Abāšins: Tuvu ir mirklis, kad apdrošinātāji vairs nespēs paciest OCTA segmenta zaudējumus 19

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.decembris 2016 9:25

Tuvu ir mirklis, kad apdrošinātāji vairs nespēs paciest transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jeb OCTA segmenta radītos zaudējumus, sarunā ar žurnālistiem sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs un Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Jānis Abāšins.

Viņš lēsa, ka šogad OCTA segmenta zaudējumi varētu sasniegt 12 miljonus eiro, kas ir ļoti daudz. "Apdrošinātāju pacietības mērs drīz būs pilns," izteicās Abāšins. Apdrošinātāju asociācija prognozē, ka OCTA zaudējumiem nākamgad vajadzētu samazināties.

 

OCTA apdrošināšana ir nerentabla jau ilgstoši, turklāt līdzīgu kursu uzņēmusi arī auto KASKO apdrošināšana. Izmaksāto atlīdzību apmērs jau ilgākā laika periodā audzis straujāk nekā parakstīto prēmiju apjoms. Tirgū valda sīva konkurence, kas ietekmē polises cenu. Taču nepārtraukti aug auto remontdarbu un medicīniskās izmaksas, un tirgū bija vērojami visi priekšnoteikumi, lai celtos OCTA un KASKO polišu cenas, tomēr tas nenotika - lielā konkurence neļauj cenai celties masveidīgi, skaidro asociācija.

 

Kā ziņots, LTAB apkopotie dati liecina, ka OCTA segments šogad deviņos mēnešos Latvijā apdrošinātājiem radījis 8,917 miljonu eiro zaudējumus. Tas ir par 21,7% vairāk nekā pērn atbilstošā periodā, kad OCTA tirgus apdrošinātājiem radīja 7,329 miljonu eiro zaudējumus.

 

Pagājušajā gadā apdrošinātāji OCTA segmentā cieta zaudējumus 11,7 miljonu eiro apmērā, kas bija lielākie zaudējumi kopš 2007.gada.

 

OCTA sistēma Latvijā tika ieviesta 1997.gadā. Tās mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas darbības nodrošināšanai izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kam ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.

 

Apdrošinātāju asociācija secina, ka OCTA jomā nepieciešams visaptverošs skaidrojošais darbs un saprašanās apdrošinātāju, satiksmes dalībnieku un tiesu sistēmas starpā par visiem pieņemamu balansu OCTA polišu cenu un atlīdzību apmēros. Tomēr Latvijā izveidotā un patlaban spēkā esošā nemateriālo zaudējumu atlīdzināšanas sistēma OCTA jomā, lai arī salīdzinoši jauna, ir veiksmīga un progresīva, norāda asociācija.

 

 
 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ak 14.decembris 2016 11:27
18 2 Atbildēt

Tas ir labi un pareizi, ka cenas regulē tirgus. Vismaz vienā jomā Latvijā. To māca ekonomikas pamatos. Bet OCTAS tirgotāju vēlēšanās ir, lai cenas pieregulē. Varētu publicēt apdrošinātāju kantoru īpašnieku personīgos ieņēmumus, uzreiz būtu skaidrs, vai tur ir zaudējumi, kā viņi te raud. Tie daži, kurus es pazīstu, lieto tikai pašus dārgākos Lexus. Laikam no tiem zaudējumiem nopirkuši....

kolumbs 14.decembris 2016 9:51
13 0 Atbildēt

Vai tad OCTA cenas ir regulētas?

Cik zinu, nē, visu nosaka tirgus.

rt 14.decembris 2016 10:27
7 1 Atbildēt

Bet vai OCTA piedāvāšana klientiem ir obligāts pasākums??? Neviens neliedz no tā atteikties. Ja tev ir maza alga, tad meklē labāku darbu!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Puisēnu glābj mugursoma (+ VIDEO) 7

Puisēns piedzīvo šausminošu sadursmi ar vieglo automobili, taču šķiet, ka viņu būs paglābusi skolnieku mugursoma. Lasīt vairāk

 

ASV Dodge Challenger R/T bēg no policijas un avarē (+ VIDEO)

ASV, Lafkinas pilsētas tuvumā policija cenšas aizturēt vīrieti, kurš tiek turēts aizdomās par bankas aplaupīšanu Hjūstonā. Pakaļdzīšanās ar ātrumu virs 200 km/h turpinās līdz brīdim, kad bēglim priekšā parādās divi lēnāk braucoši kravinieki, kas aizņem abas joslas. Lasīt vairāk

 

Kravinieks cenšas izvairīties, taču kļūst tikai sliktāk (+ VIDEO) 24

Kravas auto šoferis cenšas izvairīties no vieglā auto, kas izbrauc priekšā un nobremzē, taču kļūst tikai sliktāk - kravinieks iebrauc pretējā joslā un saduras ar SUV, turklāt gandrīz uzbrauc arī diviem gājējiem, kas pēdējā mirklī pamūk malā. Lasīt vairāk

 

Tikai viena uzlāde - elektriskais Mini ierodas Frankfurtē saviem spēkiem 2

Mini Cooper SE, britu kompānijas 60 gadu vēsturē pirmais pilnībā elektriskais sērijveida modelis, Frankfurtes autoizstādē ieradies saviem spēkiem, nobraucot 400 km no Minhenes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti