Turpmāk tikai hibrīdi un benzīns - Toyota atsakās no dīzeļdzinējiem Baltijas tirgum 17

Foto: iAuto.lv

Toyota | 2.maijs 2018 10:52

Jau sākot ar šī gada maiju, Toyota Latvijā, Igaunijā un Lietuvā pārtrauks vieglo automobiļu ar dīzeļdegvielas dzinējiem pārdošanu. Tai pat laikā Toyota turpinās hibrīdauto un arī benzīna dzinēju auto tirdzniecību.

2017. gads Toyota iezīmēja pagrieziena punktu Baltijā, jo pagājušajā gadā pirmo reizi šajā reģionā tika pārdots vairāk hibrīdauto nekā automobiļu ar dīzeļdegvielas dzinējiem. Latvijā, Igaunijā un Lietuvā pēdējo gadu laikā pircēju interese par dīzeļdegvielas dzinēju auto iegādi ievērojami samazinājusies. Vienlaikus būtiski audzis pieprasījums pēc hibrīdauto, kas patērē mazāk degvielas un ir draudzīgāki videi. Pircēju izvēli par labu hibrīdauto sekmējis arī Toyota hibrīdauto plašais piedāvājums un cilvēku zināšanas par hibrīdtehnoloģijām.

Saskaņā ar Osvaldo Valentini, Toyota Baltic AS ģenerāldirektora, teikto hibrīdauto pieaugošā popularitāte noteikusi Toyota revolucionāro lēmumu pārtraukt ražot vieglos automobiļus ar dīzeļdegvielas dzinējiem: „Būt hibrīdauto īpašnieku ir ērti. Tāpēc cilvēki aizvien biežāk parastā modeļa vietā izvēlas hibrīdu – tam ir automātiska pārslēgšanās no benzīna dzinēja uz elektromotoru, tas ir uzticams un kluss. Toyota hibrīdauto nav jāuzlādē, tiem ir zemas apkopes izmaksas un augsta tālākpārdošanas vērtība. Tāpēc maz ticams, ka cilvēks, kurš izmēģinājis hibrīdauto, atgriezīsies pie parastā modeļa. Tieši tas bijis pamatā arī Toyota hibrīdauto pārdošanas apjomu pieaugumam.”

Interese par vieglajiem auto ar dīzeļdegvielas dzinējiem ik gadu samazinās. 2011. gadā no Toyota vieglajiem auto, kas tika pārdoti Baltijas tirgū, hibrīdi bija tikai 3%, savukārt 39% bija auto ar dīzeļdegvielas dzinējiem un 58% – auto ar benzīna dzinējiem. Pagājušogad no visiem šajā reģionā pārdotajiem automobiļiem hibrīdauto veidoja jau 27%, savukārt auto ar dīzeļdegvielas dzinējiem 20% un benzīna dzinēja auto – 53% no kopējiem pārdošanas apjomiem.

Latvijā 2017. gadā pirmoreiz tika pārdots vairāk jaunu Toyota hibrīdauto nekā modeļu ar dīzeļdegvielas dzinējiem, hibrīdmodeļiem veidojot gandrīz 27% no visiem modeļiem. Pircēju vidū populārākie Toyota modeļi bija RAV4 Hybrid, Yaris Hybrid un Auris Hybrid ar attiecīgi 55%, 43% un 38% pārdošanas apjomu. Igaunijā hibrīdauto pērn veidoja 22% no kopējiem pārdošanas apjomiem. Savukārt Lietuvā 2017. gadā hibrīdauto priekšroku deva vēl vairāk cilvēku, proti, gandrīz 35%, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekā to pircēju, kas iegādājās dīzeļdegvielas dzinēja versiju. Tieši Lietuva Baltijas valstu vidū izceļas ar dīzeļdegvielas dzinēju auto pārdošanas straujāko kritumu un hibrīdauto pārdošanas apjomu lielāko pieaugumu.

No 2018. gada Toyota modeļi Yaris, Auris, Auris Touring Sports, C-HR, Avensis un RAV4 ir pieejami tikai benzīna dzinēja un hibrīdauto versijā. Savukārt modeļi Prius, Prius+ un Prius Plug-in tiek pārdoti tikai hibrīdauto versijā.

„Toyota ir pionieris hibrīdauto tehnoloģiju jomā jau vairāk nekā 20 gadu garumā, un mūsu klienti ir veicinājuši ilgtspējīgas autovadīšanas pieredzes nostiprināšanos visā pasaulē. Jau vairāk nekā 11 miljonu cilvēku visā pasaulē ir izvēlējušies tieši Toyota hibrīdauto. Un, jo vairāk cilvēku dod priekšroku hibrīdiem, jo zemākas ir auto radītās emisijas un lielāks pamats runāt par reālu attieksmes maiņu,” uzsver Valentini.

Toyota ik gadu Eiropā samazina savu dīzeļdegvielas dzinēju auto piedāvājumu. Eiropā kopumā hibrīdauto šobrīd veido 40% no kopējiem auto pārdošanas apjomiem, savukārt dīzeļdegvielas auto tirgus daļa samazinājusies līdz 10%. Piemēram, jaunajam Toyota C-HR krosoveram, ko sāka piedāvāt 2016. gadā, dīzeļdegvielas dzinēja versija pat netika izstrādāta, un gandrīz 80% visu Eiropā pārdoto Toyota C-HR ir hibrīdauto.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jānis 2.maijs 2018 20:16
13 10 Atbildēt

Ha, ha cik lēts mārketinga gājiens!

Tjipa visi pre lieļo ļaunumu DĪZELI un mēs, kā pirmie Latvijā tikai benzīnniekus - re kādi mēs zaļi.

Cenšas uz vispārējā dīzeļhaipa noķert sev jaunus zaļos klientus.

Tai pat laikā liekuļi, jo, ja var ticēt komentāriem, lielajiem aparātiem nav noņēmuši un tāpat normālus ar automātu piedāvāt nevarēja.

Tad jau baigi viegli attiekties no tā, kas tāpat nevienam nebija vajadzīgs

GTD2 2.maijs 2018 13:20
11 0 Atbildēt

viņiem īsti ar tie dīzeļdzinēji nebija veiksmiigi, tāpēc arī vissticamāk atteicās

X 2.maijs 2018 22:07
8 0 Atbildēt

Kādā ziņā ar automātu nevarēja piedāvāt?

Man bija LC ar automātu, visiem kam zinu arī ir bijuši automāti, kas tie par murgiem, ka nav automāta?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Landrover Discovery Sport "gardāks" par Evoque? (+VIDEO)

Lētākā ieejas biļete britu apvidus automašīnu Land Rover pasaulē agrāk saucās Freelander. Taču pirms pieciem gadiem Land Rover nolēma aizstāt Freelander ar pavisam citu modeli un nosaukt to par Discovery Sport. Lasīt vairāk

 

Jauno Hyundai i20 jau var pasūtīt 3

Eiropā pasūtīšanai kļuvis pieejams Hyundai i20.Vācijas tirgū tas, piemēram, maksā 13 990 eiro, bet samazinātās PVN likmes dēļ šobrīd pat 13 637 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ:Seat Leon izaicina VW Golf 8 (+VIDEO) 8

Vai jaunais spāņu kompaktklases hečbeks Seat Leon ir gatavs “sadot pa degunu” arī VW Golf 8 un Škoda Octavia? Lasīt vairāk

 

Lexus Baltic par LC saimes jaunumiem (+ FOTO) 3

Lexus vēsturē 2020. gads būs LC modeļa gads ar diviem nozīmīgiem jaunumiem. Pirmkārt, veiktspēju uzlabojošie atjauninājumi 2021. gada Lexus LC automobilim un, otrkārt, šī segmenta papildinājums – pievilcīgs kabriolets ar mīksto jumtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti