Pieaudzis apdrošinātājiem iesniegto OCTA zaudējumu pieteikumu skaits, kā arī izmaksātās atlīdzības 20

Foto: iAuto.lv

LTAB | 1.augusts 2017 19:03

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) apkopotā statistika par OCTA nozares pirmā pusgada rezultātiem liecina, ka salīdzinājumā ar 2016. gada 6 mēnešiem par 659 gadījumiem palielinājies notikušo ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg) skaits, par kuriem apdrošinātājiem iesniegti zaudējumu pieteikumi.

Kopējais izmaksāto atlīdzību apmērs par šī gada pirmajiem sešiem mēnešiem pieaudzis par 2,38 miljoniem EUR, savukārt vidējās atlīdzības izmaksas lielums par 2017.gada pirmajā pusgadā notikušajiem CSNg ir palielinājies par 54,37 EUR.

2017. gada pirmajā pusgadā apdrošināšanas atlīdzībās kopā izmaksāti 22,89 miljoni EUR, kas ir par 2,38 miljoniem EUR vairāk nekā tādā pat periodā pērn. Vidējās atlīdzības izmaksas lielums par šī gada pirmajā pusgadā notikušajiem apdrošināšanas gadījumiem sastādīja 877 EUR*, kas, salīdzinot ar 2016. gada 6 mēnešiem, ir palielinājies par 54,37 EUR.

2017. gada 6 mēnešus OCTA nozare noslēdza ar 6,2 miljonu eiro zaudējumiem. "Nozare joprojām turpina strādāt ar zaudējumiem, tomēr ir vērojama situācijas stabilizēšanās, ko apliecina arī zaudējumu apmēra samazināšanās, salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo pusgadu. Tas lielā mērā saistīts gan ar šogad novērojamo OCTA polišu cenu kāpumu, gan arī ar apdrošināšanas sabiedrību darbības efektivitātes palielināšanos," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 1.augusts 2017 19:26
2 0 Atbildēt

Kaut kā nestrādā viņu shēmas. Gada sākumā uztaisīja divas reizes dārgākas octa polises, jau cerēja uz lielu peļņu, bet nekā...

ezis71 2.augusts 2017 6:24
2 0 Atbildēt

Par KASKO ne vārda, piķis nāk griezdamies.

GB12 2.augusts 2017 9:28
0 2 Atbildēt

LTABam nav nekāda sakara ar KASKO, tāpēc arī nav ne vārda. Bet kāda jēga no nākšanas, ja tikpat ātri arī aiziet? Paskaties uz zādzību statistiku.

ezis71 2.augusts 2017 10:18
2 1 Atbildēt

Ja ilgstoši zaudējumi tad jāiestājas bankrotam,kaut kā nemanu kad kāds būtu izputējis.

GB12 2.augusts 2017 11:09
0 3 Atbildēt

Arī esi no tiem, kas nejēdz lasīt, tikai vaimanāt?

jaaanis 2.augusts 2017 12:45
6 2 Atbildēt

GB12, es arī laikam nejēdzu lasīt. Es rakstā izlasu "2017. gada 6 mēnešus OCTA nozare noslēdza ar 6,2 miljonu eiro zaudējumiem." Vai apdrošināšanas biznesā vārds žaudējumi" nozīmē kaut ko citu? Kā Tu to lasi, bez vaimanāšanas?

Šādi paziņojumi par " nozares zaudējumiem" ir bijuši regulāri jau n-tos gadus. Un ja var ticēt J.Stengrecia teiktajam tad OCTA nozare ar zaudējumiem strādā jau no 2004.gada!!!! Es laikam skolā slikti mācijos, tāpēc nesaprotu, kāpēc vairāk nekā 10 gadus strādāt nozarē kurā nemitīgi ir zaudējumi un neviens tās dalībnieks nav bankrotējis?!?!

Atsauces uz rakstiem, lai nebūtu tukša muldēšana:

financenet.tvnet.lv/finansu_zinas..._118_miljoniem

www.db.lv/finanses/apdr...udejumi-444895

www.delfi.lv/bizness/bizne....d?id=45571348

financenet.tvnet.lv/nozares/54751..._miljonus_eiro

GB12 2.augusts 2017 13:34
1 2 Atbildēt

Tieši tā, arī tu acīmredzot nejēdz lasīt. Mazliet iedziļinies paša rakstītā tekstā. Domāšanas rosināšanai vēl vienu paralēli iemetīšu - cik zinu, VW Phaeton modeli arī visus 12 tā ražošanas gadus ražoja ar zaudējumiem. Vai VW ir bankrotējis? Starp citu, nav jau tā, ka neviens dalībnieks nav bankrotējis. Tev kaut ko izsaka nosaukums "Balva", piemēram?

jaaanis 2.augusts 2017 14:10
2 1 Atbildēt

Nu gan salīdzināji, pirkstu ar pi.pi

Phaeton projetks tika uzsāksts ,lai paaugstinātu VW zimola prestižu un varētu konkurēt ar MB, BMW un Audi un jau no paša sākuma bija zināms, ka tas būs zaudējumu nesošs.

Saražoto Phaeton apjoms bija mazāks par 1% no kopējā vw ražošanas apjoma. Pēc būtības Phaeton projekta izmaksas varētu attiecināt uz VW mārketinga izmaksām.

Vai Tu uzskati, ka apdrošinātāji OCTAs piedāvā tikai tāpēc, lai vairāk klientu piesaistītu citiem saviem pakalpojumiem, vai tomēr OCTA ir viens no pamatpakalpojumiem?

GB12 2.augusts 2017 23:00
0 1 Atbildēt

pi vai ne-pi, tas bija tikai viens no neskaitāmajiem piemēriem, lai parādītu, ka biznesā tā ir ierasta prakse - uzturēt nerentablu produktu. Katrā nozarē iemesli var būt dažādi - imidžs, rentabla produkta virzīšana utt.

Lancelots 2.augusts 2017 12:31
2 1 Atbildēt

Dīvaini gada sākumā bija raksts, ka sakarā ar bedrainiem ceļu satiksmes negadījumu skaits ir samazinājies.

Bet pie cenu celšanās vainīga ir valsts, jo cilvēki tiek dzīti depresijā un kaut kā ir jāpaspēj uz 3 darba vietām. Tāpat valsts spiež dzīvot glauni un neveicina, to ka varētu braukt ar vecākām un lētākām mašīnām

msh 2.augusts 2017 12:44
1 1 Atbildēt

Kā tad diez valsts spiež dzīvot glauni?

Zemesgramata 2.augusts 2017 20:51
1 0 Atbildēt

Te pie vainas ir ne tikai Drošinātāju rijība, daudzās avārijas, bet ari autoservisu saskrūvētās cenas. Mani nepamet sajūta, ka % no tāmēm dabū arī konkrētais darbinieks, kurš ir piespēlējis konkrēto braucamo.

Nezinu nevienu biznesu, kur ja produkts/pakalpojums nes zaudējumus, tad tam paaugstina cenas. Tik brutāli.

GB12 2.augusts 2017 23:06
0 1 Atbildēt

Reku, telefonu operatori arī nupat vienā dziesmā vienojoties, parāva cenas augšā līdz ar jauno Eiropas regulu. Degvielas tirgotāji arī pastāvīgi visi kā korītī rauj cenas augšā, pārtikas ražotāji ik pa laikam arī... esi aizmirsis, kā krīzes laikos bankas rāva procentus augšā un visādus neizdevīgus nosacījumus kredītņēmējiem izvirzīja? Te atšķirība ir tikai tā, ka apdrošinātāji nevis ik pa laikam rāva augšā, bet vienā brīdī un pamatīgi. Citādi, pa lielam, notiek tas, kam jau sen bija jānotiek.

REXX 3.augusts 2017 10:58
1 1 Atbildēt

Acīmredzot, "mīnusainais" OCTA tiek sponsorēts no citām nozarēm, kas nes peļņu. Tāpat, lai būtu peļņu nesošās nozares, ir jāuztur arī zaudējumu nesošā. Kā, piemēram, autoservisā- ir dārgs, labs meistars, kurš "izkož" visus sarežģītos gadījumus, bet par kura darbu klients tā īsti nesamaksā (daudzu apsvērumu pēc). tad nu labā meistara alga tiek piesponsorēta no eļļas mainītāju ieņēmumiem.

GB12 3.augusts 2017 11:36
0 2 Atbildēt

Nu, bet par to jau arī ir stāsts, OCTu pamatā sponsorēja no KASKO. Tikai tagad tā situācija ir tāda, ka dēļ auto zādzībām, kas jau sen ir pārsniegušas pagājušā gada kopējos apmērus, arī no KASKO katliņa vairs īsti nav ko paņemt. Un ko tagad - taisīt vaļā īpašumu, CTA, kravu utt. katliņus? Tāpēc arī tās cenas ceļas.

Zemesgramata 3.augusts 2017 11:52
1 0 Atbildēt

Tik atalgojumi gan nemainās. Vismaz tiem,kuri nesēž ofisā un nedzenā datorpeli.

Ir starpība vai apdrošināšana jāpērk no 450Eur vai 800Eur algas.

Protams, cenas ceļ visi ,bet šajā reizē cepiens ir par apdrosinašana. Un ja degvielu mēs varam mēģināt patērēt mazāk, lietas kreiso , tad par braukšanu bez OCTA pienākas sods. Un tur jau kompānijas spelē uz to,ka "tāpat jau pirks".

GB12 3.augusts 2017 15:03
0 1 Atbildēt

Un? Vai tai tā kā būtu jābūt apdrošinātāju problēmai? Priekš tam ir valsts ar savām ministrijām un citu aparātu. Un kas tev liedz mainīt darbu kaut vai uz to pašu peles dzenātāju, ja esošā atalgojums tik ļoti neapmierina? Nemaz jau peles dzenātājus nevajag. Ja jau esi tik labs speciālists, tad darba devēji gaidīs ar atplestām rokām. Cik zinu, piemēram, autoservisi, īpaši dīleru, šobrīd ir diezgan lielā panikā, jo nevar atrast sakarīgus mehāniķus un krāsotājus. Esmu dzirdējis arī, ka ir grūti atrast sakarīgus metinātājus, santehniķi šobrīd arī ir uz izķeršanu... lūdzu, iespējas plašas, brīvais tirgus. Un jā, dīvaini lasīt čīkstēšanu par algām un vienlaicīgi kreiso degvielu...

Zemesgramata 3.augusts 2017 16:02
1 0 Atbildēt

Biju gaidījis tāda veida komentāru.

Mani mana pašreizeja vieta/atalgojums apmierina. Es vairāk vispārinu par situāciju kā tādu.

Es kreiso nneleju, nav dīzelis. Un nebraucu tik daudz ,lai būtu tāds vajadzīgs.

GB12 3.augusts 2017 17:24
0 1 Atbildēt

Tad no kurienes tev informācija, ka atalgojumi nemainās?

he 4.augusts 2017 12:43
0 0 Atbildēt

prakse, jā, ir uzturēt nerentablus produktus, lai klienti pirktu arī citus produktus, bet tas nav šis gadījums.

Apdrošinātāju zaudējumi laikam tiek rēķināti, norēķinot visu adminstrāciju + plānoto peļņu, attiecīgi, ja plānotā peļņa netiek gūta, tad to plānoto daļu uzskata par zaudējumiem.

Kaut kur lasīju, ka pagājušajā gadā prēmijās apdrošināšanas ņēmēji ir samaksājuši par 10 miljoniem vairāk kā apdrošinātāji izmaksājuši atlīdzības par avārijām.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Velobraucējs samaksā par savu optimismu (+ VIDEO) 3

Velobraucējs, kas neapstājoties brauc pāri autoceļam, ir pārāk liels optimists, paļaujoties uz to, ka visi autobraucēji nobremzēs un viņu palaidīs. Lasīt vairāk

 

Vieglā auto vadītāja rīcība noved pie kravas auto šofera nāves (+ VIDEO) 19

Vieglā auto vadītājs zaudē kontroli pār savu spēkratu un ietriecas blakus braucošajā kravas auto, liekot tam atsisties pret viadukta margām. Drošības konstrukcija neiztur, kravinieks nogāžas no 40m augstuma un aizrauj nāvē arī tā šoferi. Lasīt vairāk

 

Porsche Taycan piesakās arī Centrālajā un Austrumeiropas tirgū (+ VIDEO) 5

Čehijas galvaspilsētā Prāgā vakar (14.11.) notika Porsche elektriskā varenauto Taycan prezentācija, ievadot tā tirdzniecības startu arī Latvijā. Lasīt vairāk

 

Nīderlandē samazina ātrumu uz automaģistrālēm – no 2020.gada ne ātrāk par 100 km/h 33

No 2020.gada uz Nīderlandes automaģistrālēm maksimālais ātrums tiek samazināts no 130 uz 100 km/h. Lēmums pieņemts ekoloģisko apsvērumu dēļ. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti