Mazda3 sedans ieradies Latvijas dīleru salonos (+ FOTO) - iAuto

Mazda3 sedans ieradies Latvijas dīleru salonos (+ FOTO)

 

Foto: Publicitātes attēls

Inchcape | 3.jūlijs 2019 11:55

Tas pats, tikai citādāks: “Mazda3” sedans ir ieradies. Iespējams pasūtīt ar revolucionāro “Skyactiv-X” dzinēju

Vienam no skaistākajiem kompaktās klases hečbekiem Mazda3 ir dvīņubrālis, kuru droši var saukt par vienu no skaistākajiem kompaktās klases sedaniem. Par to var pārliecināties Rīgā– elegantais “Mazda3” sedans jau ir ieradies Mazda salonā. Turklāt iespējams jau pasūtīt versiju ar revolucionāro “Skyactiv-X” dzinēju un šo tīro līniju un inovatīvo tehnoloģiju komplektu saņemt rudenī.

Mazda3 sedans ar “Skyactiv-G” benzīna dzinēju Latvijā maksā, sākot no 21 590 Eiro, savukārt versija ar “Skyactiv-X” – sākot no 24 590 Eiro. Jāatzīmē, ka visas cenrādī norādītās Mazda3 modifikācijas, neatkarīgi no dzinēja, tiek komplektētas ar “mild hybrid” tipa hibrīda spēkstaciju, kurā integrēts 6 kW jaudas starteris-ģenerators.

“Pietiek ar vienu skatienu, un ir acīmredzams, ka hečbeks un sedans ir neidentiski dvīņi. Mazda ir izvēlējusies grūtāku ceļu un radījusi, kā izskatās, divas dažādas automašīnas – hečbeks piesaista ar savu sportiskumu un izteiksmīgajām detaļām, sedans – ar elegantām līnijām un izturību. Atšķirības akcentē arī citādāka sedana priekšējā daļa. Manuprāt, tāds atbildīgs redzējums reabilitē sedana žanru – jau kādu laiku šī tipa virsbūves izskatās it kā modificētas, bet neizveidotas. Savukārt jauno “Skyactiv-X” dzinēju ar nepacietību gaida visa Eiropa – tādi jauninājumi iekšdedzes dzinējos parādās reti”, saka Mazda Baltijas valstu mārketinga vadītāja Juste Šataite (Justė Šataitė).

“Skyactiv-X” dzinējs atšķiras ar to, ka tajā izmantota Mazda patentētā “Spark Plug Controlled Compression Ignition” (SPCCI) tehnoloģija, kas ļauj kombinēt benzīna dzinējā izmantoto degmaisījuma aizdedzināšanu ar aizdedzes sveci un dīzeļdzinējā izmantoto degvielas pašaizdegšanos spiediena izraisītās augstās temperatūras ietekmē. Tas ir pirmais tāda koncepta sērijveida dzinējs pasaulē.

Dzinējam vajadzētu nodrošināt benzīna dzinēja jaudu pie augstiem apgriezieniem un dīzeļdzinēja vilkmi zemu apgriezienu diapazonā. Divu litru darba tilpuma “Skyactiv-X” jauda sasniedz 180 ZS, bet griezes moments – 224 Nm. Tostarp, WLTP ciklā šis dzinējs uz 100 km patērē, sākot no 4,6 l benzīna, savukārt tā oglekļa dioksīda emisija sasniedz 96 g/km.

Nedaudz pieticīgāki parametri raksturo citu Latvijas- patērētājiem piedāvājamo benzīna dzinēju – labi pazīstamo 2 litru darba tilpuma “Skyactiv-G”, kas ģenerē 122 ZS. Tā degvielas patēriņš uz 100 km vidēji sasniedz, sākot no 5,6 l.

Mazda3 tiek ražota, izmantojot jauno “SKYACTIV-Vehicle Architecture” platformu, kuru radot, tika ņemts vērā galvenais SKYACTIV filozofijas princips – automašīnai jābūt ērtai, it kā vadītāja ķermeņa turpinājumam. Mazda inženieri atzīst, ka konstruējot šasiju un vadītāja darba vietu, īpaši daudz uzmanības tika veltīts cilvēka mugurkaula un iegurņa izpētei – mērķis ir bijis ideāls ķermeņa stāvokļa balanss, braucot dažādos apstākļos.

Balansu palīdz sasniegt arī unikālā “Mazda G-Vectoring” vilkmes sadales sistēma, kas pirms pagriezieniem imitē bremzēšanu un svara pārcelšanu uz velkošajiem riteņiem.

Papildu komfortu pasažieriem sniedz apdomātā virsbūves izolācija – biezie stikli un speciāls vibrācijas absorbējošs salona paneļu pildījums, kas nodrošina lielisku ārējo skaņu izolāciju. Toties klusumā ar dzidru noti ieskanas augstākās kvalitātes “Bose” audio sistēma, kuras atskaņošanas kvalitāti jau ir novērtējuši automašīnu izmēģinājušie mūzikas mīļotāji.

Sedana bagāžas nodalījuma tilpums – 460 litru. Noliecot aizmugurējos sēdekļus, tas palielinās līdz 1138 litriem.

Patērētājiem tiek piedāvāts izvēlēties no četriem dažādas komplektācijas līmeņiem – “Vision”, “Vision Plus”, “Dynamic” un “Luxury”.

Mazda kopš 2003. gada pasaulē ir laidusi jau trīs Mazda3 paaudzes, savukārt kopumā pārdoto šī modeļa automašīnu skaits sasniedz 6 miljonus vienību.

Foto: Publicitātes attēls

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti