No 82 650 eiro - Latvijā prezentēts Audi e-tron elektriskais krosovers (+ FOTO)

 

Foto: Publicitātes attēls

Audi | 2.aprīlis 2019 20:02

Šodien, 2. aprīlī, pirmo reizi Latvijā prezentēja pilnībā elektrisko Audi e-tron, kas sevī apvieno sportisku garu ar ikdienas praktiskumu.

Prezentācijas laikā auto nozares eksperti, mediju pārstāvji, kā arī citi aicinātie viesi piedalījās īpašā e-mobilitātes forumā, kurā diskutēja par elektrisko automobiļu tirgus galvenajiem izaicinājumiem un nākotnes perspektīvām Latvijā salīdzinājumā ar citu Eiropas valstu pieredzi. Pasākuma dalībnieki bija pirmie, kas testa braucienos varēja izbaudīt Audi e-tron.

Elektroautomobiļu tirgus Latvijā

Saskaņā ar CSDD datiem, līdz 2019. gada 1. janvārim Latvijā kopumā reģistrēti 442 vieglie elektroautomobiļi, kas ir par 130 automobiļiem vairāk nekā 2018. gada janvārī.  Šie rezultāti liecina, ka, lai arī pamazām, tomēr mērķtiecīgi elektroautomobiļi Latvijā kļūst arvien populārāki. Eksperti norāda, ka viens no iemesliem, kādēļ cilvēki arvien vairāk izvēlas braukt tieši ar elektroautomobili, ir fakts, ka tie kļūst cilvēkiem arvien pieejamāki.

Foto: iAuto.lv

Audi Latvija rīkotās konferences dalībnieks, LR Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidro: “Viens no svarīgākajiem mērķiem tuvākajā nākotnē ir emisiju samazinājums autotransporta sektorā – līdz 2030. gadam tās samazināt par -9 %. Tomēr jāņem vērā – lai izpildītu izvirzītos klimata pārmaiņu ierobežošanas mērķus līdz 2030. gadam un uzlabotu vides kvalitāti, Latvijas ceļos ir nepieciešams krietni lielāks elektroautomobiļu īpatsvars – vismaz 6000. Savukārt Pauls Beinarovičs, CSDD Elektromobilitātes vadības un koordinācijas daļas priekšnieks, iepazīstinot ar valsts izpildītajiem, kā arī plānotajiem pasākumiem e-mobilitātes attīstībā, skaidro: “Lai atvieglotu elektroautomobiļu īpašnieku ikdienu, pēdējo 3 gadu laikā ieviesti vairāki atvieglojumi, piemēram, atļauja pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu, krietni saīsinot sastrēgumos pavadīto laiku, maksas atvieglojumi autostāvvietās, tāpat arī elektroautomobiļu īpašnieki ir atbrīvoti no ekspluatācijas nodokļa maksas. Turklāt – 2018. gada vidū Latvijā sāka darboties nacionālais elektromobiļu uzlādes staciju tīkls “e-mobi” un tika uzstādītas 72 ātrās uzlādes stacijas ar 50 kW jaudu. Plānojam, ka līdz 2021. gada beigām būs jau 150  uzlādes stacijas.” Diskusijā piedalījās arī Ilze Prūse, VARAM Klimata pārmaiņu departamenta direktore, Arnis Bergs, Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrības valdes priekšsēdētājs, Ansis Bogustovs, žurnālists un elektroauto īpašnieks, kā arī Ingus Rūtiņš, Auto asociācijas valdes loceklis.

Foto: iAuto.lv

Konferences laikā prezentēja pētījumu par Latvijas autovadītāju viedokli attiecībā uz elektroautomobiļiem, ko veica Audi Latvija sadarbībā ar Omnicon Media Group. Pētījuma rezultāti liecina, ka vairums Rīgas un Pierīgas iedzīvotāju (93%)  ikdienā  mēro distanci ne garāku par 100 km. Līdz ar to elektroautomobilis šādu vajadzību apmierināšanai būtu jo īpaši piemērots. Tāpat arī pētījuma dalībnieki norādījuši, ka iegādāties elektroautomobili viņus pamudinātu pieejama cena, infrastruktūras uzlabojumi, kā arī plašāks valsts atbalsts elektroautomobiļu īpašniekiem.

                             Audi e-tron – sportiskums, dinamika, ikdienas ērtības

 

"Pilnībā elektriskais SUV Audi automobiļu klāstā ir unikāls produkts. Jaunais elektriskās piedziņas Audi e-tron apvieno jaudu ar augstu efektivitāti. Divi elektriskie dzinēji kopā ar elektrisko pilnpiedziņu sniedz iespaidīgu jaudu un manevrēšanas spējas ne tikai ikdienas braukšanai, bet arī bezceļa apstākļos. Esam pārliecināti, ka Audi e-tron atvieglos autovadītāju ikdienas rutīnu gan garo distanču braucienos, gan pārvietojoties pa pilsētu," norāda Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Lietuvā un Latvijā.

Apvienojot efektivitāti, lielisku izpildījumu un klusu pārvietošanos, Audi e-tron iemieso jaunu braukšanas pieredzi. Divi elektriskie motori nodrošina jaudīgu elektriskā SUV gaitu. Audi e-tron nerada izmešus un pārvietojas teju bez skaņas. Automobiļa jauda sasniedz 300 kW, bet griezes moments, ko var panākt sekundes laikā, ir 664 Nm. Audi e-tron 5,7 sekundēs spēj sasniegt ātrumu 100 km/h, savukārt elektroniski kontrolētais maksimālais ātrums ir 200 km/h. Audi e-tron bagāžas ietilpība ir 660 litri, kas šo automobili padara jo īpaši piemērotu garākiem pārbraucieniem.

Audi e-tron modeļa sākumcena ir 82 650 eiro. Pilnībā elektrisko automobili iespējams apskatīt un tuvāk iepazīt Audi dīleru centros Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta, kur tiek piedāvāta iespēja pieteikties arī testa braucieniem.

 

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti