Asociācija: Eiropas valstu pilsētu tiesības aizliegt dīzeļdzinējus var veicināt to nonākšanu Latvijā 17

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 25.marts 2018 10:36

Vācijas un, iespējams, arī citu Eiropas valstu pilsētu tiesības aizliegt automobiļus ar dīzeļdzinējiem var veicināt ar šiem dzinējiem aprīkotu auto nonākšanu Latvijā, aģentūrai LETA atzina Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš

Tiesa, tas varētu notikt, ja Latvijā netiks veiktas fundamentālas izmaiņas, kas arī paredzētu noteikt stingrākas barjeras dīzeļdzinēju auto izmantošanai.

"Ja netiks ieviestas izmaiņas, Latvijā var nākt iekšā tie auto, kurus citur pārdot nevar un kuri citem vairs nebūs vajadzīgi," teica Rūtiņš.

Taču vienlaikus esot jāņem vērā, ka Latvijā ekonomiskā situācija nav vienkārša, proti, auto parks joprojām ir salīdzinoši vecs. Tāpat arī kopējā pirktspēja vērtējama kā zema, atzina Rūtiņš.

Komentējot aktuālākās tendences, raugoties no auto ražotāju perspektīvas, Rūtiņš norādīja, ka lielie auto ražotājie jau sākuši pieņemt, ka "dīzelis sāk savu norietu". Par to liecinot arī vairāku ražotāju paziņojumi par atteikšanos no dīzeļdzinēju auto ražošanas nākotnē, kas iezīmē pārorientēšanos uz elektroautomobiļu un hibrīdu ražošanu.

Pēc Rūtiņa teiktā, auto ar dīzeļdzinēju Eiropā varētu tikt vēl tirgoti līdz 2025. vai 2030.gadam, tikmēr vērā ņemama robežšķirtne varētu būt 2040.gads, kad Eiropas līmenī varētu notikt politikas pārskatīšana attiecībā uz dīzeļdzinēju izmantošanu.

Jau vēstīts, ka februāra nogalē Vācijas augstākā administratīvo tiesu instance atzina, ka pilsētām ir tiesības aizliegt savā teritorijā automobiļus ar dīzeļdzinējiem. Pret dīzeļdzinēju aizliegumu iestājas gan Vācijas federālā valdība, gan valsts ekonomikai tik nozīmīgā autorūpniecības nozare.

Tiesas spriedumu ar bažām gaidīja arī miljoniem vācu automašīnu īpašnieku un uzņēmumu, kas baidās ka nāksies mainīt savu transportlīdzekļu pārvietošanās maršrutus, kā arī ir norūpējušies par to īpašumā esošo automobiļu vērtības mazināšanos.

Tajā pašā laikā Vācijas valdībai draud iespējamā tiesvedība no Eiropas Savienības (ES) puses par neapmierinošo gaisa kvalitāti pilsētās, un Berlīne meklē iespējamās alternatīvas dīzeļdzinēju aizliegumam.

Transporta ministrija varētu šogad nākt klajā ar satiksmes noteikumu grozījumiem, kas ļautu pilsētām noteikt aizliegumu automobiļiem ar dīzeļdzinējiem izmantot noteiktus maršrutus.

 
Visi komentāri
 
usaexperc 25.marts 2018 10:52
17 1 Atbildēt

Latvietim praktiskajam nojāts vācu dīzelis ir Dieva dāvana.

viencexperc 25.marts 2018 14:14
4 0 Atbildēt

Varu pateikt pat vairāk - latvietim, parastajam, jebkurš nojāts vācu auto ir dieva dāvana. Ja vēl nobraukums ap 100 000, tad par to var pat dvēseli pardot.

GTD2 25.marts 2018 14:19
2 0 Atbildēt

diemžēl,mums ekonomiskā situācija ir tāda,ka citas alternativas nav un domāju tik drīz nebūs,100tukst taksh priekš dīzeļa knapi piebraukts ,ar tādu vēl vismaz septiņreiz vairāk nobrauks.Domāju ,ka vairāk činīs vecos dīzeļus kam nav tādas drastiskas prasības apskatēs un kas ir lētāki ekspluartācijā

usaexperc 25.marts 2018 14:41
4 1 Atbildēt

Ieviesīs zonējumu pēc atgāzēm un vecos varēs norakstīt. Jau tagad Rīga, Jūrmala, Saulkrasti brēc pēc dīzeļu izskaušanas. Varēja vispār kā padlaikos, ieviest aizliegumu piekrastes aizsargjoslā iebraukt, piemēram, zemākus par EUR 6.

GTD2 25.marts 2018 15:23
6 4 Atbildēt

rīgā varētu sākt aizliegt ar vecām vilcienu lokomatīvēm, kuģiem, smagiem, jeb visus dīzeļus taisās aizliegt?, veiglie dīzeļi procentuāli ļoti maz ko piesārņo

ro 25.marts 2018 14:39
15 2 Atbildēt

Raksta autors varētu papētīt lietoto auto tirgu LV..virsrakstam vajadzētu būt pagātnes formā..jo jau pāris gadu mūsu valsts ir kā atkritumu maiss uz kurieni tiek transportēti visi tikko "iebrauktie" dīzeļi..un cilvēkiem,kuri vēlas benzīnmotoru vienkārši katastrofāli trūkst variantu ko pirkt..

650 25.marts 2018 14:42
7 3 Atbildēt

Liekulības un Demagoģijas augstākā pilotāža.Suuds par ekonomisko situāciju, galvenais ir kko izmuldēt,lai lohi tulko zemtekstu.Svarīgā amatā esot, vienmēr vajag no sevis kkādu publisku suuuudu izspiest- nu tā, lai te izsētu pēc iespējas vairāk nenoteiktības,draudu,baiļu,apdraudētības, nepārliecības un apdraudētas nākotnes izjūtas.Vispirms sadūšoties kkādā tepat piem Mārupes vai Ozolnieku novadā tos meeslus vajag aizliegt, un tad jau būs amats rokā un tālāk viss notiks automātiski.

iJuris 26.marts 2018 10:03
1 1 Atbildēt

Noteikti būsi pamanījis ka gan Mārupes, gan Ozolnieku novadu šķērso attiecīgi A5 un A8 ceļi. Kā vēlies nodalīt auto plūsmu pa šīm vietām?

Un ko darīt ar lauksaimniecības tehniku? Vai tu piedāvā benzīna traktorus? Varbūt elektriskos?

Rīga ir ostas pilsēta, tātad smagā tehnika, vilcieni un kuģi. Labi tie it kā ostās nāk uz dīzeļa nevis mazuta, dažas lokomotīves dūmo tā it kā uz oglēm strādātu.

650 26.marts 2018 13:53
2 0 Atbildēt

Nene, saproti pareizi- ar šo repliku mans mērķis pirmāmkārtām ir sēt šaubas un radīt paniku starp minēto pašvaldību teritorijās dzīvojošajiem indivīdiem.

To jau mēs klusībā zinām, cik miljonus procentu no kopējās kaitīgo vielu dozas producē viens kruīza kuģis vai cik izpirž viens čigānu izcelsmes zirgs, ceļmalas zāli graužot.

rīdzenieks 25.marts 2018 17:26
11 1 Atbildēt

Tad jau pie reizes vajadzētu aizliegt Rīgā apkurei izmantot akmeņogles un arī kurināmo dīzeli? Varbūt arī malkas apkuri aizliegt?

wons 26.marts 2018 9:05
4 1 Atbildēt

Izmantot jau varētu, galvenais jautājums, kas nāk ārā no izpūtēja skursteņa. Sadedzināt akmeņogles, malku, var piem gazifikācijas procesā, kur izmešu būs mazāk. Piemēram www.atmos.eu/en/coal-gasification-boilers/

Tas pats uz dīzeļiem. Ceru, ka CSDD atradīs veidi, kā cīnīties ar izņemtajiem DPF filtriem un citiem kūpošajiem šrotiem Latvijā.

kasinsh79 26.marts 2018 13:29
6 2 Atbildēt

Nav vainas dīzeļiem, kas labā tehniskā stāvoklī. Vaina ir nojātajos dīzeļos, ai kuriem dūmu mākoņi un vēl kodīga smaka - tādiem zibenīgi apskati nost vai uzreiz uz metāllūžņiem (starp citu, tādi ir arī "jaunākas paaudzes dīzeļauto" sastopami Latvijā).

Kanibaals 26.marts 2018 15:28
2 3 Atbildēt

Lai tik turpina ravēt DPFus un EGRus ārā, tad vēl ātrāk tos mīzeļus aizliegs. VW un BOSCH ar savu dīzeļgeitu jau arī savu naglu dīzeļu zārkā iesita. Es tikai par, pilsētā tādiem nav vietas. Ir tomēr starpība vai ielas līmenī nonāk izplūdes gāzes vai pa skursteni.

msh 26.marts 2018 23:00
1 1 Atbildēt

Kāda starpība kas tur tajā pilsētā ir, hoķ smogs kā 19. gadsimta londonā - nevari turēt, nedzīvo tur, ārpus pilsētām ir daudz vietas.

Kanibaals 29.marts 2018 8:19
0 2 Atbildēt

Ārpus pilsētām ir neefektīvi uzturēt infrastruktūru. Viensētās dzīvojot tāpat visiem nebūs vietas, kur nu vēl labs ceļš uz katru māju. Ja var uzlabot dzīves apstākļus pilsētās kāpēc gan to nedarīt.

Miks 28.marts 2018 16:20
2 0 Atbildēt

Un kā viņi apstrādās zemi? Būs bendzīna traktori, vai elektro traktori ????

Kanibaals 29.marts 2018 8:20
0 1 Atbildēt

Bieži ar savu traktoru brauc uz pilsētas centru?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti