Pilnveidos kārtību transportlīdzekļu tehniskā apskatē un tehniskā kontrolē uz ceļa 14

 

Foto: iAuto.lv

MK | 30.maijs 2017 12:19

Otrdien, 30.maijā, valdība apstiprināja Ministru kabineta (MK) noteikumus, kas pilnveidos kārtību, kādā tiek veikta transportlīdzekļu valsts tehniskā apskate un transportlīdzekļu tehniskā kontrole uz ceļa.

Kopumā tiks saglabāts šobrīd spēkā esošais tiesiskais regulējums attiecībā uz transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un aprīkojuma novērtēšanu transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates un transportlīdzekļu tehniskās kontroles uz ceļiem ietvaros.

Ar noteikumiem “Transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates un tehniskās kontroles uz ceļiem noteikumi” tiek pārņemtas vairākas Eiropas Savienības (ES) Direktīvas, kā rezultātā tiks mainīta defektu kodu numerācijas sistēma, ar mērķi ieviest vienotu defektu numerāciju visā ES.

Tāpat kā līdz šim, noteikumi noteiks kārtību, kādā tiek veiktas transportlīdzekļu pārbaudes uz ceļiem. Ja Latvijā reģistrētam transportlīdzeklim piešķirs 2.vērtējumu, tiks anulēta esošā atļauja piedalīties ceļu satiksmē, noņemta tehniskās apskates uzlīme un dota pagaidu atļauja.

Ja transportlīdzeklim piešķirs 3.vērtējumu, tā tālākā piedalīšanās ceļu satiksmē būs aizliegta. Šādā gadījumā inspektors aizturēs transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura zīmes un anulēs atļauju vai pagaidu atļauju piedalīties ceļu satiksmē. To varēs atgūt, saremontējot transportlīdzekli un veicot tā pārbaudi tehniskās apskates stacijā.

Noteikumos pārņemtās ES Direktīvas paredz, ka Eiropas Komisijai (EK) līdz 2018.gadam ir jāizpēta informācijas apmaiņas iespējamība starp ES dalībvalstīm par tehniskajās apskatēs konstatētajiem defektiem, odometra rādījumiem un informāciju par transportlīdzekļu tehnisko kontroli uz ceļa. VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” jau vairāk nekā 10 gadus piedāvā Latvijas klientiem iespēju pārliecināties par transportlīdzekļa odometra rādījumiem un tehniskās apskates datiem, un ir gatava šo informāciju nodrošināt gan EK, gan citām ES dalībvalstīm.

Tāpat noteikumos nostiprinātas tās prasības, kas jau šobrīd tiek īstenotas, attiecībā uz tehniskās apskates stacijā izmantojamajām diagnostikas iekārtām, inspektoru kompetenci un apmācību.

Vienlaikus, apstiprinot valdībā noteikumus, par spēku zaudējušiem atzīti MK 2004.gada 29.aprīļa noteikumi Nr.466 “Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem”.

 
Visi komentāri
 
guntis 30.maijs 2017 17:56
26 3 Atbildēt

pilnveidos,pārveidos...darīs visu kā tik noslaukt to latvieti....kad sāks ko darīt labklājības labā????

paareizi 30.maijs 2017 20:33
9 15 Atbildēt

pietiek braukt ar ''konservu bundžām''! Autiņi jātur tehniskā kārtībā.Pietiek aizņemties no kaimiņa riepas uz skati,piemālēt vainas(nesalabot) un priecāties ka pārbaudē neatklāja to un šo.Lai tik bauda uz ceļiem

ABC 31.maijs 2017 11:37
1 0 Atbildēt

Vai Tev nav po, ka viņš spārnu vsi slieksni piemālējis? Tas neietekmē satiksmes drošību. Galvenais lai ir bremzes, riepas un uguņi. Ja kājas nekrīt cauri, tad jau ideāli.

Aģents x 30.maijs 2017 22:53
4 0 Atbildēt

Paklau, vecīt, šis nu gan nav saistīts ar papildus naudas izspiešanu. Kontrole tiek veikta arī tavās interesēs... Ne visu šoferi spēj pamanīt arī uz defektiem. Un ja defekts apdraud citus satiksmes dalībniekus, tad šai mašīnai nav vietas uz ceļa. Un nav jābrauc tikai ar jaunām mašīnām- jāremontē ir visas. Tiesa, vecāki auto ir krietni lētāk remontējami, kā jauni autiņi...

Aldis 30.maijs 2017 21:20
14 1 Atbildēt

Kada hrena pec bus vel klat jamaksa ja piemeram nedeg lampina? Un lai no sakuma saved kartiba celus, jo masina neluzt ta pat vien.

iciks 30.maijs 2017 22:59
2 2 Atbildēt

Kā slikti ceļi ietekmē Tavu izdegušo lampiņu? Novibrē? Sakratās un kļūst nespējīga?

Pļurkt 31.maijs 2017 11:42
2 0 Atbildēt

Paprasi CP kā tiek noteikts pēc avārijas vai tuvās gaismas bija ieslēgtas vai nē!!!

Degoša un nedegoša lampiņa iztur krasi atšķirīgus triecienus un vibrācijas. Iemaucot kārtīgā bedrē uz ceļa kā sūdu var sabojāt veselu jūru lampiņu.

Aģents x 30.maijs 2017 23:00
4 1 Atbildēt

Lētā gala detaļas mašīnai arī ātrāk izbeidzas. Varbūt nopērc kvalitatīvu preci. Dārgāk maksās, bet ilgtermiņā būs izdevīgāk... esmu pārbaudījis šo uz savas mašīnas...

viencexperc 30.maijs 2017 21:36
1 2 Atbildēt

Jau tagad audī, bmw un citi lūžņi ar mokām var iziet tehnisko apskati. Kas būs, ja noteikumi kļūs nopietnāki?

Latvijā uzskaitē ir ap 21 000 audi 80. Bet tehniskā apskate izieta tikai 6 000...

i 1.jūnijs 2017 9:41
1 0 Atbildēt

Tas tapeec ,ka mums ir problematiski auto norakstiit, var tik caur firmu, bet pabraukajot pa laukiem redzams ,ka saimniekam ir viens braucams auto, kas visbiezaak ir audi80, golfinsh, vai passats, un vel setaa metajas ,kadi tris pusizjaukti tadas pasas markas donori, ko pats ipasnieks bez firmas palidzibas norakstiit nevar. Diemzel viniem citsnekas neatliek, ja macinja riciba visbiezak neko dargaaku neatlauj,un sie auto ar vissletakajaam un galvenais pieejamakaam rezerves dalaam, tapec vienigaa izvele

Duums 30.maijs 2017 23:52
3 0 Atbildēt

Lai pasez netrafaretaja pie Bergu depo kur sakas ieskriesanas zona, tur katru 3 varetu likt uz atgazu meritaja, ka lokomotivei dumi gazas ara, uz skati salej visadus co2 slapetajus, pectam ar izravetajiem dpfiem gaazh talak

kasinsh79 31.maijs 2017 6:21
2 0 Atbildēt

Absolūti atbalstāmi!

Jānis 31.maijs 2017 9:34
2 0 Atbildēt

viss ir pareizi, auto jābūt ir tehniskā kartībā tomēr nav skaidrs par 3. vērtējumu: vai šajā gadījumā tas lūznis būs jāatstāj uz ceļa, kur apdraudēs satiksmes drošību vai tomēr prātīgā gaitā ļaus aizbraukt līdz mājām/garāžai/servisam?

Kanibaals 1.jūnijs 2017 14:00
0 0 Atbildēt

izsauks ejakulatoru

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti