Rudenī palielinās auto negadījumu skaits dzīvojamo namu pagalmos un stāvvietās - iAuto

Rudenī palielinās auto negadījumu skaits dzīvojamo namu pagalmos un stāvvietās 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 12.oktobris 2018 9:22

Ne tikai sastrēgumi ielās, bet arī daudzdzīvokļu namu pagalmi oktobrī kļuvuši par pārbaudījumu lielpilsētu iedzīvotājiem.

Gjensidige Latvija dati liecina, ka, atgriežoties no vasaras atvaļinājumiem, daudzdzīvokļu namu iedzīvotāji pagalmos, kā arī autostāvvietās nereti piedzīvo sīkus, bet nepatīkamus satiksmes negadījumus. Noskrāpētas sānu durvis vai sabojātas auto priekšējās vai aizmugurējās virsbūves daļas ir divi visbiežāk satopamie nelaimes gadījumi pārpildītos namu pagalmos.

“Rudens iesācies ar lielu daudzumu sīku satiksmes negadījumu. Novērojama tendence, ka pārpildītos daudzdzīvokļu namu pagalmos automašīnas visbiežāk tiek bojātas atverot durvis, steigā veicot pagriezienu manevrus no stāvvietas vai mēģinot novietot auto pārāk šaurā vietā. Tāpat iedzīvotāji nereti neņem vērā laikapstākļus un novieto auto zem veciem, sausiem kokiem. Jau pirmās oktobra vētras ir radījušas postījumus un krītošie koku zari nodarījuši bojājumus ievērojamam skaitam automašīnu,” informē Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Dāvis Lēvalds.

Novietojot automašīnu daudzdzīvokļu namu pagalmos, kā arī pazemes stāvlaukumos Gjensidige Latvija eksperts aicina pievērst uzmanību intervālam starp novietotām automašīnām, kurš visbiežāk ir nepietiekams. Vadītāji savā pusē parasti atstāj mazliet lielāku attālumu, bet kaimiņu “piespiež” ar otru sānu. Tā rezultātā durvju atvēršanas laikā tiek sabojāta blakus stāvošās automašīnas virsbūve.

“Būvējot jaunus automašīnu stāvlaukumus, speciālisti cenšas izmantot laukumu pēc iespējas efektīvāk, tādēļ aizvien biežāk apstāšanās vietas apzīmējošās līnijas tiek novilktas vien 2,4 m attālumā viena no otras, kas nav pietiekami ērts stāvvietas platums. Ja vadītājs transportlīdzekli nenovieto precīzi centrā, tad attālums starp automašīnām kļūst vēl mazāks,” apliecina Gjensidige Latvija eksperts. Viņš norāda, ka “Ieteicamais vienas stāvvietas platums automašīnu stāvlaukumos ir vismaz 3 metri. Tas ir pietiekami liels laukums, lai pasargātu automašīnas no sīkiem, taču nepatīkamiem bojājumiem.”

Ir rēģistrēti gadījumi, kad par neatbilstošu auto novietošanu , neapmierināti cilvēki ļaunprātīgi izrēķinās ar kaimiņu, nodarot bojājumu transportlīdzeklim. Tādos gadījumos jāvēršas policijā un jāreģistrē kaimiņu nelikumīgā uzvedība, un jebkādi strīdi būtu jārisina likumīgā ceļā. Cieņpilna attieksme pret citiem satiksmes dalībniekiem ir nostiprināta valsts ceļu satiksmes noteikumos, tāpēc nekādā gadījumā šos apstākļus nedrīkstētu aizmirst. Cieņpilna attieksme vienam pret otru arī palielina satiksmes drošību un veicina ceļu satiksmes kultūru.

 

 
Visi komentāri
 
Dāvids 28.oktobris 2018 0:19
0 0 Atbildēt

Mani sauc Dāvids nevis Dāvis ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti