumu vēsture. Pilnīgi bezjēdzīga un neadekvāti dārga info.

iAuto 5.septembris 2016 12:16
1 0 Atbildēt

Te iAuto pētījums par šo tēmu www.iauto.lv/zinas/reklamr... Respektīvi ir svarīgi zināt no kurienes ir auto un tad var attiecīgi pārbaudīt, ja datubāzes ir savienotas

Janozaurs 6.septembris 2016 8:13
0 0 Atbildēt

Tāpēc, ka pirmā reģistrācija auto bija Latvija.

kasinsh79 6.septembris 2016 8:36
0 0 Atbildēt

Nav taisnība. Pirmā reģistrācija - Francijā.

Atskaitē saņēmu tikai info par LV (no brīža, kad reģistrēts CSDD! - ko es jau zināju), kā arī info par faktu, ka auto nav zagts - no n'to valstu Policijas datu bāzēm.

GB12 5.septembris 2016 12:31
6 2 Atbildēt

Un kurš teica, ka mūsdienu auto knapi garantijas laiku novelkot...

Are 5.septembris 2016 14:47
0 0 Atbildēt

Redz, kur ir - tikko no Beļģijas, 2009.gads, km skaits - 100 000 un vēl ar visu motora DUMIBAS koeficientu

ak 5.septembris 2016 15:08
0 0 Atbildēt

Es pedējo pirku LV auto, un savu noskrējienu zinu.

Astro 6.septembris 2016 7:56
0 0 Atbildēt

Administratīvais sods neko neatrisinās, ja vien nebūs gana liels. Ja pajaunu autiņu pateicoties sagrozītam rādītājam var notirgot vismaz par 1000-2000EUR dārgāk, tad jebkurš sods zem šīs summas netiks uztverts kā bieds.

Janozaurs 6.septembris 2016 8:14
0 0 Atbildēt

Kamēr pircējs akli mēģinās nopirkt lūzni ar 120 000 noskrējienu, nekas nemainīsies

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti