Abāšins: Tuvu ir mirklis, kad apdrošinātāji vairs nespēs paciest OCTA segmenta zaudējumus 19

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.decembris 2016 9:25

Tuvu ir mirklis, kad apdrošinātāji vairs nespēs paciest transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jeb OCTA segmenta radītos zaudējumus, sarunā ar žurnālistiem sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs un Latvijas Apdrošinātāju asociācijas vadītājs Jānis Abāšins.

Viņš lēsa, ka šogad OCTA segmenta zaudējumi varētu sasniegt 12 miljonus eiro, kas ir ļoti daudz. "Apdrošinātāju pacietības mērs drīz būs pilns," izteicās Abāšins. Apdrošinātāju asociācija prognozē, ka OCTA zaudējumiem nākamgad vajadzētu samazināties.

 

OCTA apdrošināšana ir nerentabla jau ilgstoši, turklāt līdzīgu kursu uzņēmusi arī auto KASKO apdrošināšana. Izmaksāto atlīdzību apmērs jau ilgākā laika periodā audzis straujāk nekā parakstīto prēmiju apjoms. Tirgū valda sīva konkurence, kas ietekmē polises cenu. Taču nepārtraukti aug auto remontdarbu un medicīniskās izmaksas, un tirgū bija vērojami visi priekšnoteikumi, lai celtos OCTA un KASKO polišu cenas, tomēr tas nenotika - lielā konkurence neļauj cenai celties masveidīgi, skaidro asociācija.

 

Kā ziņots, LTAB apkopotie dati liecina, ka OCTA segments šogad deviņos mēnešos Latvijā apdrošinātājiem radījis 8,917 miljonu eiro zaudējumus. Tas ir par 21,7% vairāk nekā pērn atbilstošā periodā, kad OCTA tirgus apdrošinātājiem radīja 7,329 miljonu eiro zaudējumus.

 

Pagājušajā gadā apdrošinātāji OCTA segmentā cieta zaudējumus 11,7 miljonu eiro apmērā, kas bija lielākie zaudējumi kopš 2007.gada.

 

OCTA sistēma Latvijā tika ieviesta 1997.gadā. Tās mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas darbības nodrošināšanai izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kam ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.

 

Apdrošinātāju asociācija secina, ka OCTA jomā nepieciešams visaptverošs skaidrojošais darbs un saprašanās apdrošinātāju, satiksmes dalībnieku un tiesu sistēmas starpā par visiem pieņemamu balansu OCTA polišu cenu un atlīdzību apmēros. Tomēr Latvijā izveidotā un patlaban spēkā esošā nemateriālo zaudējumu atlīdzināšanas sistēma OCTA jomā, lai arī salīdzinoši jauna, ir veiksmīga un progresīva, norāda asociācija.

 

 
 
Visi komentāri
 
kolumbs 14.decembris 2016 9:51
13 0 Atbildēt

Vai tad OCTA cenas ir regulētas?

Cik zinu, nē, visu nosaka tirgus.

rt 14.decembris 2016 10:27
7 1 Atbildēt

Bet vai OCTA piedāvāšana klientiem ir obligāts pasākums??? Neviens neliedz no tā atteikties. Ja tev ir maza alga, tad meklē labāku darbu!

. 14.decembris 2016 10:40
0 5 Atbildēt

Nu a paši gribēj, lai octas būtu un tagad saka, ka zaudējumus nes viņiem. Varbūt laiks atteikties no octas, tā vietā pēc izvēles kasko?

GB12 14.decembris 2016 23:32
0 0 Atbildēt

Tu vispār zini, ko sedz OCTA un ko KASKO?

gandrīz ka dziesma 14.decembris 2016 10:47
2 0 Atbildēt

Biznesmenim grūti laiki,valstij jānāk palīgā.

ak 14.decembris 2016 11:27
18 2 Atbildēt

Tas ir labi un pareizi, ka cenas regulē tirgus. Vismaz vienā jomā Latvijā. To māca ekonomikas pamatos. Bet OCTAS tirgotāju vēlēšanās ir, lai cenas pieregulē. Varētu publicēt apdrošinātāju kantoru īpašnieku personīgos ieņēmumus, uzreiz būtu skaidrs, vai tur ir zaudējumi, kā viņi te raud. Tie daži, kurus es pazīstu, lieto tikai pašus dārgākos Lexus. Laikam no tiem zaudējumiem nopirkuši....

GB12 14.decembris 2016 23:42
0 1 Atbildēt

Tiešām tik šausmīgi sarežģīti ir saprast jau n reizes skaidroto, ka runa ir par vienu konkrētu produktu (OCTA), nevis apdrošināšanu kopumā? Kāpēc lai nepirktu leksusu, ja bizness kopumā ir rentabls? Un jā, tu gan esi kruts džeks, ja pazīsti dažus apdrošinātāju kantoru īpašniekus... ņemot vērā, ka tikai viena apdrošināšanas kompānija ir ar latvju īpašnieku, pie tam, ar visai apšaubāmu reputāciju... tie pārsvarā ir skandināvi, plus rietumeiropieši (poļi, vācieši, austrieši)...

Vernons 14.decembris 2016 13:22
1 3 Atbildēt

Apdrošinātāji tādi paši cilvēki vien ir. Ja sabiedrību vazā aiz deguna CSDD un ceļu policijai jāuzrauga ceļu satiksme ar aplamu ideoloģiju, tad uz ko Jūs cerējāt. Apdrošinātāji ir neatņemama daļa noziedzīgai politikai kuru piekopjam ceļu satiksmē. Ja tos sasodītos ceļu satiksmes Noteikumus pildītu burtiski, kā viņi ir rakstīti un katram par pienākumu uzliktu ar savu rīcību garantēt drošību, tad arī iestātos progress. Bet tagad nekā, vienas vienīgas gaudas. Nemākat un neprotat pastāvēt par sevi. CSDD sen ganos jāsūta, ar kustības drošību viņiem nav nekāda sakara. Izlasiet "Ceļu satiksmes Likuma" 19. pantu! Tas noteic kārtību un secību kā CSDD būtu, kā citai personai, jāizveido CSN un kādai jābūt drošai politikai ceļu satiksmē!

:P 14.decembris 2016 17:35
1 0 Atbildēt

+1

Es par šo arī gribētu uzzināt. Nevar iAuto publicēt intereses pēc auto modeļus, kurus lieto apdrošināšanas kantoru vadība un ienākumus? Varu derēt, ka tur atrastos otra summa, kāda aiziet negadījumu segšanai.

Pļurkt 14.decembris 2016 17:46
1 1 Atbildēt

Tak iemet salīdzinātājā sava auto izmaksas par OCTu un pameklē finansu rādītājus tiem kantoriem.

Man vislētāko OCTU jau kādu 5. gadu piedāvā kantoris kuram ir vislielākā peļļna, un 3,5 REIZES dārgāku OCTU kantoris kuram ir vismazākā peļņa!

Neesmu detalizēti pētījis, bet dārgākā kantora vasdība regulāri sūdzas ka nevar atļautie elektrisko logu pacēlāju savam Ferarri! = apdirsinātāji

skorpio 14.decembris 2016 19:17
0 0 Atbildēt

ka tik nevajadzētu valdības atbalstu?grūti tak 150 kāsēju kantoriem!

Z 14.decembris 2016 23:21
0 0 Atbildēt

Nu tad lai klapē to bodīti ciet

GB12 14.decembris 2016 23:52
0 0 Atbildēt

Abāšina kungs, beidziet tērēt auto īpašnieku naudu, kura Jūsu organizācijai tiek maksāta no OCTA polisēm, visādiem sviestiem un bezjēdzīgām publikācijām, un sāciet beidzot nodarboties ar to, kā dēļ LTAB ir dibināts, lai mums nav jālasa ziņas par tādiem absurdiem kā 300 euro morālās kompensācijas par bojāgājušiem cilvēkiem.

REXX 14.decembris 2016 23:54
0 0 Atbildēt

Nez vai kāds no OCTAS nepieciešamības noliedzējiem būtu ar mieru labot kādu dārgāku cita ļauža auto, kuru gadījies apskādēt. Kopumā nozarei (apdrošinātājiem) jau neklājas slikti, tikai tas klibais melnais octa.... Bet, manuprāt, tās ir tomēr pašu alkatības un vēlmes lieku reizi nodro'

sināties sekas- ņemot aiz bumbām transportlīdzekļa īpašnieku, nevis to pilsoni, kurš izraisijis avāriju. Lielai daļai (kas lieto cita īpašnieka auto)- viss pie kājas. Ne mana mašīna, ne mana apdrošināšana. Pofig, lai šefs maksā. Bet avāriju skaits aug, sekas kļūst arvien dārgākas, zaudējumi arī,

GB12 15.decembris 2016 0:02
1 0 Atbildēt

Par tēmu runājot - katram apdrošinātājam ir savas rezerves, cik tie var atļauties dotēt konkrēto apdrošināšanas veidu no citiem veidiem, kā arī iemesli, kāpēc tas tiek darīts. Nu, līdzīgi kā auto ražotāji dažreiz dotē nerentablus modeļus uz rentablāko rēķina. Vairāki apdrošinātāji ir sapratuši, ka nav jēgas un apzināti ir būtiski pacēluši cenas, lai OCTA kā produkts tiktu saglabāts, bet tautai nebūtu īpašas intereses to produktu iegādāties. Attiecīgi, labi cipari tiek iedoti tikai lieliem un rentabliem auto parkiem (vai citiem rentabliem korporatīvajiem klientiem, kas prēmijās maksā n-tūkstošus un pat n-desmit tūkstošus), vai arī, nu, pavisam tādām neriska grupām, kā, piemēram, kaut kur Kolkā vai Višķos dzīvojošiem 50-60 gadīgiem pilsoņiem.

Un jā - vai tikai man šķiet, ka kaut kas nav riktīgi tajā, ka Apdrošinātāju asociācijas (kam jāaizstāv apdrošinātāju intereses) un LTAB (kam it kā jāaizstāv negadījumos cietušo intereses) vadītājs ir viena un tā pati persona?

REXX 15.decembris 2016 0:48
0 0 Atbildēt

Kolkā vai Višķos dzīvo ome, kura nemaz neprot vadīt auto. Bet ar viņai piederošo mašīnu Rīgā plosās mazdēls :))

Par pēdējo rindkopu. Skaisti. Āzis par dārznieku.

Īsāk- ja tu neesi liels un bagāts, tu nevienam neinteresē, tu esi tas, kurš par visiem maksā.

GB12 15.decembris 2016 11:09
0 0 Atbildēt

Nu, šī tēma jau ir te izdiskutēta ne vienu vien reizi... katram variantam (īpašnieka OCTA, vadītāja OCTA) ir savi plusi, savi mīnusi... bet vismaz tuvāko 10 gadu laikā diezvai kādam būs vēlme un iespēja mainīt sistēmu, kas pa lielam visā pasaulē darbojas kopš 1930. gada.

iciks 17.decembris 2016 0:44
0 0 Atbildēt

Neko vairs nesaprotu...

Man zinošs cilvēks teica, ka apdrošinātājiem it kā OCTA jāpiedāvā, patīk vai ne - tādam pakalpojumam jābūt. OK, spiesti piedāvāt. Ja tas nes mīnusus, tad kāpēc to nepiedāvāt par 800 eur, kamēr konkurenti prasa 120? Neviens nepirks, taču reizē pakalpojums būs piedāvāts. Ir kāds regulators?

Tajā pašā laikā šis Abāšins vaid par to, ka konkurences apstākļos nevarot celt cenu. WTF? Tātad paceļot vairs nepirks un atkal slikti?

GB12 17.decembris 2016 13:47
0 0 Atbildēt

Par to piedāvāšanu - tā arī ir, apdrošinātājam ir jāpiedāvā OCTA (OCTA likums, 17.pants, 1.daļa). Par cenu runājot - neatkārtošos, izlasi manu komentāru 15.decembrī 0:02.

Bet Abāšinam ir uzdevums... ko, jūs domājat, ka tās LTAB vaimanas par kalkulatora klapēšanu ciet un šīs te visas aktivitātes ir OCTA pircēju interešu aizstāvības vārdā?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti