"Starptautiskās lidostas "Rīga"" peļņu novirzīs lidostas attīstībai

 

Foto: Ilustratīvs attēls

MK | 30.oktobris 2018 16:48

Valdība šodien, 30. oktobrī, apstiprināja rīkojuma projektus, ar kuriem VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" noteikta atšķirīga dividendēs izmaksājamā peļņas daļa par 2017. gadu un peļņas daļa periodā no 2018. līdz 2022. gadam.

Ar rīkojuma projektu “Par valstij dividendēs izmaksājamo valsts akciju sabiedrības "Starptautiskā lidosta "Rīga"" peļņas daļu par 2017. gadu” Ministru kabinets noteica, ka VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" maksās atšķirīgu dividendēs izmaksājamo peļņas daļu 23% apmērā (801 938 euro) no peļņas par 2017. gadu. Savukārt 2017. pārskata gadā gūtās peļņas daļa 77% apmērā (2 684 750 euro) tiks novirzīta kapitālsabiedrības attīstībai atbilstoši kapitālsabiedrības vidēja termiņa darbības stratēģijai 2017.–2023. gadam.

Ar rīkojuma projektu “Par valstij dividendēs izmaksājamo valsts akciju sabiedrības "Starptautiskā lidosta "Rīga"" peļņas daļu par 2018.–2023. gadu” Ministru kabinets noteica, ka VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" maksās atšķirīgu dividendēs izmaksājamo peļņas daļu 20% apmērā no peļņas par 2018.–2022. gadu. Turpretim 2018.–2022. pārskata gadā gūtās peļņas daļa 80% apmērā tiks novirzīta kapitālsabiedrības attīstībai atbilstoši kapitālsabiedrības vidēja termiņa darbības stratēģijai 2017.–2023. gadam.

Samazināta peļņas daļas iemaksāšana valsts budžetā bija jānosaka, lai lidosta varētu īstenot plānoto investīciju programmu un tādejādi nākotnē nesaskartos ar būtiskiem kapacitātes ierobežojumiem. Saskaņā ar ilgtermiņa stratēģiju 2017.–2036. gadam lidostas pakalpoto pasažieru skaits 2036. gadā sasniegs 8.2 miljonus gadā. Bez papildus finanšu līdzekļiem "Starptautiskā lidosta "Rīga"" būtu spiesta īstenot minimālas investīcijas termināļa 6. kārtas izbūvē, nodrošinot vien nelielus termināļa uzlabojumus, lai varētu apkalpot 6,7 miljonus pasažieru, kā arī nevarētu apgūt Kohēzijas fonda finansējumu lidlauka infrastruktūras attīstībai. Tādējādi lidostā tiktu ierobežots maksimālais lidojumu “pīķa stundās” apkalpoto gaisa kuģu un pasažieru skaits. Tāpat tiktu tieši ietekmētas "airBaltic" attīstības iespējas caur Rīgu un Latviju. Turklāt lidosta "Rīga" ilgtermiņā zaudētu līdera pozīcijas Baltijā, kā arī netiktu nodrošināta Rail Baltica dzelzceļa stacijas un Rīgas lidostas pasažieru termināļa savietojamība.

Peļņas daļas novirzīšana uzņēmuma attīstībai ļaus lidostai 2018.–2022. gadā īstenot būtiskus paplašināšanās projektus: izbūvēt pasažieru termināla publiskās daļas paplašinājumu un savienojumu ar Rail Baltica dzelzceļa staciju, kā arī īstenot Kohēzijas fonda projekta 2. kārtu, pilnveidojot lidlauka infrastruktūru. Šīs investīcijas ļaus palielināt lidlauka termināļa publiskās daļas jaudu par 3,3 miljoniem jeb 49% līdz desmit miljoniem pasažieru gadā, kā arī veicinās lidostas konkurētspēju, paaugstinot lidlauka kapacitāti un vairojot drošību.

Vienlaikus jānorāda, ka Ministru kabinets minētos rīkojumus pieņēmis ar nosacījumu, ka pirms VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" peļņas sadales saņemams Eiropas Komisijas viedoklis par to, ka atšķirīgas valstij dividendēs izmaksājamās "Starptautiskā lidosta "Rīga"" peļņas daļas noteikšana no 2017. gada pārskata gada un 2018.–2022. pārskata gada peļņas nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts. Ja no Eiropas Komisijas tiks saņemts negatīvs viedoklis, Satiksmes ministrija virzīs minēto rīkojumu atzīšanu par spēku zaudējušiem un VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" būs jāmaksā dividendes 80% apmērā no peļņas.

 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti