Turpmāk tikai hibrīdi un benzīns - Toyota atsakās no dīzeļdzinējiem Baltijas tirgum 17

 

Foto: iAuto.lv

Toyota | 2.maijs 2018 10:52

Jau sākot ar šī gada maiju, Toyota Latvijā, Igaunijā un Lietuvā pārtrauks vieglo automobiļu ar dīzeļdegvielas dzinējiem pārdošanu. Tai pat laikā Toyota turpinās hibrīdauto un arī benzīna dzinēju auto tirdzniecību.

2017. gads Toyota iezīmēja pagrieziena punktu Baltijā, jo pagājušajā gadā pirmo reizi šajā reģionā tika pārdots vairāk hibrīdauto nekā automobiļu ar dīzeļdegvielas dzinējiem. Latvijā, Igaunijā un Lietuvā pēdējo gadu laikā pircēju interese par dīzeļdegvielas dzinēju auto iegādi ievērojami samazinājusies. Vienlaikus būtiski audzis pieprasījums pēc hibrīdauto, kas patērē mazāk degvielas un ir draudzīgāki videi. Pircēju izvēli par labu hibrīdauto sekmējis arī Toyota hibrīdauto plašais piedāvājums un cilvēku zināšanas par hibrīdtehnoloģijām.

Saskaņā ar Osvaldo Valentini, Toyota Baltic AS ģenerāldirektora, teikto hibrīdauto pieaugošā popularitāte noteikusi Toyota revolucionāro lēmumu pārtraukt ražot vieglos automobiļus ar dīzeļdegvielas dzinējiem: „Būt hibrīdauto īpašnieku ir ērti. Tāpēc cilvēki aizvien biežāk parastā modeļa vietā izvēlas hibrīdu – tam ir automātiska pārslēgšanās no benzīna dzinēja uz elektromotoru, tas ir uzticams un kluss. Toyota hibrīdauto nav jāuzlādē, tiem ir zemas apkopes izmaksas un augsta tālākpārdošanas vērtība. Tāpēc maz ticams, ka cilvēks, kurš izmēģinājis hibrīdauto, atgriezīsies pie parastā modeļa. Tieši tas bijis pamatā arī Toyota hibrīdauto pārdošanas apjomu pieaugumam.”

Interese par vieglajiem auto ar dīzeļdegvielas dzinējiem ik gadu samazinās. 2011. gadā no Toyota vieglajiem auto, kas tika pārdoti Baltijas tirgū, hibrīdi bija tikai 3%, savukārt 39% bija auto ar dīzeļdegvielas dzinējiem un 58% – auto ar benzīna dzinējiem. Pagājušogad no visiem šajā reģionā pārdotajiem automobiļiem hibrīdauto veidoja jau 27%, savukārt auto ar dīzeļdegvielas dzinējiem 20% un benzīna dzinēja auto – 53% no kopējiem pārdošanas apjomiem.

Latvijā 2017. gadā pirmoreiz tika pārdots vairāk jaunu Toyota hibrīdauto nekā modeļu ar dīzeļdegvielas dzinējiem, hibrīdmodeļiem veidojot gandrīz 27% no visiem modeļiem. Pircēju vidū populārākie Toyota modeļi bija RAV4 Hybrid, Yaris Hybrid un Auris Hybrid ar attiecīgi 55%, 43% un 38% pārdošanas apjomu. Igaunijā hibrīdauto pērn veidoja 22% no kopējiem pārdošanas apjomiem. Savukārt Lietuvā 2017. gadā hibrīdauto priekšroku deva vēl vairāk cilvēku, proti, gandrīz 35%, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekā to pircēju, kas iegādājās dīzeļdegvielas dzinēja versiju. Tieši Lietuva Baltijas valstu vidū izceļas ar dīzeļdegvielas dzinēju auto pārdošanas straujāko kritumu un hibrīdauto pārdošanas apjomu lielāko pieaugumu.

No 2018. gada Toyota modeļi Yaris, Auris, Auris Touring Sports, C-HR, Avensis un RAV4 ir pieejami tikai benzīna dzinēja un hibrīdauto versijā. Savukārt modeļi Prius, Prius+ un Prius Plug-in tiek pārdoti tikai hibrīdauto versijā.

„Toyota ir pionieris hibrīdauto tehnoloģiju jomā jau vairāk nekā 20 gadu garumā, un mūsu klienti ir veicinājuši ilgtspējīgas autovadīšanas pieredzes nostiprināšanos visā pasaulē. Jau vairāk nekā 11 miljonu cilvēku visā pasaulē ir izvēlējušies tieši Toyota hibrīdauto. Un, jo vairāk cilvēku dod priekšroku hibrīdiem, jo zemākas ir auto radītās emisijas un lielāks pamats runāt par reālu attieksmes maiņu,” uzsver Valentini.

Toyota ik gadu Eiropā samazina savu dīzeļdegvielas dzinēju auto piedāvājumu. Eiropā kopumā hibrīdauto šobrīd veido 40% no kopējiem auto pārdošanas apjomiem, savukārt dīzeļdegvielas auto tirgus daļa samazinājusies līdz 10%. Piemēram, jaunajam Toyota C-HR krosoveram, ko sāka piedāvāt 2016. gadā, dīzeļdegvielas dzinēja versija pat netika izstrādāta, un gandrīz 80% visu Eiropā pārdoto Toyota C-HR ir hibrīdauto.

 
Visi komentāri
 
Ha 2.maijs 2018 11:45
3 7 Atbildēt

Toyota laikam neko nebūs dzirdējusi par Bosch atklājumu: www.iauto.lv/zinas/pasaule...dis-risinajumu

650 2.maijs 2018 12:00
0 0 Atbildēt

Nē, viņi par to nemaz neinteresējas.Baltijā tagad izmantos slaveno tepat Marijas ielā mītošo inženieru Atklājumu: www.iauto.lv/zinas/1571-ja...s-ir-iespejams

WONDERWHY 2.maijs 2018 12:14
0 0 Atbildēt

To tā kā vajadzētu zināt, ka tā bija laba krāpšanas shēma.

650 2.maijs 2018 12:30
0 0 Atbildēt

Kā tā, kāda krāpšana, vai tad šis reklāmraksts tika atsaukts un iespējamie krāpēji saukti pie atbildības? Varbūt taj marijas ielas dzīvoklī kaut kāds memoriāls tagad darbojas aka Muzejs ?Labu lietu patieso vērtību saprotam tikai pēc gadiem...

Auto 2.maijs 2018 12:33
6 0 Atbildēt

Latvijā pārdotajiem Toyota Landcruiser, man šķiet, ir tikai un vienīgi dīzeļdzinēji. Jeb tas neskaitās vieglais, bet gan apvidus auto? Tehniskajā pasē, šķiet, gan rakstīts 'Vieglais pasažieru". Varbūt kāds zin ko precīzāk?

Rallists 2.maijs 2018 12:53
4 1 Atbildēt

"No 2018. gada Toyota modeļi Yaris, Auris, Auris Touring Sports, C-HR, Avensis un RAV4"

Ja Kruzaku un LC noņemtu dīzeļus tas būtu kā ar sirpi pa olām.

Toyotai dīzeļi netirgojās jo tā arī nespēja piedāvāt to kombinācijā ar automātu.

as 2.maijs 2018 12:51
7 0 Atbildēt

Landcruiser nav rakstā pieminēti, dīvaini!

GB12 2.maijs 2018 22:58
0 0 Atbildēt

LC tad vēl tā, bet ko viņi domā darīt ar Hilux?

GTD2 2.maijs 2018 13:20
11 0 Atbildēt

viņiem īsti ar tie dīzeļdzinēji nebija veiksmiigi, tāpēc arī vissticamāk atteicās

guntix25 2.maijs 2018 22:07
0 4 Atbildēt

Droši vien pie vainas sliktie BMW dīzeļi, kurus TOYOTA pēdējos gadus lika vieglajos????

Jānis 2.maijs 2018 20:16
13 10 Atbildēt

Ha, ha cik lēts mārketinga gājiens!

Tjipa visi pre lieļo ļaunumu DĪZELI un mēs, kā pirmie Latvijā tikai benzīnniekus - re kādi mēs zaļi.

Cenšas uz vispārējā dīzeļhaipa noķert sev jaunus zaļos klientus.

Tai pat laikā liekuļi, jo, ja var ticēt komentāriem, lielajiem aparātiem nav noņēmuši un tāpat normālus ar automātu piedāvāt nevarēja.

Tad jau baigi viegli attiekties no tā, kas tāpat nevienam nebija vajadzīgs

X 2.maijs 2018 22:07
8 0 Atbildēt

Kādā ziņā ar automātu nevarēja piedāvāt?

Man bija LC ar automātu, visiem kam zinu arī ir bijuši automāti, kas tie par murgiem, ka nav automāta?

GTD2 3.maijs 2018 8:06
1 4 Atbildēt

ir jau ir automāts, tik vienīgā problēma ka 2.2 rav dīzeļis ar automatu pateree ap 10 litri uz simts

aizejošais 3.maijs 2018 9:19
1 0 Atbildēt

Ha. Mazie dīzeļi ir, ja nemaldos, patapināti no BMW, līdz ar to (droši vien) kaut kas BMW jāmaksā par to prieku, līdz ar to mašīnas sadārdzinās, līdz ar to Toyota ar dīzeli pirka maz, pēc nomelnošanas kampaņām - vēl mazāk. Viegli atteikties. It īpaši globāli neko neizsakošā tirgū. Ja VW Vācijā vai PSA / Renault Francijā tā izdarītu, tad būtu vērts paskatīties, kāpēc tā.

asd 3.maijs 2018 9:20
0 1 Atbildēt

man bija LC 120 AR 4.0 BENZĪNS GĀZE naudas ziņā bija lētāka braukšana un apkopes kā ar LC 120 3.0 D

Juris 3.maijs 2018 10:43
0 6 Atbildēt

Piekrītu. Man bija benzīns bez gāzes. Servisā braucu tikai uz apkopēm, kamēr dīzelisti skrūvēja visu pēc kārtas.

X 3.maijs 2018 14:00
7 0 Atbildēt

Man arī bija LC 120 tikai 3.0D, ne reizi nebiju servisā dēļ dzinēja problēmām, ja godīgi tad vispār tas auto ļoti labi kalpoja.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 5

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti