Asociācija: Eiropas valstu pilsētu tiesības aizliegt dīzeļdzinējus var veicināt to nonākšanu Latvijā - iAuto

Asociācija: Eiropas valstu pilsētu tiesības aizliegt dīzeļdzinējus var veicināt to nonākšanu Latvijā 17

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 25.marts 2018 10:36

Vācijas un, iespējams, arī citu Eiropas valstu pilsētu tiesības aizliegt automobiļus ar dīzeļdzinējiem var veicināt ar šiem dzinējiem aprīkotu auto nonākšanu Latvijā, aģentūrai LETA atzina Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš

Tiesa, tas varētu notikt, ja Latvijā netiks veiktas fundamentālas izmaiņas, kas arī paredzētu noteikt stingrākas barjeras dīzeļdzinēju auto izmantošanai.

"Ja netiks ieviestas izmaiņas, Latvijā var nākt iekšā tie auto, kurus citur pārdot nevar un kuri citem vairs nebūs vajadzīgi," teica Rūtiņš.

Taču vienlaikus esot jāņem vērā, ka Latvijā ekonomiskā situācija nav vienkārša, proti, auto parks joprojām ir salīdzinoši vecs. Tāpat arī kopējā pirktspēja vērtējama kā zema, atzina Rūtiņš.

Komentējot aktuālākās tendences, raugoties no auto ražotāju perspektīvas, Rūtiņš norādīja, ka lielie auto ražotājie jau sākuši pieņemt, ka "dīzelis sāk savu norietu". Par to liecinot arī vairāku ražotāju paziņojumi par atteikšanos no dīzeļdzinēju auto ražošanas nākotnē, kas iezīmē pārorientēšanos uz elektroautomobiļu un hibrīdu ražošanu.

Pēc Rūtiņa teiktā, auto ar dīzeļdzinēju Eiropā varētu tikt vēl tirgoti līdz 2025. vai 2030.gadam, tikmēr vērā ņemama robežšķirtne varētu būt 2040.gads, kad Eiropas līmenī varētu notikt politikas pārskatīšana attiecībā uz dīzeļdzinēju izmantošanu.

Jau vēstīts, ka februāra nogalē Vācijas augstākā administratīvo tiesu instance atzina, ka pilsētām ir tiesības aizliegt savā teritorijā automobiļus ar dīzeļdzinējiem. Pret dīzeļdzinēju aizliegumu iestājas gan Vācijas federālā valdība, gan valsts ekonomikai tik nozīmīgā autorūpniecības nozare.

Tiesas spriedumu ar bažām gaidīja arī miljoniem vācu automašīnu īpašnieku un uzņēmumu, kas baidās ka nāksies mainīt savu transportlīdzekļu pārvietošanās maršrutus, kā arī ir norūpējušies par to īpašumā esošo automobiļu vērtības mazināšanos.

Tajā pašā laikā Vācijas valdībai draud iespējamā tiesvedība no Eiropas Savienības (ES) puses par neapmierinošo gaisa kvalitāti pilsētās, un Berlīne meklē iespējamās alternatīvas dīzeļdzinēju aizliegumam.

Transporta ministrija varētu šogad nākt klajā ar satiksmes noteikumu grozījumiem, kas ļautu pilsētām noteikt aizliegumu automobiļiem ar dīzeļdzinējiem izmantot noteiktus maršrutus.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
usaexperc 25.marts 2018 10:52
17 1 Atbildēt

Latvietim praktiskajam nojāts vācu dīzelis ir Dieva dāvana.

ro 25.marts 2018 14:39
15 2 Atbildēt

Raksta autors varētu papētīt lietoto auto tirgu LV..virsrakstam vajadzētu būt pagātnes formā..jo jau pāris gadu mūsu valsts ir kā atkritumu maiss uz kurieni tiek transportēti visi tikko "iebrauktie" dīzeļi..un cilvēkiem,kuri vēlas benzīnmotoru vienkārši katastrofāli trūkst variantu ko pirkt..

rīdzenieks 25.marts 2018 17:26
11 1 Atbildēt

Tad jau pie reizes vajadzētu aizliegt Rīgā apkurei izmantot akmeņogles un arī kurināmo dīzeli? Varbūt arī malkas apkuri aizliegt?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti