Pavasarī 25% no KASKO atlīdzībām ir bojātu vējstiklu gadījumi - iAuto

Pavasarī 25% no KASKO atlīdzībām ir bojātu vējstiklu gadījumi

 

Foto: Publicitātes attēls

IF | 18.marts 2019 10:08

Ziemai beidzoties, daudzi ceļi un ielas šogad pārvērtušies ierakumos. Autovadītāji bedrēs pārsit auto riepas, sabojā diskus. Tomēr gadalaiku maiņā aktualizējas arī cita problēma – uz vēl nesakoptajiem ceļiem esošie akmeņi un šķembas ielido auto vējstiklos, radot bojājumus un plaisas.

Akmeņi vējstiklos plaisas biežāk rada pavasarī – pirms sakopti ceļi

Akmeņi un šķembas vējstiklus bojā visu gadu, bet šobrīd šoferiem būtu jābūt īpaši uzmanīgiem. Rudenī un ziemā If Apdrošināšana pieteiktās KASKO atlīdzības par plaisām vējstiklos ir aptuveni 15% no visiem gadījumiem. “Pavasara mēnešos šis skaitlis vidēji sastāda ceturto daļu no visām pieteiktajām KASKO atlīdzībām. Tieši martā pagājušajā gadā tie bija gandrīz 30%. Ņemot vērā stāvokli uz ceļiem, šajā pavasarī pieteikto atlīdzību skaits varētu būt vēl lielāks,” stāsta If Apdrošināšana Atlīdzību nodaļas vadītāja Līga Bērziņa. Piemēram, jau šī gada pirmajos divos mēnešos tika saņemti par 16% vairāk pieteikumu par akmeņiem un šķembām vējstiklos, nekā pērn.

Novērst nevar, bet samazināt risku gan

Akmens ielidošanu stiklā, ko pacēlis priekšā vai pretim braucošais automobilis, diemžēl pilnībā novērst nevar. “Ja ceļa segums ir bojāts, kā arī braucot pa grants ceļu, jābrauc lēnāk un jāpalielina distance ar priekšā braucošo auto, ārpus apdzīvotām vietām tiem jābūt vismaz 50 metriem. Jāuzmanās, ja priekšā brauc kravas auto – ja tā kravas nodalījums nav nosegts un ceļa segums ir īpaši bedrains, no kravas var izkrist kāds priekšmets,” brīdina Līga Bērziņa. Ja uz ceļa notiek remonts, noteikti jāsamazina braukšanas ātrums. Tāpat, ja redzat tādas ceļa zīmes kā “Uzbērta grants vai šķembas” vai “Ceļa seguma maiņa”, jābūt īpaši piesardzīgiem. Plānojot braukšanas maršrutu, var mēģināt neizvēlēties ceļus ar grants segumu. Tomēr jāņem vērā, ka akmeņi vējstiklos ir problēma ne tikai uz grants seguma, bet arī uz reģionālajiem un galvenajiem autoceļiem.

Plaisa stiklā – ko darīt?
Ja akmens vai kāds cits priekšmets ir trāpījis vējstiklā, tiklīdz iespējams, jāveic bojājumu apskate. Ja stiklā ir izveidojusies plaisa vai cits bojājums, iespējami ātri tas ir jālabo, lai bojājums nekļūst lielāks un netraucē redzamību. Ja automašīnai ir KASKO apdrošināšana, tā segs vējstikla nomaiņu un remontu. Ar If KASKO apdrošināšanu stiklojuma remonts vai maiņa, veicot to If sadarbības servisos, ir bez pašriska. Stikls noteikti ir jāremontē neatkarīgi no tā, vai auto ir nepieciešamā apdrošināšana. Jo ātrāk tas tiks darīts, jo lētākas būs remonta izmaksas, un, iespējams, varēs saglabāt oriģinālo vējstiklu.

 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti