Pērn Latvijā reģistrēti par 1,7% vairāk jauni vieglie automobiļi

 

Foto: iAuto.lv

Autoasociācija | 31.janvāris 2019 10:37

Pagājušā gadā Latvijā pirmreizēji tika reģistrēti 19 272 jauni vieglie automobiļi, kas ir par 1,7% vairāk nekā 2017.gadā, liecina biedrības "Auto asociācija" publicētā informācija.

Pērn gada pirmajā pusē Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādīja izaugsmi 7% apmērā salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pirms gada, tomēr gada otrā puse jau bija ar 4% samazinājumu.

"Auto asociācijas" iepriekš prognozēja, ka Latvijā 2018.gadā tiks reģistrēti 20 300 jauni vieglie automobiļi, bet tika piereģistrēti 19 272 jauni vieglie automobiļi, kas ir par 1,7% vairāk kā 2017.gadā. Vienu no nedaudzām pozitīvajām tendencēm ir uzrādījuši vieglie komercauto ar pieaugumu gandrīz 7% apjomā, bet pasažieru automašīnu pieaugums bija 1%.

Biedrība norāda, ka vieglo pasažieru auto tirgū pērn bija divas pilnīgi atšķirīgas tirgus situācijas - viena pirmajā pusgadā, pavisam cita gada otrajā pusē. 2018.gada 1.septembrī pilnībā stājās spēkā izmaiņas kārtībā, kā tiek noteikts jaunu automobiļu degvielas patēriņš un oglekļa dioksīda emisijas. "Ap šiem jautājumiem Eiropā valdīja lielas kaislības, kas joprojām turpinās. Ilgāku laiku bija politiskas neskaidrības, neatrisināti juridiski jautājumi saistībā ar automobiļu testēšanu, tad milzu sastrēgumi laboratorijās un visbeidzot loģistikas izaicinājumi. Īpaši tas bija izteikti ražotājiem, kas 2018.gadā laida tirgū jaunus modeļus," pauž biedrība, norādot, ka šī problēma varētu turpināties arī 2019.gadā. Tas viss skāra ne tikai Latviju, bet arī citu Eiropas Savienības (ES) valstu tirgus, kas gada otrajā pusē būtiski sabremzējās.

"Tomēr nozares novērojumi liecina, ka tas var nebūt vienīgais iemesls tirgus samazinājumam. Klientu plūsmas samazinājums un ļoti, ļoti piesardzīgā banku attieksme, vērtējot finansējuma piešķiršanu uzņēmumiem, liek uzdot daudzus jautājumus uz kuriem pašlaik nav skaidru atbilžu. Šādā situācijā arvien lielāka nozīme būs atbildīgu pirkumu atbalstošai nodokļu politikai 2019. un nākamajos gados", komentē "Auto asociācijas" viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Pusgadā pasažieru auto tirgū uz brīdi bija notikusi vēsturiska rokāde vadošā zīmola pozīcijā - pirmajā vietā bija nokļuvusi "Toyota", novirzot "Volkswagen" uz otro vietu. Tomēr gada otrajā pusē pirmajā vietā atgriezās "Volkswagen" ar 2718 reģistrētām automašīnām. Otrajā vietā ierindojās "Toyota" ar 2481 reģistrētu automašīnu, savukārt trešajā vietā iekļuva "Škoda", kas ar 1322 reģistrētām automašīnām piedzīvoja lielāko izrāvienu.

Klašu sadalījumā "Auto asociācija" atzīmē divus galvenos notikumus - "premium" segments ir samazinājies no 13,2% 2017.gadā uz 12,3% pērn, bet apvidus auto segments ir turpinājis ikgadējo pieaugumu, sasniedzot 46,5%. Apvidus auto segmenta pieaugumu veidoja jaunpienācējs mazajā apvidus klasē "Volkswagen T-Roc" un "Toyota CHR" rezultāts. Latvijā pirktākais modelis pērn bija "Volkswagenn Golf", samainoties vietām ar 2017.gada līderi "Nissan Qashqai", bet trešo vietu ieņēma "Volkswagen Tiguan". Savukārt privātpersonu topā dominē dažādu klašu apvidus auto - no "top 10" privātpersonu izvēlēm astoņas ir apvidus auto. No tiem populārākie ir bijuši "Nissan Qashqai", "Volkswagen Tiguan" un "Toyota RAV4".

Baltijas valstīs Latvija ar vien vairāk atpaliek gan no Igaunijas, gan - Lietuvas. Neskatoties uz 2018.gadā piedzīvotajām piegāžu grūtībām Igaunijas jaunu vieglo automobiļu tirgus ir audzis par 3,6%, Lietuvas par 25%.

"Neskatoties uz 2018.gada izaicinājumiem un tirgus svārstībām, "Auto asociācija" un tirgus spēlētāji skatās uz 2019.gada prognozēm gana optimistiski, kas sasaucas ar Latvijas ekonomikas attīstību, pieprasījuma kāpumu komerctransporta segmentā saistībā ar būvniecības sektora aktīvu pieaugumu. "Premium" klases auto pirktspēju ir iedragājis Latvijas banku sektora satricinājums un neskaidrība par nākotni. Banku nelabvēlīgā nerezidentu politika un attieksme ir ievērojami ietekmējusi šo klientu tirgu. Pelēkā lietoto auto tirgus apkarošanas turpināšana arī 2019.gadā nesīs augļus tirgus sakārtošanā un legalizēšanā. Ņemot vērā šos faktorus un neplānojot jaunus tirgus satricinājumus, plānojam, ka 2019.gadā varam prognozēt kopējo tirgus izaugsmi - 5% robežās”, piebilst "Auto asociācijas" prezidents Andris Kulbergs.

Biedrību "Auto asociācija" 1994.gadā nodibināja 12 Latvijas jaunu auto tirdzniecības uzņēmumi ar tā laika nosaukumu "Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācija". "Auto asociācija" apvieno mehānisko transportlīdzekļu ražotājus, mehānisko transportlīdzekļu komponentu un/vai rezerves daļu ražotājus un/vai tirgotājus, importētājus, pilnvarotos auto tirgotājus, autorizētos un neatkarīgos mehānisko transportlīdzekļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojuma sniedzējus.

Pašlaik "Auto asociācijā" ir 31 biedrs, kuri pārstāv 44 automobiļu un motociklu ražotāju zīmolus un Latvijas tirgū pārdod virs 90% jauno transportlīdzekļu.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti