Pilnīgi jaunā "Ford Fiesta" drīzumā arī Latvijā (+ foto) 2

 
28.jūnijs 2017 9:00

Tuvāko mēnešu laikā pilnīgi jaunā Ford Fiesta – tehnoloģiski vismodernizētākais pārdošanā Eiropā pieejamais mazās klases automobilis – ienāks visā reģionā

Pilnīgi jaunā Ford Fiesta tiek atklāta ar visu laiku visizsmalcinātāko autovadītāja palīgsistēmu un savienojamības funkciju klāstu, kāds pieejams mazās klases sērijveida automobiļiem Eiropā, piedāvājot visplašāko un daudzveidīgāko modeļu sēriju Fiesta vairāk nekā 40 gadus ilgajā vēsturē.

Dažādas pilnīgi jaunās sākotnēji pieejamās Ford Fiesta versijas ietver stilīgo Fiesta Titanium, Ford veiktspējas iedvesmoto Fiesta ST-Line, augstvērtīgo Fiesta Vignale un Fiesta Trend.

Nākamgad pārdošanā nonāks arī Fiesta Active krosovers – pirmais modelis no jaunās Active automobiļu sērijas, kas tuvākajos gados būs pieejams Ford sortimentā – un pilnīgi jaunā 200 ZS Fiesta ST.

Trīsdurvju un piecdurvju Fiesta versijas piedāvās nepārspējamu kvalitāti un izsmalcinātību. Tām ir mūsdienīgs virsbūves dizains un revolucionārs salona dizains ar plašākām individuālas pielāgošanas iespējām nekā iepriekš. Turklāt Ford vēl vairāk uzlabojis Fiesta plaši izslavēto braukšanas prieku.

“Tas ir tādēļ, ka gan mums, gan klientiem ir tik liela kopīga kaisle pret Fiesta, ka esam spējuši pacelt šī ikoniskā mazās klases automobiļa mīlamo, uzjautrinošo un sportisko stilu nākamajā līmenī, piedāvājot lielāku modeļu izvēli nekā jebkad, turklāt katram no tiem piešķirot īpatnēju individualitāti,” sacīja Stīvens Ārmstrongs, Ford Motor Company grupas viceprezidents un Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas nodaļas prezidents. "Tagad mums ir Fiesta, kas būs atbilstoša katra braucēja prasībām, un šajos automobiļos ir modernas tehnoloģijas un funkcijas, par kādām mazo auto pircēji vēl pirms dažiem gadiem varēja tikai sapņot."

Bezprecedenta Fiesta autovadītāja palīgsistēmu klāstā, ko papildina sensoru tehnoloģijas, kas spēj uzraudzīt ceļu priekšā līdz 130 metriem, ir uzlabota gājēju uztveršanas funkcija, kas pirmo reizi spēj uztvert un novērst iespējamas sadursmes diennakts tumšajā laikā, kā arī Ford aktīvā parkošanās palīgsistēma, kas pirmo reizi spēj aktivizēt bremzes, lai izvairītos no buktēm pie maza braukšanas ātruma, veicot automobiļa brīvroku novietošanu stāvvietā.

Fiesta ir arī pirmais Ford automobilis ar ekskluzīvo premium klases B&O PLAY skaņas sistēmu, turklāt pirmo reizi pieejams ar atveramu panorāmas stikla jumtu. Fiesta izsmalcināto komunikācijas un izklaides sistēmu SYNC 3 papildina augstas izšķirtspējas 8 collu peldošais skārienjūtīgais ekrāns, bet ietilpīgajā un ergonomiskajā salonā par gandrīz 50% samazināts viduskonsoles pogu skaits, radot intuitīvāku vidi.

Progresīvo spēka pārvadu vidū ir Ford vairākkārt godalgotais 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs ar jaudu līdz 140 ZS un 1,5 litru TDCi dīzeļdzinējs ar 120 ZS jaudu — Fiesta pirmais liejaudas dīzeļmotors. Pilnīgi jaunā sešpakāpju pārnesumkārba ar inovatīvajām berzes samazināšanas tehnoloģijām palīdz nodrošināt CO2 izmešu daudzumu no 82 g/km un degvielas ekonomiju no 3,2 l/100 km.*

Foto: Publicitātes attēls

Paplašināts Fiesta modeļu klāsts
Ar visu laiku plašāko Fiesta modeļu klāstu tiek apmierināts pieaugošais klientu pieprasījums pēc lielākas izvēles un augstākas kvalitātes mazo auto klasē.

Pilnīgi jaunā Fiesta pirmo reizi tiks piedāvāta arī Ford Fiesta Vignale luksusa modeļa versijā, kas ietilpst Ford Vignale augstvērtīgo produktu klāstā. Fiesta Vignale aprīkota ar 18-collu vieglmetāla diskiem, ekskluzīvu salona apdari un krāsām, kā arī ādas sēdekļiem ar sešstūru rakstu un smokinga tipa apdari.

Pagājušogad Ford pirmo reizi izlaida jaunu ST-Line modeļu klāstu, kuru virsbūves un salona stilu iedvesmojuši Ford Performance modeļi un kas aprīkoti ar jaudīgajiem Ford EcoBoost benzīna un TDCi dīzeļa motoriem. Tie paredzēti klientiem, kurus piesaista Ford’s ST modeļu sportiskais imidžs, bet kuriem nav vajadzīga pilna optimizēto ST motoru veiktspēja un šasija ar sporta tehnoloģijām.

Fiesta ST-Line izceļas ar sportisku virsbūves dizainu, tostarp unikāliem vieglmetāla diskiem, radiatora režģi, priekšējo un aizmugurējo bamperi un sānu aizsarglīstēm. Salons aprīkots ar sporta sēdekļiem, vieglmetāla pedāļiem un stūri ar plakanu apakšdaļu, savukārt braukšanu uzlabo sporta piekare.

Stilīgais Fiesta Titanium modelis izceļas ar pirmklasīgu specifikāciju un kvalitāti un tiks piedāvāts Fiesta klientiem visā Eiropā. 2016. gadā augstākas specifikācijas Ford modeļi veidoja 59 procentus no visa pasažieru automobiļu pārdošanas apjoma, savukārt 2017. gada pirmajos četros mēnešos šī daļa palielinājās līdz 65 procentiem. Modelis Fiesta tiks piedāvāts arī versijā Trend.

“Pagājušogad Eiropā vairāk nekā 20 procenti no visiem pārdotajiem automobiļiem bija B-segmenta modeļi, un šī gada pirmajā ceturksnī šī segmenta pārdošanas apjomi gada griezumā palielinājās gandrīz par 10 procentiem,” sacīja Ford of Europe mārketinga, pārdošanas & klientu apkalpošanas viceprezidents Roelants de Vārds [Roelant de Waard]. "Tagad Ford piedāvā plašāku izvēli B-segmenta klientiem, sniedzot ārkārtēju vērtību ar jauno KA+, vienlaikus piedāvājot pilnīgi jaunu Fiesta saimi ar izteikti pievilcīgiem, personalizētiem modeļiem."

Fiesta Vignale, ST-Line, Titanium un Trend modeļiem nākamgad pievienosies:
• pilnīgi jaunā Fiesta Active – pirmais Fiesta krosovers, kas apvienos spēcīgu, SUV-iedvesmotu stilu, kas piedāvā lielāku braukšanas augstumu, jumta stieņus un papildu apšuvumu; hečbeka praktiskumu; un patiesu Fiesta braukšanas dinamiku
• Pilnīgi jaunā Fiesta ST – pats pirmais Ford Performance modelis, ko darbina trīscilindru motors, un pirmā Fiesta ST ar iespēju izvēlēties braukšanas režīmus

Tehnoloģiski modernizēts mazais automobilis
Fiesta komfortu, ērtības un drošību uzlabo neredzēts tehnoloģiju klāsts. Uzlabotās autovadītāja palīgsistēmas papildina divas kameras, trīs radari un 12 ultraskaņas sensori, kas kopā spēj aptvert zonu 360 grādu leņķī ap automobili un uzraudzīt priekšā esošo ceļu līdz 130 metru attālumā — tālāk par futbola laukuma garumu.

Fiesta ir pirmais Ford modelis, kurā tiek piedāvāta uzlabota pirmssadursmes palīgsistēma ar gājēju uztveršanas funkciju, kas, naktī izmantojot Fiesta priekšējo lukturu gaismu, spēj uztvert cilvēkus, kas atrodas uz ceļa vai tā tuvumā vai var šķērsot automobiļa braukšanas trajektoriju.

Šī sistēma ir izstrādāta, lai mīkstinātu tādu frontālu sadursmju sekas, kurās iesaistīti citi transportlīdzekļi vai gājēji, vai palīdzētu izvairīties no tām pavisam. Platāks kameras leņķis palīdz arī labāk noteikt gājēju kustības.

Modelī Fiesta pirmo reizi tiek piedāvāta arī Ford aktīvā parkošanās palīgsistēma ar perpendikulārās parkošanās funkciju, kas palīdz autovadītājiem atrast piemērotas stāvvietas un brīvroku sistēmā novietot automobili stāvvietās automātiski paralēli vai perpendikulāri brauktuvei.

Modelī Fiesta uzlabotā tehnoloģija pirmo reizi spēj aktivizēt bremzes, ja autovadītājs nereaģē uz sistēmas norādījumiem un pietuvošanās brīdinājumiem, veicot manevrus uz priekšu un atpakaļgaitā, un sadursme ar priekšā vai aizmugurē esošu šķērsli ir neizbēgama. Pieejama ir arī izbraukšanas palīgsistēma (Park-Out Assist), kas palīdz autovadītājiem izbraukt no paralēli brauktuvei novietotas pozīcijas, pagriežot stūri, kamēr autovadītājs darbojas ar gāzes un bremžu pedāli.

“Dažiem autovadītājiem mūsu automatizētās parkošanās tehnoloģijas sniedz ‘nākotnes šoku’: tās ir tik modernas, ka klienti, kuri tās izmanto pirmo reizi, var būt nedaudz šokēti,” sacīja Fiesta programmas galvenais inženieris Džons Batress [Jon Buttress]. „Aktīvās parkošanās palīgsistēmas bremžu aktivizācija var novērst izklaidīgu autovadītāju sadursmes ar šķēršļiem parkošanās laikā pie maza braukšanas ātruma un vēl vairāk atvieglot automobiļa novietošanu šaurās vietās.“

Modelī Fiesta pirmo reizi pieejamas arī šādas sistēmas ar paplašinātu funkcionalitāti:
• Ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, kas tagad spēj uzraudzīt vairākus braukšanas ātruma ierobežojumus, kas norādīti virs viena ātrgaitas ceļa atsevišķām joslām, un atjaunināt informāciju, ja autovadītājs nomaina braukšanas joslu
• Automātiskās tālās gaismas, kas tagad daudz efektīvāk darbojas situācijās ar sadalošo joslu, kas atdala divas pretējos virzienos ejošas brauktuves, un spēj uztvert pretim braucošus kravas automobiļus, novēršot tādu automobiļu vadītāju apžilbināšanu, kas atrodas virs centrālās sadalošās joslas. Jauna maigas pārslēgšanās funkcija palielina autovadītāju komfortu naktī, pakāpeniski pārslēdzot tālās gaismas uz tuvajām un otrādi.

Tagad Fiesta piedāvā pavisam 15 vadītāja palīgsistēmu tehnoloģijas, ieskaitot adaptīvo kruīza kontroli, regulējamo ātruma ierobežotāju, aklās zonas informācijas sistēmu, Perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēmu, distances norādi, vadītāja modrības kontroles sistēmu, joslas saglabāšanas palīgsistēmu, joslas saglabāšanas brīdinājuma sistēmu un frontālās sadursmes brīdinājuma sistēmu.

SYNC 3 un B&O PLAY pirmklasīgai izklaidei
Ford komunikācijas un izklaides sistēma SYNC 3 ļauj Fiesta autovadītājiem pārvaldīt audiosistēmu, navigācijas sistēmu un pievienotus viedtālruņus, izmantojot vienkāršas, sarunvalodā lietotas balss komandas.

Vienkārši nospiežot pogu un pasakot „Man vajag kafiju“, „Man vajag benzīnu“ vai „Man jāatrod stāvvieta“, autovadītāji var atrast tuvējās kafejnīcas, degvielas uzpildes stacijas vai stāvvietas, kā arī dzelzceļa stacijas, lidostas un viesnīcas. Sistēma ir savietojama ar Apple CarPlay un Android Auto™. SYNC 3 piedāvā arī SYNC AppLink, kas ļauj ar balsi aktivizēt dažādas viedtālruņu lietotnes, tostarp Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather un Los 40 Principales.

Fiesta planšetdatora iedvesmoto peldošo 8 collu krāsu skārienjūtīgo ekrānu iespējams vadīt ar pirkstu satuvināšanas un vilkšanas žestiem. Kopā ar SYNC 3 tiek piedāvāts arī peldošais 6,5 collu krāsu skārienjūtīgais ekrāns, bet 4,2 collu krāsu ekrāns tiek piedāvāts komplektācijā ar MyFord Dock, kas ļauj lietotājiem glabāt, uzstādīt un uzlādēt mobilās ierīces, piemēram, tālruņus un navigācijas sistēmas. Visiem Fiesta ekrāniem ir klasē labākā izšķirtspēja, un tie ir līdz divām reizēm lielāki nekā konkurentu piedāvātie, tādējādi atvieglojot ekrānā redzamās informācijas un funkciju nolasīšanu un pārvaldību.

Ņemot vērā patērētāju pāreju uz pārnēsājamām digitālajām multivides ierīcēm, Fiesta standarta aprīkojumā tiek piedāvāta Bluetooth savienojamība un divas USB pieslēgvietas, bet papildaprīkojumā ir pieejams integrēts CD atskaņotājs. Visā versiju klāstā ir pieejams DAB radio. Lai arī kā autovadītāji izvēlētos piekļūt savai mūzikai, Fiesta skaņas sistēmas piedāvā augstas kvalitātes skaņu, tostarp pirmo B&O PLAY skaņas sistēmu, kas iebūvēta Ford modelī.

Ford globāla mēroga automobiļu sērijām ekskluzīvās jaunās B&O PLAY sistēmas piedāvā uzlabotu skaņas kvalitāti ar īpaši pielāgotu skaļruņu izkārtojumu un kalibrāciju katram Ford klāsta modelim. Fiesta gadījumā tie ir desmit skaļruņi, tostarp bagāžas nodalījumā iebūvēts zemo frekvenču skaļrunis un centrālais vidējo frekvenču skaļrunis virs mērinstrumentu paneļa ar B&O PLAY alumīnija logotipu unikālu skaņas pārraides atveru rakstu. Pastiprinātāja kopējā jauda ir 675 vati, un to darbina digitālā signāla apstrādes pastiprinātājs (Digital Signal Processing Amplifier), kas kontrolē skaņas izlīdzināšanu un audio signālu miksēšanu, ieskaitot pieejamo Surround Sound, lai sniegtu vēl bagātīgāku un spēcīgāku skaņu neatkarīgi no atrašanās pozīcijas.

Īsta kvalitāte
Pilnīgi jaunā Fiesta piedāvā augstāku kvalitāti, pateicoties labākai specifikācijai, inovatīviem izstrādes risinājumiem un izsmalcinātam dizainam, tostarp Fiesta pirmo atveramo panorāmas stikla jumtu pilnā garumā, kas sastāv no divām gandrīz pilna platuma rūdīta, tonēta stikla rūtīm.

Optimizētā virsbūves apdare tagad izskatās daudz greznāk. Parkošanās sensori tagad ir uzstādīti vienā līmenī ar virsbūves paneļiem, vējstikla apmazgātāju sprauslas ir noslēptas zem dzinēja pārsega augšējās apmales, aizmugurējos lukturos un aizmugurē kopumā nav redzama neviena skrūve, sprauga starp jumtu un bagāžas nodalījuma durvīm ir samazināta par vairāk nekā 30% — visi šie piemēri apliecina Fiesta izstrādes komandas apsēstību ar kvalitāti, ko klienti aizvien novērtē.

Plūstošas, līdzenas virmas ir raksturīgas arī salonam. Viengabala viduskonsole nemanāmi saplūst ar mērinstrumentu paneļa apakšdaļu, radot lielāku saskaņotības izjūtu, turklāt nav redzamu savienojumu ar grīdu. Nozares augstākās kvalitātes pārklājumu piedāvājums ietver pat sarežģītas trīsdimensiju virsmas.

Fiesta klāstā sēdekļu apdares materiāli un paklāji bija pirmie, kas tika testēti Ford uzlabotajā materiālu laboratorijā Dantonā, Apvienotajā Karalistē. Sēdekļu polsteriem tiek veikti 60 000 testa ciklu, lai pārbaudītu to nodilumizturību. Krāsu noturība tiek pārbaudīta ar speciālu mērierīci un analizēta ar spektrometru, lai pārliecinātos, ka tās pēc ilgstošas ultravioleto staru iedarbības neizbalē. Ādas sēdekļiem jābūt noturīgiem pret maltu kafiju un krāsojošu džinsa audumu. Ādas stūrei tiek pārbaudīta noturība pret saules aizsargkrēmiem.

Citas no lielākiem Ford automobiļiem aizgūtas funkcijas, kas tagad pieejamas Fiesta modeļos, ir apsildāma stūre lielākam komfortam aukstos ziemas rītos un jauns mērinstrumentu panelis ar daudzfunkcionālu 4,2 collu TFT ekrānu, kas gādā par patīkamu sveicienu, kad automobilis tiek iedarbināts.

Par patīkamu braucienu gan autovadītājam, gan pasažieriem gādā izturīgāka virsbūves konstrukcija, samazināts spēka pārvada vibrāciju un griezīguma līmenis, labāka spēka pārvada izolācija un akustiskais vējstikls. Klasē labākais klusuma līmenis ietver tādu ceļa trokšņu izolācijas līmeni salonā, braucot ar ātrumu 100 km/h (62 mph), kas salīdzinājumā ar iepriekšējo Fiesta ir par 7 procentiem labāks.

Autovadītāji novērtēs arī atviegloto Fiesta vadīšanu ikdienā. Ņemot vērā klientu atsauksmes, jaunā Fiesta ir aprīkota ar vējstikla tīrītājiem, kas notīra par 13% lielāku vējstikla virsmu, durvju aizvēršana ir kļuvusi par 20% vieglāka, bet degvielas uzpildes kakliņš samazina degvielas izliešanas iespēju, izmantojot Ford Easy Fuel degvielas uzpildes sistēmu bez vāciņa, kas arī neļauj iepildīt nepareizo degvielu.

Ford durvju malu aizsargiem ir durvīs noslēpts aizsargatloks, kas, durvīm atveroties, pārvietojas nepieciešamajā pozīcijā vienā acumirklī, novēršot krāsas un virsbūves bojājumus un palīdzot autovadītājiem šaurās stāvvietās. Jaunais jumta dizains labāk aizvada lietus ūdeni prom no jumta malām, samazinot ūdens uzlīšanas iespēju, kad autovadītājs kāpj iekšā automobilī vai izkāpj no tās.

Kvalitāti vēl vairāk uzlabo papildu testi ražošanas laikā un pēc tās. Jauna ražošanas sistēma analizē spiešanas laikā radītā trokšņa frekvences un spēj atklāt detaļas, kas neatbilst kvalitātes standartiem, pirms tās pamet presēšanas rūpnīcu.

"Mēs esam pievērsuši lielu uzmanību elementiem un funkcijām, kuras klienti pamana neapzināti, piemēram, paneļu spraugām un pedāļu spiešanai,“ pastāstīja Batress. „Fiesta ir viens no universālākajiem skatiem uz ceļa, un mūsu mērķis bija radīt automobili, kas iedvesmo un rada apbrīnu ik reizi.“

Revolucionārs virsbūves dizains
Pilnīgi jaunās Fiesta virsbūves pamatā ir izteiksmīgais pašreizējās Fiesta paaudzes dizains, kas ir kļuvis elegantāks, radot plūstošākas pārejas.

Vienkāršotas, taisnākas līnijas un nesamezglotas virsmas vizuāli padara automobili spēcīgāku. Dzinēja pārsega dizains ir rāmāks, tam nav centrālā izvirzījuma, tādējādi ļaujot dominēt jaunajam platākā dizainā veidotajam radiatora režģim. Šaurajiem priekšējiem lukturiem ir jauns, ieskaujošs efekts, ko nekavējoties var pamanīt gan dienā, gan naktī.

Sānu profils ir kļuvis noteiktāks un vairs tik ļoti neatgādina ķīļa formu, apvienojot par 71 mm garāku un par 13 mm platāku virsbūvi, lai automobilis izskatītos garāks un greznāks. Virsbūves un logu paneļu atdalošā līnija stiepjas līdz priekšējiem lukturiem, turklāt pagarināta ir arī logu līnija, lai saglabātu plūstošo, nepārtraukto dizainu. Pat ārējiem atpakaļskata spoguļiem ir taisns griezums starp augšējo un apakšējo daļu, ko vairs nepārtrauc pagrieziena rādītāja lēca.

Virsbūves sāni ir veidoti Fiesta sērijai īpašā leņķī, lai tā pievilcīgi atstarotu pilsētas gaismas. Unikālie diski ar izmēru līdz 18 collām ietver nesimetriskus dizainus, kas iemieso kustību pat tad, kad automobilis stāv. Jaunie horizontāli izvietotie aizmugurējie lukturi vēl vairāk izceļ Fiesta paplašināto stāju ar platajiem pleciem, radot C burta formas staru kūļa formu.

“Mūsu klientu bezgalīgi pozitīvā reakcija uz pašreizējā Fiesta modeļa dinamisko dizainu ir būtisks faktors, kādēļ Fiesta aizvien ir šī segmenta līdere,” sacīja Ford of Europe dizaina direktors Džoels Piaskovskis [Joel Piaskowski]. “Mēs uzlabojām dizainu, lai tas būtu mūsdienīgāks, bet nezaudētu klientu tik iecienīto 'fiestiskumu'. Jaunā Fiesta ir pilnveidota, taču tā ir mākslinieciskāk veidota un vienlīdz emocionāli pievilcīga. Fiesta virsbūve ir vizuāli vienkāršāka, ļaujot mums paplašinātās sērijas ietvaros radīt spēcīgākas personības, katru no tām ar atšķirīgu priekšējo paneli, restēm un elementiem, kas patīk daudz plašākam klientu lokam.”

Katra Ford Fiesta versija piedāvā unikālu dizainu, kas veidots, par pamatu ņemot vienkāršotu bāzes līmeņa dizainu, un ko iespējams individuāli pielāgot ar dažādām individualizācijas iespējām, piemēram, kontrastējošas krāsas jumtu un ārējo atpakaļskata spoguļu ietvaru melnā, baltā, Bohai Bay Mint vai jaunajā Chrome Copper krāsā. Papildus pieejama jauna virsbūves krāsa Blue Wave, kā arī Milano Grigio modelim Fiesta Vignale.

Fiesta Vignale pielāgotais Vignale režģa raksts, režģa ietvars, miglas lukturu ietvari, aerodinamikas lāpstiņas un aizmugurējā izkliedētāja dekoratīvais elements piešķir automobilim luksusa klases pievilcību. Fiesta Titanium aprīkojumā ir iekļauts hromēts stienis, kas veidots vienkāršā, bet pirmklasīgā dizainā. Vertikālos miglas lukturus savieno smaidoša atdurstieņa līnija, kas liek automobilim izskatīties pozitīvākam un pievilcīgākam.

Fiesta ST-Line vienkāršais Ford Performance iedvesmotais režģis ir veidots tā, lai atspoguļotu veiktspēju, kas aiz tā slēpjas. Sportiskais virsbūves stils ir šķautņaināks un agresīvāks. Funkcionālais aizmugurējais spoileris nodrošina stabilāku stāju.

Salona komforts un individuāls dizains
Fiesta salona dizainu, kura uzmanības centrā ir lietotājs, ir ietekmējusi patērētāju aktīvā viedierīču un planšetdatoru lietošana. Radot ietilpīgāku un pirmklasīgāku pirmo iespaidu ar ergonomisku dizainu un taustei patīkamiem materiāliem, tostarp jaunu augšējo mērinstrumentu paneli, loģiski izkārtotais un vienlaikus intuitīvais salona dizains ļauj radīt nomierinošu un nesaspringtu vidi, kuru klienti var individuāli pielāgot, izmantojot jaunu individualizācijas iespēju klāstu.

Individualizācijas iespējas, kas tiek piedāvātas, lai piešķirtu automobilim unikālu raksturu, vienlaikus saglabājot salona līdzsvaroto un harmonisko vidi, ietver dekoratīvos elementus centrālajam mērinstrumentu panelim un mērinstrumentu panelim blakussēdētāja pusē, durvju rokturus un ārējo atpakaļskata spoguļu ietvarus Race Red, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue vai Chrome Copper krāsā.

“Fiesta salons ir revolucionārs savā dizainā un izpildījumā,” norādīja Piaskovskis. “Katrs salons vizuāli stiprina un uzlabo Fiesta atšķirīgo personību visā modeļu klāstā. Jaunais dizains klientiem sniedz materiālu, meistarības un tehnoloģiju kvalitāti, kā arī individualizēšanas iespējas, kas sniedz vēl personiskāku izteiksmi.”

Nomierinošo salona dizaina ideju papildina vieglāk lietojamie vadības elementi. Pogu skaits viduskonsolē ir samazināts gandrīz uz pusi, daudzus savienojamības un izklaides vadības elementus iestrādājot 8 collu skārienjūtīgajā ekrānā. Visdabiskākās un ergonomiskākās atrašanās vietas dažādiem vadības elementiem un ekrāniem tika noteiktas, izmantojot acu izsekošanas programmatūru, un gan mērinstrumentu paneļa ekrāns, gan centrālais ekrāns tagad ļauj skaidri saskatīt informāciju vienā acumirklī.

Aizmugurē sēdošie pasažieri tagad var baudīt par 16 mm plašāku vietu ceļiem un melnus sēdekļus, kas tagad ir mīkstāki un nodrošina labāku atbalstu no sāniem. Priekšējā sēdekļa rokas balsts ir novietots tā, lai automobilī būtu ērtāk sēdēt 19% Fiesta garāko un īsāko autovadītāju. Augstumā regulējamajam autovadītāja sēdeklim ir mainīts muguras balsta novietojums, nodrošinot lielāku komfortu, turklāt ir mainīta arī galvas balsta pozīcija, lai ērtāk būtu visiem automobilī sēdošajiem.

Pilnīgi jaunās Fiesta bagāžas nodalījuma durvis ir platākas, nodrošinot tam vieglāku piekļuvi, bet personisko lietu uzglabāšanai izveidots par 20% lielāks cimdu nodalījums un 1 litra multivides ierīču uzglabāšanas nodalījums viduskonsolē. Aizmugurējās durvīs ir iespējams ievietot 0,6 litru ūdens pudeles ģimenes izbraucieniem.

Viedāks, spēcīgāks, ātrāks
Paredzams, ka Fiesta aktīvās un pasīvās drošības sistēmas apvienojumā ar plašu autovadītāja palīgsistēmu tehnoloģiju klāstu ļaus automobilim iegūt Euro NCAP augstāko - 5 zvaigžņu novērtējumu. Fiesta ir pirmais Ford Eiropā, kuram pēc izgatavošanas tiek veikti datorsimulācijas sadursmju testi, izmantojot jauno un moderno gala elementu analīzes sistēmas tehnoloģiju, kas ļauj efektīvāk optimizēt dažādas drošības funkcijas, sākot no gaisa drošības spilveniem un beidzot ar virsbūves konstrukcijas stiprinājumiem.

Fiesta virsbūvē ir izmantots par 36% vairāk ar boru leģēta tērauda, kas nodrošina lielāku izturību svarīgākajās zonās, tostarp jauno B balstu augšējā daļā, kurā izmantota T veida konfigurācija, lai efektīvāk novirzītu sānu sadursmes enerģiju uz jumtu. Pārstrādātie durvju šķērsstieņi vēl vairāk pasargā pasažierus sānu sadursmes gadījumā, turklāt durvīs tagad ir iestrādāti jauni spiediena sensori, kas ļauj aktivizēt noturēšanas sistēmas vairākas milisekundes ātrāk. Sānu gaisa drošības spilveni ir paredzēti, lai novirzītu pasažiera roku prom no sadursmes zonas.

Inovatīvo noturēšanas funkciju klāstā ir bloķējoša autovadītāja drošības jostas mēlīte — mehāniski aktivizējama ierīce, kas sadursmes gadījumā novērš vidukļa zonu aptverošās drošības jostas daļas izslīdēšanu un novērš nepieciešamību izmantot ceļgalu gaisa drošības spilvenus. Aizmugurējiem malējiem sēdekļiem tagad ir slodzes ierobežotāji un spriegotāji, kas iepriekš bija pieejami tikai priekšējiem sēdekļiem, lai vēl labāk noturētu pasažierus un novērstu drošības jostu radītus savainojumus.

Cilvēki ar maziem bērniem priecāsies par iespēju deaktivizēt blakussēdētāja gaisa drošības spilvenus, lai sēdeklī varētu ievietot bērnu sēdeklīti. Gājēju aizsardzību uzlabo priekšējie lukturi, kas sadursmes gadījumā tiek iespiesti uz iekšu, kā arī salokāms pārsega un vējstikla tīrītāja vārpstas savienojums galvas traumu samazināšanai.

Izsmalcināti spēka pārvadi
Vienkāršotais Euro 6 benzīna dzinēju un dīzeļdzinēju klāsts piedāvā veiktspēju un degvielas ekonomiju, kas papildina klasē labākās braukšanas īpašības un samazina ekspluatācijas izmaksas.

Ford vairākkārt godalgotais 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs tiek piedāvāts ar 100 ZS, 125 ZS un 140 ZS jaudu un jaunu sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu ar berzi samazinošu konstrukciju, kas nodrošina no 97 g CO2 izmešu uz kilometru un degvielas patēriņu 4,3 l/100 km, vai papildaprīkojumā pieejamu sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu 100 ZS versijai ar pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņām pie stūres.

Trīs cilindru 1,0 litru EcoBoost dzinējs ar turbokompresoru ir aprīkots ar dažādām progresīvām tehnoloģijām, piemēram, augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēmu, dubulto vārstu pacēluma laika regulēšanu un inovatīvu nobīdīto kloķvārpstu, kas nodrošina nepārspējamu trīs cilindru darbību.

Ford 120 ZS 1,5 litru TDCi dzinējs ir pirmais jaudīgais dīzeļmotors Fiesta sērijā, kas piedāvā daudzpusīgu jaudas, griezes momenta un degvielas ekonomijas apvienojumu, lai sniegtu izcilu braukšanas kvalitāti. Tā komplektācijā ir iekļauta sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, paredzamais CO2 izmešu daudzums ir 89 g/km, bet degvielas patēriņš - 4,3 l/100 km. 1,5 litru TDCi motors tiek piedāvāts arī 85 ZS versijā — par 10 ZS vairāk nekā visekonomiskākajam pašreizējam Fiesta modelim — ar paredzamo CO2 izmešu daudzumu 82 g/km un degvielas patēriņu 3,2 l/100 km, ko papildina Ford jaunā sešpakāpju manuālā pārnesumkārba.

1,5 litru TDCi motoram ir optimizēts sadegšanas kameras dizains, turbokompresors (ar maināmas ģeometrijas tehnoloģiju 120 ZS versijā) un izsmalcināta degvielas iesmidzināšanas sistēma. Viedā reģeneratīvā uzlāde uzlabo degvielas ekonomiju, aktivizējot strāvas pārveidotāju un lādējot akumulatoru, kad automobilis brauc brīvgaitā vai bremzē.

Ford 1,1 litra benzīna motoram ir tāda pati trīs cilindru konstrukcija kā 1,0 litra EcoBoost motoram, un tas tiek piedāvāts ar jaunu piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu 70 ZS un 85 ZS versijās, aizvietojot pašreizējo 1,25 litru benzīna motoru un piedāvājot lielāku jaudu apvienojumā ar CO2 izmešu daudzumu 101 g/km un degvielas patēriņu 4,4 l/100 km.

Degvielas ekonomiju palielina arī automātiskā Start-Stop sistēma, kas tiek piedāvāta visiem dzinējiem, un aktīvais režģa aizvars, kas pieejams 1,0 litra EcoBoost un 85 ZS 1,5 litru TDCi dzinējiem. Jauna Eco poga manuālajām pārnesumkārbām pielāgo dzinēja un droseļvārsta iestatījumus, lai palīdzētu vadītājiem ietaupīt vēl vairāk degvielas. Virsbūves apakšdaļas aizsargs samazina aerodinamisko vilkmi.

Vēl patīkamāka vadība
Pilnīgi jaunās Fiesta izstrādes pamatā ir klasē labākā braukšanas dinamika, nodrošinot vēl labāku saķeri, ātrāku apstāšanos un labāku stūres izjūtu, tādējādi optimizējot katru komponenti, lai padarītu braukšanu vēl patīkamāku.

Plašāks ar boru leģēta tērauda izmantojums, lāzermetināšana, izturīgāki priekšējā apakšrāmja stiprinājumu punkti un metināti vērpstieņa stiprinājumu punkti nodrošina par 15% lielāku griezes izturību. Priekšējā šķērsbāze ir paplašināta par 30 mm, aizmugurējā — par 10 mm, riteņu garenbāze — par 4 mm, tādējādi piekari ir izdevies pielāgot lielākiem 18 collu diskiem. Vieglāks un izturīgais priekšējais stabilizācijas stienis ar dobu vidu nodrošina labāku pretapgāšanās kontroli un stūrēšanas izjūtu. Stūrēšanas berze ir samazināta, un pārnesumu pārslēgšana tagad notiek vieglāk.

Fiesta šasija tagad nodrošina par 10% labāku saķeri līkumos, pateicoties elektroniskajai griezes momenta vektorēšanas kontrolei, kas uzlabo braukšanas īpašības, radot nelielu bremzēšanas spēku riteņu iekšpusē, lai palīdzētu nodrošināt vilkmi un stabilitāti līkumos. Bremzēšanas ceļa garums ar braukšanas ātrumu 100 km/h ir saīsināts par vairāk nekā 8%. Modeļos, kuru jauda pārsniedz 100 ZS, ir izmantotas aizmugurējās disku bremzes.

Jaunie dubultā savienojuma piekares ieliktņi ir divreiz izturīgāki nekā iepriekšējai paaudzei, kas nodrošina ātrāku riteņu reakciju. Ieliktņiem ir arī īpašas formas ieliekums, kas palīdz labāk apslāpēt nelīdzenumus uz ceļa un apvienojumā ar aizmugurējo vērpstieni samazina nelielu bedru radīto ietekmi un ceļa radīto troksni kabīnē.

“Patīkama braukšana ir galvenais, kas padara Fiesta pievilcību, un mūsu pilnīgi jaunā Fiesta paliek uzticīga tām īpašībām, kas sajūsminājušas veselas autovadītāju paaudzes, ar līdz šim visasāko, sportiskāko un līdzsvarotāko veiktspēju,” norādīja Ford of Europe Produktu attīstības nodaļas viceprezidents Džo Bakajs [Joe Bakaj]. “Piedāvājot labāku stilu, vairāk pilnveidojumu un tehnoloģiju, kā arī lielāku braukšanas prieku, Eiropā iecienītākā mazās klases automašīna iemieso Fiesta būtību vairāk nekā jebkad.”

# # #

*Norādītie degvielas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma mērījumi veikti saskaņā ar Eiropas Regulu (EK) Nr. 715/2007 un (EK) Nr. 692/2008 jaunāko grozījumu tehniskajām prasībām un specifikācijām. Degvielas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma rādītāji attiecas uz transportlīdzekļa klasi, nevis atsevišķu automobili. Izmantotā standarta testa procedūra ļauj salīdzināt dažādus transportlīdzekļu veidus un ražotājus. Papildus automobiļa degvielas ekonomijai, degvielas/enerģijas patēriņu, CO2 izmešu daudzuma rādītājus un nobraucamo attālumu elektriskajā režīmā būtiski ietekmē braukšanas stils, kā arī citi netehniski faktori. CO2 ir galvenā siltumnīcefekta gāze, kas izraisa globālo sasilšanu.

Android un Andriod Auto ir Google Inc. prečzīmes.

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
Conqueror 28.jūnijs 2017 23:38
1 0 Atbildēt

Sakautrējās pieminēt inovatīvo izsmalcināto neatkārtojamu baudu radošo revolucionāro... Cenu :)

msh 29.jūnijs 2017 17:36
1 0 Atbildēt

Vai tiešām nav iespējams vismaz nedaudz pafiltrēt tekstus? Kaut kā nav pārāk patīkami lasīt klaju fufeli... Piemēram, vārdu savienojums "Pilnīgi jaunā" ir jāaizvieto ar "Jaunā" - kā var saukt kaut kādu modeli par "pilnīgi jaunu", kuram vienīgais jaunums ir virsbūve, droši vien nedaudz salons, un kaut kādi atsevišķi vipendroni? Nevajag pat censties skatīties uz 1976. gada fiestu - platforma tā pati kas iepriekšējajai paaudzei, 1.0 putekļusūcējs godalgas jau ir plūcis, jo arī vairākus gadus vecs, utt...

Vienīgā "Pilnīgi jaunā Fiesta" no konveijera noripoja 1976. gadā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti