Latvijas autovadītāji ir neapdomīgi un agresīvi, autovadītājas tēls uzlabojies 6

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Virši-A | 26.septembris 2017 10:39

Latvijas autovadītāji tiek vērtēti kā neapdomīgi un arī agresīvi, savukārt stereotips par sievietēm kā sliktākām autovadītājām mazinās, noskaidrots lielākā pašmāju degvielas tirgotāja AS “VIRŠI-A” veiktajā interneta aptaujā.

Aicinot novērtēt Latvijas autovadītājus, par neapdomīgiem citus Latvijas autovadītājus ir nosaukuši 72,7% aptaujas respondentu, savukārt otra aptaujā populārākā norādītā iezīme ir agresivitāte, kam seko lēnīgums uz ceļa.

Interesanta tendence vērojama, aicinot novērtēt sevi, izvēloties vienu no autovadītāju tipiem – vairāk kā puse aptaujāto (58%) paši sevi dēvē par mierīgiem braucējiem. 19,4% no respondentiem atzinuši, ka sevi vērtē kā pieredzējušus ekspertus, savukārt 14,5% sevi vērtē kā ceļa pavēlniekus.

Aptaujas dati liecina, ka stereotips par sievietēm kā sliktām autovadītājām sabiedrībā mazinās. Vaicājot, vai sievietes-autovadītājas ir sliktākas par vīriešiem-autovadītājiem, aptuveni viena trešdaļa jeb 34,5% norādīja, ka tam nepiekrīt, savukārt aptuveni tikpat respondentu (32,4%) to nosauca par stereotipu. Salīdzinoši neliels skaits jeb 13,5 % aptaujāto atbildēja apstiprinoši – sievietes-autovadītājas ir sliktākas par vīriešiem-autovadītājiem.

Skaidrojot, vai respondenti paši sevi uzskata par labiem autovadītājiem, lielākā daļa jeb 78,4% atzina, ka vienmēr varētu būt labāk, kamēr 13,1% sevi uzskata par lieliskiem autovadītājiem. Tikai 8,5% norādījuši, ka neuzskata sevi par labu autovadītāju.

Noskaidrojot iemeslus, kas traucē autovadītājiem veiksmīgi pārvietoties uz ceļa, respondenti visbiežāk atzīmēja ceļu tehnisko stāvokli (33,5%), citu satiksmes dalībnieku ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu (23,5%) un arī autovadītājus, kas “tūļājas” (20,3%).

Drošībai, vadot automašīnu, tiek pievērsta būtiska uzmanība

Vaicājot par savu un pasažieru drošību automašīnā, vairākums jeb 66,8% respondentu norādīja, ka rūpējas par savu un pasažieru drošību – paši vienmēr piesprādzē drošības jostu un aicina to darīt arī pārējiem mašīnā sēdošajiem. Diemžēl 6% no aptaujas respondentu drošības jostu izmantošanai uzmanību nepievērš.

Arī mobilo telefonu izmantošana pie automašīnas stūres tiek vērtēta negatīvi – vairākums jeb 87,5% piekrīt, ka telefona lietošana pie stūres negatīvi ietekmē braukšanu, savukārt 12,5% respondentu norādīja, ka pieredzējušiem šoferiem tas grūtības nesagādājot.

Lielākais pašmāju degvielas tirgotājs AS “VIRŠI-A” sociālajā tīklā “Facebook” veicis Latvijas iedzīvotāju aptauju, lai noskaidrotu, kādas iezīmes visbiežāk raksturo Latvijas autovadītājus. Aptaujā piedalījās 283 respondentu.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 26.septembris 2017 10:52
5 0 Atbildēt

Pilnīgi bezjēdzīga aptauja un renstelē nolaižami rezultāti.

Vernons 26.septembris 2017 11:58
5 15 Atbildēt

Ja mums ir uzspiesti CSN, kurus, kā tādus, atceļ "Distances vērošana" un par drošību nav jānes atbildība katram pirmajam. Latvijas Valstī nav ideologa un ideoloģijas drošai satiksmei, kur katra struktūra dara to, kas tai ienāk prātā.

Piemērs, Liepājas ielas krustojums ar Ulmaņa gatvi, kur dzeltenais signāls deg divas sekundes, sarkanais ap četrām visos virzienos, tad atkal dzeltenais divas sekundes un sākas jauns braukšanas cikls, bet policists uz motocikla nekautrējas braukt pakaļ un formēt protokolu par CSN pārkāpumu. Kādu pārkāpumu? Ko tad tas braucējs ir pārkāpis un ko apdraudējis? Pēc loģikas itin neko, bet biznes paliek bizness!

650 26.septembris 2017 12:08
2 0 Atbildēt

Tie tavi luksofori un satiksmes paātrināšana te nevienam i naher nav vajadzīgi- jo uzlādes stacijas ir pa fiksam jābūvē

viencexperc 26.septembris 2017 12:24
4 1 Atbildēt

Es arī ievēroju, ka sievietes pamazam iemācās braukt. Aizvien biezāk sievietes ievēro "nerakstītos likumus", piemēram skujiņu, vai palaiž no negalvenā ceļa. Arī tagad sievietes to dara retāk kā vīriši, bet progress ir. Arī parkošanās meistarībā vienalga zaudē. Varbūt krūtis traucē galvu pagriezt, varbūt mati aizsdz skatu, bet parkojas daudz sliktāk kā vīrieši, lai gan ir izņēmumi. Pēc desmit gadiem varēs sievieti uzskatīt par pilnvērtīgu sabiedrības locekli.

650 27.septembris 2017 12:34
0 0 Atbildēt

Interesanti ir tas,ka Sauuda Arābijā sievietēm esot aizliegts vadīt auto. Tikai no 2018.g esot plānā to atļaut (ja vien tur tam galvenajam Atļāvējam līdz tam laikam kāds kko neizdurs vai nenogriezīs par šo ideju)

ZetEm VeVe 28.septembris 2017 11:34
0 0 Atbildēt

Nemāk braukt visi,itin visi.Tikai es un mans čoms,ar kuru mēs sadzeram un apspriežam šo bēdīgo stāvoklis,ir atzīstami ņemami braucēji.Jāpiezīmē,ka mēs braukšanu vadām no aizmugures sēdekļiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 11

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti